Dva mladí lidé se vydali na cestu kolem světa

Katka a Petr se vydali v říjnu 1999 na cestu kolem světa. Procestovali Spojené Státy a Mexiko, zavítali do Belize a Guatemaly. Letos se přesunuli do Austrálie a podle posledních zpráv jsou v thajském Bangkoku. V mailu, který iGLOBU zaslali, píšou, že právě nalítli podvodníkům se zlatem. Díky jejich zprávám můžete sledovat jejich cestu den po dni.

Z DENÍKU CESTY KOLEM SVĚTA: ČERVENEC

Podívejte se na jejich stránku http://mujweb.cz/www/petrberan/cesta/

282. den, ponděli 17.7. (Sydney - Bangkok)
Ráno jsme zabalili a vydali se na letiště, kde nastupujem do letadla v 15.15 odlétáme do jiného světa. Každé sedadlo v letadle mělo svou obrazovku, kde bylo možno vybrat z 12 programů. Petr kouká na televizi a já studuji knihu o Thajsku. V 21.07 místního času přistáváme v Bangkoku. Po dvouch hodinkách motání se v hale se dostáváme na správný autobus 59, který nás odvezl do čtvrti Banghampu, kde jsme v 1.30. Našli jsme levný hotel s větrákem a všemožnou zvířenou, bez oken, s překližkovými stěnami a to ještě ne ke stropu. Hluční sousedi nám dovolili usnout až v 3.30 ráno.

281. den, neděle 16.7. (Sydney)
Jedeme na letiště zabukovat si letenku, couráme se po městě. Večer koukám na Novozélandský film: Zrození valečníka - doporučuju. A Kačka jela nakoupit do Peddys Marketu tolik chtěné tričko. Dostala se nám do ruky knižka Ivany a Iva Brezinovych - Cesta na východ. Kopírujeme, přepisujeme a čteme vzácné informace. Večer se loučíme ze Sydney v kině IMAX - film promítaný v 3D - dostali jsme brýle a sledovali obrázky, na které jsme si mohli skoro sáhnout. Byl to tak živé, že se nám chvilkama dělalo špatně od žaludku při houpavých záběrech.

280. den, sobota 15.7. (Canberra - Sydney)
Loučíme se s teplem domova a jedeme zase k lidem do Sydney, u kterých jsme začínali.

279. den, pátek 14.7. (Canberra, Nový Jižní Wales)
Největší místní atrakcí je asi parlament, postavený v 80 letech, obrovská budova s travnatou střechou, na kterou se da vylézt jako na kopec. Trošku jsme courali městem a večer jsme si vychutnavali český film: Dáma na kolejích.

278. den, čtvrtek 13.7. (Canberra, Nový Jižní Wales)
Ráno na nás čekala Eva s rodinou, u kterých jsme trávili následujici dva dny. Postarali se o nás jako o vlastní, spali jsme v posteli a jedli z talířů. Obíhame indickou, pákistanskou a iránskou ambasádu. Na indické to trvá 10 dní, na pákistánském jsme to ukecali na měsíc a iránské vízum prý dostaneme až v Pákistánu, takže nic. Jenom jsme si udělali pořádný výšlap městem plném stromů a zeleně. Z vyhlídky to spíš vypadá jako les, ve kterém jsou domky.

277. den, středa 12.7. (Adelaide - Canberra)
Z Coober Pedy přejíždíme noční jízdou do Adelaide, hlavního města státu Jižní Austrálie. Máme tu jenom 4 hodinky, než nás převeze další autobus do Canberry. Prohlédli jsme si pár ulic v centru. Zase čisté a úhledné město s pěknými baráky, stejně jako jinde v Austrálii. Z Adelaide jsme jeli pěknou zelenou a jemně kopcovitou krajinou s pastvinama a ovcema. Večer vystřídaly pastviny vinohrady.

276. den, úterý 11.7. (Coober Pedy, Jižní Austrálie)
Dlouhý interval autobusu, jeden za dva dny, nám dopřál jeden den odpočinku stráveném v zaprášeném Coober Pedy. K ránu skoro mrzne, ale odpoledne se da už chodit v krátkém tričku. Zase tu potkáváme zubožené aborigince. Večer opouštíme město. Coober Pedy je nejvýznamějším místem na těžbu bilého opálu v Austrálii. Extrémní klimatické podmínky, přimeli nastěhovat se do opuštěných opálových dolů. A teď to vypadá, že už si kutají pokoje účelově a jsou tu úplné podzemní paláce, pry až o 30 místnostech.

275. den, pondělí 10.7. (Coober Pedy, Jizni Australie)
Probouzíme se na červené planině, nikde nic jenom v dálce domečky oplocené vlnitým plechem a kopečky vytěžených kamenů. Jdeme se podívat do toho nezeleného města, které bylo až do konce 80.let spojeno s vzdáleným světem jenom prašnou cestou. I dneska je ve městečku většina cest nezpevněnych. Největší místní kuriozitou tu jsou podzemní byty, z venku to nevypadá honosně, ale uvnitř je to nádherný bydlení. Člověk je omezen jen velikostí pozemku, vlastní fantazií a ochotou kutat si do skály další a další místnosti. Stěny mohou být přírodní bez úpravy a vypadá to hezky a světle. V městečku o 3000 lidech je 52 národností. Na hřbitově jsme našli i 4 české hroby. Věkový průměr tu byl hodně nízký. Jeden náhrobek Australana zdobí pípa, kdysi plná s nápisem "Napij se na mě". Ještě obdivujem podzemní kostel a knihkupectví. Kus za městem jsme si našli trochu křovin, za kterými usínáme.

Z cesty Katky a Petra po světě - Mexiko.

Brouci patří v Latinské Americe k nejčastějším dopravním prostředkům.

1. října 2021,  aktualizováno  25.4 16:08

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln

21. dubna 2024  12:36

Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu

26. dubna 2024

Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...

Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy

Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...

1. října 2021,  aktualizováno  25.4 16:08

VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna

25. dubna 2024

Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...