Jet do Paříže autem? Proč ne.

aktualizováno 
- Přestože se do francouzské metropole dá pohodlně cestovat letadlem, vlakem i autobusem, jen málokoho napadne, že stejně pohodlná může být i cesta vlastním autem. Navíc, pokud nejedete sami, vyjde vás to i nejlevněji.


Představa to může být na první pohled pro někoho děsivá. Šoférovat přes 1000 kilometrů (z Prahy do Paříže je to 1100), projet napříč celým Německem a nakonec se ještě někde proplétat ulicemi francouzské metropole? Podle zkušeností řady cestovatelů kaše není až tak horká, jak vypadá, obavy jsou na místě jen u posledně jmenovaného "úkolu".
Cesta sama o sobě je až překvapivě příjemná.
Zjednodušeně řečeno: pokud například startujete v Praze, tak se napojíte na mezinárodní komunikaci E50 (vnější okruh kolem města), najedete směr Plzeň a po této silnici pojedete vlastně až do Paříže. Vzhledem k tomu, že dálnice na našem území vede až k hranici v Rozvadově, odřídíte na kvalitních vozovkách drtivou část cesty.
Jsou jen dvě místa, kde budete muset sundat nohu z plynu: při průjezdu Plzní a po překročení hranice do Německa. Tady vás čeká několik desítek kilometrů dlouhý úsek, než se u Ambergu napojíte na dálnici směrem na Norimberk. Zvláště v této části mějte na paměti, že stále jedete po E50 (v Německu ji kopíruje národní silnice číslo 6, ve Francii pak A4).
V Německu se na dálnicích neplatí, po překročení francouzské hranice si připravte 141 franků, které rozloženě zaplatíte na celkem pěti stanovištích vybírání mýtného. Můžete z dálnice samozřejmě sjet a do Paříže dojet po okresních silnicích, ale v tom případě si připravte dobrou mapu, ať se neztratíte na venkově.
Ve francouzské metropoli vás dálnice dovede až na kruhový objezd kolem města - známý Boulevard Périphérique. Z něho se po celé délce v místech někdejších městských bran oddělují vjezdy do jednotlivých částí Paříže. Proto zde nezapomeňte bedlivě sledovat dopravní značení. Vjezd do města je vlastně jediným náročnějším okamžikem - onou příslovečnou těžkou tečkou za jinak vcelku pohodovou cestou.

Autor:


Nejčtenější

Brány a soutěsky Strážovských vrchů. Neskutečný výlet pro milovníky skal

Panoramatický rozhled ze zříceniny Súľovský hrad

Skalní města bývají vyhledávaným cílem turistů. Súľovské skály vám pak k malebnosti přidají bonus v podobě...

Ať žijí duchové. Podívejte se, kde skřítkové a tesaři vylezli z mechu

A ještě jeden snímek z poválečných oprav chátrající památky

Vy cizáci, zmizte! Tak odháněl ze svého hradu rytíř Brtník nezvané hosty. Dnešní hrad Krakovec je ovšem na hosty dobře...



Silný žaludek a trpělivost s sebou. Na co se připravit při cestě do Indie

Hmyzí trus a znečištěný vzduch zabarvily původně bílou hrobku Tádž Mahal v...

Do druhé nejlidnatější země světa míří na přelomu roku tisíce cestovatelů. Indie je pestrobarevná a hlavně...

Byl jsem ve všech zemích světa dvakrát, tvrdí cestovatelský rekordman

Babis Bizas na návštěvě Crozetových ostrovů v roce 2013

Řecký cestovatel Babis Bizas se na svou první cestu vydal v roce 1976 ve věku 22 let. Od té doby se v podstatě...

Buduje se 136 let, ale až teď dostane chlouba Barcelony stavební povolení

Sagrada Familia, Barcelona

Barcelonská katedrála Sagrada Familia, která je jednou z nejnavštěvovanějších španělských památek, se buduje už 136...

Další z rubriky

Ohně, středověk a úžasné masky. Slavnost trubačů v Alsasku vás uhrane

Nádherný svátek trubačů v Alsasku - Pfifferdaj

Mezi Porýnskou nížinou a pohořím Vogézy leží jeden z nejmenších, ale zato nejhezčích regionů Francie. Podzim je v...

Jak dostat mrtvého blíž k nebi. V Sagadě dávají rakve na skálu

Tradice zavěšování rakví na skály je v Sagadě stará až dva tisíce let.

Filipínská Sagada je jedním z míst, kde stále můžete zahlédnout rituální pohřbívání z dob dávno minulých. Odlehlé...

OBRAZEM: Infračervená Evropa. Svět, který vidíme, ale nevnímáme

Pařížský fotograf Pierre-Louis Ferrer objevil kouzlo infračervené fotografie v...

Pařížský fotograf Pierre-Louis Ferrer objevil kouzlo infračervené fotografie v roce 2010 při studiích na vysoké škole....



Najdete na iDNES.cz