Diskuse k článku

Galapágy, Grónsko, Antarktida. Obří výletní lodě míří do nových oblastí

Už to není jen Středomoří, norské fjordy, Karibské moře či Perský záliv. Byznysu obřích výletních lodí se daří a operátoři se snaží nabídnout svým zákazníkům nové neotřelé destinace. „Plovoucí hotely“ nově zajíždějí i do míst dříve nepoznaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J82i78r22i 69B27i31l65i83n45a 5458910557

Ja byl minule leto ve Skagway, Alaska kdyz tam tri tyhle lodi kotvily a byl to sok a hruza. Jestli tam nekdy jeste pojedu, tak v zime kdyz je tam klid......

13.4.2018 7:38

M87i17c97h80a97l 19M49i56l19l37e55r 9386622369402

my zazili Dubrovnik s 5 lodmi, 3 byly stredni velikosti kazda kolem 2000 pasazeru a 2 mensi - na Stradunu se jeden nemohl ani hnout, v restauracich natriskano a na obed se cekalo hodinu.

V Benatkach podobne.

S radosti jsem privital, ze v Benatkach tem kolosum uz zkazali pristup do laguny.

13.4.2018 11:32

L11a29d92i61s76l11a36v 28S62l30e53z89á90k 6159633399184

Tak zrovna Galapágy, Grónsko a Antarktida jako poslední kousky nezničené přírody by měly být z téhle masovky vynechány...;-(

11.4.2018 21:53

P52e61t83r 45N15e73c64h52a25n92i88c54k32ý 7823166898890

Už nyní na ostrůvcích z toho místní nemají úplně radost, když jim tam připluje plovoucí město, vyplyvne 6000 turistů mezi 200 místních a ti tam dělají bordel a pak zas odjedou

11.4.2018 13:57

J63a64n52a 83S24t53e60h88l44í59k53o29v57á 6508551975478

Ne, ne, to není dobré, i když bych se tam sama moc ráda podívala, ale to je cesta do pekel, jsou to poslední čisté kousky země... ;-(

11.4.2018 8:57

J84a11n 52H94o95c54e37k 2191610171472

Podle mě by polární oblasti měly být ušetřeny nájezdu obřích lodí s kapacitou nad zhruba 200 osob. Polární příroda je příliš citlivá na masovou turistiku a zejména na Antarktidě se doposud vše přísně reguluje, je otázka, jak dlouho současný stav vydrží... Pro plavby do polárních oblastí jsou nejlepší menší lodě do kapacity 100 pasažérů - např. na Antarktidě se může vylodit max. 100 osob na jedné lokalitě a Ilulissat v Grónsku rovněž není připraven na opravdu "velké parníky". Velké lodě nemohou zvládnout logistiku vylodění v takových oblastech a je opravdu velký rozdíl, jestli malá skupinka řekněme 20 lidí navštíví zblízka hnízdiště tučňáků či polární stanici nebo jestli se na to díváte z dálky z lodi, protože lidí na palubě je prostě moc.. viz článek https://cestovani.idnes.cz/antarktida-cwu-/kolem-sveta.aspx?c=A130204_110151_kolem-sveta_tom

Pro Galapágy platí maximální počet lidí ve skupině 16! Přísně se to kontroluje a skupinu vždy doprovází licencovaný průvodce a biolog. Protože na Galapágách se můžete vylodit jen na několika málo k tomu určených lokalitách, nemá vůbec smysl plout na lodi, kde je více než 16 turistů - toto jsou většinou komfortní katamarány nebo jachty s profesionální posádkou. viz https://cestovani.idnes.cz/galapagy-galapagos-archipielago-galapazske-souostrovi-tichy-ocean-ekvador-16l-/kolem-sveta.aspx?c=A171218_130954_kolem-sveta_hig

Kdo má rád lodě a plavby a nechce se mačkat s dalšími stovkami lidí na palubě, jsou podle mé zkušenosti skvělé menší jachty a plachetnice pro max 8-10 osob, dnešní katamarány jsou komfortní a bezpečné a zajistí pohodlí i soukromí, zakotvíte si v zátoce, chytnete si rybu k večeři, vykoupete se kde chcete, atd... třeba pro Polynésii nebo Seychely je to nejlepší způsob poznávání a trávení aktivní dovolené který znám. viz https://cestovani.idnes.cz/francouzska-polynesie-jachta-bora-bora-marae-taputapuatea-tahaa-tahiti-huahine-maupiti-raiatea-iji-/kolem-sveta.aspx?c=A171227_150931_kolem-sveta_hig

11.4.2018 8:52

J40a47r47o98s10l51a97v 86Š34m38e17j32d56a 8692239209320

Lidstvo do sta let vymře. Zahubí nás všude přítomné plasty. Již dnes hynou miliardy živočichů v jejich vnitřnostech jsou nalézány plasty. Mikro plasty se rozšíří všude.

Až stoupne jejich procento v pitné vodě, budou lidem odcházet zanesené ledviny a játra. Plasty tento vynález 20 století tak budou zároveň umíráčkem nenasytnému a rozpínavému lidstvu.

11.4.2018 8:46

J29a56k98u56b 20P22o56k92o29r47n35ý 7409276853937

slusnej dobytcak ..

11.4.2018 7:59

V64á14c26l55a49v 41P61a15v83l87í71k 9592740704194

pomineme téma ekologie, jsou místa kam bych lodě nepustil a polární oblasti jsou jedna z nich...

---------------------

pro ty co to kritizují - to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

11.4.2018 7:41

M41i65c11h13a12l 19M52i85l45l71e50r 9226272569412

jak uz jsem napsal dole, mega -lod o takove extremni velikosti a poctu pasazeru jako Symphony of the Seas a jeji sesterske lodi jsou urcene predevsim pro pasazery, kteri si potrpi na resortovy rezim, NE na poznavaci zajezdy.

Masova doprava, masove stravovani a masova zabava, ktere vyhovuji typu pasazeru z primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnou a jsou spokojeni s velkymi vychytavkami, ktere rezort nabizi.

Jako poznavaci zajezdy, na to jsou mnohem lepsi lodi stredni a mensi velikosti a kapacity.

Napr. Tahitian / nebo Pacific Princess s 640 posazery a 30tisici tunami se dostane prulivem mezi ostruvky (motu) a zakotvi uprosted laguny v jednom z atolu Francouzske Polynezie, odkud dopravi s pomoci clunu pasazery na breh a zase zpet. Bez dlouheho cekani - kapacita clunu byla 130-150 osob.

To je potom jine poznavani mensich a exotictejsich destinaci, nez cekat na vylodeni pres 2 hodiny v jednom z hlavnich pristavu a podobne dlouha fronta na nalodeni.

11.4.2018 8:17

M78i96c87h67a81l 19M97i58l72l73e66r 9516252689482

Jahoda nesouhlasi - on si asi na ty megalode zrejme potrpi:-P

11.4.2018 9:41

M61i80c31h20a16l 69M39i23l82l83e21r 9286792829982

PS. All inclusive to take NENI.

Zadne piti krome dzusu a kavy/caje z uren neni v cene zapocitane. Vse ostatni se musi platit a neni nijak levne. $2 az 3 za espresso, od $6 za koktajl, vino od $6 za sklenici, lahev od $20 nahoru.

Je mozne koupit balicek nealko napoju za nejakych $7 denne/ osobu, ale musi byt na cely zajezd a vsechny osoby v kabine. Balicek alko napoju, ktery by to udelal All inclusive, je nesmirne drahy, priblizne $50 za osobu a den ( cely zajezd a vsechny osoby v kabine).

Navic jsou povinne tuzery. Obvykle $10 az $12 za osobu a den se pricita k palubnimu uctu kazdeho pasazera, coz je na konci cesty rozdeleno mezi veskery personal..

11.4.2018 8:24

M18i81c73h11a73l 49M95i93l87l73e63r 9926722869412

specializovane restaurace take nejsou v cene, za ty se plati prirazka. Na nekterych lodich se take plati prirazka v pizzerii nebo zmrzlinarne.

11.4.2018 8:25

M45i84c70h23a85l 37M82i32l82l73e83r 9846512269232

Jahoda zase nesouhlasi. Vzhledem k jeho vsude hlasite propagovanemu skotackemu pristupu k cestovani (filosofie: cim levnejsi, tim lepsi), nedivim se ze se mu prici prirazka za pizzu nebo zmrzlinu.

11.4.2018 9:43

L18a20d85i91s24l58a94v 63S27l14e36z75á47k 6429253939324

Z toho si nic nedělejte, asi se mu zaseklo tlačítko "Mínus". ;-D

11.4.2018 21:55

M47i84c38h64a30l 76M35i69l34l59e90r 9376882649532

;-D

13.4.2018 11:33

G76e73o64r53g 16K80o71m82b49e30r52e19c 9584601446881

"Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou "

Jj, to toho poznam za par hodin. ;-D;-DVsechno navic v poklusu Rv

11.4.2018 20:38

A67l78e61š 47J66a86n57á87č43e60k 3323894976143

Kdy budou lodě muset plnit emisní předpisy??? Auta řeší a tyhle neskutečné zdroje znečištění ovzduší jsou politikům fuk, ať jim napálí pořádné pokuty za znečišťování ovzduší takže by lístek na loď pak stál i s cenou za ničení ovzduší třeba miliony :-D

11.4.2018 7:14

M36i37c49h82a97l 73M77i71l87l50e74r 9126882449762

i pro lode plati ruzne predpisy, predevsim o znecistovani mori. Co se tyce oblaku koure a emisi, takove male vyletni lodi jake jezdi na pravidelnych trasach mezi reckymi ostrovy nebo treba Sorrentem, Amalfi, Ischii atd. nadelaji mnohem vic smradu, nez ty velke, kere podlehaji mnohem prisnejsim predpisum.

Nehlede ani k tomu, ze vsechny zajezdove lode dohromady nadelaji min skody ovzdusi, nez svetova letecka doprava a kamiony na silnicich.

11.4.2018 7:36

P67e75t18r 88M70a32r57e37č26e85k 1893261759198

Než letecká a kamionová dejme tomu. Ale proč ti byrokraté skáčou "po hrbu" pouze osobákům?!

11.4.2018 17:50

J55i57ř81í 83S45c92h25w68a75c61h 8708214958906

....protože náklaďákům "po hrbu" skáčou taky....

13.4.2018 8:49

P20e71t63r 97Š23u21p75i83t24a 7104377812787

a má to DPF?

11.4.2018 7:09

M10i32c95h18a56l 11M61i41l92l92e28r 9536502609972

pane redaktore, palec nahoru za clanek o lodnich zajezdech (cruises) a jejich destinacich.

Nesouhlas s: "Díky zvýšené konkurenci a klesajícím cenám začaly být plavby dostupné i pro střední třídu.....Z výletních plaveb se během poslední dekády stal bez nadsázky globální byznys."

Lodni zajezdy jsou financne pristupne pro obyvatele mnoha primorskych statu uz HODNE dlouho, dokonce i nizsi stredni tride. Ne kazdy cestuje v kabine s verandou natoz de luxe apartmanu, ne kazdy na 4 tydenni zajezd, ackoliv i tam bezne cestuje stredni trida. V nabidce jsou jednotydenni zajezdy i kabiny jen s oknem (ocean view), nebo ty vnitrni (inside) bez vyhledu ven, umoznujici i mene naplnenym kapsam okusit dovolenou na lodi.

(dovolim si osobni poznamku - sam jsem si usetril na prvni 9ti denni zajezd do Tichomori v 1971, v ocean-view, necele 2 roky po prijezdu do Australie, kdy tu zadny cerstvy emigrant rozhodne nebyl bohacem).

Lodni zajezdy - cruises- se jako globalni byznys rozsirily mnohem drive nez jen v posledni dekade. Tak to pripada vnitrozemsky zijicim Cechum, kteri se dlouho soustredovali na cesty autem do primorskych statu Evropy, pripadne letecky na Kanarske ostrovy, do Turecka ci Egypta a moc si nevsimali co je dal.

Komplikuje to cesta do primorskeho mesta, kde zajezd zacina, bud letadlo nebo vlak -extra naklady.

Lodni zajezdy obvykle pozaduji rozmanitejsi obleceni nez kempovani v Chorvatsku a letet se zavazdlem mezinarodni vahy (do 23 kg) s low costem neni zrovna prakticke.

Autem jen kdyz zacatek a konec zajezdu ve stejnem meste a bud drahe hlidane parkovani nebo na nehlidanem miste- velke riziko.

Obleceni na palube: pres den "casual", klidne jako v kempingu, ale na vecer je predepsany dress code pro navstevu lodnich restauraci. "smart casual" tj. zadne sortky ani plazove obleceni. Jeste vice pro ucasti na formalnich vecerech, kapitanova koktajlova party atd. Kdo nechce, nemusi, ale je zadano, aby vecerel v bufetove restauraci (Lido) a nesel na formalni akce.

11.4.2018 5:23

M10i55c28h58a36l 66M26i54l31l91e12r 9646432719432

Musim dodat, ze v druhe casti clanku, kde pisete o mega-lodich, predevsim tech z Royal Caribbean, ponekud zavadite ctenare k mysleni, ze prave tyhle kolosy bezne stavi v pristavech typu Falklandy, Galapagos atd.

Mega -lodi jsou urcene jako prostredky masove dopravy a masove zabavy, ktere vyhovuji typu pasazeru davajicich prednost dovolene typu primorskeho rezortu, nikam dal se moc nehrnout a byt spokojeni s velkym vyberem zabavy a vychytavkami, ktere rezort nabizi. Tim spis, jestli maji sebou snadno se nudici deticky / nactniky a manzelku, ktera o dovolene rada nakupuje.:-)

Kolosy o vytlaku pres 120 tisic tun a 3000 - 6000 pasazerech nemohou zakotvit v rade mensich pristavu, coz vylucuje radu atraktivnich destinaci z jejich itinerare. Vylodovani v pristavu zabere dost dlouho, protoze nejdriv jdou ven vypravy - denni ci puldenni organizovane tury (na vyber v kazdem pristavu - musi se zajistit predem a plati se za ne navic), pak pasazeri z vyssich trid (apartmany) a nakonec individualni pasazeri, kteri se jdou podivat do pristavu, nebo si zajistili samostatny vylet u mistniho provozovatele. U velkych lodi se vydavaji poradniky na vystup a dostat se ven muze klidne zabrat 2+ hodiny. Pak zase fronta na nalodovani, musi byt vcas pred odplutim - lod na zadne opozdilce neceka! Prochazi se bezpecnostnim ramem jako na letisti.

Tim hure u mensich pristavu, kde kolosy musi zakotvit dal od brehu a dopravovat pasazery na pevninu kyvadlove v zachrannych clunech.

Zatimco mensi lod zakotvi v mensich pristavech a kyvadlova doprava mensiho poctu pasazeru u krasnych malych ostruvku neni problem, plati ze cim vetsi lod, tim omezenejsi itinerar.

Na pravem opaku je zalozena relativne nova spolecnost Viking Ocean cruises, znama doposud svymi ricnimi zajezdy. Ma 5 zbrusu novych lodi, kazda o vytlaku jen 48 tisic tun a max 930 pasazeru. Zameruje se na atraktivni destinace, mene navstevovane.

11.4.2018 6:11

M81i55c62h24a25l 46M78i53l23l19e44r 9596272789452

Viking Sun,Viking Star (Sea, Sky, Orion) a pristi rok 6. lod Jupiter navstevuje prave ty destinace, ktere jste vypsal, ale diky male velikosti svych lodi jich nabizi jeste vic.

Napr. z Buenos Aires pres Falklandy kolem Ohnove zeme, Punta Arenas a chilske fjordy do Santiaga, jina na Galapagos a male ostrovy v Tichem oceanu, nebo cesta norskymi fjordy na Severni Mys, zastavky na Shetlandech a Orknejich a zakotveni primo u Greenwiche na Temzi.

Z Tokya pres Kamcatku, Aleuty a Aljasku do Vancouveru.

Z Karibiku nebo z Miami do pristavu Jizni Ameriky a cesta do puli brazilskeho vnitrozemi po Amazonce az do pristavu Manaus, nebo naopak z norskeho Bergenu pres severni Atlantik, Shetlandy, Faerske ostrovy, Island, Gronsko do kanadskeho Quebeku a po rece Sv. Vavrince do Montrealu.

Lodi Vikinga jsou se svymi 48 tisici tunami sotva ctvrtinou kolosu z Royal Caribbean a poctem pasazeru pod 1000 jsou ctvrtina az sestina. Pomer pasazeru na clena posadku nesmi byt vic nez 2:1. Vsechny kabiny maji svoji vlastni verandu a i ten nejnizsi stupen ma kabinu vetsi, nez zakladni kabiny s verandou na kolosech.

Nemaji zadne rezortni vychytavky typu kluziste, horolezeckych sten, cirkusu, Broadway show, neberou na palubu nikoho pod 12 let veku a jen omezene mnozstvi mladeze 12-17let, nemaji predepsane formalni obleceni ani formalni vecery, kapitanova koktajlova party je "smart casual", strava je vice vyberova - lepsi kvalita, vyberove restaurace jsou zahrnute v cene jizdenky, prave tak zakladni druhy piva, vina a nealko napoju pri obede a veceri, v kazdem pristavu je jedna tura zdrama (ostatni se plati navic), vstup do lazenske casti (spa) vcetne ledove jeskyne, sauny a fitness strediska je zdarma. atd.

Duraz cesty je na destinacich a cestovnich zazitcich, ne na rezortni dovolene.

Samozrejme ale, ze vsechny tohle neni zdarma. Nevyhoda cestovani s Vikingem je ta, ze cesta v zakladni kabine s verandou prijde na dvojnasovek cesty v zakladni kabine s verandou na jedne z velkych lodi.

11.4.2018 6:58
Foto

K54a72m59i77l83a 67N80a77v55r21á82t76i73l26o53v45á 1270688589213

Máte pozoruhodné názory/zkušenosti - můžete prozradit, kolik plaveb s "kolosy" jste již absolvoval? Nezažila jsem jediné vámi popisované negativum. Jednak komická "doprava v záchranných člunech" - ty bývají napevno stále připevněny k lodi i při zakotvení a vámi zmíněná přeprava je realizována velkokapacitními rychlými čluny najatými v jednotlivých přístavech. Otevřeno je vždy několik vchodů/východů. Pořadník - o tom jsem taky neslyšela, nanejvýš jsme si zarezervovali čas v člunu a pokud jsme operativně změnili názor, nebyl problém (neměli jsme luxusní apartmán). Při výstupu přímo na břeh se nerezervuje vůbec nic. 2+hodiny nalodění i vylodění - ve skutečnosti max. 20 minut při počtu pasažérů cca 4300+. . Omezený itinerář - tak to ani omylem, škála výletů na pobřeží je opravdu rozmanitá - fauna, flora, adrenalin vzduch i voda, gastronomie...A dochvilnost při odplutí - já považuji dochvilnost za základní slušnost nejen na dovolené, takže s jejím dodržováním mám ten nejmenší problém.

11.4.2018 13:56

M71i89c35h45a60l 30M12i14l48l91e16r 9976752849462

Absolvoval jsem prozatim 9 zajezdu, minuly v listopadu, Tichomori/ Papua Nova Guinea a Salamounovy ostrovy, 2000 cestujicich. Nas pristi zajezd bude s Vikingem do fjordu a nekterych pristavu, kam se megalodi vubec nepodivaji.

Spolecnost Princess ZASADNE pouziva vlastni zachranne cluny na kyvadlovou dopravu, v 2003 stejne jako v 2017 a kdykoliv mezi tim. Stejne tak na lodich spolecnosti Celebrity.

Je to pro ne nejjednodussi - vlastni cluny jsou spolehlive, certifikovane na bezpecnost, zadna platba navic externimu provozovateli. Posadka soucasne vyuziva prilezitost spustit cluny, manevrovat a jezdit s nimi jako soucast predepsanych zachrannych cviceni. Mistni cluny byly pouzite na nasich cestach jen jednou a to jen 2 na doplneni poctu.

Delka presunu ve clunech zalezi jak daleko lod mohla zakotvit od brehu a take na povetrnostnich podminkach. Nezridka se stava, ze se doprava musi na cas prerusit, kdyz se zvedne vitr a s nim vlny. Namornikum to nevadi, ale zelene tvare citlivejsich pasazeru a jejich blinkani do sacku na prijemnosti cesty neprida.

V podminkach prepravy si kazda lodni spolecnost vyhrazuje preruseni navstevy pristavu, nebo jejich uplne vynechani z bezpecnostnich nebo povetrnostnich duvodu.

Poradnik vylodovani byl bezne pouzivan pri nasem minulem zajezdu a setkal jsem se s nim i drive v nekterych mensich pristavech.

Itinerar zajezdu je neco uplne jineho, nez skala vyletu v kazdem pristavu - o te nemluvim. Vyber vyletu neni omezeny velikosti lodi, zato ale vyber destinaci, kde velke lodi mohou pristat nebo je navstivit, je v porovnani s temi mensimi znacne omezeny. Viz priklad z Francouzske Polynezie.

Pri zajezdu kolem Noveho Zelandu nam museli zmenit program kvuli extremnim podminkam na jihu, dostali jsme nahradni zastavku v Pictonu. Nase lod byla jen stredni velikosti a presto se nevesla cela k molu. Nebyt odpluti jedne mistni mensi lodi kdyz jsme se priblizovali, byli bychom museli zakotvit v zalivu a dopravovat se na breh ve clunech.

11.4.2018 16:43

M39i15c65h87a75l 10M76i17l12l41e68r 9156362689732

PS. zachranne cluny nejsou povazovany jen za ozdobne privesky, ktere zustavaji viset na lodi a ani se nehnou. Kazdy je certifikovany na 130-150 osob.

Je treba je pouzivat v praxi a soucasne se posadka musi postupne vystridat v jejich spousteni, zvedani, pouzivani a udrzovani. Dokonce i clenove jinych odvetvi posadky, ne jen namornici z povolani, se zucastnuji organizace kyvadlove dopravy zachrannymi cluny. To vse je v bezpecnostnich predpisech.

11.4.2018 16:53

M26a89r68t67i73n 64K46o24l26l62e64r 7761393625154

Zlatý letadla. Tohle když zatopí pod kotlem, tak se celé přístavní město ocitne v oblaku černého kouře.

11.4.2018 0:37

M26i39c18h21a81l 92M90i49l34l21e33r 9476532969572

ne vsechny lode se topi v oblacich cerneho koure. Obzvlast ne ty, ktere maji pohon "gas turbine", plynove turbiny jako nektere lodi spolecnosti Celebrity, z nichz Millennium sla do provozu uz v roce 2000.

Vyhoda je mnohem cistsi provoz, nizsi hluk a mene vibraci. Kdyz jsme vyplouvali pozde vecer od Santorini, kde jsme byli zakotveni v kaldere, zprvu jsme ani nezaregistrtovali, ze uz plujeme, protoze plavba byla nesmirne ticha a bez obvyklych vibraci.

11.4.2018 7:12

A66d26a56m 54B42e64c18h85n56ý 4780814231202

Tak tenhle typ dovolené mě opravdu neláká... cpát se někde s dalšíma 9tis lidma v plovoucí plechovce... děkuji nechci

11.4.2018 0:20

V34á47c87l41a63v 87P87a54v92l76í96k 9302490214564

no to nemá být dovolená v plechovce, to jsou poznávací cesty a každý den jsi jinde. Kdo může říct: Včera jsem byl v Miami, dnes kouřím doutník v Havaně, zítra se koupu v Portoriku a pozítří na Barbadosu ochutnám rum.

Benefita výletu je možnost poznat X zemí/míst najednou (ať pluješ kdekoli) aniž bys platil mraky peněz za přeletové letenky...

Co takhle vidět Řím, Marseille, Barcelonu, Tunis, Sardinii a Sicílii - najednou, za 12000Kč (vnitřní kajuta) a s all inclusive...

11.4.2018 7:39

M70i85c55h37a35l 55M34i97l28l89e41r 9196182539602

uz jsem poznamenal nahore, ze zajezd s mega lodi neni ve skutecnosti moc poznavaci zajezd, na to jsou lepsi lodi stredni a mensi velikosti a poctu pasazeru NE VIC nez 2000.

Vetsina techto zajezdu rozhodne neni All Inclusive!!krome zajezdu s nekterymi mensimi a podstatne drazsimi spolecnostmi (Silver Seas, Azamara, Viking).

V cene jizdenky je z piti pouze caj/ kava z urny nebo automatu, voda a ovocny dzus v samoobsluzne bufetove restauraci Lido, jidlo v hlavni lodni restaraci (3x denne), v samoobsluznem buffetu od 6 rano priblizne do pulnoci, v haburgrarne, kavarne a podobne.

Za specializovane restaurace s malou kapacitou, nekde take za navstevu pizzerie a zmrzlinarny se plati prirazka. Za vsechny ostatni napoje se plati. Take je barova prirazka 15% utraty jako tuzer, kazdy den uctuji $10 az $12 za osobu jako tuzer na osobni lodni ucet pasazera. Za vsechny vylety v pristavech se take plati navic, $30 az $200 na osobu a vylet, podle destinace, transportu, delky vyletu a inkluzi (jidlo v restauraci, vstupne do atrakci atd).

11.4.2018 8:50

M41i98c79h79a25l 85M32i91l83l65e19r 9126732499592

Jahoda zas minusuje ze sameho zklamani, ze zajezdy nejsou All inclusive:-P

11.4.2018 9:45

P34e92t53r 61N24e69c33h53a86n64i98c48k69ý 7503326778790

Hmm taky si můžu kupovat letenky

11.4.2018 13:59

Najdete na iDNES.cz