"Výstavba mostu nad Messinskou úžinou začne na přelomu let 2004-2005," říká italský ministr dopravy Pietro Lunardi. Odhaduje, že stavební práce potrvají pět nebo šest let a přijdou asi na 4,5 miliardy dolarů. Na výstavbě se bude stejnoměrně podílet soukromý sektor a stát.
V současné době zajišťují přepravu z pevninské Kalábrie na Sicílii trajekty. Na jejich palubu se naloďují auta, kamióny i železniční vagony. V letních měsících čekají někdy řidiči na převoz až 12 hodin.
Proč až teď?
O výstavbě mostu se v Itálii mluví už dlouho - prakticky od připojení Sicílie v roce 1860. V současné době se projekt dlouhá léta odkládal kvůli vysokým nákladům, protestům ekologů, obavám z případného zemětřesení. Někteří Italové se obávají také podílu organizovaného zločinu na konstrukčních pracích.
Výstavbu spojnice schválila loni předešlá levicová vláda a současný premiér Silvio Berlusconi přislíbil, že ho zrealizuje.