Let podél vyloďovací pláže Omaha i bývalé německé ponorkové základny

  10:10aktualizováno  10:10
Dispečer na věži letiště Dinard mi ráno udělal radost. Dovolil mi letět podél pobřeží mezi městy Dinard a Saint Malo, které se nachází v jeho zóně a nafilmovat je. Musel jsem se však držet při hladině moře (250 m), abych nepřekážel odlétajícím letadlům, píše Jiří Pruša z letu nad evropskými ostrovy.

Část vyloďovacího úseku Omaha | foto:  Jiří Pruša, pro iDNES.cz

Když jsem skončil, přeletěl jsem k romantickému ostrovu a klášteru Mont Saint Michel, dvakrát ho obletěl a přitom jsem musel dávat pozor na letce, který měl stejný nápad ve stejnou chvíli. O sto kilometrů více na sever jsem následně proletěl podél vyloďovacích pláží spojeneckých vojsk. 6. června uplyne sedmdesát let od této akce. Pláže a zbytky zařízení jsem nafilmoval i nafotil.

Fotogalerie

Mraky se začaly rozpouštět a začala velmi silná termika, která s letadlem pohazovala bez ohledu na mé zásahy do řízení. Řada pracovišť řízení letového provozu pravděpodobně nepracovala, protože je sobota a tak jsem velkou část cesty strávil neúspěšnou snahou navázat s nimi spojení.

Kolem Eiffelovky i katedrály Notre Dame

Směřoval jsem původně na jižní okraj Paříže, ale pařížští dispečeři mi přikázali, abych stočil kurs na sever a teprve asi po půl hodině letu mě pustili znovu směrem na východ. Cestu to sice prodloužilo, zároveň jsem však měl možnost vidět Eiffelovu věž, katedrálu Notre Dame i mrakodrapy čtvrti La Défense.

On-line: Evropské ostrovy z nebe

Evropské ostrovy z výšky

Zkušený pilot Jiří Pruša letí nad evropskými ostrovy s letounem Dynamic WT-9 (OK-LEX). Aktuální zprávy, data a fotky sdílí se čtenáři iDNES.cz.

Zároveň jsem se dozvěděl, že letiště Neuhof ve Štrasburku pořádá mezinárodní parašutistické závody, tak jsem se rozhodl raději letět do města Haguenau.

Přistání to bylo trochu kostrbaté, protože když jsem mluvil anglicky, nikdo mi nevěnoval pozornost. Snažil jsem se na sebe různými manévry upozornit, nijak to však nepomáhalo. Pak se mi přece jen podařilo vtěsnat se mezi přistávající letadla a přistát také. Od šéfa letiště jsem se posléze dozvěděl, že angličtina jim není o nic bližší než arabština nebo čínština.

V neděli mě čeká už jen skok do Příbrami, kam bych rád doletěl v poledne.

Autor: pro iDNES.cz

Nejčtenější

VIDEO: Na co zírá mašinfíra. Velkolepá podívaná na trase z Košic do Prahy

Výhled z lokomotivy Siemens Vectron společnosti Regiojet v čele vlaku RJ 1012...

Nový seriál iDNES.cz zahajujeme přelomovým videem českého internetu. Jako vůbec první jsme natočili kompletní cestu...

Výhodné skipasy, nové atrakce. Velký přehled novinek v rakouských Alpách

Výhled z Rifflsee směrem k ledovci

Tolik zahraničních i místních turistů, kolik do rakouských Alp přijelo v minulé zimní sezóně, tu ještě nikdy...

Jak létání útočí na vaši imunitu. Pozor na stolečky a palubní časopisy

Myslete na to, že létání je obrovským náporem na vaší imunitu, zvlášť pokud...

Možná už jste si toho všimli. Jakmile někam letíte, prakticky vždycky to odstůněte nachlazením, virózou nebo alespoň...

Smutný symbol války v Jugoslávii. Unikátní most rozstříleli před 25 lety

Hercegovský Mostar. Plocha předválečné občiny (zhruba náš okres, resp....

Více než čtyři století byl Stari most neodmyslitelnou součástí hercegovského Mostaru. Přitahoval nejen odvážlivce...

VIDEO: Žebřík do nebe. Nová atrakce v Rakousku pro milovníky adrenalinu

V rakouských alpách postavili „žebřík do nebe“

Rakouskou oblast Gosaukamm znají hlavně horolezci. Nově si tu mohou všichni zájemci o dobrodružství vychutnat výstup po...

Další z rubriky

Přistání na nejtěžších letištích světa. Češi brázdí letadlem Karibik

Přiblížení na dráhu 12 letiště Grand Case ve francouzské části ostrova St....

Letec Jiří Pruša a režisér Petr Nikolaev několik dnů mapovali z letadla ostrovy Karibiku. Naposledy jsme je opustili...

Kličkování mezi sopkami a blesky. Český pilot si prožil turecké peklo

Zasněžené kopce v okolí Kayseri

Další dny expedice Evropské limity mi opět ukázaly hranice mých leteckých schopností. Poté, co mi Gruzínci zakázali...

Průlet sopkou i důkaz, že gruzínští generálové neznají Google Earth

Písčitý výběžek u města Kurtulus

Šest tisíc kilometrů, 550 litrů paliva, 30 hodin v kokpitu. Proletěl jsem několika sopkami a zápasil s bouřkami i...

Najdete na iDNES.cz