Diskuze

GLOSA: Kolo Favorit je opravdu legenda. Ale ze zoufalství

Není legenda jako legenda. Některé věci si připomínáme zaslouženě pro jejich výjimečnost. Jiné se staly legendárními z naprostého zoufalství. Ten druhý případ je v Česku častější. Názorně je to vidět na slavném kole Favorit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

plny suhlas. strojarska velmoc nedokazala vyrobit poriadne zavity na kluky - ten kto nemal privareny aspon jeden pedal ku kluke, mal velke stastie ...

0 0
možnosti

"Třeba já jsem si v půlce devadesátých let koupil horské kolo od jedné severočeské firmy. Jezdím na něm dodnes."

Máte-li na mysli Amulet, jsem na tom podobně :-)

0 0
možnosti

L93u14m62i61r 15N11o38v22a15k

17. 7. 2018 10:08

tak pak nechápu, že na co chce teď favorit navázat na jakou tradici, když prodává nová kola za 50 litrů + anebo jestli chce zákazníka přesvědčit, že teď už opravdu umí ale nepozná to, páč si musí pořádně připlatit;-D;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Ac jako dite majitel Liberty, po par letech zdratovane az hruza, divci, protoze rodice nesehnali "trubku", jsem se stal majitelem Favorita az v roce 2005. A ze jsem jako kluk po nem touzil. Lezel jako spolecne kolo v marine na Floride mesto Melbourne a opravdu uz nebyl v nejlepsim stavu! Je to jen perlicka. Nevim jak se tam dostal, kdo ho pred tim vlastnil, nic. Nakonec mi ho darovali, jezdil jsem s nim asi pul roku do obchodu na nakup a okolo, zadny velky najezd a taky zadna udrzba :-(. Teda az na ten stoupak na most, to byl zabijak i pro lepsi kola. Bohuzel slany vzduch udelal svoje a stred proste zatuhnul. Nechal jsem ho totiz uvazane mesic u palmy. Rozchodil se, ale po par kilacich proste "rupnul". Nechal jsem ho opreny o dalsi palmu a dosel pesky. Treba jeste dodnes jezdi jako darce organu, ja nevim. Proste jenom takova naproto nesmyslna vec, ktera se vam zarucene nemuze stat a presto se stala.

0 0
možnosti

Favorit JE legenda. Pamatuju, jak jsem na něm jel poprvé z obchodu, kde jsem uchodil soudružku prodavačku - chodil jsem tam přes půl roku každý týden a otravoval a otravoval. Až mi jednoho ze dvou co přišly bez úplatku nechala. Bylo to v roce 1972 a stál 1500,-. Dodnes nevím jestli to byl F1 nebo F12. Byly to perfektní kola a tyhle posměšný řeči o nich píšou tehdejší majitelé “ CAMPAGŇOL”, které se daly v TUZEXU za těžkej peníz taky sehnat a který jsem svého času na FAVORITU v pohodě předjížděl. V roce 1996 jsem ho předělal na trekinga. Zvládl i změnu váhy jezdce z 75 na 130 kilo, protože na něj jezdím dodnes. Tak mi tu nevykládejte, že to byly šunty, pánové.

4 0
možnosti

Tak železo unese všechno ;-D

0 0
možnosti

Se divim, ze zrovna kolo Favorit je legenda, pri tak velke "konkurenci" ruznych znacek na ceskem trhu, zvlaste v letech padesatych a sedesatych - tehdy jedine tzv. zavodni kolo s prehazovackou. Podobnou "legendou" by z te doby mohla byt i napr. radia znacky Tesla. To se to legendi, kdyz nic jineho ke koupi nebylo.

0 1
možnosti

Děkuji za glosu. Máte pravdu. Ráfky nic nevydržely, praskaly dráty, ohnul jsem kliku, a utrhnul šlapku, když jsem na rovince zabral. Nevěřil bych, že dokážu zlomit 2 cm tlustý ocelový špalek osy šlapky. Byl samozřejmě překalený. Vylágrovaný střed byl pohroma a stávalo se to často. Klínky byly zase naopak tak měkké, že jsem ho dost často nastřihnul. Pak to nešlo vybouchat ven. Ničila se i ložiska přední vidlice a středových nábojů. Vyšroubovat přehazovačku z kola skoro nešlo. Většinou se zničil závit, nebo prasklo mezikruží, na kterém bylo 5-6kolečko nasazené. Sedlová tyč se nedala pořádně utáhnout a zajížděla pořád dolů. Jediné, co víceméně odolávalo, byl rám. Ten se mi podařilo ohnout na kole, co jsem měl předtím - zděláno v CCCP - Ukrajina. (Voni Rusové neměli Ukrajinu nikdy v lásce.) Na tom byla poruchovost, snad všeho, hodně častá.

0 0
možnosti

Nevim k cemu dnes kazdy jeste potrebuje ty rychloupinaky. Tohle byl totiz velky vynalez v dobe, kdy nebyly jeste prehazovacky, a pod kazdym kopcem musel jezdec sesednout a otocit zadni kolo, protoze na kazde strane mel jiny prevod.

Ty upinaky jsou drahe, nespolehlive, praskaji, a navic jiz je dnes vubec nevyuzijeme!

0 2
možnosti

Je vidět že jste opravdu znalec a že víte coje to rychloupínák a l čemu slouží :-)

4 0
možnosti

Chcete srovnávat tehdejší produkci s dnešní ? To je snad jasný, že až na výjimky byly socialistický výrobky šunt. Jako klukovi mi to bylo jedno, jezdil jsem do 20 kilometrů a nezávodil, a až na defekty nic zásadního.

1 0
možnosti

Ja jsem si koupil zhruba nekdy v 94 roce horske kolo Olpran. Vetsi smejd jsem v zivote nevidel. Od te doby jsem zanevrel na horaky. Momentalne jezdim na silnicce Lapierre a jen si pomlaskavam.

1 0
možnosti

Olpram je "výrobce" jízdních kol nepůvodních, složených z různých světových dílů nejen i Itálie, ale i .......... ! Socialistický Favorit i Eska byly jen a pouze československým výrobkem, od základu až po finál. Olpram bohužel nenavázal na tradici Favoritu a Esky ale spíše Liberty ! A je to i vizitkou vzdělání managmentu jenž stavebnici Olpramu zadává pracovníkům na páse, jež ti nemusí být s cyklistikou sžiti. Schimano,a Werte ještě kolo nedělá !!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami

21. března 2024

Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí

28. března 2024

Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Výlet do thajského ráje. Některé ostrovy tu většina Čechů ještě neobjevila

27. března 2024

Premium Když se řekne dovolená v Thajsku, většina lidí si představí ruch a vřavu největšího z ostrovů...

Znovuzrozená z popela. Navzdory děsivé minulosti má Varšava co nabídnout

26. března 2024

Premium Kdo se rád toulá křivolakými uličkami s kamennou dlažbou a obdivuje hlavně středověká náměstíčka s...