Diskuze

Rok na silničním kole s plným komfortem. Jsou tyto novinky potřebné?

Nejmodernější silniční kolo dneška disponuje třemi zásadními vychytávkami - elektrickým řazením, hydraulickými brzdami a odpruženými řídítky. Od března jsme na modelu Specialized Roubaix zkoušeli, co z toho i obyčejný sportovní jezdec opravdu ocení a co mu přijde méně důležité.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Elektrické řazení pro mě naprosto zbytečné. Energie vydávaná na pohyb vpřed a energie vydaná na přehazování je tak neporovnatelná, že nějaké ušetření sil tam vůbec není. Snad nikdy jsem neměl potíže s řazením, jako že bych zařadil pomalu nebo nějak výrazně špatně. U starých favoritů vyžadovalo řazení dlouhou zkušenost, současná kola řadí lehce a přesně, elektrika nepřinesla nic podstatně lepšího.

DIsky také nechci. U horského jsou dobré, na silnici jsou srovnatelné s klasikou. Zásadní nevýhoda je výrazně složitější údržba.

Odpružená řidítka bych bral, některé silnice jsou náročné. Ale lepší se to.

0 2
možnosti

Toto kolo je asi naprostá špička, a proto má několik hodně zbytečných věcí:

1) elektrické řazení, copak je opravdu takový problém řadit mechanicky a ručně?, na starém Favoritu jsem měl řadící páčky na rámu, to je podle dnešních měřítek totálně out, prej proto že se musí dávat ruce z řídítek - to je fakt velký problém.

2) Hydraulické kotoučové brzdy, kotoučové brzdy jsou samy o sobě věc zcela zbytečná na kole. Časy Favoritů, které opravdu špatně brzdily jsou fuč, všechna kola která přišla po něm brzdila dobře. A nevšiml jsem si, že by na Tour de France měly kotoučové brzdy, můžu se plést.

8 8
možnosti

J78i36r96i 23G90a23z83d42a

31. 8. 2017 15:42

kotouce tam nejsou zati z toho duvodu, ze by jendak kazdy brzdil s jninou brzdnou drahou a pri padech jsou kotouce velmi nebezpecne. nicmene , na jinych zavoidech uz jsou povolne. kupr Kreuziger s nimi ted vyhral Otzler 5500.

Pokrok se nezastavi, muzete si treba prehazovat i rukou na zadnim ramu jako prd valkou , taky to jde, ale komfort je nekde jinde:-) Prehazovani na brzdach a na ramu je jako nebe a dudy...

4 0
možnosti

A to dole u stredu mezi trubkama je co za hruzu? Baterie na tu elektroniku nebo?

0 0
možnosti

I18v38a16n 52Z61y59k58á18n

31. 8. 2017 15:18

schránka na nářadí, nepletu-li se

0 0
možnosti

J50a52n 52H35l94a92v89a

31. 8. 2017 9:29

Drobna poznamka, mam mechaniku a stejně se musim do servisu objednat cca 10 dnů. Jinak se mi to líbí, ale na kole přes 50 tis. fakt nemám

1 0
možnosti

Tak to bych změnil servis...

3 0
možnosti
Foto

No a ten rám, nádhera ...R^

0 1
možnosti

P84a69u31l 81J29a96r28o33s

31. 8. 2017 8:05

Nevite nekdo kolik to stoji?..Nevidim nikde cenu.:-/

0 0
možnosti

Kolo je především o nohách.

15 0
možnosti

I39v13a15n 79Z84y77k39á11n

31. 8. 2017 15:20

A ještě bych dodal, že na delších projížďkách o samotě je to hodně o hlavě. Důležitá je příprava před cestou .. rozmyslet si vhodná témata, o kterých budete cestou sám se sebou svádět velmi intenzivní rozhovory, při kterých ty km ubíhají přeci jen snáz a bez trudomyslnosti. :-D ;-)

10 0
možnosti

"Možná trochu překvapivě nejméně postradatelné mi přišlo elektrické řazení." ...autor má zřejmě trošku problém s logikou více záporů ve větě. Dle čláku předpokládám, že chtěl říci "nejvíce postradatelné" nebo "nejméně nepostradatelné".

41 2
možnosti
Foto

naprosto nesouhlasim nedovedu si uz predstavit, ze bych se mel vratit zpet k mechanickemu razeni a z okoli neznam nikoho kdo to vyzkousel a chtel by zpet mechaniku a taky hlavni nevyhoda vaha je u nove dury 9150 di2 pakticky smazana a sada je tezsi oproti mechanice v podstate jen o baterku

0 4
možnosti

Jsem dlouholetý fanda komponentů Shimano, ale nová sada DA je už cenově mimo možnosti většiny cyklistů. Je určena výhradně pro profi použití, kde se cena ani trvanlivost neřeší.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Největší hřbitov lodí západní polokoule vznikl kvůli kardinálnímu průšvihu

15. dubna 2024

Válka je o ničení a zabíjení. O újmě na životním prostředí. Snad právě proto tolik fascinuje osud...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Žádný porod a na toaletu vezměte pravítko! Podivná pravidla národních parků

18. dubna 2024

Americké národní parky trhají rekordy, patří k nejvyhledávanějším destinacím světa. Ročně do nich...

OBRAZEM: Na samotě V lomu. Podívejte se na nejnovější glamping v Česku

17. dubna 2024

Glamping, tedy luxusní kempování, nabírá v tuzemsku v posledních letech na popularitě. Nejnovější...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na co zírá mašinfíra: Opomíjenou lokálkou do tajemných Zlatých Hor

13. dubna 2024

S dnešním Mašinfírou vyrazíme do kraje, o kterém mnozí z vás asi neslyšeli, a to i přesto, že má za...

Biologické zbraně, hadi a plyn. Ostrovy, které jsou plné podivností

20. dubna 2024

Některé byste nejspíš ani vidět nechtěli, jiné zase vidět nesmíte. Další mizejí z atlasů, objevují...

Svezte se nostalgickými a zážitkovými vlaky, máme jejich soupis

1. října 2021,  aktualizováno  19.4 14:15

Aktualizujeme Máte rádi vlaky a chcete zažít něco extra? Vyzkoušejte mimořádné nostalgické a zážitkové jízdy. Po...

Španělské Stonehenge zpřístupnily klimatické změny. Je vítanou atrakcí

19. dubna 2024

Epizody vražedného sucha se do dění v Evropě nezapisují jen negativy. Vlna veder v roce 2022...

To nejlepší z Itálie. Florencie ohromí nejen originály starých mistrů

19. dubna 2024

Ve zvlněné krajině Toskánska leží kolébka renesance, která kdysi bývala jedním z nejvýznamnějších...