Diskuze

Švédi se stydí létat, chtějí chránit globální klima

Škodlivé emise při vaší cestě letadlem na dovolenou jsou mnohem větší, než když pojedete vlakem. Jednoduché sdělení začíná ve Švédech vyvolávat silný pocit viny a z létání se na severu Evropy pomalu stává zapovězené téma.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J36a63k57u97b 17K63o87s

17. 6. 2019 12:54

Doma budou. Dost se narajzovali.

0 1
možnosti

takhle rozhodovali komousove pri posuzovani zadosti o vyjezdni dolozku. Mas to z rodiny?

0 0
možnosti

Bydlím v Teplicích a před pár dny jsem se dozvěděl, že rychlodráha Praha - Drážďany bude fungovat za 30 let. To je skvělá zpráva pro mě, padesátníka. Takže budu i nadále jezdit do Drážďan autem. Letadlem nelítám. Ale kdyby už ... do Thajska to vlakem fáákt nedám :-)

0 0
možnosti

Ale vždyť už při poledních debatách možných nových předsedů Evropské komise padl několikrát návrh, že krátké lety v rámci EU budou zrušeny a nahrazeny rychlým vlakovým spojením. Jen nepsali, jak dlouhé lety by měly být zrušeny a za jak dlouho stihnou to rychlé vlakové spojení vybudovat.

0 0
možnosti

Mezi Bruselem a Strasburkem rychlá vlaková spojení existují.

0 0
možnosti

P40e38t31r 21J40a21n39ů

10. 6. 2019 9:23

Staci tu dlouhou cestu absolvovat s malyma detma anebo s otravenym pubertakem a budou ze studu vyleceni. Ja bych teda byl, kdybych se stydel :-)

0 0
možnosti

Cesta s malými dětmi vlakem je snadnější než autem. Totéž se znudenym pubertakem.

0 0
možnosti

Samozrejme, cesta vlakem je mnohem ekologictejsi, zabavnejsi, pohodlnejsi a pocitove(ciste pocitove) bezpecnejsi. Klidne bych po evrope jezdil vlakem a delsi doba cesty by mi nevadila. Ale totalne to zabiji cena a nepropojenost site. Nechci a nebudu platit 5-10x vic a jeste k tomu 5x prestupovat...Otazka taky co by se stalo s vlakovou siti kdyby vsichni presli z letadel na vlaky...

0 0
možnosti

Tak jiste, pokud ma pani 100 dni dovolene v roce, tak se muze tahnout 5 dni vlaky s asi 10 prestupy do Francie nebo Spanelska...za asi 10 nasobnou cenu oproti prime letence...ja radeji poletim

2 0
možnosti

V Italii hodne pouzivaji jejich rychlovlaky, Frecciarossa / Frecciargento / Frecciabianca. Z vlastni zkusenosti a zkusenosti nasich pribuznych mohu potvrdit, ze jsou mnohem lepsi nez mezi italskymi mesty letat nebo jezdit autem. Pohoda!

Trenitalia nabizi vyhodne zlevnene jizdenky, obzvlast tam, kde cestujici si muze predplatit mesic ci vic predem, nebo nemusi jet 1. tridou.

Ale i ta jednicka ale vyjde podstatne levneji, kde se kupuje s casovym predstihem.

Tak je to u rady jinych spolecnosti, napr. spoj Praha- Mnichov, predprodej CD.

0 0
možnosti

ruzne zeleznicni dopravni spolecnosti postupne zrusily dalkove vlaky s denni prepravou a rozdrobily je na mensi useky.

Napr. Hamburg- Budapest a zpet jezdil 1x denne v 2014, ale v 2016 to uz bylo rozdeleno na (Hamburg) Berlin - Praha -prestup- Praha - Budapest.

Z Parize do Mnichova nebo Berlina se uz dost dlouho neda jet v jednom zatahu. Musi se jet Pariz - Kolin nR a Kolin nR - Berlin. Nebo podobne pres jina mesta, Karlsruhe atd.

Presto tyto firmy (predevsim Deutsche Bahn) ponechavaly v jizdnim radu relativne kratke prime nocni vlaky s vagony pro sezeni, lehatkove i luzkove. Vyuzivaly doby pres noc, kdy je na kolejich mensi frekvence. Tyto vlaky zastavily behem noci v urcenych dopravnich uzlech na vedlejsi koleji a cekaly na pripoj z jineho konce Evropy. Jejich vyhoda byla preprava z A do B a soucasne ubytovani pres noc, uspora casu a cestovnich nakladu.

Tak jezdival napr. nocni vlak Curych - Praha.

Cestou v noci stal 2x v uzlech, jel velkym obloukem pres Nemecko, kde nejdriv odpojil vagony smer Curych - Amsterdam a pribral par vagonu z pripoju z Amsterdamu, Kodane a Berlina. Se vsemi prijel do Prahy nekdy v 10 dopoledne. Podobne to bylo cestou z Prahy, odjezd kazdy vecer v 18:30. Postupne odpojovani vagonu na B., K., A a pak pripojeni tech z A. na Curych.

Sice cela cesta Curych - Praha zabrala asi 15 hodin, ale jelo se pres noc a v lehatkovych a luzkovych vozech pohoda.

Jidelni vuz byl ale pripojeny jen mezi Curychem a jiznim Nemeckem. Cestujici si bud museli prinest vlastni jidlo a piti, koupit obcerstveni u pruvodciho, nebo pri delsich zastavkach (napr. Basilej 30 minut) na nadrazi, pokud jeste / uz meli otevreno.

Cestujici luzkovych vozu dostali na privitanou podle chuti dzus, vino nebo pivo a rano jim pruvodci prinesl snidani predbalenou v krabici a salek kavy nebo caje.

Bohuzel DB zrusil vsechny trasy nocnich vlaku postupne behem nekolika let, neco od nich prevzali Rakusaci, ale uz to neni ono.

0 0
možnosti

Hanbite sa zato, že lietate! (Afričania a Aziati nemusia)

Hanbite sa zato, že ste sa narodili bieli! (detto)

Hanbite sa zato, že ste sa narodili v Európe! Za trest ju odovzdate iným. Bez odporu.

Hanbite sa, že nejakí iní belosi než vaši predkovia boli kolonislistami!

Hanbite sa, že väčšinu pokroku, vedy, priemyslu, vzdelania, techniky, technológií, architektúry, umenia vymysleli vaši predkovia! Za trest to všetko odovzdate tým, čo nevymysleli nič!

Viete čo, milá Gretka & Co.: Ani ma nenapadne sa hanbiť!

10 2
možnosti

nesouhlasim, protoze co pises je pouze umele vyhroceny stret extremu, brany v uvahu pouze osobami ovcovitymi, ktere neumi uvazovat samostatne a prakticky.

Clovek by mel predevsim pouzivat vlastni rozum a zvolit zlatou stredni cestu podle svych okolnosti. Plati, ze "vseho s mirou" - i te miry.;-)

Zijeme u protinozcu, odkud se do Evropy neda jet autem ani vlakem a lodi to trva prilis dlouho, protoze prima osobni lodni spojeni uz neexistuji, pouze lodni zajezdy s mnoha zastavkami po ceste.

Po Evrope ale davame prednost cestovani vlakem jako nejpohodlnejsimu spojeni mezi evropskymi mesty. Jen tam, kde jsme z duvodu cestovniho rozvrhu casove omezeni, pouzijeme letadlo.

Napr. Praha - Benatky je rozhodne lepsi letecky nez Praha - Viden a Viden- Benatky vlakem, pokud zastavka ve Vidni nebyla soucasti cestovniho planu.

Podobne Barcelona - Praha nebo Londyn - Praha, kde se potrebujeme dostat do cile primo, bez mezi-zastavek a pobytu v prestupnich mestech jako soucast cesty.

Proto mame za sebou leteckou cestu Londyn- Praha stejne jako vlakovou Londyn- Pariz/ zastavka/ Pariz - Berlin / zastavka/ Berlin - Praha.

0 0
možnosti

Souhlasím s tím, že létat na vzdálenost do 1000 km je blbost, protože oproti pozemní dopravě ušetříte sotva pár hodin, které promrháte tím, že dumáte jak narvat vše do malého kufru a ještě menšího příručního zavazadla. Ekologická zátěž je bez debat. Prostě pokud něco musí vzlétnout místo toho aby se sunulo po hladkém železe s min. odporem, tak spotřeba energie úplně jinde. Mám vyhlídnuto několik míst v Evropě, kam by se chtěl podívat a nechce se mi jet autem. Zkusil jsem několik vyhledávačů vlakového spojení a výsledek je žalostný. V podstatě většina států EU (mimo ČR) má perfektně fungující systém rychlovlaků, ale vzájemně tyto nejsou vůbec propojeny. Např. vždycky se jezdilo vlakem do Paříže. Zkuste si to najít. Nebo dál do Barcelony, do Madridu. Mně by nevadilo jet 24 a více hodin, vlaky mám rád, ale prostě ani s několika přestupy, či spíše dálkovými přesuny to nefunguje. Nakonec z toho vždycky vyjde autobus sunoucí se pomalu celý den po zaplněné dálnici. Což už tedy opravdu mohu jet tím autem. Tam a zpět na 3 plné nádrže. Tomu říkám ekologie!

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  27.3 14:07

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Vstup zakázán! Ostrovu Morgan vládnou tisícovky pokusných makaků

25. března 2024

Mohutné duby porostlé chomáči lišejníků, husté křoviny a šest úzkých písečných pláží. Morgan Island...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte země světa podle jediné fotografie?

22. března 2024

Existují místa, která jsou tak výjimečná, že se dají zařadit pouze do jedné konkrétní země. Poznáte...

Nejpomalejší rychlík světa. Ledovcový Express nabízí úchvatnou jízdu

25. března 2024

Tentokrát jsme se za švýcarskými panoramaty vydali s vlaky Rhétských drah, tedy typicky červenými...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na palubě české La Grace: Vlny tu kradou jídlo a medúzy ucpávají kohoutky

26. března 2024

Dnes brzy ráno odstartoval ve Francii největší námořní festival ve Středozemním moři. Letos má i...

OBRAZEM: Nejdivnější armáda světa. Tisíce mužů chrání posmrtný klid císaře

29. března 2024

Až osm tisíc bojovníků bylo zrozeno z hlíny, podobně jako golem, aby chránili posmrtný klid jednoho...

Český výletník: Říkali mi, že v Kolíně nic není. Tak jsem tam vyrazil

29. března 2024

Všichni si myslí, že ho znají, protože přes něj jezdí každý někam vlakem. Ale doopravdy ho zná...

Děravé království v údolí Loiry. Nejen zámky, ohromí skalními domy i koktejly

28. března 2024

Premium V některých se pěstují houby, v jiných zpracovávají jablka, v dalších farmáři chovají bource...

Sedadlo v třinácté řadě v letadlech nehledejte. Chybí tu i další čísla

28. března 2024

Třináctka má v Evropě pověst smolného čísla. Pokud se vám ale podařilo zasednout v letadle na...