Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čekají Paříž z filmů a realita je šokem. Japonci z toho i zvracejí

Paříž, město lásky a světel, je především díky filmům a seriálům známá jako jedno z nejromantičtějších míst na světě. Ovšem pro některé turisty je realita tak daleko od Hollywoodem poháněných očekávání, že je stihne syndrom pojmenovaný podle francouzské metropole.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i41ř59í 77M45a90t26u53š 6955811837545

V Praze to mají už v taxíku z letiště, tak to mají aspoň rychle za sebou.

0/0
19.10.2017 20:20

M97i59l67a63n 74V91o55t19a87v92a 5734476661612

tak tohle je ale obecně o Paříži už roky známé

https://www.novinky.cz/cestovani/272754-deset-mest-kam-uz-turiste-vickrat-nechteji-vkrocit.html

+2/0
19.10.2017 18:03

M97a49r32e97k 83V34y87m63a61z71a55l 5438296882370

Líbí se mi, že redakce už cítí, že toto může postihnout v budoucnu i Prahu.... Proto tak odvážný článek, který jasně popisuje, že v západní Evropě není něco vpořádku... A každému musí při čtení mezi řádky dojít, proč je zde takovýto článek prezentován..."obavy"... Je moc dobře, že se přestáváte bát a uveřejníte holou a drsnou pravdu!

+4/0
18.10.2017 19:16

M22a45r47t62i64n65a 77S10e78d38l36i54c65k67á 5312365131332

Francouzi jsou především pověstní nevraživostí ke každému, kdo necekne francouzsky, chovají se k turistům leckdy nebetyčně arogantně. To zase chápu, že Japonec těžko vydýchává.

+11/0
17.10.2017 10:43

M79i57l24a31n 64V56o93t68a23v52a 5924716831982

tohle nemá nic společného s Japonci, jen to Japonci hůře snášejí. Tohle snad každý o Paříži ví, kdo v ní byl. Iluze se rychle rozplyne

+2/0
19.10.2017 18:02

M39a21r75i20e 28B69r61e37t85h13o83v44á 2295682196623

Jak jsem zazila Japonce, tak jsou velice slusni, uctivi a poradkumilovni, tak to se jim neidivm, ze to musi byt kulturni sok.

+5/0
21.10.2017 19:15

V81á42c28l88a62v 30V16l85č42e24k 1828160504566

Francie je dnes multikulti humus a špína (krádeže, bordel v obchodech, kriminalita...), už tam znovu nepojedu. Jedině pokud občanskou válku vyhrajou opravdový francouzy !!;-€

+8/−3
15.10.2017 8:51

O45t32a44k66a40r 23V73l58a52s13á92k 9675811141131

NIc proti patriotismu, ale podpořte ho prosím i doplněním základů vlastenectví, tedy pravopisu mateřského jazyka: "Až vyhrajou opravdový Francouzi", na konci je vždycky měkké i - ať píšete spisovně nebo nespisovně a velké F ve slově Francouzi.

+5/0
16.10.2017 14:34

S93t93a65n82i20s67l57a52v 24K89r75e39j42c91a39r 6167416313984

Ale multikulturním státem byla Francie od vzniku svých kolonií a tím i návozem jiných etnik do Francie légální cestou, jako součást majetku francouzských rodin. Rozhodně multikulti není věcí konce dvacátého a začátku jednadvacátého století. To samé nakonec platí i o Španělsku a Portugalsku včetně Británie.

+3/0
18.10.2017 18:51

M69i68c61h22a28l 61M27i59l96l60e58r 9496562569422

naprosto!

Kdo se trochu vyzna v dejinach, toho to nijak neprekvapuje. Proste normalka pro kolonialni mocnosti.

0/0
25.10.2017 7:00

T39o31m24a33s 46K53o51h38o78u83t 7299551257162

A teď si vemte, že tak, jako si zničili Paříž a svojí zem, tak chtějí abychom i my si zničili naši zem. K tomu nás doslova nutí.

+20/−5
14.10.2017 14:23

J37a22n 27K38a48n22t 9721868618433

V clanku je rada pravdivych udaju, ale také i zkreslené a neobjektivni informace. Neznam "parizsky syndrom" Japoncu, ale potkavam v Parizi tisice rozesmatych Japoncu, kteri fotografuji jako pomateni (ani v Louvru se nepodivaji na Mona Lisu vlastnima ocima, pouze prostrednictvim svych fotoaparatu a smartphonu...). Az na nekolik cestnych vyjimek v diskuzi ( I.Dolanska, M.Miller...), drtiva vetsina diskutéru potvrzuje, ze Pariz neznaji a nebo o ni vyslovuji neuctiva, xenofobni a buranska hodnoceni (mimochodem, ja ziji v Parizi jiz 30 let a za celou tu dobu jsem zde nezazil ani spetku negativniho z toho, co nekteri "CZ turisti" za 2-denni pobyt) !

+4/−4
14.10.2017 12:35

M82i49c97h95a39l 95M37i58l79l45e40r 9806662849742

pri zadne z nasich dosavadnich navstev Parize jsme nemeli zadne problemy. Eiffelovka byla jak jsme si ji predstavovali, prave tak prochazka po Champs Elysee, kolem Madeleine, projizdka lodi po Seine, prochazka Lucemburskou zahradou a vubec ty obvykle turisticke atrakce jeden si predstavuje, kdyz slysi jmeno Pariz.

Oba mame australske obcanstvi, manzelka je tu rozena a ja jsem tu od normalizace. Jsme tedy z domova zvykli na spoluobcany mnoha ruznych puvodu, nabozenstvi a ras. Na rozdil od ruznych Cechu v teto diskuzi, nejsme cimprlich a nedostavame psotnik uz jen pri pohledu na zahalenou zenskou nebo tvar cernocha. Chapeme fakt, ze zeme kdysi bohate koloniemi maji mezi svym obyvatelstvem podstatne % pristehovalcu z techto kolonii a nijak nas to neurazi.

Jeden z nasich hotelu byl klasicky parizsky hotylek v typicke parizske ulici jak vystrizene z filmu a cestopisu - Le Tronchet hned za Madeleine. Druhy na bulevaru (Boulevard Raspail) v Montparnasse, s vyhledem ze 6. patra pres parizske strechy k vezi Montparnasse. Hotel hned vedle vyborne restaurace specializujici se na skvele morske plody a prodavajici ven do ulice ty nejvetsi ustrice, jake jsme kdy videli.

Okolni kavarny, bistra a brasserie s otevrenym sezenim do ulice byly take jak vystrizene z filmu a cestopisu, jidla a posezeni v nich - podle ocekavani vyborne. Nakupy a sortiment zbozi v pekarnach/ cukrarnach a navsteva mistniho trhu s nakupem produktu - prave tak typicka, presne podle predstav.

Ackoliv jsme nijak umyslne nepatrali po te Parizi z filmu, potkavali jsme ji na kazdem kroku.

Co se tyce navstevy, to tam jako vsude jinde na cestach, jak pravi anglicke prislovi "When in Rome, do as Romans do" = Kdyz jsi v Rime, delej co Rimane.

Aplikovano= v kazde zemi se prizpusob mistnim pomerum. Respektuj mistni, jejich zakony, jazyk a zvyky a chovej se slusne, protoze v cizine reprezentujes svoji zemi. V ktere zemi mi neco nevyhovuje - napriklad jejich vlada nebo politika - tam nejezdime.

+7/−1
15.10.2017 3:15

M40a47r47t88i80n18a 75S30e27d76l38i92c40k49á 5142275131852

Vy děláte jako by v ČR nežili různí lidí různých ras a náboženství. ;-D Akorát tu máme méně bordelotvorných ras, to asi ano.

+6/0
17.10.2017 10:51

M84i34c79h64a75l 44M10i79l56l29e76r 9416832689572

tohle muze prohasit jen nekdo, kdo nemel moznost porovnavat primo na obou mistech.

+1/0
17.10.2017 13:00

I13v80a 91D29o76l67a26n19s60k57á 2503246280810

Jezdim do Parize dost casto a pripada mi, ze za poslednich dvacet let se stali Francouzi ponekud slusnejsi k navstevnikum i sami k sobe. To jen tak na okraj aby tu nekdo rekl i neco pozitivniho.

+4/0
14.10.2017 0:49

M58i27c62h51a72l 53M35i61l22l43e60r 9146562389212

souhlas. Slyseli jsme cele hory stiznosti, jak se Francouzi chovaji k anglicky mluvicicm turistum, ale opak byl pravdou. Byli jsme v Parizi 3x (2004, 2013 a 2014) a take mimo ni v turistickych oblastech- a skutecne si nemuzeme stezovat.

Pravda ale je, ze kde bylo treba, ohlasili jsme se jako Australane, ne Anglicane nebo Americane.

+1/0
14.10.2017 7:53

I54v82a 76D57o46l20a71n72s42k44á 2373806520860

Predevsim je treba si uvedomit, ze Parizane (pozor, ne vsichni Francouzi) se chovaji hrube i sami k sobe takze turiste by to nemeli brat osobne. Ale jak rikam, uz delsi dobu se snazi to zlepsit. Kazdopadne jsem se tam pri poslednich navstevach s nikym nepohadala a to uz je co rict.

+2/0
14.10.2017 8:17

M44i97c76h82a70l 95M70i36l26l64e85r 9986842289492

o vztazich mezi Francouzi vim od naseho lektora franctiny. Pred jednou z cest jsem tady chodil na kurzy turisticke franctiny a lektor, mlady kluk z Bretagne, nas prave na tohle upozornoval.

0/0
14.10.2017 8:42

S55t32a42n64i95s26l96a46v 66K88r70e14j44c84a93r 6367426623874

Dcera žije a pracuje asi sto km od Paříže od roku 1992. S francouzi problém nemá,naopak hodně rychle se s nimi sžila,a vzhledem k tomu, že pracuje v nadnárodní gastronomické společnosti, jako vystudovaný a oslovený profesní zaměstnanec, tak má i dost přátel sousedů jež si jí zvou na zprostředkovávání oslav a výročí. Po maturitě na Poděbradské hotelovce, a prázdninových zahraničních praxích byla společností oslovena, a po zkušenostech po světě zakotvila právě zde ve Francii. Jde o zvyk, a přizpůsobení se životu.

0/0
18.10.2017 19:03

I78v98a 33D32o14l51a75n55s15k92á 2853496490450

Francouzi jsou vyborni pratele. Jakmile vas znaji a prijmou tak je vsechno v pohode. Tahle diskuze je vicemene o vztazich lidi na ulici.

+1/0
19.10.2017 4:28

J38a94n 33K46o87h74l 4433287741794

To znám. Byl jsem v Paříži jednou.. a už nikdy víc. Srovnávat to s Londýnem, nebo Římem? To prostě nejde.

+4/−2
13.10.2017 20:29

J73a89n 58J74a24h94n 9507420558291

Co mají v Paříži, to musíme mít v Praze také - váš milující Dienstbier (sluha nosícící pánovi pivo nebo prostě krátce česky - poskok)

+1/−1
13.10.2017 14:59

Š88á78r75k26a 27Č73e23c62h47o94v57á 8388916175855

Nemusí do Paříže, Londýn už je také jinde, nežli před 30 lety :-(

+6/−1
12.10.2017 13:57

J92a27n 42L11u49k93á36š 7797153863792

Ted jeste dodat, ze ti poulicni prodavaci, zebraci, zlodeji, podvodnici a bezdomovci v drtive vetsine nevypadaji jako Francouzi ale jako privandrovalci z Afriky nebo Asie. Ostatne, na fotkach je to trochu videt.

+12/0
11.10.2017 18:20

T71o74m21a69s 74K55o95h12o43u43t 7549901897682

No jo, to jsme "za komoušů" tady neměli, tak na to nejsme zvyklí. Je třeba si zvykat na žebráky, bezdomovce i na ty teroristy, bez toho by to nebyla ta správná demokracie.

+2/0
14.10.2017 14:26

T84o64m51á58š 62P10í75c95l 3376293461217

Chcete-li vidět Francii, která už neexistuje a nikdy už existovat nebude, koukněte na filmy z 60. a 70. let.

+6/−1
11.10.2017 6:51

M50a48r42t94i61n 43N24o76v78o86t82n41ý 3176776661264

Bože, to je blábol. Chcete-li vidět XY, která už neexistuje a nikdy už existovat nebude, koukněte na filmy z 60. a 70. let.

+7/−3
11.10.2017 9:45

B94l25a28n71k45a 98B16a60u81e87r24o27v93a 4171320629177

Moje kamaradka se letos vydala na dovolenou do Parize se svoji 4clennou rodinou a kazdy byl okraden.

+4/0
10.10.2017 20:29

M73i78c10h74a24l 95M42i49l51l36e88r 9136172439842

my jsme byli v Parizi s manzelkou v 2013 a se synem v 2014. Okradeni jsme nebyli, ackoliv jsme se pohybovali v turisticky frekventovanych koncinach a jezdili metrem - mozna, ze jsme si davali pozor na sve veci.

V 2013 se me pokusil okrast v metru jeden cernoch, kdyz jsem mel pred sebou batoh, citil jsem takove drcnuti, jako kdyz vagon sebou trochu hodi. On vystoupil na dalsi stanici a my o stanici dale. Vsiml jsem si pritom, ze jedna postranni kapsa na batohu byla otevrena - a ejhle, na zemi byl maly igelitak s roli lepici pasky- jedine co v te kapse bylo. To muselo byt pro nej strasne zklamani, kdyz videl, ze mel v ruce lepici pasku;-D

0/0
11.10.2017 14:36

B31l88a22n94k21a 67B54a34u52e26r76o88v97a 4251690279157

Priste uz takove stesti urcite mit nebudete, ze Vas tam nikdo neokrade.Tad je tam mnohem vic tech utecencu.

+7/−1
11.10.2017 16:36

J93a27n 88L82u59k92á42š 7187533913442

V roce 2014 jsem tam byl neco pres tyden. Nekolikrat mne zkouseli podvest a vybrat udajny prispevek unii neslysicich - vybirali si vyhradne anglicky mluvici, X-krat mne otravovali s poulicnim prodejem cehosi ci obyejnou zebrotou, ale neokradli mne.

+4/0
11.10.2017 18:23

M33i91c63h48a48l 71M90i14l14l24e29r 9316522899872

my jsme se vzdycky nejdriv ozvali francouzsky a pak teprve, kdyz jsme se preptali, zda je mozne mluvit anglicky, presli na anglictinu. Strasne moc pomaha mit alespon zakladni znalosti franctiny a ukazat dobrou vuli ji pouzit, misto obvykle americke, nemecke, ruske atd. arogance ocekavat, ze domaci se hned pretrhnou, aby mluvili radou cizich jazyku. Francouzi proste nepatri k tem "pretrhujicim se".;-)

Setkali jsme se takhle naopak s velmi ochotnymi Francouzi. Ve vlaku do Bretagne, ktery nabral zpozdeni, nam vedouci vlaku prochazejici vlakem a ohlasujici zpozdeni, dokonce zatelefonoval do destinace, aby na nas pockal autobus se spojenim k Mont St. Michel.

+2/0
14.10.2017 8:05
Foto

J78i12ř38í 86B25e98r19á22n23e19k 8277247146821

Nic nového pod sluncem. Byl jsem v pařížském metru okraden v metru arabskými přistěhovalci již v roce 1980 ...

+2/0
11.10.2017 17:45

T27o77m32á83š 94T40y19l 6189325965624

To se nám, multikulturně zoceleným, nemůže stát - víme, že se každým okamžikem může radikalizovat dodávka nebo batoh naplněný šrouby, na džihádisty s nožem či mačetou hledíme se shovívavým úsměvem, jelikož dávno víme, že jde jen o psychicky narušeného jedince a s ničím to nesouvisí. Nota bene, když za jejich poruchu můžeme my sami tím, že žijeme v blahobytu získaném krvelačností bílého heterosexuálního muže a je potřeba jim to celé předat - i s klíčky od bytu - a omluvit se.

Ten kulturní šok Japonců vychází z očekávání. Mám proto řešení - přejmenujte Paříž na Mogadišu a je vyřešeno.

+42/−3
10.10.2017 13:42

J90a77n 62U65r55b54a97n78e55c 4772231855110

Dnešní Paříž, to je spíš Dakar.

+36/−2
10.10.2017 12:27

P11e56t54r 89K35n60ě32b72o80r91t 3891150

Taky jsem byl šokován, když jsme byli ve vagónu metra jediní dva bílí;-D Přitom ve starších francouzských filmech jsem černouška viděl jen vyjjmečně.

+25/−1
10.10.2017 11:03

M11i16r47o16s69l11a78v 53Š91u84r89g11o88t 6269568360462

Potvrzuji.

Po 14 dnech dovolene v krasnem a neuveritelne cistem Japonsku jsem pri prestupu s 24 hodinovou pauzou v Amsterdamu dojel vlakem z letiste do centra Amsterdamu.

A obrovsky šok!

Hned u nadrazi v samem centru Amsterdamu strasna spina, policiste tam lustrovali nejakeho spinaveho cernocha, z poteseni z idylickeho mesta, protkaneho romantickymi vodnimi kanaly, zustalo rozcarovani..

A to jsem Evropan, ktery prozil pulku zivota v socialistickem Ceskoslovensku, kde sice bylo relativne cisto, ale ve vetsine mest se rozpadala historicka centra, nebyly penize nejen na opravy, ale ani na udrzbu.

Zatimco Japonci od malicka ziji v cistote a poradku.

+26/−2
10.10.2017 9:51
Foto

T51o27m71a33s 33C15a49b61a95k 8315315944159

Asi je to tak. Byl jsem tam hned po revoluci a líbil o se mi tam. Ale to bylo daaavno. Nutno ale podotknout, že hodně drsná realita me čekala pro mě první a zatím asi poslední návštěvě Tokia. Narita, coby "predmesti" Tokia - tráva kolem ulic vysoká půl metru, v ní zarostla rezava kola, asfalt horší než v Chanove, celkově špína, hnus, a samotné Tokio.. hektický stisneny superdrahy megakolos kde se nedomluvite anglicky ani s policajtem, natož s normálním člověkem. Nebrat.

+2/−6
10.10.2017 7:22

M46i87r36o14s32l80a26v 85Š64u72r22g78o62t 6939858520202

Tak to jste byl asi v jinem Japonsku, nez ja. Pristal jsem na Tokio Haneda, odletal po 14 dnech z Tokio Narita. Cely pobyt jsem projizdel Japonsko vlaky, ze kterych jsem videl i "za humna" jejich domu a nikde jsem nic takoveho nevidel...

V celem Japonsku, trochu s vyjimkou Okinawy, jsem se vzdy anglicky domluvil. Na Okinawe je deset tisic americkych vojaku a to je zrejme duvod k neochote mluvit anglicky.

A srovnavat asfalt v Japonsku s Chanovem...

To ve mne vzbuzuje otazku - kdyz znate Chanov a pisete ptakoviny o Japonsku, byl jste tam vubec?

+8/−2
10.10.2017 9:58
Foto

T81o68m47a82s 79C12a73b57a74k 8695955884979

1 - podle vas ten, kdo byl v Chanove nemůže navštívit Japonsko ? (zvlastni logika)

2 - "ptakoviny" o Japonsku ? Napsal sve dojmy z me cesty tam v roce 2001

3 - napsat "videl jsem za humna jejich domu cestou vlakem" u me vzbuzuje otázku - "mate pocit, ze cestou vlakem opravdu vidíte jak obyvatele ziji?"

Byl jsem v Tokiu cestou ze Sydney, kde jsem v letech 1999-2004 zil. Jelikoz jsem chtel Japonsko alespon jednou za zivot videt, udelal jsem si stop over v Tokiu (SYD-NAR s JAL, NAR-CPH s SAS horem pres Sibir). V Narite jsem byl od rana do obeda, prosel jsem si okoli nadrazi, kam me privezl vlak z letiste a to mi opravdu stacilo, viz muj prispevek, zbytek dne az do noci v centru Tokia. Centrum, Cisar.palac atd., proste jen to nejzakladnejsi, abych se na noc dostal zpatky na letiste. Chtelo by to samozrejme aspon mesic pobytum, aby clovek poznal vic, ale prvni setkani s Japonskem - bohuzel takove, jak jsem napsal.

+7/−1
10.10.2017 11:09

S77t55a47n51i32s93l78a67v 30P50i88š57t24ě22k 1486518179295

No ja tam byl v 2006. V Narite jsem nebyl. Ale bordel ve mestech jsem nikde nevidel. Byl jsem v Nare, Osace, Tokiu, Hirosime, Kyotu a dalsich.

Udajne ale Japonci moc nehledi na poradek prirode. Jinak ce se tyce cest tak byly urcite lepsi jak u nas.

S tou anglictinou se da souhlasit. Potkal jsem tam Amika co rikal, ze dva tydny uz s nikym nemluvil anglicky.-) A kdyz clovek potkal belocha tak jsme si vzdycky aspon par zdvorilostnich frazi prohodili.

Nadruhou stranu neni to anglicky mluvici zeme.

+1/0
11.10.2017 22:56

O84l88g82a 52P67a10v29l92í77k54o44v84á 6974468837892

Těch dvanáct japonských paniček, co ochoří ročně hnusem, žije doma ve skleníku a o životě venku nemá páru. Něco jako japonské blondýny :-)

0/−8
10.10.2017 0:20

P24a47v18e65l 15P86l74e63v43a 2277254884106

Neposuzuj je podle sebe...

+3/0
10.10.2017 12:05

J44a52n 17K84o22s80t76k59a 9364477289666

Už je to pár let, když jsem skoro pravidelně jezdil v Paříži metrem, jako jediný zástupce původního evropského obyvatelstva.

+13/−6
9.10.2017 20:58

M42i20c35h98a30l 31M95i79l69l76e63r 9526692459932

to jsi musel byt uzavren v nejakych specialnich vagonech.;-)

Se synem jsme tam byli v 2014, s manzelkou v 2013, jezdili po Parizi metrem a spolucestujici byli vsech moznych puvodu; Evropanu nebylo zrovna malo. Dokone i fesne parizske damy- belosky, bezne jezdily metrem.

+6/0
10.10.2017 12:51

P73a45v44e12l 94K41h27a23i20l 2278689192458

Já tam byl loni a potvrzuji vaše slova, dnes se zdá, že pokud se někteří "neblýsknou" protiimigrantskou poznámkou necítí se řádně "in" a "cool" :-)

+5/0
10.10.2017 13:54

J48a46n 17L61u95k84á37š 7377483263252

Asi zalezi na lince metra a mozna i denni dobe. Byl jsem tam 2012 a 2014 a potvrdil bych to, co pise Jan Kostka. Australsky kolega to vystizne charakterizoval, ze sem tam bylo v metru v cernem davu bile zrnko soli.

V roce 2012 to bylo v La Defense, a v roce 2014 pobliz opery Garnier a stejna zkusenost. Byl jsem tam sluzebne, takze jsem jezdil zejmena v dopravnich spickach.

+2/0
11.10.2017 18:28

K60a81r78e73l 45M32a84r87e42k 5215102953822

Byl jsem v Paříži v roce 2003 a v roce 2012. A je to brutal rozdil. Autor clanku to napsal celkem kulantně. Prostě teď je to humac, a radši pojedu do toho Krakova jak tady někdo psal. A pak at nas poucuji ty chytre zapadni hlavy. Leda tak kdyby mel nekdo zajem o likvidaci kultury se vsim všudy. Ne Paříž a Francie, z těch za chvili uz nezbyde nic. Momentálně to připomíná nejake africko asijske Harare. S obcasnou vlozkou nejakych sejku a černých vdov.

+14/−1
9.10.2017 20:43
Foto

J76i82ř71í 68B73e90r96á35n89e77k 8657597586931

Souhlas, nicméně v metru jsem byl okraden arabskými přistěhovalci již v roce 1980, a nebylo to tehdy nic výjimečného. Přestože jsem by na tuto skutečnost předem upozorněn a dával jsem si pozor, kapsáři byli profesionálové ;-€

+1/0
11.10.2017 17:50







Najdete na iDNES.cz