Připravujeme online reportáž

USA 2016

expedice Jiřího Pruši kolem USA (2016)

Letime smer Tucson. Spatne pocasi je za nami a vsude kolem jen nekonecna poust. Nasledujeme highway 10. Zbyva jeste cca hodina letu.

Pocasi se zhorsilo a nam se nepodarilo prorazit pres El Paso. Po hodine hledani pruletove diry jsme museli pristat v Dell City (2E5). Uvidime jak se to vyvine...

Dneska jsme v letadle strávili asi 5,5 hodiny, takže celkem máme z 80 plánovaných hodiny odletěných asi 15. Letíme tedy zatím podle plánu jak časově, tak vzdáleností. Dneska jsme ráno odstartovali z Brownsville a plánovali doletět do Big Bend národního parku u mexické hranice. Během velmi krátké chvilky se ale zhoršilo počasí a tak jsme raději přistáli na malém soukromém letišti. Tam jsme strávili asi hodinu jedením rybiček a sušenek. Pak jsme se rozhodli letět dále a po další hodině letu jsme přistáli v Big Bendu. Odsud pak už jen asi 30 minut letu do Marfy, kde jsme zůstali na noc. Spíme v hotelu, kde bydlela Liz Taylorvá, James Dean a další filmoví velikáni při natáčení jejich některých filmů právě v Marfě. Marfa sama je malé, trochu ošumělé městečko vzdálené mnoho set kilometrů od další civilizace. Hotel pro filmové štáby už má také svou slávu nějaký čas za sebou, ale je stále zřejmě to nejlépe udržovaná část města.

Na zítřek chystáme první kus letu na asi 3,5 hodiny na letiště Pinal Airpark - KMZJ, kde jsou uskladněná nepoužívaná letadla Podle času pak poletíme dále k nebo za Phoenix.

30.8.2016

Po vzletu smerem na Big Bend. Trochu klickovani mezi bourkami, ale jinak OK.

Sedli jsme. Vse OK. Musime pockat na pocasi.

Pocasi se zhorsuje pristaneme na Rio Vista Ranch (TS04).

Na obzoru tezka bourka.

Letime podel Rio Grande. Vlevo se divame do Mexika vpravo do Texasu.

Zapomnel jsem nekde selfie tyc, takze nez sezeneme novou, nebudete mit moznost videt nase atraktvni tvare. Budu za to delat vice zaberu z cesty.

Jsme po startu z Brownsville na ceste do narodniho parku Big Bend.

Jsme jeste v Brownsville. Behem 30 minut startujeme smerem na letiste Marfa - asi 4,5 hodiny letu, takze "si zaletame". Dneska pilotuje Honza a ja fotim a uzivam si let.

Dnešní let vedl z New Orleans, který jsme vyfotili a nafilmovali do Houstonu (který se nám vyfotit ani nafilmovat nepodařilo) a pak do Brownsville v jihozápadním cípu Texasu na hranici s Mexikem. Brownsville je město ležící na obou stranách hranice. Dnešní let trval téměř 5 hodin a jeho první část probíhala v dost a nepříjemném počasí. Od Houstonu dále na jih to bylo už lepší a zřetelně klesla vlhkost a trochu stoupla teplota – asi na 32 stupňů. Atlantské pobřeží jižního Texasu má desítky kilometrů divokých pláží bez lidí a také mnoho písečných dun, neobvyklé vodní kanály a hodně písčitých ostrovů. Ve vnitrozemí Texasu je vidět množstvích malých ropných pump. Zítra ráno se tedy loučíme s Atlantským oceánem a zamíříme směrem na západ, podél řeky Rio Grande.

29.8.2016

Odstartovali jsme z letiste Pearland (KLVJ) smerem na VOR VCT, odtud primo na jih do jizniho cipu Texasu mesta Brownsville (KBRO). Kolem nizina plna chudych farem, obcas ropne pumpy

Před chvíli jsme přistáli na letišti Pearland u Houstonu. Počasí nakonec nebylo tak dobré, jak to původně vypadalo a trochu jsme museli klikčovat mezi mraky, deštěm a vyhýbat se bouřkám. Vše ale ok. Bohužel se nám ale asi i kvůli počasí nepodařilo najít rakety, které tu mají být vystavené. Dneska jsme tedy zatím nafotili a nafilmovali Mississipi a New Orleans. To hlavní myslíme, že přijde až se vrhneme směrem na západ, napříč kontinentem podél řeky Rio Grande a mexické hranice. Zdravím do Prahy.

Jsme po vzletu z N. Orleans smer Houston, 1500ft nad morem. Pod nami baziny zrejme plne aligatoru. Mijime VOR LLA White Lake. Zdravime domu. J + H

Z okna koukáme na Mississipi a východ slunce na ní. Počasí se zdá celkem příznivé, takže dnešní let do jihovýchodního cípu USA by mohl proběhnout příjemně. Ozveme se z letu.

Kolem půlnoci pražského času ze soboty na neděli jsme přistáli v New Orleans na letišti Lake Front. Nad městem byla těžká bouřka a tak jsme letadlo dobře přivázali a vypravili se do centra. Tady spousta barů, jazzových klubů a hodně hluku. Bývalé španělské a francouzské město se nezapře. Honza udělal večer nějaké krátké video, aby se podělil o trochu zábavy z New Orleans. Zítra pokračujeme dále na jihozápad přes Houston a Corpus Christi. Plánujeme uletět cca 5 hodin. Dnešek byl úspěšný tím, že jsme přeletěli Mys Canaveral a letiště Orlando. Zítra bychom rádi zkusili přeletět Houston. Startovat plánujeme kolem čtvrté odpoledne pražského času (tj. kolem desáté ráno tady).

Trochu se vyhybame spatnemu pocasi, ktere leze z Mexickeho zalivu. Let je ale fain a mame jeste asi 90 minut do New Orleans. Vyska 2500 stop, rychlost 120 uzlu. Tj. cca 210 km/h.