Diskuze

VIDEO: Stejná trasa, kolo vs. elektrokolo. Rozdíl je v desítkách kilometrů

Elektrokola lidé často využívají pro usnadnění jízdy v kopcích a horách. Skvěle přitom mohou pomáhat i na rovných cestách. Reportér Matěj Smlsal se pustil do pokusu. Vytyčil si trasu a zkusil ji jet nejdříve na normálním kole a poté na elektrokole. Rozdíl se zdá až neuvěřitelný.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Musim rict, ze jsem minuly tyden elektrokolo zkusil a jsem z toho uneseny!!! Uz vybiram v cine sadu na prestavbu:o) Puvodne jsem kdysi uvazoval o elektromotoru do naboje, ale ten je o nicem, lepsi je to ve slapatku, protoze se na silu motoru vyuzije prehazovacka, navic je i extremne snadna montaz. Je fakt, ze to bylo kolo za 140k, ale melo "jen" 250W motor, ale kopec jako krava (ktery bych proste sel pesky), jsem vyjel na prostredni kolecko cca 15-20ti kilometrovou rychlosti a to vazim metrak:o) Proste BOMBA! Navic prestavbove motory maji vetsinou 750W a moznost samojizdy. Byt teda i ten 250W motor by me podle meho do toho kopce na nejvetsi kolecko v prehazovacce, vytahl sam. A s prestavbovym motorem by me to vyvezlo tricitkou uvplne v klidu samo:o) 750W je vlastne sila jednoho kone:o) Navic ten prestavbovy motor vazi 4-5kg, cili samotnemu kolu prestavba prida 3-4kg (vymeni se kliky a jejich naboj a navic se odmontuje presmykac, takze se aspon kilo usetri), coz je uplna bomba. Vozim s sebou aspon 3kg vercajku a ostatnich kramu, kdybych to zredukoval, tak to kolo vlastne ani neni tezsi:o) Navic u prestavby je baterka externi, takze se da sundat, coz je vyhodne, pokud clovek chce jet jako na normalnim kole, tak to vlastne vazi jak normalni kolo, pripadne pokud to chce dat na nosic na kulu a nechce kupovat extra drahy nosic na elektrokola (kde se tam vejdou maximalne dve kola). Navic kdyz je baterka oddelavatelna, byt zamykatelna, tak se da hodit pri zamknuti kola do baglu, protoze je to nejdrazsi vec na elektrokole a jedina vec, co ma smysl krast (bez ni je to fakticky jen kolo), elektromotor asi zlodej vymontovavat nekde nebude, ale baterku by mohl pajcrem odpacit. Taky je vyhoda, ze kdyz clovek pojede jako autor clanku, muze si vzit trikilovou (nebo klidne mensi) baterku do batohu nebo na nosic (na nosici muzete mit klidne petikilovou 1kwh, ktera dojezd zvysi trojnasobne:o) a kdyz jedete v rezimu elektrokolo, tak vas vyssi vaha zajimat nemusi:o) Je to proste bomba!

0 0
možnosti

J69i29r20i 72T25i46c73h22y

17. 7. 2019 17:00

Otazka je, proc jedu na kole. Pro sport a zabavu (normalni kolo) a nebo do prace, na ceste s kopci (elektro).

2 0
možnosti

Já na kole nehoním km. Jezdím prostě sportovat a bočas někde pivo.

A když myslím že ta jízda bez motoru mi dá víc. .....

60 km mi bohatě stačí na hezkou trasu. 110 nepotřebuju.

1 0
možnosti

Spousta lidi nepobrala účel článku. Evidentně určený pro lidi, co cyklistice neholduji, nerozumí a porozumět se nechystaji. Dává úplně jednoduché informace, které naopak v těch kvalifikovanejsich textech chybí - na jak dlouhý výlet můžu troufnout, kdyz nemám fyzičku, jaký z toho budu mít pocit, jak vypadá, když dojde baterka. Vadu vidím v absenci infa o tom prvním kole, doufám, že autor byl soudný a nepoužil nějakou málo funkční ludru, ale dobře udržované kolo. Už jiná velikost kol je trochu problem.

0 0
možnosti

P68e95t24r 58N35o42v31á21k

15. 7. 2019 12:27

Milí "sportovci", většina se vysmívá tomu že jede 60 km za 7 hodin. Možná se zamyslete i nad sebou, protože né káždý jede na kole "trénink", ale výlet nakole je totiž o něčem úplně jiném. Právě vy jste ti, co si odškrtnou , dnes jsem borec, dal jsem 100 km za 3,5 hodiny....Rv

Ale to je asi marné vysvětlovat...

3 0
možnosti

Pro porovnání měl začít s vybitou baterkou (tj. jen využít rekuperaci).

0 2
možnosti

Takže se ukázalo, že elektrokolo je k ničemu a mizerný dojezd je toho dokladem. Jen víc takových článků a za pár let se to přestane prodávat.

1 5
možnosti

Asi má taky manželku, která neumí řídit auto. Což je docela vopruz, z vlastní zkušenosti.

1 0
možnosti

Článek by měl být rozhodně označen jako placená reklama!;-O

3 1
možnosti

L87e65o 71V40á61l11e38k

13. 7. 2019 0:15

To je rozumný názor. Přesto se vždy musím smát jak ti sportovci těžce nesou, když v kopcích kolem nich na elektrokotle zasvištím. Navíc máme elektrokola skládací,takže v Oktávce stále sebou. Je to paráda,úplně jiná dimenze.

2 4
možnosti

Kolo do auta skládat nemusím, se tam v pohodě vejde, asi úplně jiná dimenze.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na co zírá mašinfíra: Opomíjenou lokálkou do tajemných Zlatých Hor

13. dubna 2024

S dnešním Mašinfírou vyrazíme do kraje, o kterém mnozí z vás asi neslyšeli, a to i přesto, že má za...

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Španělské Stonehenge zpřístupnily klimatické změny. Je vítanou atrakcí

19. dubna 2024

Epizody vražedného sucha se do dění v Evropě nezapisují jen negativy. Vlna veder v roce 2022...

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...