Francouzské tunely prý nejsou bezpečné

Závažné bezpečnostní nedostatky zaznamenal francouzský motoristický časopis Auto Plus v osmi velkých francouzských tunelech. Například v alpském tunelu Chat v departementu Savoie potkávali autoři reportáže nákladní automobily o 16 až 18 tunách, když již skoro rok mají vjezd povolen jen vozy o hmotnosti do 7,5 tuny. Tunelem ve Fréjusu, který převzal po uzavření tunelu pod Mont-Blankem větší část jeho dopravy, projíždělo 180 kamiónů za hodinu, když již v dubnu 1999 byl zaveden limit 140. Stejně tak zde nikdo nedodržoval a nikdo nekontroloval předepsanou vzdálenost 150 metrů mezi vozidly.

Jedinou testovanou komunikací, kterou tvoří dva oddělené tunely, je tunel Fourviere v Lyonu. Mezi oběma tunely však neexistuje žádná spojnice a novináři Auto-Plus v nich nenarazili na žádný hasicí přístroj.
  

Týdeník kritizuje nadměrnou dobu potřebnou k jakémukoli zásahu v tunelech Chat, v průsmyku Tende mezi Francií a Itálií, a Lioranu v departementu Cantal. Další tři tunely jsou označeny za "nebezpečné" nebo "velmi nebezpečné": Sainte-Marie-aux-Mines ve Vogézách, Croix-Rousse v Lyonu a Aragnouet-Bielsa v Pyrenejích,
kde francouzská část není osvětlena a kde není žádní signalizace.

Ředitelství silnic na ministerstvu dopravy v souvislosti s článkem Auto Plus uvedlo, že posílí kontroly v tunelu Chat a že ve Fréjusu provádí úpravy, které usnadní evakuaci v případě požáru. Stejně tak připomnělo, že na modernizaci tunelu Sainte
Marie aux Mines bude vynaloženo 600 miliónů franků a s 500 milióny se počítá na postavení ještě jednoho tunelu v Lioranu.

Pozornost na bezpečnost silničních tunelů ve Francii obrátil požár v tunelu pod Mont-Blankem, při němž v březnu 1999 zahynulo 39 lidí.