Diskuze
GLOSA: Kolo Favorit je opravdu legenda. Ale ze zoufalství
Děkujeme za pochopení.
R62o96b59e64r14t 32L74e60v54a67k
plny suhlas. strojarska velmoc nedokazala vyrobit poriadne zavity na kluky - ten kto nemal privareny aspon jeden pedal ku kluke, mal velke stastie ...
D72a18n93i19e68l 64K73o17r63o50u58s
"Třeba já jsem si v půlce devadesátých let koupil horské kolo od jedné severočeské firmy. Jezdím na něm dodnes."
Máte-li na mysli Amulet, jsem na tom podobně
L93u14m62i61r 15N11o38v22a15k
tak pak nechápu, že na co chce teď favorit navázat na jakou tradici, když prodává nová kola za 50 litrů + anebo jestli chce zákazníka přesvědčit, že teď už opravdu umí ale nepozná to, páč si musí pořádně připlatit
P80a23v61e60l 82M52a85r45t85i34n30e98k
Ac jako dite majitel Liberty, po par letech zdratovane az hruza, divci, protoze rodice nesehnali "trubku", jsem se stal majitelem Favorita az v roce 2005. A ze jsem jako kluk po nem touzil. Lezel jako spolecne kolo v marine na Floride mesto Melbourne a opravdu uz nebyl v nejlepsim stavu! Je to jen perlicka. Nevim jak se tam dostal, kdo ho pred tim vlastnil, nic. Nakonec mi ho darovali, jezdil jsem s nim asi pul roku do obchodu na nakup a okolo, zadny velky najezd a taky zadna udrzba . Teda az na ten stoupak na most, to byl zabijak i pro lepsi kola. Bohuzel slany vzduch udelal svoje a stred proste zatuhnul. Nechal jsem ho totiz uvazane mesic u palmy. Rozchodil se, ale po par kilacich proste "rupnul". Nechal jsem ho opreny o dalsi palmu a dosel pesky. Treba jeste dodnes jezdi jako darce organu, ja nevim. Proste jenom takova naproto nesmyslna vec, ktera se vam zarucene nemuze stat a presto se stala.
V83l36a83d26i45m27í27r 50B39a45j57b32o60r68a
Favorit JE legenda. Pamatuju, jak jsem na něm jel poprvé z obchodu, kde jsem uchodil soudružku prodavačku - chodil jsem tam přes půl roku každý týden a otravoval a otravoval. Až mi jednoho ze dvou co přišly bez úplatku nechala. Bylo to v roce 1972 a stál 1500,-. Dodnes nevím jestli to byl F1 nebo F12. Byly to perfektní kola a tyhle posměšný řeči o nich píšou tehdejší majitelé “ CAMPAGŇOL”, které se daly v TUZEXU za těžkej peníz taky sehnat a který jsem svého času na FAVORITU v pohodě předjížděl. V roce 1996 jsem ho předělal na trekinga. Zvládl i změnu váhy jezdce z 75 na 130 kilo, protože na něj jezdím dodnes. Tak mi tu nevykládejte, že to byly šunty, pánové.
R92a96d12i97m 31V45o48k48r86o58u55h42l35í26k
Tak železo unese všechno
J77a37r31o39s29l59a19v 77Z77a45j68i82c21e71k
Se divim, ze zrovna kolo Favorit je legenda, pri tak velke "konkurenci" ruznych znacek na ceskem trhu, zvlaste v letech padesatych a sedesatych - tehdy jedine tzv. zavodni kolo s prehazovackou. Podobnou "legendou" by z te doby mohla byt i napr. radia znacky Tesla. To se to legendi, kdyz nic jineho ke koupi nebylo.
P74e45t65r 39H98a24r59i88p43r86a12s83a60d 44H48a35j69i12č
Děkuji za glosu. Máte pravdu. Ráfky nic nevydržely, praskaly dráty, ohnul jsem kliku, a utrhnul šlapku, když jsem na rovince zabral. Nevěřil bych, že dokážu zlomit 2 cm tlustý ocelový špalek osy šlapky. Byl samozřejmě překalený. Vylágrovaný střed byl pohroma a stávalo se to často. Klínky byly zase naopak tak měkké, že jsem ho dost často nastřihnul. Pak to nešlo vybouchat ven. Ničila se i ložiska přední vidlice a středových nábojů. Vyšroubovat přehazovačku z kola skoro nešlo. Většinou se zničil závit, nebo prasklo mezikruží, na kterém bylo 5-6kolečko nasazené. Sedlová tyč se nedala pořádně utáhnout a zajížděla pořád dolů. Jediné, co víceméně odolávalo, byl rám. Ten se mi podařilo ohnout na kole, co jsem měl předtím - zděláno v CCCP - Ukrajina. (Voni Rusové neměli Ukrajinu nikdy v lásce.) Na tom byla poruchovost, snad všeho, hodně častá.
J91o10s71e11f 23V28o12s11i58c24k28y
Nevim k cemu dnes kazdy jeste potrebuje ty rychloupinaky. Tohle byl totiz velky vynalez v dobe, kdy nebyly jeste prehazovacky, a pod kazdym kopcem musel jezdec sesednout a otocit zadni kolo, protoze na kazde strane mel jiny prevod.
Ty upinaky jsou drahe, nespolehlive, praskaji, a navic jiz je dnes vubec nevyuzijeme
K65a39r47e34l 76D72l51a91s26k
Je vidět že jste opravdu znalec a že víte coje to rychloupínák a l čemu slouží
M43i20c66h88a93l 43B36a44š98t74a
Chcete srovnávat tehdejší produkci s dnešní ? To je snad jasný, že až na výjimky byly socialistický výrobky šunt. Jako klukovi mi to bylo jedno, jezdil jsem do 20 kilometrů a nezávodil, a až na defekty nic zásadního.
L38u52b75o66m89í20r 10Z73o31u46h36a97r
Ja jsem si koupil zhruba nekdy v 94 roce horske kolo Olpran. Vetsi smejd jsem v zivote nevidel. Od te doby jsem zanevrel na horaky. Momentalne jezdim na silnicce Lapierre a jen si pomlaskavam.
S65t44a69n76i57s63l59a82v 70K96r42e53j68c80a43r
Olpram je "výrobce" jízdních kol nepůvodních, složených z různých světových dílů nejen i Itálie, ale i .......... ! Socialistický Favorit i Eska byly jen a pouze československým výrobkem, od základu až po finál. Olpram bohužel nenavázal na tradici Favoritu a Esky ale spíše Liberty ! A je to i vizitkou vzdělání managmentu jenž stavebnici Olpramu zadává pracovníkům na páse, jež ti nemusí být s cyklistikou sžiti. Schimano,a Werte ještě kolo nedělá
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy
Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků
Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln
Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...
VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna
Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...
OBRAZEM: Blýskalo se na horší časy. Procházka po Praze v roce 1941
Protektorátní správa začala už v březnu roku 1939, o dva roky později však Prahu čekaly výrazné...
Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček
Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...
Čůral jsem krev a stopoval. Cestovatel popisuje, jak poznával Venezuelu
Premium Dal si 48 dní, aby sám prošel 1 500 kilometrů dlouhý trek od hranic k hranicím a poznal exotickou...
Prodej pozemku k bydlení, 852 m2, Jíkev
Jíkev, okres Nymburk
3 190 000 Kč