Diskuse k článku

Elektrokolo už není jen pro staré, vyšlape s vámi tuk z těla

Hoďte za hlavu představu, že jsou elektrokola vhodná jenom pro pecivály a penzisty. Když chcete hubnout, vyrazit na týdenní putování s celou rodinou či pravidelně dojíždět do práce, budete mít v bicyklu s motorkem neúnavného pomocníka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a89n 67F77i76k84á93č20e90k 1515402

Spíše fatální chyba autora. :-)

0/0
21.7.2018 12:35

L61u60b90o95m60í11r 38Z42o62u89h17a36r 3295675426748

Za me je elektrokolo jen pro lenochy . Nepocitam mezi ne stare lidi. Lidi jsou cim dal vic lenosni. Nakupuji elektrokola segwaye a jine podobne nesmysly, misto toho aby se zacali hybat. Fascinuji me cyklisti co maji vybavu jako na Tour de France a po meste se vozi v buse :-)

+1/0
14.7.2018 20:12

J66o28s31e68f 41V89a69l76a 9910443733413

protoze stoupaji vykony elektrokol, bude potreba je resit jako vozidla., Takze podle EU normy jsou to kola pouze tehdy, pokud maji maximalni rychlost do 25 km/hod a 250 W vykonu motoru. Kola s maximalni rychlosti 45 km/ho kategorie "S" budou pouzitelna pouze s RP na moped, tzn. zadny alkohol pri rizeni, moznost sebrani RP a treba zakaz vjezdu do lesa nebo vsude tam, kde plati zakaz vjezdu motorovych vozidel. Predpokladam, ze nebudou smet ani na cyklisticke stezky (jako motorove vozidlo.......)

+2/0
24.5.2018 19:20

V70l74a32d48i75m84i67r 56H56o16p35p 6916296641657

E-kolo je pro staré a nemocné lidi , je pravdou že těmto lidem se " otevřel " svět. Tak hodně kilometrů bez nehod.

+3/0
23.5.2018 13:07

K20a26r82e41l 57D18l52a29s53k 7725299706290

Až nebudu moci na nohy, tak si koupím elektrokolo, zatím svých 8000 kilometrů za rok zvládám za své. Argumentace, že vám elektrokolo vyšlape tuk z těla ;-D, no vyšlape, když budete jezdit na běžném kole dvacítkou, tak vám ho vyšlape taky - bez nabíjení, bez zbytečných nákladů na pořízení kola.

+6/0
23.5.2018 12:36

L70u31m28i68r 65N63o11v90a25k 8831873536828

pardon, ale fakt jsme teď jeli podél dunaje (kde vás ze 100km bude bolet možná tak zadek) a potkávali na elektrokolech mladý lidi... podél dunaje! ;-D;-D;-D v německu jsou prodeje pochopitelný, protože tam jezdí na kole každej do sta let... lidi tohle přece neni sport, ale hejbání nohama - to si doma lehněte na záda a šlapejte do vzduchu, posílíte břišáky ;-D já v tom vidím trochu i problém ten, že se sváteční cyklisté dostanou kamkoliv bez námahy a houfně, podle mě pak budou pořizovat elektrokola i dětem, aby mohly taky s nima :-(

+8/0
23.5.2018 9:09

P73e27t19r 21N95e75c22h34a13n66i74c61k42ý 7833626318130

Turistika na elektrokole je nesmysl. To je opravdu jen zabírání místa. Ale třeba dojíždění do práce, kam nechcete přijet zpocený a alternativou je jen auto, to má smysl i to elektrokolo

+3/0
24.5.2018 17:40
Foto

J93i12r64i 96B37i85l83i17n33a 5628100647

Koupil jsem pred 2 tydny ze Seattle Radrover a uplna spokojenost.

Staromilci at si nakaslou. ;-)

+1/−4
23.5.2018 7:10

A28l11e98š 52L14i34s78o12v44s61k32ý 9939168452272

Jako reklamní článek dost dobrý, jen by to chtělo jej jako takovej i označit :-(

+7/−3
22.5.2018 23:49

V60á93c14l31a26v 38M93a80l92ý 3504278754889

Je pravda, že na elekrokolech leckdy cyklisté hazardují a mají radost, že předjedou ty na normálních kolech. Bude víc úrazů a chodci cyklisty nebudou mít rádi. Také je pravdou, že se tím pádem objevují, kam by normálně nedojeli.

+3/0
22.5.2018 22:21

M33i37c87h52a59l 33P48e47t72ř62í88k 6788376518100

Ale houby,lidé kteří si kupují elektry si je kupují na pohodové ježdění - ještě jsem nezažil,že by někde vyváděli jako trénující hobíci,kteří si pletou cyklostezky se závodním okruhem.

Víc úrazů bude - ale budou je mít senioři,kteří budou jezdit rychleji než zvládnou.A úsměvné je,že půlka lidí v diskuzích právě penzistům elektrokola doporučuje.

A můžete mi popsat nějaká místa kam nedojede člověk na biku,ale dostane se tam jen na elektře?

+3/0
22.5.2018 22:37

V59á50c41l12a30v 49M65a55l38ý 3584788474889

Mám kamarády s e-koly, baví se tím, kdo jede rychleji, kdo má silnější motor.Byl jsem překvapený, jakých rychlostí jde na něm dosáhnout. Otázka je jestli to za všech okolností zvládnou. Je spousta míst, kam by polovina lidí nedojela na normálním kole, ale na e-kole to dají. Začíná být přelidněno.

0/−1
22.5.2018 22:58

M17i27c59h63a17l 12P22e21t33ř44í50k 6568226788220

Tím se baví i lidé bez elektrokol a na elektrokole vyšší rychlost nedosáhnete - ve 25 km/h vám prostě motor přestane pomáhat a je na vás na kolik to rozšlapete.Vzhledem k tomu,že e-kola jsou těžká vás vypráská podprůměrný hobík na žiletce.

A pořád nevím ta místa kam se bez e-kola nelze dostat - kam vyjede e-kolo vyjedu také.Vy si jen myslíte,že taková místa existují nebo opravdu jsou?

BTW,buďte rád,že vaši kamarádi soutěží s e-koly,znal jsem lidi kteří v provozu závodili s auty

+4/0
22.5.2018 23:24

V30á51c41l46a11v 51M79a43l98ý 3844738674829

25km/h? kde žijete? Přidejte jednou tolik a ještě kousek. Že to není povolené? No a co.

+2/−1
22.5.2018 23:37

M70i41c23h10a53l 10P58e65t44ř39í25k 6298486868470

Dvakrát jsem vám položil přímou otázku ohledně míst o kterých jste psal - stále žádná konkrétní odpověď.Je běžné,že vám lidé musí jednoduché otázky pokládat několikrát?

+3/0
23.5.2018 8:21

M27i96l60a73n 37N86o43v18y 4173479100860

Nejsem ten, koho se tazete, ale presto se pokusim reagovat.

S predrecnikem (V.Maly) v mnoha ohledech nesouhlasim, nedomnivam se, ze hazard e-cyklistu je problem, to je ciste jejich vec, at se klidne rozsekaji na kusy (coz se deje, co vim, takove pripady havarii senioru na e-kolech probehly tiskem ve Svycarsku, kde maji e-kola delsi tradici). Zrovna tak neverim, ze by upravu na vyssi rychlost delalo vice cyklistu (avsak to se muze zmenit, pote je nazev "e-kolo" skutecne eufemismem, a jde o e-motorku). Je mi uplne jedno, zdali me e-cykliste predjedou, jezdim pouze pro me poteseni a tesi me, ze patrim do te skupiny, ktera kopec Pec p.Snezkou -- Lucni bouda vyjede (kopec byl zminen nekde zde v diskuzi) a podobne kopce se snazim vyjet na vsech mistech CR, kde se behem dovolene ocitnu.

Nicmene se snazim, aby moje cyklistika byla "setrna" -- predne postupne prechazim na silnici a na horskem kole se snazim vyhybat stezkam, ktere mi pripadaji spise pro pesi (lesni cesticky, pesinky). Duvod je dvoji: vyse uvedena setrnost k prirode, dale pak sam jako turista pocituji nedostatek ciste pesich cest a vadi mi to. Sumava je typickym prikladem: boom cyklistiky zpusobil, ze sit cyklostezek je husta, ale skutecne pesich turistickych cest (ktere by mely mit jiny charakter, pesi stezka neni asfalt) je pouze nekolik a nejsou dobre propojene. A cykliste casto tyto zbyvajici pesi stezky nici -- ted jsem se ocitl v Brdech, kde povrch useku po cervene znacce pod byvalou vojenskou zakladnou je vlastne tvoren odhalenymi a vylestenymi koreny pneumatikami kol. Pamatuji se, ze to byvalo jine.

Samozrejme na mista, na ktera je mozno vyjet na e-kole, vyjede cyklista jako ja (nebo vy) i na beznem kole. Ale ja mam pocit, ze kdyz kola nahradime e-koly (a v tomto pripade bych pouzil spise e-motorka), tlak na prirodu se skutecne neumerne zvysi. Moje zkusenost ja takova, ze prumerny clovek se neohlizi napravo nalevo: dostanu se tam? Jo, tak jedu, nekoukam na dalsi dopady me cinnosti. U bezneho kole to jest

+4/0
23.5.2018 10:53

M65i46l25a64n 31N38o54v37y 4623129370550

(pokracovani)

U bezneho kole to jeste jde, ale kdyz prijedu na e-motorce (krome vyssiho vykonu je i treba tezsi nez bezne kolo)? Priste bych mohl prijet e-bagrem, ten take vice nez 25 km/h, ne?

Na Kralickem Snezniku jsem nekolikrat potkal cyklistu, prestoze tam nema co delat. Je to magicky kopec, cyklisty laka (viz napr. diskuze https://www.bike-forum.cz/forum/kudy-na-kralicky-sneznik.html), dokud to vyjede (nelegalne) par kluku, kteri na to maji, asi to nema negativni dopad (sam si vzdycky beru do baglu bezecke boty, kolo v sedle hodim do lesa a posledni 2 km dobehnu). Ale kdyz tam diky e-motorce vyjede i kazdy Franta s Pepou s nadvahou, protoze preci nebudou jezdiTtdole, vole, kdyz si muzou na e-motorce vyrazit na nejvyssi kopec v okoli (!), uz to asi tak v pohode nebude. Uz netusi, ze pred par lety vypadal sestup (sjezd) z vrcholu k pramenum Moravy jinak a ze nebyl tolik ohrozen erozi kvuli nadmernemu pohybu lidi, a ze zakaz kol ma nejaky hlubsi smysl, ktery jim unika.

+3/0
23.5.2018 11:02

J67a77n 63F64i16k12á31č81e12k 1915942

Na cyklostezkách není omezená rychlost, tak nevidím důvod, proč tam nejet 40. Nebo je jako žádoucí, aby "hobíci" jezdili mezi auty? Ne, cyklostezky jsou i pro hobíky. Jen by všichni cyklisti na nich měli dodržovat určitá pravidla, jako nekličkovat, při zahýbání ukázat, či se ohlédnout, nejet 3 vedel sebe atd. :-)

0/0
21.7.2018 12:40

M81a86r22t93i55n 82P97o15s92p16í98š70i98l 8965231606967

Plno lidí naopak přibere. Na klasickém kole ujedou dvacet km, uff, to je dřina, tak nějaké pivo, oběd, zákusek, ten mohou když tolik šlapali. Na elektro ujedou 50 a dají si to dvakrát když tolik ujeli.

+5/0
22.5.2018 21:56

M20i42c20h63a94l 33Z27e69l19e78n53ý 6104453785156

Blbost. Prumerne trenovany muz nebo zena da 60 km za den na kole bez potizi. A priblizne to je dosah elektrokola.

Na elektrokole ale jezdi casto lide, kteri na kole jezdit neumi a presto litaji vysokou rychlosti. Jsou nebezpecni sobe i okoli.

+9/−2
22.5.2018 20:05

V62á54c29l81a43v 25K59o81č79í 4134313623600

Loni jsem vyjizdel z Pece na Lucni boudu a kazdej druhej turista me placal po zadech a fandil mi skoro jako na TdF. Nejdriv mi to bylo divny, ale pak jsem videl, ze naprosta vetsina lidi se tam vyvezla na elektrokole nebo elektrokolobezce. Nekteri se neopovazovali ani slapnout, jiny si zase neodpustili poznamky typu "ze se na to nevy..." apod. Jejcih vec, ten pocit nahore byl k nezaplaceni;)

+8/0
22.5.2018 17:53

M77i91c64h19a87l 69P83e91t58ř84í27k 6918886768840

No,nedivím se - tam je převýšení tak 100 m na 1 km a nastoupáte tak 800 metrů? Pro člověka,který nemá naježděno tak 2 - 3 tisíce za sezónu je to ryzí masochismus a jen se zbytečně zrasuje.Pro vrchaře fajn trénink.

Zrovna v tomhle případě je e-kolo ideální,motor vám pomůže a dostanete se i tam kam trénovaní hobíci - což je pochopitelně pěkně štve.:-)

Každopádně respekt,se svým nájezdem 100 km týdně bych tam chcípl.

+1/−2
22.5.2018 18:21

M73i28l61a92n 70N30ě65m46e52c 1935770636936

Na silničce asi jo, ale na MTB by tohle s nájezdem 100 km týdně mělo být docela snesitelné. Třeba takový Ještěd, ten je, pravda, o něco méně strmý, jsem s menším nájezdem vyjel celkem s prstem v nose.

+2/0
22.5.2018 18:43

M82i37c83h90a11l 63P18e40t86ř87í90k 6568186318700

Fakt ne,občas si cvičně dávám Řevničák(6 km,300 m převýšení) a nahoře toho mám plné kecky.

0/0
22.5.2018 22:43

P94e44t63r 50N36e82c95h16a84n69i69c89k57ý 7363286658930

V tomhle případě ať tam nelezou. Ekolo pochopím jako dojíždění do práce i kdyby z Pece do Jánek, ale ne na dělání ze sebe turistu

+1/0
24.5.2018 17:44

F91r30a96n75t56i43s11e86k 22L76i42s41k72a 8115231213438

Zakazte e motorkam vjezd do lesa, I Bez nich je tam prelidneno.

+5/−3
22.5.2018 16:05

M75i56c58h23a22l 67P10e41t77ř15í41k 6938286828590

Rád bych upozornil,že je tam přelidněno i vámi - pokud vám přelidnění vadí,nechoďte do lesa,přelidnění se sníží a vlastně vám pak už nebudou vadit ani e-motocykly a ani e-kola na lesních cestách.;-D

+4/0
22.5.2018 16:20

F69r34a62n26t11i72s28e87k 30L49i48s69k29a 8725531953678

Jenze ja tam byl drive. :P

0/0
22.5.2018 17:24

M75i45c91h52a19l 44P77e17t39ř75í24k 6658946558280

V tom případě doporučuji transparent:" Cyklisté opusťte les,přelidnil jsem ho dřív než vy.".;-D

0/0
22.5.2018 18:23

R58o58m80a13n 76B59a94j42e12r 2384703929725

Liška tak nějak do lesa patří.[>-]

+5/0
22.5.2018 19:26

M28i39c22h14a61l 44P36e51t47ř66í26k 6258286478920

S liškou bych samozřejmě nepolemizoval,les jí patří a my lidé jsme jen návštěva.Ovšem stejně dobře se může jednat o plastovou lísku na ovoce(přepravku) a ta v lese nemá co dělat !!! ;-)

0/0
22.5.2018 19:55

M43i52c72h63a53l 92N50e70z23v71a91l 9893254494

Tak hlavne jizda na kole, a jizda na elektrokole, jsou 2 odlisne sporty, dva odlisne zpusoby namahy. Jedine, co maji spolecneho je to, ze se u nich slape.

Jezdim na horskem kole, a nekdy si na den pujcim horske elektrokolo, abych mel jiny zazitek. Osobne me to pripada jako posilovna vs. aerobik.

Takze neustale handrkovani o "podvodu", nebo "ja bych na to nikdy nesedl" ... kazdy at si jezdi na cem chce, co mu vyhovuje a co ho bavi :)

+1/−1
22.5.2018 16:00

K58r49y79š72t83o44f 20L45a12n60í43k 1209900165215

proc je ta baterka tak draha, když autobaterie je za tisícovku?

0/0
22.5.2018 15:39

M23i85c61h41a57l 49P67e85t97ř39í28k 6348876518890

Jsou to Li-Ion baterie a ty jsou malé,lehké a bohužel drahé.

+4/0
22.5.2018 15:47
Foto

V89l51a45d35i96m18í75r 44Š54ť62a57s32t16n69ý 1121206825593

Když si na to kolo dáte tu autobaterku, tak to rychle poznáte.

+7/0
22.5.2018 19:19
Foto

M63i12l57a16n 38S83t91r19n81a93d74e54l 4261856569600

Mě na ekole odradila maximální rychlost, kdy po hranici 25km/h jsem se s tím kolem musel dřít a stejně bez vysledku.. partak na klasickém kole se mi na rovince ztrácel v dáli.

dále mne docela vadilo neustálé brzdění, prostě se kolo rozjíždělo samo. Byla to Čína, možná Bosch to ma zvládnuté lépe.

0/0
22.5.2018 15:36

M69i52c67h55a79l 23P15e19t26ř85í93k 6918456788380

Opravdu? E-kola jsou nastavená tak,že v rychlosti přes 25 km/h vám přestane pomáhat asistent a je jen na vás do kolika km/h sám kolo rozšlapete.Nebylo to spíš kolem a pneumatikami?

+1/−1
22.5.2018 15:50

E36d18u51a38r86d 87D41r45á16b51e15k 7987933499799

napsal jste totéž co milan, jen jinými slovy... v 25 kolo přestane pomáhat a pak samozřejmě proti partakovi na klasickém kole o polovinu lehčím nemáte šanci

+1/0
23.5.2018 11:50

J17i41n46d58ř18i41c66h 24P13i83l87i52č95e22k 1973961271462

Tak dneska jsou ekola o trochu dál. Zatím max. je 80km/h.A běžné maximum je 55-60km/h.

0/0
22.5.2018 16:02

P25a46v28e17l 44Š27e73d81l21b32a48u38e17r 7168251752155

Zatím máme od Bosch docela špatnou sušičku, čtvrtá oprava po záruce, v italském autě se pokazila elektronická součástka Bosch, jinak nikdy nic a moji rodiče vraceli po třetí poruše kávovar Bosch. Proto předpokládám, že Bosch to zvládnuté lépe, než čínský výrobce, asi nemá. Spíše to snad nemá zvládnuté hůře.

0/−1
22.5.2018 16:04

E85d59u98a29r29d 93D50r36á35b13e98k 7887493939539

pračka, myčka, lednička, vše cca 10 let, žádná porucha

0/0
23.5.2018 11:52
Foto

L18u81k57á34š 43N88o33v12o41t44n59ý 6556917638558

Elektrokolo či elektrokolběžka je dobré přibližovadlo do města, kdy mohu nabíjet kde si vzpomenu (v práci, doma).

Prodejci (zcela logicky) zamlčují informace o počtu nabíjecích cyklů použitých akumulátorů. Kolik tak asi vydrží a kolik pak stojí výměna (jestli vůbec bude možná)? O ekologické zátěži výroby ani nemluvě.

+5/−1
22.5.2018 14:38
Foto

R80i45c80h45a91r21d 66P47o94l26á33š66e17k 9914703810319

Umíte číst, nebo to byl pouze nadpis co jste četl? V článku je vše napsáno.

+4/0
22.5.2018 15:09

I82v54a83n98k34a 66P51o71s95p36í95š87i83l44o94v44á 8704578282527

Někteří zastánci elektrokol tvrdí že tam kde museli dříve nakládat kolo do auta aby se dostali do pořádného terénu, dnes v pohodě dojedou pomocí baterky, užijí si tak tu nejlepší část vyjížďky a domů nepřijedou úplně vyšťavení. Něco na tom je. Problém je že i špičková horská, nebo silniční elektrokola jsou extrémně hnusná...

+3/0
22.5.2018 14:20
Foto

V67l58a60d95i24m20í39r 26Š64ť66a93s49t73n76ý 1331196195703

Chcete to tvrdit třeba i o tomto? Navíc je to kolo, které je i za dobrou cenu. https://www.autokelly.cz/Catalog/jizdni-kolo-elektrokolo/39051198

0/0
22.5.2018 19:23

I80v21a24n92k29a 24P40o50s16p41í88š70i71l30o22v63á 8784248942327

Vypadá jako Babeta, ale připouštím že je to jen otázka vkusu. Horší je ta slabá výbava, což je obecně další slabina elektrokol v poměru k ceně.

0/0
22.5.2018 22:06

M12i19c55h22a55l 41K68r12č48á20l 6668718356612

Ta cenotvorba elektrokol je zajímavá. Kdyby se podobným způsobem měla oceňovat auta, tak malé auto stojí miliony.

+1/−1
22.5.2018 14:08

P86e46t41r 53V64e41s81e83l69ý 7324835744948

Tak ona Tesla není z nejlevnějších.;-)

+1/0
22.5.2018 14:20

P32e28t60r 23S54l93a23b47y77h11o67u80d 1732815700487

Tak elektrokolo je z logiky věci více dopravní prostředek. Ten koho zajímá hlavně sportovní výkon k jeho použití nemá důvod.

Elektrokola můžou být bohužel pro cyklistickou obec velmi nebezpečná. Jejich rozvoj (zvláště horských kol) přinese zvýšené množství cyklistů do míst, kam by se vlastními silami nedostali - do hor, do těžkých technických terénů. Prostě se díky "motorce" dostanou lidé tam, kam by se pomocí klasického motorového vozidla nemohli dostat. To povede k tomu, že se v rámci politické korektnosti zakáže do těchto míst přístup všem cyklistům. To určitě není dobře. Ten pocit z jízdy na kole v lese byl "za odměnu".

+18/−3
22.5.2018 14:00

M67i31l32a98n 45N67ě35m26e46c 1695400906306

I vy elitáři jeden :) Já bych tedy měl strach spíš z toho, co se bude dít kolem velkých měst. Člověk, který by na normálním kole nejezdil, se nevypraví na cyklistickou dovolenou do Krkonoš nebo na Rychleby. Ale frajerů, co to budou na jebiku po lesních cestách a turistických značkách kouřit čtyřicítkou, když to tak jede, se určitě najde dost na to, aby začli pěšáci po cyklistech házet šutry. A že k tomu občas nemají už takhle daleko.

+3/0
22.5.2018 14:16

Najdete na iDNES.cz