Diskuse k článku

Poslední průsmyk: Trabanty se vyšplhaly do pěti tisíců a přejely Himálaj

Vybojovali jsme výškový rekord dvoutaktního auta, přejeli dvě pětisícovky, utkali se s prachem, blátem, deštěm, sněhem, příkrými svahy a řídkým vzduchem. Himálaj nám dal zabrat. Před námi je už jen jeden průsmyk, který má slabé čtyři tisíce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J40i45r89i 63B59i79l38i62n82a 5918230297

Mam podobne zazitky z Himchalpradesh. A to jsem jel autobusem. :-)

0/0
1.8.2018 2:54

J89o10s43e94f 78V77o40s51i49c44k58y 4113907846273

Moc hrdi na to ,ze ten jejich trabant - harant byl prvni dvoutakt, ktery to prekonal.

Vzdyt ho vlastne prevezli , mohli jej prenest i helikopterou a stejne by byli hrdi.

Zda-li by to prekonal,i kdyby jste meli rozpocet pouze 3 M.Kc, je jina otazka.

Lajdacky pripraven, bidne vybaven - co je na tom genialniho ??

0/−5
20.7.2018 2:46

J72a25n 93S36t65o90d32o83l49a 7321620803590

Stejná zkušenost před 23 lety, jen tam jezdilo méně aut. Náklaďáků stejně, osobáky skoro žádné. Pár služebních mahinder. Motorky v horách také žádné.

Závaly stejné, přístup čumilů stejný. Neznalost, nezájem a neochota lidí mluvících hindí. Menšiny obvykle lepší, možná právě proto že se chtěli odlišit od nezajímavých Hindů. Stopem to bylo nejlepší se Sikhy, mají úplně jiný přístup. Hind opravuje náklaďák ránami kladivem, Sikh se snaží přijít věci na kloub a opravdu opravit poruchu.

Normálně obydlené hory v Idnii stojí za to. Horolezecké terény jsou také pěkné, ale tam zas nejsou žádní lidé kromě horolezců a jejich nosičů. V obydlených horách se naráží na problémy, ale pozorování toho, jak to místní (ne)řeší, je hodně zajímavé.

+6/0
18.7.2018 12:12

M41a41r50e25k 59T86a81u77c35h54m72a53n 1848316

Mě by z nich jeblo hned první den. Mnohdy těžko snáším naše řidiče...:-P

+4/0
17.7.2018 21:06

I32v95a86n 88M72a73r62e64k 6464878652

Držím palce. R^

+2/0
17.7.2018 13:27

J57a37r67o26s92l71a26v 96M80a20r18v92a43n 2517140126497

Fakt skvely napad jit coudit trabantem do Himalaji. Rv

+4/−22
17.7.2018 12:19

M47a70r31e81k 79Š69i98m87o62n 2434887168958

Četl jste ten článek? Víte, jak vůbec vypadá Indie?

+11/−1
17.7.2018 12:45

J76a93r62o58s11l58a24v 60M41a81r56v56a14n 2217240126527

Jako, ze tam se na emise koukat nemusi, protoze tam je bordel a spina? ;-D

Delat dobrodruzstvi tim, ze tam vyrazim tak spatnym a poruchovym autem mi prijde dost samoucelne a hloupe.

+1/−8
17.7.2018 15:07

O46n68d71ř23e26j 75T66o83m76í66k 8672389407389

...dělat intelektuála tím, že sem vyrazím s tak špatným a poruchovým mozkem mi přijde dost samoúčelné a hloupé...Rv

+6/−1
17.7.2018 16:39

R36o89m83a43n 23S40t83o49n54e87k 1879163879741

podle vás jezdí v Himálajích auta a motorky plnicí minimálně euro V ;-D;-D

+2/0
17.7.2018 18:43

J34o75s58e84f 84N19o95v30a44k 5828592286948

Na indické poměry jsou trabanti šedý průměr. :-)

+2/0
17.7.2018 20:20

J74a34r90o56s32l11a53v 29M66a30r77v10a71n 2687960236827

u nich je to nutnost, v pripade techto trabantu rozmarilost

0/0
19.7.2018 9:48

J34a19r86o91s58l11a18v 82M52a30r41v16a54n 2107820946447

Na Indicke pomery ano a castecne nutnost. Ale u tech s tim trabantem je to jen rozmarila zabava.

0/−1
19.7.2018 9:50

J19a24n 62S41t64o15d44o54l67a 7541800833230

Nevím, jak teď, ale před 23 lety jezdily po městech motorikši (tuk-tuk) s dvoutaktním motorem max. 250 ccm na naftu. Samozřejmě že byly postavené na benzín (klasický trabantmix), jenže nafta byla výrazně levnější. V nížinných městech je pořád vedro, tak to fungovalo, ušetřili i na M2T oleji. Jenže ten čoud. Trabant je proti tomu ekologické vozidlo.

0/0
18.7.2018 18:37

D50a97v17i60d 58K49n40a13p26e32k 8827724796795

I v roce 2012 byla Indie plná dvoutakních rikší.

+1/0
19.7.2018 9:59

D21a23v21i30d 93K14n36a58p82e59k 8517684146525

Pěkný článek. Přesně popsaná povaha Indů při řešení situací - naprostá neschopnost něco zorganizovat - buď se všichni tlačí a jeden přes druhého se snaží pomoci, i když nemají o problému ani páru a neví, jak by ho vyřešili. Nebo všichni čumí a čekají, až to za ně někdo vyřeší.

I při nastupování do autobusu a vlaku Indové za těch 100 let ještě nepochopili, že je lepší nechat vystoupit a pak nastupovat. Oni prostě se hned začnou tlačit do úzkého vchodu a v uličce pak bojují s vystupujícími pasažery. Že to ve výsledku je pomalejší, jim vůbec nedojde.

Při kupování lístků na vlak taky nejsou schopni utvořit frontu - všichni se tlačí k okýnku a mluví k prodavači naráz v domění, že to tak půjde rychleji.

+21/0
17.7.2018 10:18

M46a89r56e36k 97Š38i78m43o97n 2934507428648

Jim nejde o to, aby to šlo rychleji. Jim jde o to, aby byli první. I za tu cenu, že přeřvou toho, kdo byl u okýnka dřív. Co bude s ostatníma je jim u posledního chlupu z p.

+4/0
17.7.2018 12:47

D40a92v91i79d 67K84n34a32p41e56k 8347854796855

Ano. Jen ve své omezenosti nechápou, že to znamená časovou ztrátu i pro ně. I z hlediska jednotlivce je daleko lepší se necpat a čekat ve frontě.

0/0
17.7.2018 13:00
Foto

P91e25t56r 18P88r45o87c65h35á75z55k74a 3502116772244

Zase úžasný článek, přečteno jedním dechem. Dík. Držím palce aby další cesta už byla lepší a bez poruch a malérů.

+15/0
17.7.2018 6:23

Z27d78e61n49ě95k 65A89. 79U83r83b79a29n 7157420310492

...bez poruch a malérů...

O čem by pak psali?

+3/0
17.7.2018 10:50

M27a52r86e27k 51Š84i61m96o75n 2734667268338

Projeli jsme průsmyk Trabandasranda. Trabanti ani maluch se ani nezastavily, šlo to krásně, šotolina bez kamenů, pršelo jenom trošku. Náčelník si cestou párkrát zívl, ostatní řidiči mžourali, všichni ostatní chrápali. V průsmyku jsme si dali trochu zeleného čaje z termosky a frčíme dál na Pakistán.

Takhle nějak?

+3/0
17.7.2018 12:51

Najdete na iDNES.cz