Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D30a40g44m35a54r 34M54a77r77k73o28v15i43č60o71v55á 5206449175291

Je opravdu nádherná.V

+10/0
doporučit
31.1.2018 12:00

Z25d93e15n84ě90k 45D76u98f68e51k 2344604818

Krásná mašina, jako model TT by se mi krásně vyjímala na mém kolejišti:-P

+5/0
doporučit
31.1.2018 8:17

R13o81m35a49n 44J36e84s38c40h45k51e 9808385807175

Ve článku je více nepřesností. Lokomotivy této řady se vyráběly v letech 1947 až 51 - to jest 5 let. Do tendru se vešlo více než 11 tun uhlí , už podle označení 9 + 3 = 12 tun ale ve skutečnosti 15 tun.

Nízká čísla měla olejová ložiska a ty byl náročná na udržbu. Do čísla 55 byly na lopatu a topit na ní nebylo lehké. Od čísla 56 byly první naše lokomotivy s mechanickým přikladačem - štokrem. V Českých Budějovicích jim říkali "Štokry" na rozdíl od jíných míst, kde se tak říkalo řadě 556.0

Vysoká čísla byla na provoz výborná, valivá ložiska na nápravách a poslední čísla i na rozvodu.

Později se rekonstruovaly mechanické přikladače, dvojité komíny s dyšnou Kylchap.

Přerovští fířy s nima vozili rychlíky od Prahy až po Žilinu. Také rameno Bohumín - Břeclav. Byla velká rivalita mezi mezi Přerovem a Prahou střed/dnes Masaryčka.

To začalo už za 1.republiky, kdy první "Mikáda" 387.0 až do čísla 17 chodily z výroby do Přerova. Do Prahy přišlo první Mikádo 18 v roce 1933.

+4/0
doporučit
31.1.2018 18:28

Z24d49e72n69ě34k 66W37e35r34n59h44a18r57t 6557185362498

Ach jo. Šlechtična je řada 475.1, máte to přehozené. Ty čísla mají přesný význam a dá se u nich ledacos vyčíst, dobře to pan Kryšpín vymyslel ;-)

+4/0
doporučit
31.1.2018 7:32

P40a77v46e15l 75M18a32t90o84u58š63e14k 5610647688834

475.1

+3/0
doporučit
31.1.2018 8:43

F29r77a63n36t25i74š55e10k 89M98a27t36ě81j32č18e11k 7233152503391

Nebylo nad to zatáhnout za střevo a šoupátka Trofimov se rozskočily. Nato vyrazil kouř s párou komínem Kilchap. A štokr si vesele broukal a už se jelo.

+1/0
doporučit
31.1.2018 13:26

M77i44l96a61n 12J74i52ř76i69k55o81v53s88k71ý 3880575846401

Pane autore, máte zmatek v nadpise.

Lokomotiva 457.1 jezdila i v KLDR

+1/0
doporučit
31.1.2018 6:08

T17o64m31á45š 25H75o89f94m18a61n 4494629897

Myslím, že 475.1 je lokomotiva dvojčitá, nikoli dvouválcová. Detail, leč pro konstrukci parní lokomotivy podstatný.

0/−1
doporučit
31.1.2018 12:10







Najdete na iDNES.cz