Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Česko má nový cyklistický hit. Poptávka po elektrokolech prudce roste

  10:45aktualizováno  10:45
V letošním roce se podle odhadů prodá až 50 tisíc elektrokol, poptávka tak meziročně vzroste až o 50 procent. Nové modely si můžete prohlédnout v pražských Letňanech, kde dnes začíná cyklistický veletrh For Bikes.

Cyklistka na elektrokole v Hraběticích v Jizerských horách. | foto: Ota Bartovský, MAFRA

„To, co se děje první měsíce roku, které jsou normálně úplně mrtvé, to jsme nikdy nezažili. Je to obrovský boom,“ říká jednatel společnosti ekolo.cz Jakub Ditrich. Některé žádané modely kol jsou již nyní vyprodané, dodává. Technické parametry kol s elektrickým pohonem se stále zlepšují, nové modely uváděné na trh jsou lehčí a mají silnější baterie, prodlužuje se tak jejich dojezd. Výrobci uvádějí u nejprodávanějších modelů dojezd podle provozních podmínek 60 až 120 km.

„Trend směřuje k výrobě stále silnějších baterií, s větší kapacitou. Většina uživatelů požaduje, aby kolo dojelo co nejdále, proto musí zůstat dlouho nabité,“ uvedla Patricie Šedivá z e-shopu Alza.cz. Integrované baterie v rámu kol jsou u všech prémiových značek dnes již téměř nutností. „Při prodeji hraje stále velkou roli cena,“ dodala.

Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz se průměrná cena elektrokola pohybuje těsně pod 30 000 Kč. „Nejsilnější prodejní sezóna na internetu je u elektrokol, stejně jako u klasických jízdních kol, s příchodem teplého počasí, tedy začátkem jara a během letních prázdnin, kdy po nich poptávka vrcholí,“ uvedla manažerka Heureka.cz Alexandra Čermáková.

Největší poptávka je v Česku po městských e-kolech. Zákazníci se kromě ceny zajímají nejvíc o kapacitu baterie a výkon. Výrobci elektrokol uvádějí dojezd okolo 100 km, u přídavných baterií a s maximální kapacitou až na 300 km.

Většina elektrokol se vyrábí v Číně. Mezi výrobce elektrokol v Česku patří například firma 4EVER ze Studénky či Bike Fun z Kopřivnice.

Česku se předloni vyrobilo 350 000 kol, což bylo ve srovnání s rokem 2013 o pět procent více. ČR je 11. největším producentem běžných bicyklů v EU. Prodeje bicyklů se v Česku zvýšily proti roku 2013 o 14 procent na 380 000. Vyplývá to z poslední zprávy The Association of the European Bicycle Industry.

Autor:




Nejčtenější

Campari na led, v tomto případě na ledovou tříšť. Lehce nahořklé a osvěžující
Módní Aperol slaví úspěch. Recept na skvělý aperitiv je ale starý 100 let

I když je Itálie kolébkou mnoha slavných aperitivů připravených z cinzana, martini, campari a dalších hořkých a kořeněných bitterů, mladí lidé z celé Evropy si...  celý článek

Jezero Onneto na úpatí sopky Meakan
Mlha a medvědi ostrova Hokkaidó. Výlet do snového Japonska bez turistů

Nejodlehlejším místem celého Japonska je poloostrov Širetoko, který vybíhá jako severovýchodní cíp ostrova Hokkaidó do Ochotského moře. Stejnojmenná rezervace...  celý článek

Další vodní plochou, kterou je možné se při cestě kochat, je Zámecký rybník u...
Na kole za největší bitvou v Česku. Putování okolím Ústí nad Labem

Pokud je pro vás ideální cyklistický výlet spojený nejen s poznáváním krajiny, ale i s místy, kde se psaly dějiny, přesměrujte svoji pozornost na sever Čech....  celý článek

Další z rubriky

Zdejší bikemaraton je výzvou.
Pro všechny, co milují výzvy. Adrenalin na kole v okolí Suľovských skal

Podmanivý to kraj. Země podivných a fantastických skal vyniká nezaměnitelnou a surovou atmosférou, která se kolébá v náručí rozlehlé podhorské louky se stády...  celý článek

Hrad Sklabiňa. Někdejší sídlo Turčianské župy lehlo popelem až rukama...
Skromné a tiché Slovensko. Cyklovýlet po Turčianské magistrále

Turiec je malebná slovenská kotlina sevřená horami ze všech stran. Velice estetická krajina s pohádkovými přírodními scenériemi a absencí masového moderního...  celý článek

Hydroelektrárna Spálov v detailu. Po předešlé domluvě si ji můžete prohlédnout...
Putování krajinou skla. Na kole za největším podzemním jezerem Česka

Železný Brod bývá označován za ideální turistické rozcestí Českého ráje, Jizerských hor a Krkonoš. Byla by ovšem škoda vyrážet za tak dalekými cíli a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.