Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Galapágy, Grónsko, Antarktida. Obří výletní lodě míří do nových oblastí

Už to není jen Středomoří, norské fjordy, Karibské moře či Perský záliv. Byznysu obřích výletních lodí se daří a operátoři se snaží nabídnout svým zákazníkům nové neotřelé destinace. „Plovoucí hotely“ nově zajíždějí i do míst dříve nepoznaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63i42r39i 38B34i88l67i89n56a 5348890557

Ja byl minule leto ve Skagway, Alaska kdyz tam tri tyhle lodi kotvily a byl to sok a hruza. Jestli tam nekdy jeste pojedu, tak v zime kdyz je tam klid......

+1/0
13.4.2018 7:38

M27i53c33h27a43l 90M61i69l86l72e92r 9226582519892

my zazili Dubrovnik s 5 lodmi, 3 byly stredni velikosti kazda kolem 2000 pasazeru a 2 mensi - na Stradunu se jeden nemohl ani hnout, v restauracich natriskano a na obed se cekalo hodinu.

V Benatkach podobne.

S radosti jsem privital, ze v Benatkach tem kolosum uz zkazali pristup do laguny.

0/−1
13.4.2018 11:32

L11a79d22i76s43l93a11v 54S62l85e95z77á64k 4848523

Tak zrovna Galapágy, Grónsko a Antarktida jako poslední kousky nezničené přírody by měly být z téhle masovky vynechány...;-(

+3/0
11.4.2018 21:53

P51e37t72r 16N85e88c62h51a49n54i74c73k89ý 7893486268790

Už nyní na ostrůvcích z toho místní nemají úplně radost, když jim tam připluje plovoucí město, vyplyvne 6000 turistů mezi 200 místních a ti tam dělají bordel a pak zas odjedou

+5/0
11.4.2018 13:57

J82a97n65a 19S44t56e55h60l26í98k69o40v47á 2239960830436

Ne, ne, to není dobré, i když bych se tam sama moc ráda podívala, ale to je cesta do pekel, jsou to poslední čisté kousky země... ;-(

+11/0
11.4.2018 8:57

J31a65n 49H51o64c11e47k 2381710311672

Podle mě by polární oblasti měly být ušetřeny nájezdu obřích lodí s kapacitou nad zhruba 200 osob. Polární příroda je příliš citlivá na masovou turistiku a zejména na Antarktidě se doposud vše přísně reguluje, je otázka, jak dlouho současný stav vydrží... Pro plavby do polárních oblastí jsou nejlepší menší lodě do kapacity 100 pasažérů - např. na Antarktidě se může vylodit max. 100 osob na jedné lokalitě a Ilulissat v Grónsku rovněž není připraven na opravdu "velké parníky". Velké lodě nemohou zvládnout logistiku vylodění v takových oblastech a je opravdu velký rozdíl, jestli malá skupinka řekněme 20 lidí navštíví zblízka hnízdiště tučňáků či polární stanici nebo jestli se na to díváte z dálky z lodi, protože lidí na palubě je prostě moc.. viz článek https://cestovani.idnes.cz/antarktida-cwu-/kolem-sveta.aspx?c=A130204_110151_kolem-sveta_tom

Pro Galapágy platí maximální počet lidí ve skupině 16! Přísně se to kontroluje a skupinu vždy doprovází licencovaný průvodce a biolog. Protože na Galapágách se můžete vylodit jen na několika málo k tomu určených lokalitách, nemá vůbec smysl plout na lodi, kde je více než 16 turistů - toto jsou většinou komfortní katamarány nebo jachty s profesionální posádkou. viz https://cestovani.idnes.cz/galapagy-galapagos-archipielago-galapazske-souostrovi-tichy-ocean-ekvador-16l-/kolem-sveta.aspx?c=A171218_130954_kolem-sveta_hig

Kdo má rád lodě a plavby a nechce se mačkat s dalšími stovkami lidí na palubě, jsou podle mé zkušenosti skvělé menší jachty a plachetnice pro max 8-10 osob, dnešní katamarány jsou komfortní a bezpečné a zajistí pohodlí i soukromí, zakotvíte si v zátoce, chytnete si rybu k večeři, vykoupete se kde chcete, atd... třeba pro Polynésii nebo Seychely je to nejlepší způsob poznávání a trávení aktivní dovolené který znám. viz https://cestovani.idnes.cz/francouzska-polynesie-jachta-bora-bora-marae-taputapuatea-tahaa-tahiti-huahine-maupiti-raiatea-iji-/kolem-sveta.aspx?c=A171227_150931_kolem-sveta_hig

+8/0
11.4.2018 8:52

J30a21r63o24s69l26a93v 66Š29m42e17j79d26a 8542699889920

Lidstvo do sta let vymře. Zahubí nás všude přítomné plasty. Již dnes hynou miliardy živočichů v jejich vnitřnostech jsou nalézány plasty. Mikro plasty se rozšíří všude.

Až stoupne jejich procento v pitné vodě, budou lidem odcházet zanesené ledviny a játra. Plasty tento vynález 20 století tak budou zároveň umíráčkem nenasytnému a rozpínavému lidstvu.

+5/0
11.4.2018 8:46

J12a41k77u88b 55P68o82k75o37r27n95ý 7279806713357

slusnej dobytcak ..

+4/0
11.4.2018 7:59

V86á40c14l44a55v 70P30a28v40l64í11k 9232840334954

pomineme téma ekologie, jsou místa kam bych lodě nepustil a polární oblasti jsou jedna z nich...

---------------------

pro ty co to kritizují - to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

+4/−4
11.4.2018 7:41

M94i21c54h27a68l 89M89i40l65l94e40r 9926872769692

jak uz jsem napsal dole, mega -lod o takove extremni velikosti a poctu pasazeru jako Symphony of the Seas a jeji sesterske lodi jsou urcene predevsim pro pasazery, kteri si potrpi na resortovy rezim, NE na poznavaci zajezdy.

Masova doprava, masove stravovani a masova zabava, ktere vyhovuji typu pasazeru z primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnou a jsou spokojeni s velkymi vychytavkami, ktere rezort nabizi.

Jako poznavaci zajezdy, na to jsou mnohem lepsi lodi stredni a mensi velikosti a kapacity.

Napr. Tahitian / nebo Pacific Princess s 640 posazery a 30tisici tunami se dostane prulivem mezi ostruvky (motu) a zakotvi uprosted laguny v jednom z atolu Francouzske Polynezie, odkud dopravi s pomoci clunu pasazery na breh a zase zpet. Bez dlouheho cekani - kapacita clunu byla 130-150 osob.

To je potom jine poznavani mensich a exotictejsich destinaci, nez cekat na vylodeni pres 2 hodiny v jednom z hlavnich pristavu a podobne dlouha fronta na nalodeni.

+2/−1
11.4.2018 8:17

M11i60c44h54a38l 24M64i54l46l49e81r 9226472349532

Jahoda nesouhlasi - on si asi na ty megalode zrejme potrpi:-P

0/0
11.4.2018 9:41

M54i96c52h40a32l 84M72i63l13l44e96r 9106482499242

PS. All inclusive to take NENI.

Zadne piti krome dzusu a kavy/caje z uren neni v cene zapocitane. Vse ostatni se musi platit a neni nijak levne. $2 az 3 za espresso, od $6 za koktajl, vino od $6 za sklenici, lahev od $20 nahoru.

Je mozne koupit balicek nealko napoju za nejakych $7 denne/ osobu, ale musi byt na cely zajezd a vsechny osoby v kabine. Balicek alko napoju, ktery by to udelal All inclusive, je nesmirne drahy, priblizne $50 za osobu a den ( cely zajezd a vsechny osoby v kabine).

Navic jsou povinne tuzery. Obvykle $10 az $12 za osobu a den se pricita k palubnimu uctu kazdeho pasazera, coz je na konci cesty rozdeleno mezi veskery personal..

+2/−1
11.4.2018 8:24

M77i41c51h69a63l 50M78i39l93l81e39r 9666182769862

specializovane restaurace take nejsou v cene, za ty se plati prirazka. Na nekterych lodich se take plati prirazka v pizzerii nebo zmrzlinarne.

+2/−1
11.4.2018 8:25

M76i51c16h21a49l 42M49i57l53l84e37r 9956402199412

Jahoda zase nesouhlasi. Vzhledem k jeho vsude hlasite propagovanemu skotackemu pristupu k cestovani (filosofie: cim levnejsi, tim lepsi), nedivim se ze se mu prici prirazka za pizzu nebo zmrzlinu.

0/−1
11.4.2018 9:43

L24a25d15i32s71l49a70v 76S69l13e75z67á57k 4578923

Z toho si nic nedělejte, asi se mu zaseklo tlačítko "Mínus". ;-D

0/0
11.4.2018 21:55

M27i63c86h26a67l 54M92i37l98l80e37r 9836962849352

;-D

0/0
13.4.2018 11:33

G53e47o29r62g 67K23o61m85b15e46r16e74c 9454171736741

"Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou "

Jj, to toho poznam za par hodin. ;-D;-DVsechno navic v poklusu Rv

+1/0
11.4.2018 20:38

A91l98e60š 66J73a19n24á51č85e30k 3873154506433

Kdy budou lodě muset plnit emisní předpisy??? Auta řeší a tyhle neskutečné zdroje znečištění ovzduší jsou politikům fuk, ať jim napálí pořádné pokuty za znečišťování ovzduší takže by lístek na loď pak stál i s cenou za ničení ovzduší třeba miliony :-D

+4/−2
11.4.2018 7:14

M65i72c90h44a59l 37M47i94l89l78e65r 9776802789612

i pro lode plati ruzne predpisy, predevsim o znecistovani mori. Co se tyce oblaku koure a emisi, takove male vyletni lodi jake jezdi na pravidelnych trasach mezi reckymi ostrovy nebo treba Sorrentem, Amalfi, Ischii atd. nadelaji mnohem vic smradu, nez ty velke, kere podlehaji mnohem prisnejsim predpisum.

Nehlede ani k tomu, ze vsechny zajezdove lode dohromady nadelaji min skody ovzdusi, nez svetova letecka doprava a kamiony na silnicich.

+2/−1
11.4.2018 7:36

P79e57t29r 34M15a45r83e46č28e61k 1433321779768

Než letecká a kamionová dejme tomu. Ale proč ti byrokraté skáčou "po hrbu" pouze osobákům?!

0/0
11.4.2018 17:50

J47i34ř55í 44S70c80h42w82a11c57h 8468374958186

....protože náklaďákům "po hrbu" skáčou taky....

0/0
13.4.2018 8:49

P80e10t94r 37Š45u89p16i71t67a 7804447972807

a má to DPF?

+5/−1
11.4.2018 7:09

M35i72c81h25a14l 69M28i52l53l20e43r 9206972289952

pane redaktore, palec nahoru za clanek o lodnich zajezdech (cruises) a jejich destinacich.

Nesouhlas s: "Díky zvýšené konkurenci a klesajícím cenám začaly být plavby dostupné i pro střední třídu.....Z výletních plaveb se během poslední dekády stal bez nadsázky globální byznys."

Lodni zajezdy jsou financne pristupne pro obyvatele mnoha primorskych statu uz HODNE dlouho, dokonce i nizsi stredni tride. Ne kazdy cestuje v kabine s verandou natoz de luxe apartmanu, ne kazdy na 4 tydenni zajezd, ackoliv i tam bezne cestuje stredni trida. V nabidce jsou jednotydenni zajezdy i kabiny jen s oknem (ocean view), nebo ty vnitrni (inside) bez vyhledu ven, umoznujici i mene naplnenym kapsam okusit dovolenou na lodi.

(dovolim si osobni poznamku - sam jsem si usetril na prvni 9ti denni zajezd do Tichomori v 1971, v ocean-view, necele 2 roky po prijezdu do Australie, kdy tu zadny cerstvy emigrant rozhodne nebyl bohacem).

Lodni zajezdy - cruises- se jako globalni byznys rozsirily mnohem drive nez jen v posledni dekade. Tak to pripada vnitrozemsky zijicim Cechum, kteri se dlouho soustredovali na cesty autem do primorskych statu Evropy, pripadne letecky na Kanarske ostrovy, do Turecka ci Egypta a moc si nevsimali co je dal.

Komplikuje to cesta do primorskeho mesta, kde zajezd zacina, bud letadlo nebo vlak -extra naklady.

Lodni zajezdy obvykle pozaduji rozmanitejsi obleceni nez kempovani v Chorvatsku a letet se zavazdlem mezinarodni vahy (do 23 kg) s low costem neni zrovna prakticke.

Autem jen kdyz zacatek a konec zajezdu ve stejnem meste a bud drahe hlidane parkovani nebo na nehlidanem miste- velke riziko.

Obleceni na palube: pres den "casual", klidne jako v kempingu, ale na vecer je predepsany dress code pro navstevu lodnich restauraci. "smart casual" tj. zadne sortky ani plazove obleceni. Jeste vice pro ucasti na formalnich vecerech, kapitanova koktajlova party atd. Kdo nechce, nemusi, ale je zadano, aby vecerel v bufetove restauraci (Lido) a nesel na formalni akce.

+1/−1
11.4.2018 5:23

M56i71c87h77a48l 74M65i27l66l15e86r 9866692749662

Musim dodat, ze v druhe casti clanku, kde pisete o mega-lodich, predevsim tech z Royal Caribbean, ponekud zavadite ctenare k mysleni, ze prave tyhle kolosy bezne stavi v pristavech typu Falklandy, Galapagos atd.

Mega -lodi jsou urcene jako prostredky masove dopravy a masove zabavy, ktere vyhovuji typu pasazeru davajicich prednost dovolene typu primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnout a byt spokojeni s velkym vyberem zabavy a vychytavkami, ktere rezort nabizi. Tim spis, jestli maji sebou snadno se nudici deticky / nactniky a manzelku, ktera o dovolene rada nakupuje.:-)

Kolosy o vytlaku pres 120 tisic tun a 3000 - 6000 pasazerech nemohou zakotvit v rade mensich pristavu, coz vylucuje radu atraktivnich destinaci z jejich itinerare. Vylodovani v pristavu zabere dost dlouho, protoze nejdriv jdou ven vypravy - denni ci puldenni organizovane tury (na vyber v kazdem pristavu - musi se zajistit predem a plati se za ne navic), pak pasazeri z vyssich trid (apartmany) a nakonec individualni pasazeri, kteri se jdou podivat do pristavu, nebo si zajistili samostatny vylet u mistniho provozovatele. U velkych lodi se vydavaji poradniky na vystup a dostat se ven muze klidne zabrat 2+ hodiny. Pak zase fronta na nalodovani, musi byt vcas pred odplutim - lod na zadne opozdilce neceka! Prochazi se bezpecnostnim ramem jako na letisti.

Tim hure u mensich pristavu, kde kolosy musi zakotvit dal od brehu a dopravovat pasazery na pevninu kyvadlove v zachrannych clunech.

Zatimco mensi lod zakotvi v mensich pristavech a kyvadlova doprava mensiho poctu pasazeru u krasnych malych ostruvku neni problem, plati ze cim vetsi lod, tim omezenejsi itinerar.

Na pravem opaku je zalozena relativne nova spolecnost Viking Ocean cruises, znama doposud svymi ricnimi zajezdy. Ma 5 zbrusu novych lodi, kazda o vytlaku jen 48 tisic tun a max 930 pasazeru. Zameruje se na atraktivni destinace, mene navstevovane.

+1/−1
11.4.2018 6:11

M74i98c72h98a16l 20M28i41l41l67e77r 9656362899602

Viking Sun,Viking Star (Sea, Sky, Orion) a pristi rok 6. lod Jupiter navstevuje prave ty destinace, ktere jste vypsal, ale diky male velikosti svych lodi jich nabizi jeste vic.

Napr. z Buenos Aires pres Falklandy kolem Ohnove zeme, Punta Arenas a chilske fjordy do Santiaga, jina na Galapagos a male ostrovy v Tichem oceanu, nebo cesta norskymi fjordy na Severni Mys, zastavky na Shetlandech a Orknejich a zakotveni primo u Greenwiche na Temzi.

Z Tokya pres Kamcatku, Aleuty a Aljasku do Vancouveru.

Z Karibiku nebo z Miami do pristavu Jizni Ameriky a cesta do puli brazilskeho vnitrozemi po Amazonce az do pristavu Manaus, nebo naopak z norskeho Bergenu pres severni Atlantik, Shetlandy, Faerske ostrovy, Island, Gronsko do kanadskeho Quebeku a po rece Sv. Vavrince do Montrealu.

Lodi Vikinga jsou se svymi 48 tisici tunami sotva ctvrtinou kolosu z Royal Caribbean a poctem pasazeru pod 1000 jsou ctvrtina az sestina. Pomer pasazeru na clena posadku nesmi byt vic nez 2:1. Vsechny kabiny maji svoji vlastni verandu a i ten nejnizsi stupen ma kabinu vetsi, nez zakladni kabiny s verandou na kolosech.

Nemaji zadne rezortni vychytavky typu kluziste, horolezeckych sten, cirkusu, Broadway show, neberou na palubu nikoho pod 12 let veku a jen omezene mnozstvi mladeze 12-17let, nemaji predepsane formalni obleceni ani formalni vecery, kapitanova koktajlova party je "smart casual", strava je vice vyberova - lepsi kvalita, vyberove restaurace jsou zahrnute v cene jizdenky, prave tak zakladni druhy piva, vina a nealko napoju pri obede a veceri, v kazdem pristavu je jedna tura zdrama (ostatni se plati navic), vstup do lazenske casti (spa) vcetne ledove jeskyne, sauny a fitness strediska je zdarma. atd.

Duraz cesty je na destinacich a cestovnich zazitcich, ne na rezortni dovolene.

Samozrejme ale, ze vsechny tohle neni zdarma. Nevyhoda cestovani s Vikingem je ta, ze cesta v zakladni kabine s verandou prijde na dvojnasovek cesty v zakladni kabine s verandou na jedne z velkych lodi.

+1/−1
11.4.2018 6:58
Foto

K27a47m71i19l25a 95N91a66v58r15á69t54i25l20o26v81á 1570768869453

Máte pozoruhodné názory/zkušenosti - můžete prozradit, kolik plaveb s "kolosy" jste již absolvoval? Nezažila jsem jediné vámi popisované negativum. Jednak komická "doprava v záchranných člunech" - ty bývají napevno stále připevněny k lodi i při zakotvení a vámi zmíněná přeprava je realizována velkokapacitními rychlými čluny najatými v jednotlivých přístavech. Otevřeno je vždy několik vchodů/východů. Pořadník - o tom jsem taky neslyšela, nanejvýš jsme si zarezervovali čas v člunu a pokud jsme operativně změnili názor, nebyl problém (neměli jsme luxusní apartmán). Při výstupu přímo na břeh se nerezervuje vůbec nic. 2+hodiny nalodění i vylodění - ve skutečnosti max. 20 minut při počtu pasažérů cca 4300+. . Omezený itinerář - tak to ani omylem, škála výletů na pobřeží je opravdu rozmanitá - fauna, flora, adrenalin vzduch i voda, gastronomie...A dochvilnost při odplutí - já považuji dochvilnost za základní slušnost nejen na dovolené, takže s jejím dodržováním mám ten nejmenší problém.

0/0
11.4.2018 13:56

M43i46c97h22a85l 38M39i55l20l69e19r 9396372159862

Absolvoval jsem prozatim 9 zajezdu, minuly v listopadu, Tichomori/ Papua Nova Guinea a Salamounovy ostrovy, 2000 cestujicich. Nas pristi zajezd bude s Vikingem do fjordu a nekterych pristavu, kam se megalodi vubec nepodivaji.

Spolecnost Princess ZASADNE pouziva vlastni zachranne cluny na kyvadlovou dopravu, v 2003 stejne jako v 2017 a kdykoliv mezi tim. Stejne tak na lodich spolecnosti Celebrity.

Je to pro ne nejjednodussi - vlastni cluny jsou spolehlive, certifikovane na bezpecnost, zadna platba navic externimu provozovateli. Posadka soucasne vyuziva prilezitost spustit cluny, manevrovat a jezdit s nimi jako soucast predepsanych zachrannych cviceni. Mistni cluny byly pouzite na nasich cestach jen jednou a to jen 2 na doplneni poctu.

Delka presunu ve clunech zalezi jak daleko lod mohla zakotvit od brehu a take na povetrnostnich podminkach. Nezridka se stava, ze se doprava musi na cas prerusit, kdyz se zvedne vitr a s nim vlny. Namornikum to nevadi, ale zelene tvare citlivejsich pasazeru a jejich blinkani do sacku na prijemnosti cesty neprida.

V podminkach prepravy si kazda lodni spolecnost vyhrazuje preruseni navstevy pristavu, nebo jejich uplne vynechani z bezpecnostnich nebo povetrnostnich duvodu.

Poradnik vylodovani byl bezne pouzivan pri nasem minulem zajezdu a setkal jsem se s nim i drive v nekterych mensich pristavech.

Itinerar zajezdu je neco uplne jineho, nez skala vyletu v kazdem pristavu - o te nemluvim. Vyber vyletu neni omezeny velikosti lodi, zato ale vyber destinaci, kde velke lodi mohou pristat nebo je navstivit, je v porovnani s temi mensimi znacne omezeny. Viz priklad z Francouzske Polynezie.

Pri zajezdu kolem Noveho Zelandu nam museli zmenit program kvuli extremnim podminkam na jihu, dostali jsme nahradni zastavku v Pictonu. Nase lod byla jen stredni velikosti a presto se nevesla cela k molu. Nebyt odpluti jedne mistni mensi lodi kdyz jsme se priblizovali, byli bychom museli zakotvit v zalivu a dopravovat se na breh ve clunech.

+1/−1
11.4.2018 16:43

M49i25c60h59a69l 81M42i23l93l45e65r 9126312249842

PS. zachranne cluny nejsou povazovany jen za ozdobne privesky, ktere zustavaji viset na lodi a ani se nehnou. Kazdy je certifikovany na 130-150 osob.

Je treba je pouzivat v praxi a soucasne se posadka musi postupne vystridat v jejich spousteni, zvedani, pouzivani a udrzovani. Dokonce i clenove jinych odvetvi posadky, ne jen namornici z povolani, se zucastnuji organizace kyvadlove dopravy zachrannymi cluny. To vse je v bezpecnostnich predpisech.

+1/−1
11.4.2018 16:53

M30a88r48t54i26n 79K48o58l32l85e66r 7461563875954

Zlatý letadla. Tohle když zatopí pod kotlem, tak se celé přístavní město ocitne v oblaku černého kouře.

+3/−1
11.4.2018 0:37

M40i26c20h32a76l 66M95i26l27l63e11r 9336132759302

ne vsechny lode se topi v oblacich cerneho koure. Obzvlast ne ty, ktere maji pohon "gas turbine", plynove turbiny jako nektere lodi spolecnosti Celebrity, z nichz Millennium sla do provozu uz v roce 2000.

Vyhoda je mnohem cistsi provoz, nizsi hluk a mene vibraci. Kdyz jsme vyplouvali pozde vecer od Santorini, kde jsme byli zakotveni v kaldere, zprvu jsme ani nezaregistrtovali, ze uz plujeme, protoze plavba byla nesmirne ticha a bez obvyklych vibraci.

+1/−1
11.4.2018 7:12

A36d17a40m 34B49e29c89h82n87ý 4160104651372

Tak tenhle typ dovolené mě opravdu neláká... cpát se někde s dalšíma 9tis lidma v plovoucí plechovce... děkuji nechci

+4/−2
11.4.2018 0:20

V73á12c44l84a34v 97P15a48v91l98í47k 9282330724304

no to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

+1/−3
11.4.2018 7:39

M89i25c56h44a82l 12M59i58l15l31e48r 9766492439312

uz jsem poznamenal nahore, ze zajezd s mega lodi neni ve skutecnosti moc poznavaci zajezd, na to jsou lepsi lodi stredni a mensi velikosti a poctu pasazeru NE VIC nez 2000.

Vetsina techto zajezdu rozhodne neni All Inclusive!!krome zajezdu s nekterymi mensimi a podstatne drazsimi spolecnostmi (Silver Seas, Azamara, Viking).

V cene jizdenky je z piti pouze caj/ kava z urny nebo automatu, voda a ovocny dzus v samoobsluzne bufetove restauraci Lido, jidlo v hlavni lodni restaraci (3x denne), v samoobsluznem buffetu od 6 rano priblizne do pulnoci, v haburgrarne, kavarne a podobne.

Za specializovane restaurace s malou kapacitou, nekde take za navstevu pizzerie a zmrzlinarny se plati prirazka. Za vsechny ostatni napoje se plati. Take je barova prirazka 15% utraty jako tuzer, kazdy den uctuji $10 az $12 za osobu jako tuzer na osobni lodni ucet pasazera. Za vsechny vylety v pristavech se take plati navic, $30 az $200 na osobu a vylet, podle destinace, transportu, delky vyletu a inkluzi (jidlo v restauraci, vstupne do atrakci atd).

+1/−1
11.4.2018 8:50

M25i75c10h68a52l 25M28i25l98l15e69r 9806442189922

Jahoda zas minusuje ze sameho zklamani, ze zajezdy nejsou All inclusive:-P

0/0
11.4.2018 9:45

P16e26t55r 69N91e71c59h64a82n35i23c52k39ý 7633846318650

Hmm taky si můžu kupovat letenky

0/0
11.4.2018 13:59







Najdete na iDNES.cz