Diskuse k článku

Útratu v kempu neuděláme. Nejcennější je pro nás pozemek, říká karavanistka

Provozovatelé českých kempů by si měli uvědomit, že turistů přijíždějících ve vlastním karavanu bude přibývat, říká v rozhovoru pro iDNES.cz blogerka a karavanistka Klára Hájek Velinská. Majitelé obytných vozů podle ní v Česku bojují s nedostatečným zázemím, ale i neporozuměním ze strany kempů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76í42t 17P71r63č48í66k 9358950174470

Když má někdo mega na karavan a spoustu času na kempování, má taky čas a prostředky, aby si udělal řidičák C, který je pro každé vozidlo nad 3,5 t naprosto adekvátní. Požadovat zvýšení hmotnostního limitu pro B je úplně mimo mísu.

+3/0
16.6.2018 7:34

L71e89o97š 83F54u63č42í30k 3243716320665

Camper je ideální pro těch 350 tisíc rodin v ČR, které doma pečují o těžce zdravotně postiženého a musí si bezbariérovost vozit sebou. Jenže je jediný Charley Tramp v Evropě https://vimeo.com/266380227

Když jsme chtěli vymyslet pro půčovnu auto na řidiičák B, bylo pro nás těch 3,5t strašná KO rána - jen nástupní plošina váží 160 kg, stropní kolejnicový zvedák + vystužení střechy dalších 250 kg - a jen to lítá a doložnost jde ...no, přesně tam :-)Ale - podařilo se www.charleytramp.cz

0/0
16.6.2018 0:39

T59o86m80á68š 50K69u47k24a54l 8668549900204

Diskuze je opět typická - nejvíc proti "bydlíkům" brojí ti, co to nikdy nezkusili. Já mám obytňák už třetí, pokaždé z druhé ruky. Za to, co jsme dali za toho posledního, bych nekoupil ani Oktávku v základní výbavě, tak že o miliónových pořizovacích nákladech nemůže být řeč. Cestujeme min. 2x měsíčně, k tomu občas na hraní s kapelou. Nikdy jsme nestrávili týden v kempingových křesílkách pod markýzou a nejedli a nepili z jen lednice. Na pivko se vždy v kempu těším. A i když je to asi na hraně zákona, většinou v kempech nenocujeme. Kola jsou povinná výbava, někdy místo toho člun.

Je to náš styl, který jinému nemusí vyhovovat. Moje šéfka například potřebuje dvakrát do roka odpočívat pod palmami v Thajsku, na Cejlonu....

+1/−1
14.6.2018 13:21

L65a11d95i68s52l60a33v 28P45í87s59a76ř26í62k 9413241573146

Jo, Kukale, kdybys byl šéfem, nemusel bys šéfce závidět ani si přivydělávat s kapelou.

0/0
3.7.2018 17:20

T62o69m83á14š 52V88o78t53r37o66u76b34e75k 1520270984724

...stellplatz, wild camping ta čeština zase dostává Rv

+9/−1
13.6.2018 8:17

R32o63b22e75r63t 24K58a35l68o44u80s 5892921304605

V sezóně to většinou za dvojku není a to nepočítám další nutné náklady, takže cena se nakonec vyšplhá někam úplně jinam. A nepojedu přece v šesti lidech, abych náklady rozdělil mezi ostatní. Jezdím ve dvou. Je ale pravda, že je to o stylu trávení dovolené, camper si nepůjčuji proto, abych to měl levnější než v penzionu.

+3/0
13.6.2018 7:40

R23i51c96h86a56r95d 26P90u25č62a81n 7795906783218

Blijici smajlik

0/−1
13.6.2018 5:11

P35e10t73r 45B41á51č35a 8495496935305

Kemp to jeste existuje? :-) Tam je jeste nekdo schopen v dnesni dobe jezdit? :-)

Ani kdyby me za to platili, mam rad svuj komfort.

0/−11
12.6.2018 22:19

J88a93k62u20b 18K55o75r83e13c 6244380741123

Já jsem před pár lety začal. V ČR i v zahraničí, a je to perfektní.

+4/0
12.6.2018 22:44

J84a74n 67T94a83r47a61b76a 4556776659699

Má pravdu, předsedo, zapnout megapřívěs za Touareg je pět tun, ale pořád řidičák BE a pouhou dálniční známku, ale 3510kg camper znamená C a mýtnou jednotku. Plus jako nesmyslný bonus u obou povinně instalovaný a ověřený tachograf, který nemusíte použít. Nemusíte ho použít ani u kamionu s návěsem, pokud jedete pro svou potřebu. Celá tahle celoevropská šaráda je postavená na hlavu, aby po vzniku Schengenu měli nesmyslnou práci pro zcela zbytečné celníky, které by jinak museli vyhodit (což by bylo samozřejmě nejlepší řešení)... a ti kontrolují, zda máte v autě tachograf, který nemusíte použít, když nechcete.....apropos, týká se to i každého Superbu s namontovaným tažným zařízením jen pro nosič kol.... to je blbost, co?

+1/0
12.6.2018 22:05

I63v91a56n 25P81e98t70r47í16k 4124953114

Tak tá pani je trošku mimo.Osobne jazdím obytnou Aviou 15 z roku 1976.Pokiaľ tvrdí že niet rozdiel medzi majiteľmi obytiek tak kecá.Osobne mám skúsenosť a nie jednu že vačšina majiteľov nových obytiek sa na nás majiteľov starých domčekov díva cez prsty.Už sa nám stalo minulého roku v Nižných Kamencoch v kempe že po mojom zaparkovaní majiteľ novej obytky preparkoval.Prehlásil že nebude stáť vedľa takého starého šrotu.Iné to je zo zahraničnýmy majiteľmi domčekov.Keď zistia rok výroby rok výroby a že auto bolo postavené v garáži na kolene tak chodia pozerajú a fotia.Čo sme sa bavili s ľuďmi z nemecka,francúzka,holandska tak 90% ich vlastní staršiu obytku.Pretože v ČR je možné dať takéto auto do firmy v zahraničí to nieje tak jednoduché.

+6/0
12.6.2018 20:11

J31a98n 70T70a44r12a36b32a 4856446699399

se nedivím, Avia neskutečně smrdí

+1/−1
12.6.2018 22:06

M66i59c80h54a19l 81H37r26u17b41o51š 4850227902555

A on samozrejme ani v kempe nevypina motor ;-D

+3/0
13.6.2018 14:05

J98a56n 75T40a46r67a64b98a 4816266619159

.. a ráno ho nastartuje k odjezdu a zamoří na hodinu kemp i s okolím

+1/0
14.6.2018 17:12

M83i43c62h42a41l 16H22r55u51b42o21š 4650617912235

Kolko tych Avii kazdy den vidis a stretnes? Ja vidim a stretnem kazdy den omnohi viac osobakov, ktore dymia viac ako nejaka Avia ;-)

0/0
14.6.2018 17:14

J73a15n 91T39a28r57a89b45a 4756856869939

..Tak tady ani tak nejde o to, jestli náhodou nějaký dodrbaný 20 let starý osobák s čipem zahulí při akceleraci víc nebo ne. Avia hulila už nová a přibývající léta jí v tom nijak nepomohla, když to někdo nastartuje vedle vašeho stanu nebo pod vaším oknem, začnete ty čipované staré osobáky doslova milovat.

0/0
17.6.2018 13:54
Foto

L98i29b91o25r 54M37a65c75h20a32l97e87k 1534795835438

Podle me ma pani pravdu. Karavanisti s obytnym (a hodne drahym) velkym autem maji dost penez. Je treba jim udelat 200m2, elektriku, vodu, kanal, uschovnu karavanu na zimu, pripadne pujcovnu motorek, koupaliste, a hlavne WIFI. Penez maji dost. Videl bych takovy maly kemp 10 000m² pro 15 karavanu - tak na 200€ za noc.

+1/−4
12.6.2018 19:06

J53a15n 42T29a79r15a72b84a 4186216699759

běžte raději zpět na G10 do sídlištní putyky, tam vám to budou baštit.

+1/−2
12.6.2018 22:08

J65a85n 72K96o64m29r34s60k52a 8222282508172

Cena vždy odpovídá dané hodnotě.

V diskuzi je zmíněna částka 1000Kč/den. Podle mne je ta částka hodně nízká.

Vždy se jedná o sezónnost, o prázdninách jsou ceny vždy řádově vyšší. Ať zaplatí za karavan 2000-3000Kč/den, já za malý stan platím 700 Kč, to je velký tak na 3m2.

Vybudovat zpevněnou plochu nestojí pár kaček, a je s tím taková otrava, protože to trvá jako kdyby se stavěla pyramida. Bavím se tu o zajištění hlavně povoleních pro vodovod, kanalizace a rozvodu elektřiny s vlastním účtováním. Další nutné šílenosti jsou revize a pravidelné kontroly.

+3/−2
12.6.2018 18:06

A64l57e96š 93J68a40n39á13č20e60k 3423424816603

Nerozdělují jestli je dělník nebo ředitel :-D ono moc dělníků asi na obytný auto za dvě mega a ceny za noc v kempu které se rovnají hotelu nemá :-D

+6/0
12.6.2018 18:06

J78a48n 85T52a68r29a54b16a 4436666229259

většina camperů je z půjčovny, mimo sezónu pořídíte zážitek pro 6 lidí za dvojku za den.

+1/−1
12.6.2018 22:09

P56e24t64r 18V91l61a29d10i39m97í18r 37Č20e26r10m45á35k 8813627465324

Spousta lidí chce ježdění obytným autem hodnotit, aniž do toho vůbec vlezla, natož aby s tím něco odjeli. Především je to spíš vhodné pro ty, kteří mají toulavé boty a nejedou ztvrdnout na jedno místo. Zároveň je to pro ty, kteří chtějí mít sebou své pohodlí nebo jim už věk stan nedovolí. Není nad to, zastavit si hned, když dostanu hlad nebo chuť na kafe. Uvařit si, dopřát si dobré presso, natáhnout si nohy a pokračovat dál, až se mi zase bude chtít. Další věc, která je pro mne nenahraditelná, je to, že se furt někde v hotelu (nebo i se stanem v kempu) vybalovat a pak zase pracně balit. Netahám těžké kufry a pod. Pokud nejsem zrovna v nějaké turisticky profláklé oblasti, tak do kempů vůbec nejezdím. "Na divoko" je to svobodnější a často se dostanete k atraktivním místům blíž, protože hustota kempů nebo STPL nemůže pokrýt všechno.

Co se týče webů o "free" místech na spaní - zas tak málo jich úplně není. Z těch známějších pro Evropu například park4night.com nebo campercontact.com. Pak jsou různé pro konkrétní země. Třeba v Itálii https://www.camperonline.it/aree-di-sosta.asp ap. Chce to trochu hledat :-)

+6/0
12.6.2018 17:14

Z85d51e98n72ě73k 41M96á47č44a13l90a 1603115289240

Nevím no. Obytkou jezdíme, ale na jídlo do restarurací chodíme. Nechci, aby moje žena prostála dovolenou u plotny v káře......

+8/0
12.6.2018 15:45

P56a94v94e33l 50T30r41u77k19s87a 3443417182373

Tak ono asi taky zalezi, jak kvalitni ta restaurace v kempu je :-)

+1/0
12.6.2018 16:09

P15e97t41r 40V61e19p90r77e65k 3914878552

nemusí jít jen o restauraci v kempu

0/0
12.6.2018 16:38

P68e42t59r 72V34l29a65d98i26m20í34r 66Č50e97r45m31á67k 8933647525614

Jasně.

Teď zrovna jedeme měsíční okruh Norskem. Běžná útrata v restauraci za obyčejný oběd bez pivka pro dva vychází tak na tágo. To si k tomu sporáku klidně stoupnu :-)

+2/0
12.6.2018 16:36

J15a36n 74T84a61r69a87b61a 4466136279669

Norsko je přírodní skvost, ale jinak dost divná země.

+1/0
14.6.2018 17:15

J57i41ř84í 19J75e37z71d17i87n71s16k80ý 8308152933689

Jasně, krásná dovolená plná stresu, práce a navíc ještě neúměrně drahá. Karavan, prostě ráj...

+2/−1
12.6.2018 15:45

Z92d42e44n33ě92k 90H25o79s54t46i59n44s13k39ý 5381589860638

Za mě vyhrál karavan. Malý děti, věčně nemocný, takže bookovat ubytko dopředu je docela loterie. Takhle mám karavan, v podstatě pořad sbalenej, jen cestou u většího teska dokoupim co mi chybí od minula. Kam jedem se rozhodnu většinou půl hodiny před odjezdem.Alternativa by byla stan, Na prázdniny snad i dobrý ale jezdím s děckama od jara do podzimu a to pro tříletý dítě je na hraně. Když je hezky spíme venku, když začne pršet tak vevnitř. V kempu nás přes den nikdo nezahlédne, v okoli je skoro vždycky co dělat. S paní ze článku se neshodnu v tom že by pro nás kempaří měli něco dělat. Alespoň já mám zkušenost se super servisem z jejich strany a snad na vem se dá operativně domluvit. Elektrika? na co? Snad v zimě. Jinak uvařím na plynu nebo jdu do restaurace. Až děcka trochu odrostou půjde karavan z domu. Ale komu nevadí pomalejší přesuny (já si řízení celkem užívám, zejména to že nikam nespěchám). Když vyjedu o den dýl - tak prostě vyjedu dýl, když je hezky a někde se nám libí zůstaneme, když je někde mrťě lidí jedem jinam. Ekonimocky se to pravda nevyplatí ani náhodou a to jezdíme obvykle v šesti (2 dospělí a 4 děcka), ko moři se taky chvíli nepodívám, zato ale čechy a pohraniční oblasti máme celkem prolezlé.

+8/0
12.6.2018 15:42

M33i41l86a88n 82B84r87z25e89k 4974474126770

asi první názor se kterým se 22 letý turista shodne s karavanistou.

+3/0
13.6.2018 7:58

J79i48ř81í 66N77o20v83á32k 8334481939931

No dobrý, akorát u mohl být odkaz na ten její blog.

Stejně ale s karavanem na Krétu, nebo na Mauricius, ba ani do Egypta nepojedu.;-D

0/0
12.6.2018 15:23

P95a82v35e57l 53T68r76u51k70s27a 3403457602543

Odkaz mate v sedem boxiku.. :-)

+1/0
12.6.2018 15:30

V54í50t 18B13r10z88o55b97o56h65a32t89ý 7560912193521

Paní otevřeně přiznává, že kempy u nás jsou plné, na karavanech moc nevydělají, ale chtěla by, aby pro karavany budovali drahé zázemí, to je poněkud na hlavu ne?

+8/0
12.6.2018 14:18

M48a18r62e50k 87Š89i90m41o64n 2504927438118

Ale vzápětí píše, že jsou ochotní si za ten zaopatřený pozemek připlatit. V podstatě říká, že provozovatelé kempů by měli trochu modifikovat obchodní model.

+2/0
12.6.2018 14:51

M38a76r63t35i42n 58Š39i77m82e39k 4890934168375

Za 15 euro za noc s připojením elektriky, vody a odčerpáním odpadu, to zase jako nějaký dobrý byznys nevidím vzhledem k cenové náročnosti na vybudování těchto sítí, jejich provoz, údržbu a nákupu dalších pozemků pro více míst

+2/0
12.6.2018 14:58

P36a10v87e45l 86T94r78u18k86s96a 3523917132613

Stellplatz ale neni klasicka cena za ubytovani v kempu.

+1/0
12.6.2018 15:57

V27í21t 67B34r15z15o23b64o93h22a92t65ý 7760932193401

jistě to jsem pochopil, ale taky píše, že kempy jsou v létě přeplněné a zmiňuje i čísla, kdy od roku 2012 do roku 2017 stoupl počet návštěvníků kempů o 44%. Také zmiňuje, že provozovatelé kempů nejsou jeho majitelé, takže si vlastně na otázku odpovídá - nejsou cílová skupina pro kempy a ani být nemohou.

0/0
12.6.2018 14:59

J79a20k96u95b 83K14o37r49e15c 6974240421973

Tak nevím, do kempů jezdíme se stanem celkem dost, zpravidla do Alp, ale i v ČR, a útrata v kempu rovněž není velká, prakticky jen za místo, osoby a auto. Vše ostatní si zpravidla kupujeme mimo kemp, takže v tom, že karavany nedělají v kempech útratu, bych moc velký problém neviděl.

+1/0
12.6.2018 14:15

P54a47v45e16l 46K73r30á22l 5780359814318

Jenže i náklady na úpravu místa pro vaše stanování jsou jinde než na úpravu pro karavan.

+2/0
12.6.2018 16:18

A31l85e33š 50V73o12d22i41č92k86a 4222223918648

Ehm... dovětek. K té pohodlnosti... „V týdnu jsou všichni v práci, jedou na sto procent a o víkendu chtějí odjet. Jenže kde sehnat informace, když je hledání na všemožných webech - ještě nedejbože v angličtině nebo němčině - zdlouhavé a oni nemají čas? Nebo je to nebaví...“ – to je přesně ono. Přece když někam chci jet a vím o tom dopředu, zjistím si a mrknu se co a jak. Žádný web „vše v jednom“ nepokryje ono „vše“. A není právě to plánování též zábava pro rodinu? Pro začátek stačí vzít mapu, papírovou nebo na webu, mrknout po kempu a pak už jen co je okolo... Díky tomuto člověk přichází o strašně moc věcí a o zábavu. Jak jsem již psal, je to o pohodlnosti lidí, čím dále si lidé vše chtějí příliš usnadňovat, dojet autem málem až ke schodům zámku či rozhledny... a přichází o spousty zážitků... Třeba i u toho plánování...

+3/0
12.6.2018 14:15

P30e36t63r 95Š64k98o25d49a 5607240474270

Toto je právě ten trend - lidi chtějí všechno a hned. A místo vlastního snažení radši položí dotaz do fóra, on se vždycky najde někdo, kdo odpoví. Získanou informaci si pochopitelně neověří a pak se diví a nadávají.

+2/0
12.6.2018 14:28

M40a87r71e65k 59Š97i28m70o12n 2814167638818

Poptávka je po "všechno hned a na jednom místě" a dost webů na tomhle už vydělává. Trivago, booking.com atd. na karavany zatím nic není. V dnešní době webu 2.0 už podstatnou část sbírají sami uživatelé (zejména zpětnou vazbu).

0/0
12.6.2018 14:53

L56u50b40o84m23i53r 57M92a34c80h64o 2902510705847

ale samozrejme že je - napr www.camping.info a www.stellplatz.info

0/0
16.6.2018 14:02

M66a31r70t82i88n 58B63e94r10a15n 6259565616931

Tak kdyby měli karavanisti platit odpovídající cenu za plochu, kterou zaberou (v přepočtu na místa pro stany), paušální poplatek za veškerou tu elektřinu, vodu a odpad, za vyšší nároky na zeminu plus nějaký poplatek za "nevyužívání místních služeb", pak by platili tak 1000,- za noc v kempu a to už by si dobře rozmysleli, jestli s tim karavanem na dovolenou opravdu jet.

+2/−3
12.6.2018 14:12

J45a59n 34F80i89š11e27r 7678985295395

takže když jsem ve stanu, tak žádnou vodu nespotřebuji protože se nemyji, na vaření vodu nespotřebuji už vůbce žádnou neboť se celý den stravuji pouze v místních restauracích na záchod nechodím a nakupuji zásadně v místním obchodě, takže zbývá akorát ta "zemina" a není kemp, kde by za obytku nechtěli minimálně 3x tolik jak za stan, navíc stanařů, kteří přijedou vlakem a mají pouze a jenom stan je asi tak 10%, ostatní tam kromě stanu mají také auto a součet auto + stan už na tom s placem bude asi dost podobně jako obytka, OK zůstává elektrika kde každá přípojka má své hodiny...

+3/0
12.6.2018 14:36

M34a72r82t93i46n 83P93r16o75k98o26p 7252832918978

Pan Beran nad odpovědí moc nepřemýšlel :-)

+1/−1
12.6.2018 14:38

M66a90r76t89i22n 48B41e46r71a86n 6299415266891

No, vystihl jste mě celkem přesně.

Bez auta, s minimem vody a odpadu.

Ale chápu, že ne každý to má jako já.

Popsal jsem trochu extrémní situaci, ale určitě ne moc vzdálenou realitě.

+2/0
12.6.2018 15:38

A94l64e14š 12V82o68d29i39č31k27a 4212773718678

Proč upravovat legislativu? Chcete/máte vůz nad 3,5 tuny, udělejte si odpovídající řidičák. Je to o volbě, ne o tom, že JÁ MÁM, tak mě státe pomož... A nedivím se na druhou stranu kempům... Sama říká, že kempů nedají "vydělat"... takže pro kemp je lepší člověk, co přijede a má bu ́d stan, nebo si najme chatku. navíc nezabírá místo stěhovákem...Za mě si myslím, že je to stále větší pohodlností lidí...

+7/0
12.6.2018 13:57

P86a68v59e18l 64T16r18u28k10s18a 3523497212343

Zkuste si precist clanek. Rozhodne nerika "ze kempy nenechaji vydelat", ale ze jsou ochotni platit za uplne jine veci. To je rozdil.

+1/0
12.6.2018 14:15

A50l57e73š 95V73o74d59i19č31k60a 4782893258978

A jsou ty "uplne jine veci" jeste kemp? Nehledě už k názvu článku „Útratu v kempu neuděláme“... Přečetl jste si článek? Já ano, zkoumám tohle již delší dobu...

+1/0
12.6.2018 14:34

Najdete na iDNES.cz