Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Francouzské tunely prý nejsou bezpečné

  16:03aktualizováno  16:03
Závažné bezpečnostní nedostatky zaznamenal francouzský motoristický časopis Auto Plus v osmi velkých francouzských tunelech. Například v alpském tunelu Chat v departementu Savoie potkávali autoři reportáže nákladní automobily o 16 až 18 tunách, když již skoro rok mají vjezd povolen jen vozy o hmotnosti do 7,5 tuny. Tunelem ve Fréjusu, který převzal po uzavření tunelu pod Mont-Blankem větší část jeho dopravy, projíždělo 180 kamiónů za hodinu, když již v dubnu 1999 byl zaveden limit 140. Stejně tak zde nikdo nedodržoval a nikdo nekontroloval předepsanou vzdálenost 150 metrů mezi vozidly.

Jedinou testovanou komunikací, kterou tvoří dva oddělené tunely, je tunel Fourviere v Lyonu. Mezi oběma tunely však neexistuje žádná spojnice a novináři Auto-Plus v nich nenarazili na žádný hasicí přístroj.
  

Týdeník kritizuje nadměrnou dobu potřebnou k jakémukoli zásahu v tunelech Chat, v průsmyku Tende mezi Francií a Itálií, a Lioranu v departementu Cantal. Další tři tunely jsou označeny za "nebezpečné" nebo "velmi nebezpečné": Sainte-Marie-aux-Mines ve Vogézách, Croix-Rousse v Lyonu a Aragnouet-Bielsa v Pyrenejích,
kde francouzská část není osvětlena a kde není žádní signalizace.

Ředitelství silnic na ministerstvu dopravy v souvislosti s článkem Auto Plus uvedlo, že posílí kontroly v tunelu Chat a že ve Fréjusu provádí úpravy, které usnadní evakuaci v případě požáru. Stejně tak připomnělo, že na modernizaci tunelu Sainte
Marie aux Mines bude vynaloženo 600 miliónů franků a s 500 milióny se počítá na postavení ještě jednoho tunelu v Lioranu.

Pozornost na bezpečnost silničních tunelů ve Francii obrátil požár v tunelu pod Mont-Blankem, při němž v březnu 1999 zahynulo 39 lidí.

Autor:




Nejčtenější

"V den mých pětadvacátých narozen jsem se ráno podíval na svou kočku a uvědomil...
Moje kočka si žila lépe než já, říká muž, který brázdí svět bez motorů

V pětadvaceti opustil dobře placenou práci a rozhodl se věnovat své vášni – pomalému cestování. Dave Cornthwaite ukrajuje kilometry na paddleboardu, kajaku,...  celý článek

Tyrkysová hladina jezera Iskanderkul
Odpočívejte, vodky popijem. Tádžické Fanské hory překypují vstřícností

Fanské hory v severozápadní části Tádžikistánu jsou vyhlášené svými tyrkysovými jezery a dechberoucími scenériemi. Díky své kráse byly hojně navštěvovány již v...  celý článek

Přistání na řece Hudson
Zázrak na řece Hudson. Přistání, které se zapsalo do letecké historie

Úžasná přirozená ranvej. Široká, rovná. Ne příliš rušná. Až na to, že její povrch tvoří vodní hladina, na níž neplánovaně přistál airbus se 150 pasažéry. Po...  celý článek

Další z rubriky

Na západě Francie se můžete přes Airbnb ubytovat třeba v letadle.
Recept na nudu na cestách. Noc v letadle, věži či perníkové chaloupce

Sdílená ekonomika nerezonuje jen v oblasti služeb pro přepravu osob, ale také na poli krátkodobého ubytování. Celosvětová platforma Airbnb získává stále více...  celý článek

V Kerkyře na Korfu je nejmenší přistávací ranvej v jižní Evropě
VIDEO: Káva a letadla nad hlavou. Pohodová atrakce na řeckém ostrově

Na Korfu je jedna z nejmenších přistávacích ranvejí v jižní Evropě. Piloti musí mít speciální výcvik, neboť z jedné strany je moře a z druhé nejvyšší hora...  celý článek

Jezero Como patří k těm lokalitám, kam se dá z Česka snadno zaletět na víkend....
Kam létat v zimě: k moři v Maroku se dá dostat už za pětistovku

Nebe nad Evropou nikdy nebylo tak plné, ceny za leteckou dopravu tak nízké a pro cestovatele z Česka se nově přibližují i některé destinace, do kterých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.