Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Trajektům mezi Helsinkami a Tallinnem uleví nejdelší podmořský tunel

Finsko a Estonsko plánují železniční tunel pod mořem až za 20 miliard eur, který bude dlouhý 103 kilometrů a povede až 215 metrů hluboko pod mořským dnem. Projekt by sblížil Helsinky a Tallinn jako nikdy předtím: cestu mezi těmito metropolemi by zkrátil ze dvou hodin na třicet minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T93o72m87á23š 66M71a93r96t97í27n67e64k 1895742885834

Nevím, proč jsou ty trajekty tak velké - podle článku vychází v průměru jeden cestující na trajekt... ;-D

0/0
22.2.2018 16:47

V75á68c61l32a31v 92J80o96n42á70š 8232613572863

Rocne 8 miluonu cest? Tzn denne 22 tisic cest???

+1/−1
17.2.2018 20:48

T19o41m31á75š 94M12o70r70a33v70č14í95k 3537496483535

To budou počty cestujících. Díval jsem na na video plavby a zase tak moc hemžení tam není. 22 tisíc je strašně moc. To asi mají přeloženo z některých webů, kde ne napsáno 8 mil. ferry journeys, ale v níže uvedeném odkazu se mluví o passangers http://www.finestlink.fi/en/2017/12/18/helsinki-tallinn-tunnel-connect-rail-networks-lapland-central-europe/

+1/0
17.2.2018 23:10

T60o76m36á35š 62M13a11c86e64j10k91a 6901802957577

Tak už víme co je v plánu, teď pozvat stroje a lidi a začít stavět, nejlépe už 19. v pondělí, nebo to dopadne jako železnice Praha - Drážďany, velké plány, projekt představen, krásná vizualizace, ale neděje se NICRv

+2/0
17.2.2018 17:03

D49a20v17i36d 42Z23a79j85d22á15k 8455902280351

Takze misto na trajekt budou chodit pit do vlaku. Takze cely vlak bude vlastne takovy jidelni vuz.

+2/0
17.2.2018 16:17

T88o19m46á34š 32M34o15r39a44v20č93í20k 3797896363225

To asi ne, na chlastačky tam mají "výletní trajekty". V tak rychlém vlakovém spojení se ani vodkou nezahřejete.

+6/0
17.2.2018 16:22

D55a42v42i21d 20Z47a96j49d22á57k 8665202670391

:-)

0/0
17.2.2018 17:29

Z60d60e41n90ě86k 21D17u27b85e11c96k97ý 3137844750428

Věřím, že to postaví dříve než v Praze železnici (metro) na letiště

+12/0
17.2.2018 12:35

T77o56m78á16š 96M46o77r71a48v83č19í75k 3487286753805

Předpokládám, že ano, v Česku se staví relativně rychle, ale to povolování, vykupování, výběrová řízení a protesty lidí..... Předpokládám, že ryby ve Finském zálivu budou stavbě nakloněny a nebudou stavbu blokovat.

+6/0
17.2.2018 12:41

T58o47m97á49š 11M63a38r56t40í24n22e43k 1215732795424

A hlavně protesty ekologů - že jim nikdo nic nedal... ;-)

0/0
22.2.2018 16:48

T57o42m21á60š 53T63a94t22í25č71e32k 5170202620778

V Praze nikdy žádný metro ani vlak na letiště nepojede. Co by na to řekli taxikáři?

+13/0
17.2.2018 13:06

M32i32c51h27a94e26l 69H76o91l50y 6593665310

Myslite taxikaranou vexlackou zumpu.?

+2/0
17.2.2018 16:59

T65o37m37á20š 39T43a89t85í63č29e88k 5940512840338

Samozřejmě. ;-)

0/0
17.2.2018 21:15

K38a41r30e45l 76N46o88v21o69t56n84y 2251875649290

Metro na letiste nepovede nikdy, kvuli taxikarske lobby, i kvuli lobby Eltoda, protoze timpadem by mohlo byt odstavne parkoviste u metra na Dlouhe mili, a oni by prisli o miliardy z vypalneho za parkovani na Praze 6...

+1/0
17.2.2018 16:40

O19n92d95ř72e55j 87P44a22l77a76t72a 1913678126610

Tak tohle přesně mě taky napadlo jako první ;-D

0/0
17.2.2018 16:58

T31o52m41á45š 48T60a29t23í89č84e75k 5250672620548

Aby to nedopadlo jako s Eurotunelem nebo Seikanem.

0/0
17.2.2018 12:27

T27o12m31á44š 20M94o97r78a38v45č93í28k 3517686143535

Jo, to by bylo špatné, přes Eurotunel a Seikan se dosud jezdí ;-)

+2/0
17.2.2018 12:28

T31o19m17á34š 42T83a52t26í68č88e79k 5160862780718

Ale obojí je ztrátové, ten Seikan dost extrémně. A kvůli těm nákladům - které budou platit cestující - si právě těžko dokážu představit třeba Estonce, jak dojíždí denně do práce v Helsinkách. Pšouk, v pondělí nad ránem půjdou na levnej trajekt a zůstanou na druhým břehu do pátku jak za starejch časů.

+2/0
17.2.2018 12:33

T75o58m33á58š 70M70o33r90a65v33č72í12k 3987546413775

Nemůžou dát cenu takovou, aby tím nikdo nejezdil. Naopak musí dát takovou, aby to téměř vytížili na maximum jako Eurotunel a Seikan, nebo to bude ještě víc "ztrátové". U nás taky dopravní stavby jsou ztrátové a přitom jsou buď zdarma anebo jen za 1500 Kč za rok.

+2/0
17.2.2018 12:44

T54o84m40á54š 15T59a37t22í42č58e14k 5740302250918

Ovšem trajekty do Anglie jsou pořád ještě levnější a používají se, i když to zabalili ti se vznášedlama (nechápu, proč). A Seikan je typický příklad velkých očí: když ho v roce 88 otevřeli, byl o dopravu na Hokkaidó pětinový zájem, než předpokládali o osmnáct let dřív. A tak nevěděli, co s ním, chtěli z něho dokonce udělat sklad munice či co. Předloni jím konečně začal projíždět šinkansen, ten ale nejede až do Sappora, ale končí kdesi v botanice, takže největší sláva na celé trase Tókjó-Hakodate je luxusní vyhlídkový vlak.

0/0
17.2.2018 13:04

T91o58m72á27š 68M28o19r42a82v96č27í50k 3117686813525

Ano, to je pravda, protože tehdy cesta z Tokya do Sappora trvala přes 9 hodin a to nemůže letadlům vůbec konkurovat. Ale karta se obrací, bylo zprovozněnu Tohoku, tento rok se má zrychlit ze 140 km/h na 260 km/h a 2031 VRT až do Sappora.

0/0
17.2.2018 13:16

T71o36m21á34š 30T55a34t66í25č30e20k 5250212650578

Však já tomu v zásadě fandím a je mi jasné, že po dostavění trati do Sappora to bude mít konečně význam. Ale nakolik se Seikan skutečně vyplatí, kolik spolkl státních peněz při budování a udržování, to se mně teď hledat nechce, mám ale jisté tušení. Co se týče té překvapivě nízké potřeby při dostavění, tak to nebyla ta kladená na vlaky, ale celková. Japonci si v 60. a ještě i 70. letech představovali, jak se úžasně rozvine Hokkaidó, což se jim ale nesplnilo.

A zrovna tak to může dopadnout za 20 let na trati Tallin-Helsinki. Estonsko může hospodářsky dohnat Finsko natolik, že se jim vykašlou na to, aby k nim jezdili jako gastarbajtři, ve Finsku se můžou trošku změnit prohibiční zákony, a v prázdných vlacích v tunelu se občas objeví partička chlapů s udicama. ;-)

+1/0
17.2.2018 13:33

T70o50m40á80š 52M35o36r71a58v44č52í57k 3577866193365

Ten tunel měl hlavně špatné načasování. Když se to plánovalo, cestovalo se hlavně vlakem, pak trajektem a zase vlakem celý den. Po desítkách let plánování, výstavby a zkrácení doby cestování se 90% lidí rozhodlo pro letadlo, protože klesly ceny a čas je drahý. 10 hodin bylo prostě moc a nemohlo to konkurovat letadlům. Až to bude pod 4 hodiny, a cesta vlakem levnější, jako už dnes je levnější, poměr se změní a budou víc využívány vlaky. Ten projekt měl určitě smysl, nejen jako dopravní, ale i politický vůči voličům na Hokkaidu. Už dnes je cesta mezi Tokyem a Hakodate letadlem rychlejší jen o 40 minut. Tento rok se ten rozdíl ještě zmenší, protože se tunel bude projíždět 260 km/h místo 140 km/h. Pak už zbývá jen postavit VRT do Sappora a celé to zrychlit na 360 km/h.......

+1/0
17.2.2018 15:08

L52u60b16o42š 47H18o89l70í45k 5347160112480

Vznášedla (Howercrafty) do Anglie byla bomba, ale náklady na údržbu a palivo museli být oproti lodím extrémní...

0/0
18.2.2018 13:53

R17u93d31o27l48f 56K10y69n87c39l 3262447643624

take lze snizit finske dane na alkohol a pulka jizd do Talinu nebude treba. Na ten zbytek budou stacit trajekty a tunel se stavet nemusi.

+11/−1
17.2.2018 7:53

V89í77t 97J76ů78z16a 8932676641148

Trajekty uskuteční za rok osm milionů cest z Helsinek do Tallinu či zpět.

Zdroj: https://cestovani.idnes.cz/podmorsky-tunel-helsinki-tallinn-estonsko-finsko-vlaky-rail-baltica-zeleznice-nejdelsi-zeleznicni-ird-/kolem-sveta.aspx?c=A180214_145321_kolem-sveta_taj

To je tedy síla, vždyť to je průměrně tisíc lodí za hodinu, to pendlování tisíců lodí musí být úchvatné!

+16/0
17.2.2018 5:38

T32o20m62á59š 69M45o27r29a35v33č50í50k 3307396183405

Co na to říct. Duty-free. Češi chodí chlastat do hospody, Finové na loď;-)

+4/−1
17.2.2018 12:46

K65a64r31e88l 97T82o54u10š91k47a 1576366930

Absolvoval jsem v červnu trajektem Europa Silja i s noclehem a paří se tam opravdu hodně. Zábava super s živou kapelou a v Helsinkách je zábavné pozorovat Finy, jak vystupují s rudly plnými kartónů s alkoholem. Ne že by v duty free na lodi byly tak extra výhodné ceny, ve Finsku je alkohol opravdu moc, moc drahý.

+2/−1
17.2.2018 15:56

T38o26m94á38š 92H50o10r52á21k 8960195416229

Vylodění v Normandii hadr. ;-D

0/0
18.2.2018 9:55

J49i57ř68í 67K47u96n37e12š 4420240335360

To je správná cesta. Celá trasa Berlín (Praha) - Varšava - Vilnius - Riga - Talin a Helsinky by měla být co nejdříve propojena vysokorychlostní železnicí.

+14/0
17.2.2018 2:39







Najdete na iDNES.cz