Diskuze

GLOSA: Kolo Favorit je opravdu legenda. Ale ze zoufalství

Není legenda jako legenda. Některé věci si připomínáme zaslouženě pro jejich výjimečnost. Jiné se staly legendárními z naprostého zoufalství. Ten druhý případ je v Česku častější. Názorně je to vidět na slavném kole Favorit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

plny suhlas. strojarska velmoc nedokazala vyrobit poriadne zavity na kluky - ten kto nemal privareny aspon jeden pedal ku kluke, mal velke stastie ...

0 0
možnosti

"Třeba já jsem si v půlce devadesátých let koupil horské kolo od jedné severočeské firmy. Jezdím na něm dodnes."

Máte-li na mysli Amulet, jsem na tom podobně :-)

0 0
možnosti

L93u14m62i61r 15N11o38v22a15k

17. 7. 2018 10:08

tak pak nechápu, že na co chce teď favorit navázat na jakou tradici, když prodává nová kola za 50 litrů + anebo jestli chce zákazníka přesvědčit, že teď už opravdu umí ale nepozná to, páč si musí pořádně připlatit;-D;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

Ac jako dite majitel Liberty, po par letech zdratovane az hruza, divci, protoze rodice nesehnali "trubku", jsem se stal majitelem Favorita az v roce 2005. A ze jsem jako kluk po nem touzil. Lezel jako spolecne kolo v marine na Floride mesto Melbourne a opravdu uz nebyl v nejlepsim stavu! Je to jen perlicka. Nevim jak se tam dostal, kdo ho pred tim vlastnil, nic. Nakonec mi ho darovali, jezdil jsem s nim asi pul roku do obchodu na nakup a okolo, zadny velky najezd a taky zadna udrzba :-(. Teda az na ten stoupak na most, to byl zabijak i pro lepsi kola. Bohuzel slany vzduch udelal svoje a stred proste zatuhnul. Nechal jsem ho totiz uvazane mesic u palmy. Rozchodil se, ale po par kilacich proste "rupnul". Nechal jsem ho opreny o dalsi palmu a dosel pesky. Treba jeste dodnes jezdi jako darce organu, ja nevim. Proste jenom takova naproto nesmyslna vec, ktera se vam zarucene nemuze stat a presto se stala.

0 0
možnosti

Favorit JE legenda. Pamatuju, jak jsem na něm jel poprvé z obchodu, kde jsem uchodil soudružku prodavačku - chodil jsem tam přes půl roku každý týden a otravoval a otravoval. Až mi jednoho ze dvou co přišly bez úplatku nechala. Bylo to v roce 1972 a stál 1500,-. Dodnes nevím jestli to byl F1 nebo F12. Byly to perfektní kola a tyhle posměšný řeči o nich píšou tehdejší majitelé “ CAMPAGŇOL”, které se daly v TUZEXU za těžkej peníz taky sehnat a který jsem svého času na FAVORITU v pohodě předjížděl. V roce 1996 jsem ho předělal na trekinga. Zvládl i změnu váhy jezdce z 75 na 130 kilo, protože na něj jezdím dodnes. Tak mi tu nevykládejte, že to byly šunty, pánové.

4 0
možnosti

Tak železo unese všechno ;-D

0 0
možnosti

Se divim, ze zrovna kolo Favorit je legenda, pri tak velke "konkurenci" ruznych znacek na ceskem trhu, zvlaste v letech padesatych a sedesatych - tehdy jedine tzv. zavodni kolo s prehazovackou. Podobnou "legendou" by z te doby mohla byt i napr. radia znacky Tesla. To se to legendi, kdyz nic jineho ke koupi nebylo.

0 1
možnosti

Děkuji za glosu. Máte pravdu. Ráfky nic nevydržely, praskaly dráty, ohnul jsem kliku, a utrhnul šlapku, když jsem na rovince zabral. Nevěřil bych, že dokážu zlomit 2 cm tlustý ocelový špalek osy šlapky. Byl samozřejmě překalený. Vylágrovaný střed byl pohroma a stávalo se to často. Klínky byly zase naopak tak měkké, že jsem ho dost často nastřihnul. Pak to nešlo vybouchat ven. Ničila se i ložiska přední vidlice a středových nábojů. Vyšroubovat přehazovačku z kola skoro nešlo. Většinou se zničil závit, nebo prasklo mezikruží, na kterém bylo 5-6kolečko nasazené. Sedlová tyč se nedala pořádně utáhnout a zajížděla pořád dolů. Jediné, co víceméně odolávalo, byl rám. Ten se mi podařilo ohnout na kole, co jsem měl předtím - zděláno v CCCP - Ukrajina. (Voni Rusové neměli Ukrajinu nikdy v lásce.) Na tom byla poruchovost, snad všeho, hodně častá.

0 0
možnosti

Nevim k cemu dnes kazdy jeste potrebuje ty rychloupinaky. Tohle byl totiz velky vynalez v dobe, kdy nebyly jeste prehazovacky, a pod kazdym kopcem musel jezdec sesednout a otocit zadni kolo, protoze na kazde strane mel jiny prevod.

Ty upinaky jsou drahe, nespolehlive, praskaji, a navic jiz je dnes vubec nevyuzijeme!

0 2
možnosti

Je vidět že jste opravdu znalec a že víte coje to rychloupínák a l čemu slouží :-)

4 0
možnosti

Chcete srovnávat tehdejší produkci s dnešní ? To je snad jasný, že až na výjimky byly socialistický výrobky šunt. Jako klukovi mi to bylo jedno, jezdil jsem do 20 kilometrů a nezávodil, a až na defekty nic zásadního.

1 0
možnosti

Ja jsem si koupil zhruba nekdy v 94 roce horske kolo Olpran. Vetsi smejd jsem v zivote nevidel. Od te doby jsem zanevrel na horaky. Momentalne jezdim na silnicce Lapierre a jen si pomlaskavam.

1 0
možnosti

Olpram je "výrobce" jízdních kol nepůvodních, složených z různých světových dílů nejen i Itálie, ale i .......... ! Socialistický Favorit i Eska byly jen a pouze československým výrobkem, od základu až po finál. Olpram bohužel nenavázal na tradici Favoritu a Esky ale spíše Liberty ! A je to i vizitkou vzdělání managmentu jenž stavebnici Olpramu zadává pracovníkům na páse, jež ti nemusí být s cyklistikou sžiti. Schimano,a Werte ještě kolo nedělá !!

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Španělské Stonehenge zpřístupnily klimatické změny. Je vítanou atrakcí

19. dubna 2024

Epizody vražedného sucha se do dění v Evropě nezapisují jen negativy. Vlna veder v roce 2022...

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...

Prodej rodinného domu v Kostelci nad Orlicí
Prodej rodinného domu v Kostelci nad Orlicí

Stradinská, Kostelec nad Orlicí, okres Rychnov nad Kněžnou
2 350 000 Kč