Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Francouzské tunely prý nejsou bezpečné

  16:03aktualizováno  16:03
Závažné bezpečnostní nedostatky zaznamenal francouzský motoristický časopis Auto Plus v osmi velkých francouzských tunelech. Například v alpském tunelu Chat v departementu Savoie potkávali autoři reportáže nákladní automobily o 16 až 18 tunách, když již skoro rok mají vjezd povolen jen vozy o hmotnosti do 7,5 tuny. Tunelem ve Fréjusu, který převzal po uzavření tunelu pod Mont-Blankem větší část jeho dopravy, projíždělo 180 kamiónů za hodinu, když již v dubnu 1999 byl zaveden limit 140. Stejně tak zde nikdo nedodržoval a nikdo nekontroloval předepsanou vzdálenost 150 metrů mezi vozidly.

Jedinou testovanou komunikací, kterou tvoří dva oddělené tunely, je tunel Fourviere v Lyonu. Mezi oběma tunely však neexistuje žádná spojnice a novináři Auto-Plus v nich nenarazili na žádný hasicí přístroj.
  

Týdeník kritizuje nadměrnou dobu potřebnou k jakémukoli zásahu v tunelech Chat, v průsmyku Tende mezi Francií a Itálií, a Lioranu v departementu Cantal. Další tři tunely jsou označeny za "nebezpečné" nebo "velmi nebezpečné": Sainte-Marie-aux-Mines ve Vogézách, Croix-Rousse v Lyonu a Aragnouet-Bielsa v Pyrenejích,
kde francouzská část není osvětlena a kde není žádní signalizace.

Ředitelství silnic na ministerstvu dopravy v souvislosti s článkem Auto Plus uvedlo, že posílí kontroly v tunelu Chat a že ve Fréjusu provádí úpravy, které usnadní evakuaci v případě požáru. Stejně tak připomnělo, že na modernizaci tunelu Sainte
Marie aux Mines bude vynaloženo 600 miliónů franků a s 500 milióny se počítá na postavení ještě jednoho tunelu v Lioranu.

Pozornost na bezpečnost silničních tunelů ve Francii obrátil požár v tunelu pod Mont-Blankem, při němž v březnu 1999 zahynulo 39 lidí.

Autor:


Nejčtenější

Naivní Češi v sandálech jsou v Chorvatsku pojem. Znají je i záchranáři

Milovníci hor ocení při návštěvě Makarské výstup na vrcholky Biokova.

Makarska je klenot Dalmácie, ale umí být i nebezpečná. Nádherná a unikátní příroda totiž bývá při nepříznivém počasí...

V Paříži nainstalovali nové eko-pisoáry. Nechutné, bouří se místní

Pařížané si stěžují na výrazné pisoáry bez zástěn v centru města. (13. srpna...

Paříž přišla s novým nápadem, jak ekologicky využít lidskou moč. Nové červené pisoáry se slámou uvnitř dokážou vytvořit...



Musíte sebrat odvahu a se žralokem bojovat, řekl v Rozstřelu filmař žraloků

Steve Lichtag byl hostem pořadu Rozstřel.

Na začátku srpna usmrtil českého turistu v egyptském letovisku Marsá Alam žralok. V Egyptě nejde o ojedinělý útok, za...

Nebuďte povýšení a nechovejte se jako stádo. Sedm cestovatelských hříchů

Vyrážet do světa bez zvídavosti je jedním z největších hříchů pod sluncem.

Chcete si prázdninové toulky po světě opravdu užít? Podívejte se na seznam zásadních chyb, které nesmíte na cestách...

Turisté si odvážejí z pláží Sardinie písek, úřady rozdávají vysoké pokuty

Ilustrační snímek

Úřady na Sardinii bojují proti turistům, kteří si z tamních pláží odnáší na památku písek, což poškozuje životní...

Další z rubriky

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Soudruzi nás poslali rovnou pod rentgen. Trabanty dojely přes Čínu do Ruska

Expedice Dana Přibáně musela na čínské hranici projít důslednou kontrolou....

Dostat se do Číny letadlem je celkem snadné. Vjet tam autem je ale noční můrou. Pokud tedy není vaším snem...

Do Pákistánu prý jezdí jen hlupáci, ale Žlutý cirkus si to stejně užil

Babu, trabant, který se nikdy nezastavil, se nám začal rozpadat. Čím dál jsme,...

Skoro čtvrt roku jsme cestovali Indií. Bylo to krásné, bylo to intenzivní, ale bylo toho dost. Před námi je Pákistán,...

Najdete na iDNES.cz