Letecká společnost Emirates, která je největším operátorem A380 na světě, by ráda v budoucnu měla tříposchoďová letadla. Jsou téměř jedinou možností, jak zvýšit kapacitu přepravy.

Letecká společnost Emirates, která je největším operátorem A380 na světě, by ráda v budoucnu měla tříposchoďová letadla. Jsou téměř jedinou možností, jak zvýšit kapacitu přepravy. | foto: AP

Emirates chtějí letadlo pro 800 lidí. Plánují tříposchoďové superjumbo

  • 53
Fronty při nástupu do letadla se někdy zdají nekonečné již nyní. To však není nic ve srovnání s tím, jaké by byly, pokud by se do jednoho letadla mělo vejít až 800 lidí. Takové jsou nejnovější plány letecké společnosti Emirates, která do budoucna chystá tříposchoďový superstroj.

Současný Airbus A380 pojme při stávající konfiguraci tří tříd - ekonomická, byznys a první - zhruba 525 lidí. Emirates, jedny z největších aerolinek světa, se sídlem v Dubaji, nyní plánují letadlo, kam by se při zachování současných tříd vešlo až 800 lidí.

Emirates, které jsou zároveň největším operátorem dvouposchoďových superjumb A380 na světě s celkovou kapacitou 26 517 pasažérů, nedávno uzavřely mezinárodní partnerství s australskými aerolinkami Qantas. Dubaj by tak mohla vystřídat Singapur jako tradiční zastávku pro miliony Australanů na jejich cestě do Evropy.      

Adel Al Redha, výkonný viceprezident řízení a operací Emirates, nyní oznámil, že společnost by ráda dostala na palubu každého letadla dalších 283 cestujících. "Domnívám se, že není pochybností o tom, že požadavků na zvýšení kapacity letadel bude přibývat, už jen díky stávajícím omezeným kapacitám letišť i stále větší letecké zácpě ve vzduchu," řekl pro list Arabian Business.

"Dostat dnes na mezinárodním letišti slot (časová mezera, přidělená ke vzletu letadla) je vždy náročné... Jediným řešením je mít k dispozici větší letadlo... Potřebujeme prostě nějaké trojnásobné uspořádání, které zvedne kapacitu ze stávajících 500 na 800 pasažérů," vysvětlil Al Redha s tím, že si je samozřejmě vědomý, že vyvinout nové tříposchoďové letadlo bude pravděpodobně trvat nejméně další desetiletí.