Dovolená za 140.000 skončila tahanicí s CK

  • 106
Dvacet dní poznávání exotického Mexika s bohatým programem a pod vedením zkušeného průvodce, který zasvěceně popisuje historii místních památek. S takovou představou odlétali s libereckou cestovkou vloni na podzim manželé Hovorkovi z Brna na okružní jízdu, za kterou zaplatili přes 140 tisíc korun.

"Pro libereckou America Tours jsme se rozhodli na základě katalogu této cestovní kanceláře, kde byl popsaný bohatý program zájezdu spolu s ujištěním, že jejich průvodci mají vysoké odborné znalosti," vysvětlila volbu cestovní kanceláře Josefa Hovorková. Průvodce i program však nakonec jejich očekávání zklamali.

Český průvodce jim přiznal, že je na této trase poprvé, o historii ani památkách nic nevěděl. "Jel s námi také mexický průvodce, jehož znalosti však nebyly o nic lepší. Navíc si představoval, že budeme Mexiko poznávat hlavně prostřednictvím místní kuchyně," dodala Hovorková.

Kvůli zpoždění v restauracích vypadlo z programu zájezdu několik okružních prohlídek měst. "Když jsme trvali na dodržení programu, řekl nám český průvodce, že mu Mexičan vyhrožuje místní mafií, a že je proti němu bezmocný," poznamenala žena.

Po návratu domů si manželé Hovorkovi na nekvalitního průvodce a nedodržení cestovního plánu stěžovali vedení cestovní kanceláře a žádali odškodnění. K jejich stížnosti se připojili další účastníci stejného výletu. Ředitel America Tours Vladimír Kužel však tvrdí, že byl zájezd v pořádku.

Příběh o plísni v hotelovém pokoji - ZDE

"Náš český průvodce má za úkol zajistit překladatelskou službu a doplnění informací poskytnutých místním průvodcem," uvedl Kužel s tím, že průvodcovské služby a dodržení programu má cestovní kancelář smluvně zajištěné přímo s mexickým partnerem. Zásadnější odchylky od programu podle něho navíc nenastaly a požadavek na odškodnění není oprávněný.

Podle Vladimíra Kužela byly konflikty s průvodci často způsobeny účastníky zájezdu, kteří "vytrvale odmítali poskytovat spropitné nosičům zavazadel a mexickému řidiči, ačkoli to v podmínkách zájezdu bylo uvedeno." *Celé vyjádření AMERICA TOURS si přečtěte ZDE.

Brněnská koordinátorka Sdružení obrany spotřebitelů Gerta Mazalová k případu řekla: "Partnerem pro zákazníka je vždy prodejce zboží, tedy v tomto případě zájezdu. Cestovní kancelář je zodpovědná za poskytnutí služeb, které si spotřebitel zaplatil."

Reklamace zájezdu - jak na to

* Pokud nejste spokojeni se službami cestovní kanceláře a domníváte se, že CK nedodržela podmínky stanovené v cestovní smlouvě, máte možnost zájezd reklamovat. Na služby cestovního ruchu se ale nevztahuje obvyklá záruční lhůta, a proto máte šanci zájezd reklamovat maximálně do tří měsíců od skončení zájezdu.

* Reklamaci můžete učinit buď okamžitě přímo na místě pobytu, nebo po návratu z dovolené. Dejte dohromady co nejvíce argumentů a dokladů, které potvrdí, že vaše stížnost je oprávněná a že cestovní kancelář porušila svoje závazky vyplývající z cestovní smlovy.

* Reklamaci uplatněte písemně a to i raději v případě, že vaše cestovní smlouva stanoví, že ji můžete učinit ústně (co je psáno, to je dáno). Reklamaci pošlete buď doporučeně na adresu cestovní kanceláře, nebo si nechte na kopii potvrdit její převzetí přímo v provozovně CK. V případě soudního sporu by to byl důležitý dokument, který by prokazoval, že jste opravdu u dané cestovní kanceláře nesplněné služby reklamovali.

*** Máte špatnou zkušenost s cestovními kancelářemi? Reklamovali jste bez úspěchu zájezd? Napište nám do redakce, vybrané příspěvky zveřejníme.

Chichen Itza, Mexiko