Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Střelba na stezce pro cyklisty? Jen otázka času

Ten, kdo vymyslel cyklostezky, byl šílenec. A sadista. Kdoví. Možná, že to i myslel dobře. Zřídit stezky, kde se lidé budou moci pohybovat bez obavy, že je srazí auto. Jenže jak cyklostezek přibývá, začíná být jejich skutečná podstata stále jasnější a zřejmější. Cyklostezky jsou totiž laboratoř pro výzkum stresu a mezilidské nenávisti, píše Bohumil Špaček, editor MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J72i33r80k92a 38H95o37n10c21ů 2864744151508

Je veliká chyba nazývat tento smíšený prostor cyklostezkou. Méně inteligentní jedinci si potom opravdu myslí, že jim to tam patří. Totéž si ale myslí o silnicích, kde jezdí vedle sebe a snaží se pokud možno co nejvíc překážet motoristům.

+1/0
24.6.2018 2:59

T43o92m15á97š 60H46u84d18e94č43e73k 3183713569153

Osobně mám velice špatnou zkušenost sarogantními cyklisty na silnicích (je jich opravdu hodně). Jestli se na cyklostezkách chovají stejně, tak se vůbec nedivím, že občas někdo dostane na kokos.

+2/0
22.6.2018 22:55

M97i92c54h55a16l 56S50e28d60m83í62k 3369655426301

Dobře vyřešené je to třeba v Nizozemsku. Nejen ve městech, ale i v rekreačních oblastech jsou trasy pro auta, kola, chodce a koně oddělené a označené včetně jejich křížení. Potenciální konflikty jsou minimalizovány, případní chodci na cyklostezkách na zvonek reagují. Při potřebě odlišení cyklostezky od silnice či chodníku mají hnědočervenou barvu, což také pomáhá k separaci. U nás sci-fi.

+3/0
22.6.2018 19:04

M45i89r83o27s83l53a16v 84J70u26r33č56e77k89a 8168845665489

Ten článek to je teda šílený blábol... RvRv

+2/−1
22.6.2018 15:38
Foto

Z31b11y28n42ě29k 97M93e91l74i54c24h96a19r 9295747745969

znám pořádně jen cyklostezku Přibyslav-Sázeva a tam je vstup se psy zakázán... jediným problémem jsou tak bruslaři, kteří jezděj vedle sebe a na moje "s dovolením" či "můžu projet?" nereagují, leč mají v uších sluchátka s nějakým kraválem a nic okolo je nezajímá... ale dá se to tak nějak pochopit a vyřešit v klidu...

+2/−1
22.6.2018 14:38
Foto

Z82b33y53n72ě61k 90M17e82l39i81c98h72a37r 9535987955869

Sázava samozřejmě... tento překlep nechápu :-(

0/0
22.6.2018 14:39
Foto

Z43b40y11n13ě70k 84M33e90l78i61c69h73a16r 9145817135919

pane Jahodo, která část mého příspěvku se Vám nelíbí a proč?

0/0
22.6.2018 15:24

Z33d60e23n75ě69k 20R20o58t89h 2268931294467

Ona ta kola nemají brzdy?

+1/0
22.6.2018 13:08

P10e25t11r 31D84l43o72u92h22ý 3475291802818

A co řešit příčinu? V obou zmiňovaných případech v článku nebyl pes na vodítku. Ale vy řešíte brzdy, zajímavé.

+4/0
22.6.2018 14:02
Foto

J38i46r19k32a 76H27o68n45c30ů 2474814211728

Otázka je celkem jasná, přesto ji nechápete. Dnes to byl pes, příště to bude dítě. To má být také na vodítku? Kdyby mi nějaký cyklista srazil dítě, utluču ho jeho vlastní pumpičkou!

0/−5
24.6.2018 2:54

V30á90c54l80a68v 39K70a42f61t54a71n 7835289473406

Tak pokud dítě při spatření cyklisty zakřičí a vběhne mu pod kolo tak by tou pumpičkou určitě nezasloužil cyklista. No ni?

+3/0
25.6.2018 11:51

M98i20l22o92š 94R87u80f73e49r 3669485752606

Z domova nikdy nevycházím neozbrojen, takže já jsem připraven (a psa jsem míval také a na kole jezdím téměř celý rok :))

0/−1
22.6.2018 11:57

J11i78n76d29ř20i22c23h 80B48u41c78h89t19a 6492766913460

Potvrzujete, co si myslím. Nezáleží jestli jde o pejskaře nebo cyklistu. Je to o charakteru.Rv

+1/0
22.6.2018 12:32

M47i58l79o38š 45R19u34f87e26r 3849485272146

Ale nebojte, veškerou techniku mám pouze na obranu (sebe a rodiny), nikdy bych to nepoužil jako první...

+1/0
22.6.2018 13:14
Foto

J23i30r62k20a 41H82o76n52c73ů 2164344581608

Použít ji druhý, k tomu už se ale nemusíte dostat...

0/0
24.6.2018 2:55

M78i43c13h84a48l 14G80r12u29n89t 9955324646688

Přitom stačí mít na kole takovou blbost jako je zvonek, že cyklisti!Pak o vás každý bude vědět s dostatečným předstihem a bude po problémech.

+5/−6
22.6.2018 11:27

P51e40t93r 37K73n63ě43b27o58r36t 3981170

S tím zvonkem bych byl opatrný. Někoho to může řádně vytočit. Podobně jako když autem na nějkoho zatroubíš nebo zablikáš.

0/0
22.6.2018 11:29

M93i24c93h73a52l 55G78r84u40n90t 9845414456448

No já nevím. V dřívějších dobách to byla standartní výbava a normálně se to používalo. A zvonek slouží právě k tomu abych dal o sobě vědět (pokud nebudu zvonit jak ma-gór). Pokud si to někdo vyloží jinak, je to mamlas.

+3/0
22.6.2018 11:32

P45e11t93r 39K66o87v75a23ř34í22k 1781773609937

Umíte si představit ten kravál na frekventovanější cyklostezce? 8-o Děkuji, netoužím po tom. Ani jako cyklista, ani jako chodec.

+2/−1
22.6.2018 12:02

M26i61c83h76a84l 40G19r66u18n54t 9475494526798

Problém je, že zvonek má na kole málo kdo. A když už by byl zvonek na místě tak ho cyklista nemá. Pak může nadávat akorát sám sobě, že na sebe nedokáže upozornit...

+1/0
22.6.2018 12:15

P38e59t54r 62K90o38v28a42ř33í28k 1681213419797

Tak ještě jednou - kdyby každý cyklista měl podle vašeho přání na kole zvonek a používal ho 5s před míjením chodců, umíte si představit, jaký kravál by byl na frekventovanější cyklostezce? Tam by to bylo kontraproduktivní. A na nefrekventované cyklostezce pořeba není.

+3/0
22.6.2018 12:37

M88i81l93a73n 94N83ě67m77e17c 1185550156346

Zkušenosti se zvonky jsou mezi cyklisty dost nejednoznačné. Část chodců zvonek vytočí, část se lekne a začne zmatkovat jak poplašené slepice, čili očekávaný efekt zdaleka není pravidlem.

A tak je to s většinou jednoduchých rad, že?

+4/0
22.6.2018 11:39

M77i92c48h91a26l 44G95r84u73n66t 9265864316758

Jo jo, když cyklista cinkne těsně před chodcem tak se ani nedivím. Chodec musí mít alespoň tak pět vteřin, aby mohl v pohodě bez uskakování uhnout a o tom to celé je. Prostě zazvonit s dostatečným předstihem.

+4/0
22.6.2018 11:49

M82i38l64a17n 73N98ě39m76e35c 1595720546686

Zvonit pět vteřin předem? To jste od "varovaného" chodce dobrých třicet, čtyřicet metrů, takže ten zvonek jednak neuslyší, jednak mezi ním a vámi může být x dalších cyklistů. Tudíž si z takového upozornění tězko něco vezme :)

Nejjednodušší je, když jde chodec prostě po kraji. Já to tak na cyklisty oblíbených trasách, kde jsem ostatně taky svého času jezdíval, dělám.

+4/−1
22.6.2018 12:00

M21i59c52h46a16l 84G13r49u49n83t 9355524766458

No tak když jdu po cyklostezce tak nějak předpokládám, že tam asi nebudu sám a ten zvonek tak nějak očekávám. Ano jdu po kraji, ale když jdou dva na vycházku tak nepůjdou pořád za sebou jak ovce, že. Cyklista zazvoní, já uhnu a v čem je problém?

+3/0
22.6.2018 12:17

R93a24d25i77m 86P72o17l84á49š51e10k 9816163949109

Když tam jde chodec, tak pět sekund předtím je maximálně 5 - 10 metrů před chodcem, ne víc.

větší rychlostí v místě, kde jsou i chodci, pokud ta cyklostezka není široká aspoň 3 metry a je kde uhnout, jezdí s prominutím jen bezohlední hlupáci.

+4/−3
22.6.2018 12:18

M66i88c29h70a74l 83G35r31u29n19t 9115274356438

Právě. Plno cyklistů si plete cyklostezku se závodní dráhou. Lámat rychlosti a rvát se o čas můžou na silnici. Tam jim v tom nikdo bránit nebude. Párkrát jsem zažil jak se kolem mě mihnul blb snad 40 kilometrovou rychlostí. Takového bych nakopal víte kam... Na silnici pokud jste řidič motorového vozidla taky musíte dodržovat určité bezpečnostní limity a pořád mít takovou rezervu abyste mohl situaci řešit.

+1/−1
22.6.2018 12:25

M53i38l64a95n 62N44ě61m20e81c 1855810606366

Chcete vážně tvrdit, že kdo jede na kole po komunikaci k tomu určené rychleji než 3,6 - 7,2 km/h, což je rychlost chůze, je bezohledný hlupák?

+4/0
22.6.2018 13:43
Foto

S19a10m46u34e78l 18K48u81p94k16a 9803113604682

Nie, podla mna do tych 20km/h je to ok, viac je blbec.

+1/−1
22.6.2018 15:46

V92á94c67l84a54v 81S50v94o22b45o84d52a 3601479560160

Chodci prskají, že jim jezdí cyklisté po chodníku, ale sami se cpou na cyklostezky a i s kočárky a chlupáči. To nemůžou jít na ten svůj svatý chodník a udělat něco pro dobro lidstva?

+3/−7
22.6.2018 11:03

P42e88t24r 57K25o30v82a84ř31í19k 1861603589327

Které konkrétně vyhrazené cyklostezky máte na mysli, kde se cpou chodci?

0/0
22.6.2018 12:04

N83i94c12k 74S68a24g24e10n 9368781843232

Třeba u nás v Ústí nad Labem úplně všechny. Tedy ty všechnu jednu, co tu máme, ehm...

0/0
10.7.2018 1:22

J87i11n49d35ř57i10c35h 87B73u91c85h13t53a 6712226823620

Máte pravdu, stává se mi to často, že jdu ve špatné části chodníku a to jak u nás, tak v cizině. Jen ty reakce cyklistů jsou rozdílné.

0/0
22.6.2018 12:34
Foto

P44ř94e89m46e89k 60H88o50m84o78l41a 5918415615456

upřímně mě nikdy nenapadlo vzít psa na cyklostezku, chodíme zásadně do lesa aby byla co nejmenší možnost střetu s někým komu psi vadí. :-)

Každopádně za ty problémy nemůžou cyklostezky ale lidská blbost. A samozřejmě naše policie, která je tak schopna měřit cyklistům alkohol ale nějaké vymáhání pravidel to by byla práce, brrrr, to fakt ne :-P

+2/0
22.6.2018 11:00

R71o11b42e81r44t 95B61a85l35a69b57á91n 9192983312

Já bych v té menažerii ještě trošku zvýraznil maminky s kočárky. Dva (i tři) kočárky vedle sebe, případně jen jeden, ovšem tlačený mrňousem, zběsile a nevypočitatelně kličkující, ... I u téhle, všeobecně hýčkané skupiny vás ovšem zarazí bezohlednost a děti-neděti pořádně jadrný slovník.

+7/0
22.6.2018 10:57
Foto

M95a11r40i46e 91M83e94t76l96i49c59k84á 9711314921952

Poslední dobou mi "okočárkované matky" přijdou jako zlo všude, jejich bezohlednost je někdy až neuvěřitelná.

+2/0
22.6.2018 12:28

J41i39n50d40ř51i39c40h 47B66u82c18h63t75a 6412686793500

Matka, kočárek, další dítě na volno a pes na volno. Pekelné kombinace. Minimálně není schopna ani uklidit exkrementy (po nikom). 8-o

+2/0
22.6.2018 12:37

K63r81y39š60t93o69f 60K76u34d44l41á83č21e88k 8631412739267

za prvý je to vtipně a docela přesně napsaný ;-D za druhý...asi to je nějaká lidská vlastnost kompenzovat si nezdary v životě tím, že budu co nejvíc prudit ostatní a to zejména zbytečně a souhlasím že to, co je nazýváno cyklostezkou to odhalí až na dřeň. Cyklisti co maj pocit, že si jedou pro sprinterskou prémii (aniž by tomu odpovídaly jejich jezdecký schopnosti), matky co maj pocit, že se svět točí kolem jejich Sárinky (Anežky, Kubíčka, Tobiáška) a pejskaři se stejným pocitem u psa (ideálně na špatně viditelným dlouhým vodítku - to je horší než na volno fakt jo), bruslaři co se buď řítěj z kopce nebo naopak klepou pomaloučku ze strany na stranu...a přitom stačí jen bejt tolerantní, předvídat, omluvit se, domluvit se

+6/0
22.6.2018 10:52

M61i67l67a78n 66N70ě92m79e18c 1745400116656

Sprinterskou prémii? Přirozená rychlost cyklisty na MTB po rovině po asfaltu je tak 25 - 30 km/h, trénovaní jedinci nebo silničáři jsou o pár kiláků rychlejší. Marná sláva, to s pěšáky nikdy dohromady nepůjde. Leda by se cyklistům nařídilo nosit na cyklostezkách kolo na rameni.

+3/0
22.6.2018 11:12

K79r79y43š18t48o62f 45K46u69d88l63á27č94e97k 8621552929547

děti a čokly míjím prostě s vědomím, že oba tyhle živočišný druhy jsou schopný v poslední vteřině skočit pod kolo a i když bych byl v právu tak se tomu radši vyhnu a zpomalím...slušnej pejskař a děckař je má pod kontrolou a slušnej cyklista to ocení...vím že kolem ZOO to znamená jezdit krokem ale není až tak neřešitelný vyjet kousek dál, kde je frekvence těchhle skupin přece jen nižší...

+1/0
22.6.2018 11:41

J32a11n 25D17r22á82b84e25k 6688677248600

děckař... tomu se většinou říká (pra)rodič. ;-)

+1/0
22.6.2018 12:54

V85á45c32l78a61v 14S76v80o24b77o38d78a 3901779140600

u nás je cyklostezka oddělena od části pro chodce asi 30cm čarou a v pruhu pro cyklisty jsou piktogramy s cyklisty a kde si myslíte, že pejskaři venčí své mazlíky nebo maminy s kočárky probírají jak se dnes pěkně vykakaly :P

+5/0
22.6.2018 10:52

P71e72t39r33a 25B30r17o98d49o72v67á 7605325335931

Nevím kde to žiju, ale takovou značku jsem už až na výjimky dlouho neviděla, spíš pruhy jen pro cyklisty a vedle jen pruh pro chodce. Zpravidla ale úzké na jedno kolo a jednoho chodce, a tak všichni jezdí a chodí kde chtějí a ještě zpravidla se rozčilují když jim slušně řeknete s dovolením, i když jste ve svém správném pruhu...Bohužel jak už se někde psalo ohleduplnost dneska je cizí slovo...

Já když jedu domů tak kousek využívám chodník, ale jedu pomalu s rukou na brzdách, abych ty chodce neohrožovala. Ani jednou se mi nestalo že by mě městská policie pokutovala, uznali, že jedu fakt pomalu a opatrně, a že je to bezpečnější než cesta, ale teď sprostých slov a gest od chodců... (pak ještě jako bonus ty samé lidi potkám jak si kráčí v pruhu pro cyklisty...)

+2/0
22.6.2018 10:51

M76i31l19a13n 27N94ě25m46e58c 1775210396546

Jedna z asi nejfrekventovanější "cyklostezek" v Česku, pražská A2, je ovšem přesně toho druhu, o kterém se píše v článku.

0/0
22.6.2018 10:53

D25a43n77i33e53l 95D38u89d45a 5649372339389

Značka C10a by zas takový problém nebyl, tam jsou odděleni chodci od cyklistů, pan redaktor měl asi na mysli C9a, což je i značka na obrázku. Když už chci věci nazývat odborně, tak si to raději zkontroluji!

+1/0
22.6.2018 10:48

N14i56c33k 81S97a78g97e48n 9418721473892

On si to plete tak nějak kompletně, stejně tak zaměňuje i stezku pro cyklisty (vulgo cyklostezku) se stezkou pro cyklisty a chodce (vulgo smíšená stezka). Na druhou stranu, on to u nás nechápe, nerozlišuje a nedodržuje prakticky nikdo, takže ve výsledku má bohužel pravdu, že dřív nebo později někdo někde "ustřelí". :-(

0/0
10.7.2018 1:27

J71i85ř57í 22M61r63á47z 6708224877429

Neumíme se magorů zbavit ani na silnicích, kde je to mnohem nebezpečnější. Co pak chcete řešit na cyklostezkách?

+1/0
22.6.2018 10:48

M68i90l67a96n 69N57ě44m41e73c 1745960346416

Stezky pro chodce a cyklisty jsou prostě blbost, a to se do toho nemusejí ani motat bruslaři a čokli, bohužel.

0/0
22.6.2018 10:48

J22i43n58d21ř83i21c25h 18B35u95c93h68t77a 6672926493520

A víte třeba, že ani na přechodu pro cyklisty nemá cyklista přednost a po normálním přechodu pro pěší má sesednout z kola? Ta stezka je tam proto, že jinak na chodníku, cestě pro pěší, nemá co dělat (pokud kolo nevede). Takže, pokud to není stezka pro cyklisty vyznačená značkou C8a anebo C10a, je třeba být opatrný. A neplet'te si stezku pro cyklisty se značenou cyklistickou trasou. Ta může vést po silnici i mimo ní a stále platí stejné dopravní přepisy. Jo a abych nezapomněl, i cyklista nesmí omezit chodce na přechodu. To je blbostí, co?:-P

+1/0
22.6.2018 11:36

M90i23l25a24n 63N90ě40m80e38c 1895950416726

Píšu někde něco o přechodech nebo značených trasách???

+1/0
22.6.2018 11:48

Najdete na iDNES.cz