Diskuze

Experti varují před tuningem elektrokol. Stroj zničí a je nebezpečný

Někteří majitelé elektrokol své stroje upravují a navyšují jejich maximální rychlost s podporou motoru. Proti tuningu elektrokol se nyní ohradila společnost Bosch a přidávají se i experti z Centra dopravního výzkumu. Tuning elektrokol je nebezpečný a kolo znehodnotí. Majitel riskuje tučné pokuty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J75a57n 22T58a87r11a11b16a

16. 9. 2018 21:23

To je pěkná snůška nesmyslů.

Zaprvé: Pokud má motor skutečně 250W, je vyřazení omezovače rychlosti pouze teoretickou změnou, reálná rychlost se zvýší nepatrně, protože 250W na víc než 30km/h stejně nestačí. Znatelným efektem je pouze příjemnější jízda na hranici 25kmúh bez opakovaných nespojitých výpadků asistence.

Zadruhé: Legislativní limit v ČR pro kolo s pomocným motorkem na pozemních komunikacích není 250W, ale 1kW.

Zatřetí: Pro jízdu mimo pozemní komunikace žádný limit výkonu ani rychlosti neplatí.

Začtvrté: Většina motorů pro e-kola je konstruována pro provozní napětí 48V, ale dodávána s akumulátorem 36V. Včetně řídící jednotky.

Zapáté: Jak píše níže pan Steiner, samozřejmě existují čínské aušusy, které nepřežijí ani běžnou zátěž. Pohonů Bosch ani (čínských) Bafang alias 8FUN se to netýká, ty jsou naopak velmi odolné.

Zašesté: Výrobci a prodejci jsou si všeho výše uvedeného vědomi. Proto nabízejí režim "silnice" (25km/h) a režim "terén" (bez omezení rychlosti, často i vyšší výkon), případně SW úpravu přímo na nových prodávaných kolech, kterou řádně fakturují a tedy i nadále ručí za vady po celé dva roky.

2 0
možnosti
MN

M28i26l61a45n 35N54o22v36y

17. 9. 2018 10:20

Dotaz k Vasemu tretimu bodu ("Pro jízdu mimo pozemní komunikace žádný limit výkonu ani rychlosti neplatí.")

Do lesa se nesmi v motorovem vozidle (viz vecny boj s lidmi na krosovych motorkach). Jak je to s e-krosovymi motorkami? Za sebe rikam, ze bych meril stejnym metrem, ale zajima me litera zakona.

0 0
možnosti
Foto

Alibaba vám dodá silná elektrokola, ovšem EU vám je zakazuje. Problém ale může být i s akumulátorem, jakékoliv ampéry vám nedá, nebo se zničí. Čínské motory se mi rychle kazí, na komutátorech jim vyskakují drátky. Plastová ozubená kola také trpí.

Klasické oldtimery- Fichtly byly mnohem solidnější.

Je třeba se smířit s tím, že vám ten elektromotor pomůže do kopce, ale jinak se musíte také přičinit. 250W je ale opravdu velmi málo- nejméně dvojnásobek je přiměřený při 100 kilové zátěži, omezení rychlosti je elektronicky jistě možné. Na kole 25 km/h je docela hezké tempo.

0 0
možnosti
JN

J26o37s18e45f 95N66o90v26a38k

15. 9. 2018 21:33

Mám naměřeno že udržím 320 wattů, na horském dávám průměr 33/hodinu.

A teď nevím, jsem ještě kolo, nebo už moped? :-)

0 0
možnosti
Foto

Na ergometru mám max. 150W, potom už začíná kardiogram hlásit chyby. Při mých 80 je to však docela přijatelný výkon, ale ne na dlouho. V pohodě bych trvale vyráběl tak 50- 60W. Takže jízda na rovině s 11 -15 km/h., také si ji pravidelně dopřeji- 3 km tam, 3 km zpátky do diskontu.

3 0
možnosti

Bu bu bu. Ve skutečnosti lze takové kolo prostě normálně zaregistrovat jako moped a zaplatit za něj povinko. Řidičák sk. B má dneska každý.

1 0
možnosti
KN

Kde prodávají ty kola se 7kW? Rád bych si jedno koupil. Děkuji.

1 0
možnosti

V zahraničí zcela běžně a nejsou ani tak hrozně drahá. Jsou to spíš elektromotorky.

0 0
možnosti
RJ

U největšiho prodejce elektrokol v ČR čtu jednoznačně o navýšení rychlosti bez ztráty záruky na kolo včetně motoru, žádný vliv na životnost, úprava je certifikovaná CE a ROHS, elektromotory jsou údajně od výrobce nastaveny na vyšší rychlosti, pač v mnoha evropských zemích mohou elektrokola jezdit rychleji oficiálně, co vy na to?

1 0
možnosti
RP

Do webu si může každý napsat cokoliv.

Ale pokud se jezdí a nic se nestane,tak se taky nejspíš nic nebude dít. A spousta lidí, co si to vytuněné kolo koupí, si to užije, hlavně pokud se k takovým kolům bude u nás přistupovat stejně jako nyní a oni budou jezdit rozumně. Chleba se začne lámat, až se stanou nějaké nehody, která budou jednoznačně způsobeny vytuněním kola. Kdy třeba někdo pojede nad své možnosti a nezvládne to. :-(

0 0
možnosti
TK

Jen si ta kola upravujte a jezděte jako bezohlední blázni. Čím víc bude průšvihů, tím dřív vás s nimi nepustí nikam.

3 3
možnosti
RM

Kolik vlastně stojí dálniční známka na kolo ;-) ?

0 0
možnosti
KN

K92a31r33e22l 63N93o41v41á71k

14. 9. 2018 18:53

Zase "experti" a k tomu ještě dopravní. Ale svištět s kopce na normálním kole 40km/h dva až tři vedle sebe v zatáčce to nikdo neřeší.

2 3
možnosti
RP

To je přece dávno vyřešeno současnými předpisy.

Tomu, kdo takového kolaře v zatáčce srazí a zabije, pojišťovna zaplatí opravu auta a kolař, pokud má životní pojištění, příslušná pojišťovna mu zaplatí pohřeb.;-D

0 0
možnosti
KM

K18a85r40e10l 24M88o48k34r12ý

14. 9. 2018 18:01

Když se někdo doposud dřel na Libertě, vytáhl z toho max 8 km/hod a pořídí si e-kolo, které bez problémů švihá trojnásobnou rychlostí (a po odblokování i osminásobně), tak pak se nelze divit, že si nabije kušňu. V tom lepším případě.

7 1
možnosti

Na to nepotřebuje elektrokolo, stačí na té Libertě trochu míň brzdit z kopce.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na co zírá mašinfíra: Opomíjenou lokálkou do tajemných Zlatých Hor

13. dubna 2024

S dnešním Mašinfírou vyrazíme do kraje, o kterém mnozí z vás asi neslyšeli, a to i přesto, že má za...

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Španělské Stonehenge zpřístupnily klimatické změny. Je vítanou atrakcí

19. dubna 2024

Epizody vražedného sucha se do dění v Evropě nezapisují jen negativy. Vlna veder v roce 2022...

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...