Diskuze
GLOSA: Kolo Favorit je opravdu legenda. Ale ze zoufalství
Děkujeme za pochopení.
R78o86b61e94r53t 90L78e97v46a93k
plny suhlas. strojarska velmoc nedokazala vyrobit poriadne zavity na kluky - ten kto nemal privareny aspon jeden pedal ku kluke, mal velke stastie ...
D28a29n39i51e47l 54K45o84r57o86u24s
"Třeba já jsem si v půlce devadesátých let koupil horské kolo od jedné severočeské firmy. Jezdím na něm dodnes."
Máte-li na mysli Amulet, jsem na tom podobně
L32u46m94i47r 48N56o80v48a51k
tak pak nechápu, že na co chce teď favorit navázat na jakou tradici, když prodává nová kola za 50 litrů + anebo jestli chce zákazníka přesvědčit, že teď už opravdu umí ale nepozná to, páč si musí pořádně připlatit
P95a55v55e41l 24M55a73r23t90i22n66e20k
Ac jako dite majitel Liberty, po par letech zdratovane az hruza, divci, protoze rodice nesehnali "trubku", jsem se stal majitelem Favorita az v roce 2005. A ze jsem jako kluk po nem touzil. Lezel jako spolecne kolo v marine na Floride mesto Melbourne a opravdu uz nebyl v nejlepsim stavu! Je to jen perlicka. Nevim jak se tam dostal, kdo ho pred tim vlastnil, nic. Nakonec mi ho darovali, jezdil jsem s nim asi pul roku do obchodu na nakup a okolo, zadny velky najezd a taky zadna udrzba . Teda az na ten stoupak na most, to byl zabijak i pro lepsi kola. Bohuzel slany vzduch udelal svoje a stred proste zatuhnul. Nechal jsem ho totiz uvazane mesic u palmy. Rozchodil se, ale po par kilacich proste "rupnul". Nechal jsem ho opreny o dalsi palmu a dosel pesky. Treba jeste dodnes jezdi jako darce organu, ja nevim. Proste jenom takova naproto nesmyslna vec, ktera se vam zarucene nemuze stat a presto se stala.
V85l44a68d26i55m64í91r 30B75a61j94b37o75r98a
Favorit JE legenda. Pamatuju, jak jsem na něm jel poprvé z obchodu, kde jsem uchodil soudružku prodavačku - chodil jsem tam přes půl roku každý týden a otravoval a otravoval. Až mi jednoho ze dvou co přišly bez úplatku nechala. Bylo to v roce 1972 a stál 1500,-. Dodnes nevím jestli to byl F1 nebo F12. Byly to perfektní kola a tyhle posměšný řeči o nich píšou tehdejší majitelé “ CAMPAGŇOL”, které se daly v TUZEXU za těžkej peníz taky sehnat a který jsem svého času na FAVORITU v pohodě předjížděl. V roce 1996 jsem ho předělal na trekinga. Zvládl i změnu váhy jezdce z 75 na 130 kilo, protože na něj jezdím dodnes. Tak mi tu nevykládejte, že to byly šunty, pánové.
R98a48d78i72m 57V13o94k58r89o39u26h71l67í30k
Tak železo unese všechno
J78a39r40o57s59l59a77v 32Z10a25j55i30c29e92k
Se divim, ze zrovna kolo Favorit je legenda, pri tak velke "konkurenci" ruznych znacek na ceskem trhu, zvlaste v letech padesatych a sedesatych - tehdy jedine tzv. zavodni kolo s prehazovackou. Podobnou "legendou" by z te doby mohla byt i napr. radia znacky Tesla. To se to legendi, kdyz nic jineho ke koupi nebylo.
P55e74t73r 21H49a18r17i78p37r53a38s10a82d 96H71a12j48i82č
Děkuji za glosu. Máte pravdu. Ráfky nic nevydržely, praskaly dráty, ohnul jsem kliku, a utrhnul šlapku, když jsem na rovince zabral. Nevěřil bych, že dokážu zlomit 2 cm tlustý ocelový špalek osy šlapky. Byl samozřejmě překalený. Vylágrovaný střed byl pohroma a stávalo se to často. Klínky byly zase naopak tak měkké, že jsem ho dost často nastřihnul. Pak to nešlo vybouchat ven. Ničila se i ložiska přední vidlice a středových nábojů. Vyšroubovat přehazovačku z kola skoro nešlo. Většinou se zničil závit, nebo prasklo mezikruží, na kterém bylo 5-6kolečko nasazené. Sedlová tyč se nedala pořádně utáhnout a zajížděla pořád dolů. Jediné, co víceméně odolávalo, byl rám. Ten se mi podařilo ohnout na kole, co jsem měl předtím - zděláno v CCCP - Ukrajina. (Voni Rusové neměli Ukrajinu nikdy v lásce.) Na tom byla poruchovost, snad všeho, hodně častá.
J96o28s48e48f 69V55o71s41i57c73k38y
Nevim k cemu dnes kazdy jeste potrebuje ty rychloupinaky. Tohle byl totiz velky vynalez v dobe, kdy nebyly jeste prehazovacky, a pod kazdym kopcem musel jezdec sesednout a otocit zadni kolo, protoze na kazde strane mel jiny prevod.
Ty upinaky jsou drahe, nespolehlive, praskaji, a navic jiz je dnes vubec nevyuzijeme
K78a22r33e21l 54D53l25a39s30k
Je vidět že jste opravdu znalec a že víte coje to rychloupínák a l čemu slouží
M78i32c15h48a32l 27B28a83š28t80a
Chcete srovnávat tehdejší produkci s dnešní ? To je snad jasný, že až na výjimky byly socialistický výrobky šunt. Jako klukovi mi to bylo jedno, jezdil jsem do 20 kilometrů a nezávodil, a až na defekty nic zásadního.
L93u16b29o17m36í13r 64Z77o75u58h14a97r
Ja jsem si koupil zhruba nekdy v 94 roce horske kolo Olpran. Vetsi smejd jsem v zivote nevidel. Od te doby jsem zanevrel na horaky. Momentalne jezdim na silnicce Lapierre a jen si pomlaskavam.
S57t59a86n58i84s26l58a32v 52K45r73e48j26c42a30r
Olpram je "výrobce" jízdních kol nepůvodních, složených z různých světových dílů nejen i Itálie, ale i .......... ! Socialistický Favorit i Eska byly jen a pouze československým výrobkem, od základu až po finál. Olpram bohužel nenavázal na tradici Favoritu a Esky ale spíše Liberty ! A je to i vizitkou vzdělání managmentu jenž stavebnici Olpramu zadává pracovníkům na páse, jež ti nemusí být s cyklistikou sžiti. Schimano,a Werte ještě kolo nedělá
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků
Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?
Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...
Mnohem lepší než Thajsko. Kambodža vás okouzlí vstřícností i památkami
Kambodža byla loni zvolena asijskou vedoucí kulturní destinací. My jsme si její návštěvu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu
Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...
Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla
Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...
Láska na druhé sousto. Japonská kuchyně je plná nástrah i úžasných chutí
Seriál Když jede člověk do Japonska, nevezme si s sebou zásobu paštik, to se rozumí tak nějak samo sebou....
Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis
Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...
Výlet do thajského ráje. Některé ostrovy tu většina Čechů ještě neobjevila
Premium Když se řekne dovolená v Thajsku, většina lidí si představí ruch a vřavu největšího z ostrovů...
Prodej bytu v Borovanech
Hlubocká, Borovany, okres České Budějovice
3 650 000 Kč