Kaskády Prudkého potoka

V Rychlebských horách, které jsou součástí pásma Jeseníků, se můžete vydat na výlet k Prudkému potoku. Čeká vás krásná příroda a kolem kaskád potoka - úplná divočina. Připravte se na přeskakování kamenů a podlézání padlých stromů.

Cesta začíná u železniční zastávky ve Vysokých Žibřidovicích po žluté značce. Dojdeme až do obce, odkud vede lesní cesta do sedla, kde stojí barokní sousoší Krista na hoře Olivetské. Sousoší dal postavit v roce 1780 děd slavného hudebního skladatele Franze Schuberta.

Následuje cesta krátkým žlebem až do rekreační osady Vysoká, kde se roku 1763 narodil skladatelův otec. V osadě je barokní kaple, kterou po roce 1990 nechali místní chataři jako téměř zničenou opravit a dnes je v ní malé muzeum rodiny Schubertů.

Stezka pokračuje dál loukami a lesem. Přes žleb Zeleného potoka odbočíme vlevo a vystoupáme na místo zvané Čtyři rohy, kde stojí turistický přístřešek. Od Čtyř rohů je pěkný výhled na celé Staroměstsko. Dál putujeme po modré značce kolem lovecké chaty Babuše. Vystoupáme na vrchol Podbělky a hřebenem místy po haťovém chodníku přes řadu malých rašelinišť se dostaneme na vrchol Sušiny. Za námahu budeme odměněni nádhernými výhledy do okolí.

Z rozcestí na vrcholu Sušiny se vydáme po červené dolů k vojenským pevnůstkám řopíkům, až dojdeme k Prudkému potoku. Musíme překračovat balvany a podlézat spadlé kmeny. Zkrátka úplná divočina! Vše doplňuje několik menších vodopádů. Voda Prudkého potoka je zde tak prokysličená, že je úplně bílá a vypadá jako klikatící se sněhová lavina.

Dojdeme až na turistické rozcestí zvané Pod Srubem. Odtud pokračujeme až k hájence Bystřiny. Od hájenky jdeme k tábořišti a za železničním přejezdem přes silnici odbočíme k železniční zastávce Vysoké Žibřidovice.