Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Let podél vyloďovací pláže Omaha i bývalé německé ponorkové základny

  10:10aktualizováno  10:10
Dispečer na věži letiště Dinard mi ráno udělal radost. Dovolil mi letět podél pobřeží mezi městy Dinard a Saint Malo, které se nachází v jeho zóně a nafilmovat je. Musel jsem se však držet při hladině moře (250 m), abych nepřekážel odlétajícím letadlům, píše Jiří Pruša z letu nad evropskými ostrovy.

Část vyloďovacího úseku Omaha | foto:  Jiří Pruša, pro iDNES.cz

Když jsem skončil, přeletěl jsem k romantickému ostrovu a klášteru Mont Saint Michel, dvakrát ho obletěl a přitom jsem musel dávat pozor na letce, který měl stejný nápad ve stejnou chvíli. O sto kilometrů více na sever jsem následně proletěl podél vyloďovacích pláží spojeneckých vojsk. 6. června uplyne sedmdesát let od této akce. Pláže a zbytky zařízení jsem nafilmoval i nafotil.

Fotogalerie

Mraky se začaly rozpouštět a začala velmi silná termika, která s letadlem pohazovala bez ohledu na mé zásahy do řízení. Řada pracovišť řízení letového provozu pravděpodobně nepracovala, protože je sobota a tak jsem velkou část cesty strávil neúspěšnou snahou navázat s nimi spojení.

Kolem Eiffelovky i katedrály Notre Dame

Směřoval jsem původně na jižní okraj Paříže, ale pařížští dispečeři mi přikázali, abych stočil kurs na sever a teprve asi po půl hodině letu mě pustili znovu směrem na východ. Cestu to sice prodloužilo, zároveň jsem však měl možnost vidět Eiffelovu věž, katedrálu Notre Dame i mrakodrapy čtvrti La Défense.

On-line: Evropské ostrovy z nebe

Evropské ostrovy z výšky

Zkušený pilot Jiří Pruša letí nad evropskými ostrovy s letounem Dynamic WT-9 (OK-LEX). Aktuální zprávy, data a fotky sdílí se čtenáři iDNES.cz.

Zároveň jsem se dozvěděl, že letiště Neuhof ve Štrasburku pořádá mezinárodní parašutistické závody, tak jsem se rozhodl raději letět do města Haguenau.

Přistání to bylo trochu kostrbaté, protože když jsem mluvil anglicky, nikdo mi nevěnoval pozornost. Snažil jsem se na sebe různými manévry upozornit, nijak to však nepomáhalo. Pak se mi přece jen podařilo vtěsnat se mezi přistávající letadla a přistát také. Od šéfa letiště jsem se posléze dozvěděl, že angličtina jim není o nic bližší než arabština nebo čínština.

V neděli mě čeká už jen skok do Příbrami, kam bych rád doletěl v poledne.

Autor: pro iDNES.cz



Nejčtenější

Hádanka pro zarputilé lyžaře. Kolikrát za den se dá objet Sella Ronda?

Sasso Lungo

Přiznávám, byla to magořina, ale nádherná. Za necelých sedm hodin jsme ujeli 73 kilometrů sjezdovek po oranžovém...

S dcerkou zažila únos, přesto spolu cestují dál. Dítě boří bariéry, říká

Cestovatelka Ilona Bittnerová navázala v Tanzanii řadu přátelství, zde pózuje s...

Vydat se s malým potomkem do Afriky? Cestovatelka Ilona Bittnerová si nemůže podobné výlety vynachválit - navzdory...



Nová spojení i výhodnější ceny. Kam cestovat železnicí ve střední Evropě

Moc pěkné svezení. Německý Intercity Express třetí generace na rychlotrati...

Železniční cestování nejen po střední Evropě je již několik let na vzestupu. Tratě se postupně zrychlují, objevují se...

Nejlepší hi-tech novinky pro rok 2018. Co nás čeká příští rok na svahu

Sportovní veletrh ISPO 2018 se konal poslední lednový týden v Mnichově.

Speciální stahovací rukavice na běžky, revoluční freeridové boty s možností připnout mačky nebo nepromokavá péřovka...

Trajektům mezi Helsinkami a Tallinnem uleví nejdelší podmořský tunel

Jižní přístav s katedrálou Uspenski ve finských Helsinkách

Finsko a Estonsko plánují železniční tunel pod mořem až za 20 miliard eur, který bude dlouhý 103 kilometrů a povede až...

Další z rubriky

Zátoka Sviní i kajmanský řidičák. Češi fotí a filmují Karibik z nebe

Pobřeží kolem ostrova Svatého Tomáše, Americké panenské ostrovy

Pilot a dobrodruh Jiří Pruša, tentokrát ve dvojici s filmovým režisérem Petrem Nikolaevem, mapují od minulého týdne z...

Kličkování mezi sopkami a blesky. Český pilot si prožil turecké peklo

Zasněžené kopce v okolí Kayseri

Další dny expedice Evropské limity mi opět ukázaly hranice mých leteckých schopností. Poté, co mi Gruzínci zakázali...

Českého pilota na Kavkaz nepustili. Prý jedině s vojenským kontrolorem

Hory kolem karpatského údolí Oltului

Je to nadlidský úkol. Na Kavkaz se nemám šanci dostat. Gruzínci mi do mého dvoumístného Dynamicu chtěli nacpat další...

Najdete na iDNES.cz