Diskuse k článku

Bezpečnější než letadlo je už jenom výtah, říká expert na nehody letadel

Také nasedáte do letadla se smíšenými pocity? Není na tom nic divného, letecké katastrofy jsou vděčným tématem. Ladislav Keller nejen o nehodách přednáší na ČVUT. Bývalý kapitán Boeingu 737 sepsal také studii o sebevraždách pilotů spáchaných v práci. V rozhovoru pro magazín Víkend MF DNES říká: „Vytížení pilotů se neustále stupňuje.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a15r55l 84R25i37e32g28e24l 4344682678466

Trochu to prehnal s tim luxusnim plamenometem..

0/0
5.9.2018 21:26

J19a92n 70F67i57a68l25a 7368873164366

Statistika je věda velkých čísel. Já mám život jen jeden.

A jak je možné, když je v letectví nasazena tak úžasná technologie, že se ztratí každé čtvrté zavazadlo? To je mnou vypozorovaná statistika.

0/0
2.9.2018 20:24

M12i73c81h67a69l 76M77i43l11l36e56r 9326792109652

nebude na to mit predevsim vliv s kym letis a kudy? Nektere aerolinky a nektera letiste jsou tim notoricka, zatimco jina se pysni uz vybornou statistikou.

0/0
4.9.2018 0:23

M70a15r41c52e36l67a 45B21í17l93á 4187830502769

zajímavé, ale vyprávění o MH370 spíše naznačuje, že pilot mohl plánovat přistání na nějakém ostrově, možná unést letadlo, ať už z důvodů ideologických či vyděračských, a nezdařilo se; proč by to trénoval, kdyby hodlal napálit to do hladiny oceánu

+1/0
2.9.2018 17:29

K45r73y66š97t29o81f 51L54a63n57í47k 1569350665205

mne v Londyne sebrali i vyvrtku.

0/0
1.9.2018 15:55

V61a69c90l66a90v 96H19a94j45e79k 3686669619

A co lanovky??

0/0
1.9.2018 12:34

M73o72j61m91i36r 66P64e61ř89i34n60a 6278240266

Nebezpečné!

0/0
5.9.2018 23:15

M51i82c14h78a41l 77M11i55l33l27e26r 9586782369782

ohhledne ubytovani leteckych posadek po zamorskych nebo mezikontinentalnich letech

Nevim jak jine aerolinky, ale Emirates v Melbourne ubytovavaji v 5* hotelu, Pullman Melbourne on the Park.

SAS posadky letajici do Tokia (Narita) jsou ubytovane v 5* Radisson Narita. Oba hotely znam, jsou kvalitni, maji posilovnu i bazen, dobrou kuchyni a posadky v nich maji skutecne pohodli.

Kdyz prileti posadka Emirates po 14 hodinovem letu z Dubaje, maji obvykle 48 hod pauzu, nez nastoupi dalsi let.

0/0
31.8.2018 21:30

D31a28n59i25e88l 79M89a95g54n29u68s 4113585714457

To jsou ale dlouhé lety, po kterých následuje povinná pauza. Napište, kde vás ubytovával TS při trojboji nebo čtyřboji :-)

+1/0
31.8.2018 23:10

M39i48c76h80a66l 21M40i10l36l87e60r 9286482439752

nemohu napsat. Ackoliv mam za sebou mnoho letu s ruznymi aerolinkami, s TS jsem nikdy neletel.

Pred mnoha lety jsem letel s CSA, kdyz to jeste byly Ceskoslovenske aerolinie a JAT.

Pri ceste z Evropy me tenkrat CSA ubytovaly v Singapore na dve noci v nejakem hotelu /motelu spolu s posadkou. Byl jednoduchy, ale velmi pohodlny s krasnou tropickou zahradou a velkym plaveckym bazenem. To bylo jeste v dobach, kdy nebylo tolik leteckych spojeni a ne kazdy den. Aerolinky mely povinnost se zdarma postarat o pasazery, kteri nemeli pokracujici spojeni ten samy den a zajistit mu cestu z / na letiste taxikem, nocleh a jidlo.

Pak jsem dal ze Singapore pokracoval s MSA (predchudce pozdejsich Singapore Airlines), australskym Qantasem a ANA / Ansett.

Na domaci lince v Australii behem let s TAA, ktera pozdeji splynula s Qantasem, Jestar (lowcost Qantasu) a Virgin Australia. Pozdeji v Evrope s CSA ( Ceske aerolinie), Alitalia, Lufthansa, Tyrolean, Austrian, British Airways, na zamorskych linkach vedle Qantasu, SAS (Scandinavian), Air New Zealand, Air Tahiti Nui, British Airways, Emirates. Jednotliove aerolinky nabidnou pasazerum pri zamorskych spojenich vyhodnejsi ubytovani v jejich centralnim meste nebo v nekterych hotelich, s nimiz maji smlouvy v jinych mestech. Tak jsme se ubytovali napr. ve zminenem SAS Radisson v Narita na ceste z Australie do Evropy s prestupy na linku SAS v Tokiu a Kodani.

0/0
4.9.2018 0:42

M77i86c38h81a68l 15M10i12l35l45e60r 9856592599722

koukam, ze do meho seznamu patri jeste Fiji Airways.

0/0
4.9.2018 0:44

D76a51n82i87e87l 76M80a96g68n67u89s 4273335374377

Já myslel, že jste létal jako pilot. Cestující jsou na tom pochopitelně jinak.

0/0
4.9.2018 7:56

M61i51c62h78a50l 80M72i76l13l39e39r 9466512459162

u dlouhych letu vim, kde ubytuji posadky mimo Evropu, kdyz se s nimi setkavam v hotelich.

0/0
5.9.2018 22:39

T34o80m50á63š 21K18u44c60h54a97ř 3957891688231

Možná je nejbezpečnější v přepočtu na překonané kilometry, ale reálně, když člověk někam leze, posuzuje riziko nehody/smrti vztažené k jednotce času. A tam nám to už začíná vycházet jinak, vzlášť v okamžicích startu a přistání.

+1/−1
31.8.2018 20:53

T77o87m76á73š 96T82a19t33í79č18e90k 5130742790578

Mám takový dojem, že na počet přepravních událostí jsou před letadly jenom vlaky. Jak je to v tomto ohledu s výtahama, nevím, ale asi taky.

0/0
31.8.2018 23:46

I58v40o 39Ž61i61ž42k18a 8763697261291

Na počet přepravních událostí letadlo prohrává u všeho - horší jsou jen motorky a kola. Ale na počty hodin strávených v dopravním prostředku je před letadlem bezpečnější kromě vlaku i autobus. Tady je odkaz:

https://technet.idnes.cz/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky-f64-/tec_technika.aspx?c=A150324_175335_tec_technika_pka

0/0
2.9.2018 11:19

M26a89r17t80i53n 90N13e62r34m51u61t 4719540618964

K tomu jsou do autonehod započítáni i spěchálisti nebo magoři, kteří se zabili vlastní vinou.

0/0
1.9.2018 16:39

J11i11r42i 71P17u43z64a 4121958661661

Kdo se bojí létat tak at' dřepí doma.

0/0
31.8.2018 18:41

J38a17n 79S69k21ý17p57a77l66a 7287252982631

Není nad statistiku. Obzvláště, když si parametr můžeme zvolit. Často se říká, že letadlo je nejbezpečnější dopravní prostředek... a občas se i dodá, že v počtu nehod na kilometr. To je vše pravda. Ale co kdybychom se podívali na jinou statistiku. Letadlo patří k nejvíce nebezpečným dopravním prostředkům na počet startů... To se raději moc neuvádí.

(pozn. Letám pracovně, 30-40 letů ročně, takže nejsem nějaký strašpytel z letadel; jen bych rád, aby zde byla uvedena i ta ne příliš dobře vycházející statistika)

+4/−4
31.8.2018 17:11

J10a98r21o55s15l95a67v 84H98o64r41á17k 8432964185849

Už jsem tady na podobný nesmysl reagoval - nevymýšlejte statistiku, která nemá logický smysl.

+4/−1
31.8.2018 17:30

E61d86u20a23r86d 61D95r81á64b40e54k 7237763939779

A nebo na počet oken, co? Koho taková statistika zajímá? Nemá žádný význam... Počet startu letadla zažijete o mnoho řadu méně než nastartování auta. A proto je pořád letadlo bezpečnější prostředek ve vašem životě.

+1/0
6.9.2018 16:46

J85a11r77o71s17l32a18v 96K10a97d80l38e52c 5481619762191

Zkuste jinou statistiku - a sice jakou máte pravděpodobnost přežití leteckého neštěstí...;-D

+3/−2
31.8.2018 15:29

J48i91ř15í 40B14r84e75z47o12l38u90b74s50k53ý 7187149850552

Dost velkou.

+4/0
31.8.2018 15:39

J15a65r34o10s62l52a89v 20K24a16d33l53e43c 5121639442741

;-D

0/−1
31.8.2018 19:59

I83v88o 46J80a26n12á33č15e92k 8273313581532

Velmi vysokou, třeba dneska v Soči, letadlo komplet zrušené a všichni přežili.

+2/0
1.9.2018 13:20

J71a34r65o92s55l20a84v 47K39a62d50l93e70c 5691249582941

To už prakticky není nehoda, ale štěstí...;-D

0/−3
2.9.2018 9:00

I87v20o 15J78a34n25á48č73e88k 8633113941692

To není žádné štěstí, to je vcelku normální následek letecké nehody.

0/0
7.9.2018 15:20

E34d67u60a69r43d 97D86r50á56b52e59k 7367543369959

Tahle statistika je známá a v podstatě máte jistotu, že to orezujete. Sjet z dráhy a podobně, nic smrtonosneho...

0/0
6.9.2018 16:48

E86d54u41a19r56d 97D39r21á53b74e47k 7187273289659

Orezujete =prezijete.

0/0
6.9.2018 16:48

J56a83r52o69s37l81a43v 10K35a25d70l53e41c 5661559522781

Statisticky sice ano, ale letadlo je i tak nejnebezpečnějším dopravním prostředkem. To, že spadne letadlo se jaksi oproti výtahu, již předpokládá, jelikož je tam mnoho faktorů. Nejdůležitější je, že s nástupem do letadla předáváte svůj život stovkám jiných lidí, kteří let mohou ovlivnit.

+1/−9
31.8.2018 15:04
Foto

R88o51m86a43n 31I90v48i70č94i56č 8173945940880

Svůj život předáváte do rukou ostatních opuštěním svého domu. A ani tak nejste 100% v bezpečí

+4/−1
31.8.2018 15:17

J69a31r89o95s75l82a84v 97K24a52d53l16e92c 5841539962531

To nic nemění na nebezpečnosti létání.

+1/−4
31.8.2018 15:21
Foto

R96o31m67a29n 74I40v31i35č91i13č 8973425340350

Letadlo prostě není nebezpečné. Množství lidí, které zemře následkem pádu letadla je proti jiným prostředkům prostě malé. Šance, že se zabijete v autě je snad 60x větší, přesto ho používají prakticky všichni

+3/−1
31.8.2018 16:16

J15a39r35o10s32l50a70v 78K68a93d89l37e43c 5891259962621

Nesmysl. Porovnejte počet celkových nehod automobilů s počtem usmrcených a počet leteckých nehod s počtem usmrcených při nich.

+1/−4
31.8.2018 19:58
Foto

R27o96m13a19n 72I36v69i93č90i67č 8703835790850

Tak z toho vám vyjde jen známý fakt, že v jednom letadle letí mnohem víc lidí než jich jede v jednom autě.

+2/0
31.8.2018 20:07

J65a88r26o48s75l67a84v 31K56a81d28l61e72c 5381479962411

Na tom vůbec nezáleží. To jen opravujete statistiku k potřebnému obrazu. Důležitý je počet nehod a počet usmrcených, tečka.

0/−2
1.9.2018 8:49

I19v93o 49J79a44n30á26č41e13k 8653153401822

Vážený pane, jste mimo. Pokud se nepletu, tak za posledních 30 let u nás nebyla smrtelná dopravní nehoda letadla. Za tu dobu v autech zahynulo odhadem 30000 lidí.

+2/0
1.9.2018 13:24

J10a94r88o18s34l48a26v 50K48a39d77l95e50c 5311909212621

Melete furt dokola... jde o počet nehod a počet usmrcených. Zjistěte si kolik autonehod připadá na vašich 30 tisíc mrtvých - navíc na to připadá několikrát více nehod nenahlášených. Statisticky máte větší šanci na nehodu v autě, ale ne smrtelnou. V letadle je smrt prakticky to jistota.

0/−2
2.9.2018 8:57

E40d56u93a35r60d 88D39r16á30b67e10k 7177723129789

Vám hodně záleží, pokud umřete, klik lidi zemře s vámi, nebo jak to mám chápat? V autě zemřelé sám, nebo s řekněme dalšími třemi lidmi. Je to rozdíl oproti smrti s šedesáti dalšími?

+1/0
6.9.2018 17:10

I89v72o 80J32a72n64á13č98e79k 8903703641702

Aha, už to chápu, vy používáte nesmyslnou logiku a tedy hodnotíte počet obětí na počet nehod. Jinými slovy ve vašem případě čím více malých nehod tím lépe. Ji nými slovy pokud bychom měli každý den tisíce malých nehod letadel, tak by podle vás byly bezpečnější než auta. Vaše logika je poněkud zvrácená, bezpečnost letecké dopravy je právě o tom, že těch nehod denně je naprosté minimum v rámci celého světa. Vy to děláte logikou, pokud jsem účastníkem nehody jakou mám šanci přežít. Logické je to brát jakou mám šanci se stát účastníkem nehody.

0/0
7.9.2018 15:20

T83o93m98á35š 30Š49t34e58c 4468570495167

Život dávate do rúk stovkám poriadne vycvičených a pravidelne skúšaných ľudí. To sa s tými diletantmi, ktorí pred x rokmi napísali jeden test a urobili jednu jazdu v autoškole, nedá porovnávať.

+3/0
31.8.2018 18:30

J58a12r14o79s26l43a75v 37K98a16d76l49e67c 5471979372571

Ze sedačky v letadle to nemohu ovlivnit. Ze sedačky automobilu ano.

0/−4
31.8.2018 19:58

M23i44c89h34a68l 31M35i67l74l86e32r 9766302529252

nemuzes.

Ze sve sedacky pasazera v automobilu neovlivnis nic.

Ze sve sedacky ridice ovlivnis jen sve auto - ale NEOVLIVNIS, jestli ten proti tobe nebo vedle tebe je blazen - ruplo mu, pil, vylejva si na jizde svou blbou naladu, agresivitu, textuje, ji svuj obed pri jizde, napomina decka v zadu na sedadle, nezvladl rizeni v mimoradnych silnicnich podminkach, je prilis unaveny a usnul za volantem nebo treba bezhlave specha...a to zdaleka nejsou vsechny moznosti, ktere zavinily nehody.

+2/−1
31.8.2018 21:11

J41a26r24o62s98l28a63v 57K93a36d71l77e26c 5591669812511

Vždy je možnost ovlivnění. U letadla nikdy.

+1/−2
1.9.2018 8:50

I96v10o 33J22a59n80á89č79e77k 8213513561522

U letadel taky, záleží kam si sednete.

+2/−1
1.9.2018 13:25

T59o78m62á61š 18Š51t33e44c 4378390595857

To je presne ten problém, na ktorý sa snažím poukázať.

0/0
1.9.2018 10:34

D94a96n95i53e19l 18J18a14n80k79o 9299299120812

Hlavně že žijete v iluzi že auto máte pod kontrolou :-D

+2/−1
31.8.2018 21:27

J44a34r82o30s16l22a11v 50K75a92d24l64e51c 5241579162681

Jde jen o pravděpodobnost... a věřte, že jsem hodně havárií již odvrátil. Jen u dvou jsem nedokázal nic, ale naštěstí to odnesly jen plechy.

0/−2
1.9.2018 8:52
Foto

R70o72m35a63n 83I92v35i68č13i43č 8513715790590

No vidíte, dvě nehody. Já v letadle ještě nehavaroval :)

+2/0
2.9.2018 10:46

J42a58r35o17s98l61a17v 32K47a84d54l30e13c 5391549662921

To máte štěstí, jinak byste tu už nebyl...

0/−2
2.9.2018 20:28

Najdete na iDNES.cz