Diskuze

VELKÝ TEST ELEKTROKOL 2021: Elektrokol je málo. V terénu se sešla pestrá směs

Redakce iDNES.cz spolu s časopisem Elektrokola a prodejcem ekolo.cz čtvrtým rokem testovala nejnovější modely elektrokol pro sezonu 2021. Do letošního testu nám výrobci poskytli 21 modelů. A je to malý zázrak. Kol i elektrokol je letos kvůli pandemii málo, na vysněný model se čeká týdny. Testovaná kola byla zato nevídaně pestrá.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Kupujte vždy horské kolo, krosové/trekingové nemá význam u elektrokola... kola pokud možno 29 i pro menší osoby... baterie 17ah/630wh bude stačit, slabší bych taky nekupoval... srdcem a nejproblematičtější částí elektrokola je motor... doporučuji středový, pokud chcete špičkový držák, tak nejnovější Bosch 4. generace... takové kolo stojí cca 70-80K (možná bych se nebál v tomto případě ani jetého), Bafang je trochu sázka do loterie, protože soudruzi v lidové montovně nemají asi jednotný standard provedení práce... dost lidem slouží bez poruchy, dost lidí ho mění každých 3000 km... takové kolo stojí cca 45-55K... zámek nikdy ne lankový, ale vždy tvrzený hranatý řetěz alespoň 8mm nebo podkovu, nejlepší je kombinace.. nepotřebujete žádné těžké monstrum za tisíce.. tohle vám kolo zabezpečí na veřejném prostranství... jo, a doporučuji pláště s vložkou schwalbe maraton plus za 800 czk e nemusíte řešit defekty

2 1
možnosti

Tak namatkou jsem koukl a nechapu, proc testujou kola za radove 100 tisic?

2 0
možnosti

Protoze ty uplne sroty jsou na trhu jiz jen v par kusech.

0 0
možnosti

Prvni kolo jsem dostal jako skolak pred 57 lety - to byla jeste doba, kdy v zime jsme chodili lyzaovat na stran nad mestem a posmivali se tem, co chodili na jinou stran kde byl uz lyzarsky vlek. Brali jsme to jako ostudu nechat se tahat do kopce. Ziju v kopcovite krajine horniho Pojizeri, chci li se podivat do vnitra Jizerek ci Krkonos je to sice jen cca 30 km daleko ale minimalne pres 1 km prevyseni (tam rekneme 800 a zpatky 200m jedu li po hlavni silnici) dvou velmi nezanedbatelnych kopcu. Proc si odpirat e-kolo? Diky jemu se mohu vracet na mnoha pekna mista v okoli kam bych uz na obycejnem kole stezi dojel a pokud ano, urcite bych nemel tu energii vozit s sebou velky fotak a podobne zbytecnosti

9 0
možnosti

S jedinym dodatkem. Kdyz do kopce predjizdim zjevne zdatnejsi jedince na obycejnem kole nasadim omluvny vyraz tvare pripadne prohodim neco ve stylu "pardon - takhle zdatny ja uz nejsem, mam elektrokolo" :)

1 0
možnosti

Tady je zas eBike haterů ;-D Naprostá většina z nich na tom nikdy v životě neseděla a nemá s nimi hlubší zkušenost. Narozdíl od aut, dává elektropohon na kole smysl. Za mně je to dobrá věc, byť zatím žádné nevlastním, ale měl jsem jedno zapůjčené na 3 měsíce. Příští rok do eBike vlaku naskočím také. R^

5 1
možnosti

Je dobře, když mají lidé nějaký koníček,který je zabaví a neškodí jinde. Kdyby nekritizovali e-kola posílali by stížnosti na sousedy, prudili v jiných diskuzích o něčem co nemají a nechtějí a bůhví co ještě.

Alespoň je tu zábavná diskuze.;-)

4 0
možnosti

Za mě je to celkem jednoduchá matematika. Od té doby, co jsem si pořídil e-kolo mám mnohem větší výdej energie. A jako nezanedbatelný bonus je to, že se mi zvětšil dojezdový rádius, takže se podívám i na místa kam jsem na obyč kole nedojel.

11 0
možnosti

Za mlada jsme s manželkou dávali i výlety přes 100km, pak to s dětmi hodně spadlo, dnes jezdíme tak 40-80km (na 40 km stačí vyrazit po obědě, 80 km už je na celý den).

Na tohle elektro nepotřebujeme a sedět na kole déle by se mi stejně nechtělo, bolí z toho zadek. :-)

4 0
možnosti

Tady pisou zavistivci co nemaji na elektrokolo. E-kolo je super vec. Pamatuji si jak zavistivci nadavali na chytre mobily a ze pry tlacitkove jsou nejlepsi. Proste nemeli na to penize.

1 4
možnosti

no já myslím, že skuteční cyklisté mají kola za peníze, ze kterým by se ekolistům protáčely panenky. Vždycky je dobré vlastní lenost a fyzickou neschopnost svézt na závist ostatních. :-P

6 5
možnosti

Malá nepříjemná drobnost pro majitele elektrokol - pojišťovny již v brzké době budou zavádět povinné ručení pro tyto stroje.

0 4
možnosti

to jaksi pojiš ́tovny samy od sebe nemohou

5 0
možnosti

Jak je to s nabíjením baterií. Koupil jsem si starší e-kolo a v návodu je, že max. za pět hodin by měla být baterie nabitá. Ale na stránkách výrobce jsem se dočetl, že baterie by se měla nechat nabíjet 24 hodin, i když už dávno bude svítit zelená kontrolka na nabíječce, že to nějak vyrovnává napětí v jednotlivých článcích baterie.

0 0
možnosti

Díval jsem se na jeden ebike v hodnotě cca 80k a osazení je na úrovni biku v hodnotě cca 35k, ale hlavně že to má motor.

1 0
možnosti

Mému otci je 71 a jezdí stále v pohodě na normálním kole. Upřímně, obávám se, že když se podívám ven a vidím na e-koloběžkách 20-leté, na e-kolech 30-leté, tak za 30 let už člověk nikoho nad 70 let na normální kole zřejmě neuvidí, nebot lidi půjdou tempem zpohodlnění. Je to stejné, jako když někde na kopci postaví lanovku a většina lidi místo pěšího výšlapu zvolí lanovku. Někteří dokonce i dolů. A ted se fakt nebavím o starší lidech a o lidech, co mají problémy s pohybem. Loni jsem u jedno rozhledny poslouchal skupinu 20-25 let, jak dole povídali, že bez výtahu nahoru nepolezou. Myslím si, že české zdravotnictví čeká za pár let hodně práce.

15 2
možnosti

a teď to schytáte, stejně jako já ;-D

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  25.4 16:08

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jako v pohádce. Japonský park pokryly koberce modrých květů hajniček

23. dubna 2024  14:43

Turisté z celého světa míří v těchto dnech do veřejného parku Hitači na ostrově Honšú. Na 350...

Chmury otce Fouras. Pevnosti Boyard hrozí zkáza, ničí ji nápory vln

21. dubna 2024  12:36

Pevnost Boyard, která se stala dějištěm populární televizní soutěže, ohrožují rozmary počasí. Kvůli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Nevzdávejte cestovatelská předsevzetí. Jaro jen ten pravý čas procestovat Evropu

26. dubna 2024

Advertorial Evropské metropole jsou známé tím, že jsou v létě plné turistů. Předběhněte je a vydejte se na...

Poutní místa v Česku zažívají renesanci, říká autor populární knihy

26. dubna 2024

Lidé stále častěji hledají lokality, kde mohou uniknout před dnešním komplikovaným světem. Návod na...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  25.4 16:08

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

VIDEO: Nahlédněte do Indie očima české poutnice hnutí Hare Krišna

25. dubna 2024

Indická republika je sedmá největší a s více než miliardou obyvatel jednou z nejlidnatějších zemí...