Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rok na silničním kole s plným komfortem. Jsou tyto novinky potřebné?

Nejmodernější silniční kolo dneška disponuje třemi zásadními vychytávkami - elektrickým řazením, hydraulickými brzdami a odpruženými řídítky. Od března jsme na modelu Specialized Roubaix zkoušeli, co z toho i obyčejný sportovní jezdec opravdu ocení a co mu přijde méně důležité.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65e74t81r 98B52á48č58a 8695316105555

Nejsou.

0/0
2.9.2017 9:20

J24a76n 42S23t98o56d84o85l14a 7701580193960

Elektrické řazení pro mě naprosto zbytečné. Energie vydávaná na pohyb vpřed a energie vydaná na přehazování je tak neporovnatelná, že nějaké ušetření sil tam vůbec není. Snad nikdy jsem neměl potíže s řazením, jako že bych zařadil pomalu nebo nějak výrazně špatně. U starých favoritů vyžadovalo řazení dlouhou zkušenost, současná kola řadí lehce a přesně, elektrika nepřinesla nic podstatně lepšího.

DIsky také nechci. U horského jsou dobré, na silnici jsou srovnatelné s klasikou. Zásadní nevýhoda je výrazně složitější údržba.

Odpružená řidítka bych bral, některé silnice jsou náročné. Ale lepší se to.

0/−2
1.9.2017 10:55

R34o33m46a46n 94K56r76a53t86o88c12h59v71í52l 6776667586534

Toto kolo je asi naprostá špička, a proto má několik hodně zbytečných věcí:

1) elektrické řazení, copak je opravdu takový problém řadit mechanicky a ručně?, na starém Favoritu jsem měl řadící páčky na rámu, to je podle dnešních měřítek totálně out, prej proto že se musí dávat ruce z řídítek - to je fakt velký problém.

2) Hydraulické kotoučové brzdy, kotoučové brzdy jsou samy o sobě věc zcela zbytečná na kole. Časy Favoritů, které opravdu špatně brzdily jsou fuč, všechna kola která přišla po něm brzdila dobře. A nevšiml jsem si, že by na Tour de France měly kotoučové brzdy, můžu se plést.

+8/−8
31.8.2017 14:16

J81i15r67i 57G20a38z42d13a 8314973804874

kotouce tam nejsou zati z toho duvodu, ze by jendak kazdy brzdil s jninou brzdnou drahou a pri padech jsou kotouce velmi nebezpecne. nicmene , na jinych zavoidech uz jsou povolne. kupr Kreuziger s nimi ted vyhral Otzler 5500.

Pokrok se nezastavi, muzete si treba prehazovat i rukou na zadnim ramu jako prd valkou , taky to jde, ale komfort je nekde jinde:-) Prehazovani na brzdach a na ramu je jako nebe a dudy...

+4/0
31.8.2017 15:42

M60i17l65a84n 73L29i11n21h73a74r32t 8114366877396

Nebe není nic pro mě, ale takové dudy...;-)

+8/0
31.8.2017 16:20

I63v36a14n17k29a 54P26o76s13p39í76š22i18l14o91v34á 8784718982387

V profesionálním pelotonu jsou hydraulické kotoučové brzdy zakázané, respektive omezené, protože při hromadných pádech způsobují ošklivá zranění. Jinak je to ale proti čelistním brzdám obrovský kvalitativní skok, co se týče účinnosti, dávkování síly a pohodlnosti. Prostě kdo nezkusil, nepochopí...

+4/0
31.8.2017 15:58

T94o92m 86K77l57í64č47n78í16k 5810654305325

Zakázané nejsou, jezdci je nechtějí. Letos si na TdF připsal Kittel první etapové vítězství s kotoučovkama a bylo z toho haló... Tlačí to výrobci, protože je to něco nového = prodejní potenciál.

Reálně je kolo s kotoučovkama o půl kila těžší a přitom brzdný účinek není o tolik vyšší, než s klasickýma špalkama. Lépe to brzdí za mokra. Výhodou je možnost osadit širší pláště.

Já osobně je na silničce nechci.

+2/−2
31.8.2017 18:02

M97i78c75h27a89l 61K42u43c40h62t55a 6963164924162

Kotoučovky mají smysl na horáku, kde je vaše tvrzení ohledně účinnosti a dávkování síly naprosto pravdivé. Na silničce ovšem žádným velkým přínosem nejsou, limitem je totiž malá a hladká styčná plocha mezi gumou a silnicí. Možná za mokra u karbonových ráfků, kde některé špalky moc nefungují, tak tam snad.

+1/0
1.9.2017 15:37

V81a50c53l39a37v 58S44v69o49b35o59d64a 7177469691317

A to dole u stredu mezi trubkama je co za hruzu? Baterie na tu elektroniku nebo?

0/0
31.8.2017 14:15

I72v56a89n 19Z35y25k16á88n 9200653939636

schránka na nářadí, nepletu-li se

0/0
31.8.2017 15:18

J40a41n 80H50l71a40v96a 1651382353924

Drobna poznamka, mam mechaniku a stejně se musim do servisu objednat cca 10 dnů. Jinak se mi to líbí, ale na kole přes 50 tis. fakt nemám

+1/0
31.8.2017 9:29

M72a63r18t36i91n 40B96e35r95a69n 6419815496261

Tak to bych změnil servis...

+3/0
31.8.2017 9:38

J82a80n 66K43r63k 1291707633792

Nebo se to naucit, je to prace na par minut. Taky jsem nechtel, ale potom mi doslo, ze vetsinu veci mam hotovou drive nez bych dosel do servisu. Akorat to chce nejake naradi

+7/0
31.8.2017 12:16

R39o17m53a18n 91K75r49a13t91o46c62h26v55í26l 6876237586224

Starého Favorita jsem si servisoval vždycky ručně, netvrdím že to bylo ždycky dobře, ale většina věcí je jednoduchá mechanika, proč to vozit do servisu když to nic není.

0/0
31.8.2017 14:37

P39e96t92r 98D59r40a34p87a58l 3395318733165

nezlobte se na mě, ale porovnávat 50 let starého favorita se současným kolem za 150 tisíc je poněkud mimo mísu...už jen proto, že když si to samo doma zprasíte, tak jsou to položky v řádech tisíců

+1/0
1.9.2017 9:51

T31o18m82á78š 28K47a31p14l58a56n 8663489443863

www.ekolo.cz - v Praze na Vltavské. Objednávat se nemusíte a fungují rychle

0/0
31.8.2017 18:23
Foto

P98e36t64r 77Š30r15a16i41e65r 9853392572227

No a ten rám, nádhera ...R^

0/−1
31.8.2017 8:49

P82a13u27l 19J80a28r40o40s 2183728460

Nevite nekdo kolik to stoji?..Nevidim nikde cenu.:-/

0/0
31.8.2017 8:05

V69o74j36t17a 79E50r36b59e24n 5537357603930

140k

+2/0
31.8.2017 8:27
Foto

J61a11n 68H98a89ž51m95u48k70a 6353486105

Kolo je především o nohách.

+15/0
31.8.2017 7:49

I41v46a84n 30Z14y55k89á63n 9270183559776

A ještě bych dodal, že na delších projížďkách o samotě je to hodně o hlavě. Důležitá je příprava před cestou .. rozmyslet si vhodná témata, o kterých budete cestou sám se sebou svádět velmi intenzivní rozhovory, při kterých ty km ubíhají přeci jen snáz a bez trudomyslnosti. :-D ;-)

+10/0
31.8.2017 15:20

T97o60m25a59s 78K43o68h56o51u32t 5576794598408

Pozor! Proti trudomyslnosti je přeci míč! ;-)

Nebo kořalka... ;-D

...na cykloexpediční projížďce (Praha - Nordkapp - Praha = 3 měsíce) jsme u Bleiku na Vesterálách tábořili s nějakou další českou (motorizovanou) výpravou. Ráno vstávali dřív a jeli na velrybí safari, ale do nosiče na lahev nám na rozloučení vložili láhev s nápisem "proti trudomyslnosti" a sympatickým obsahem. Rádi jsme byli trudomyslní hned po probuzení, i když největší úspěch lahev slavila až v horách Jotunheimen, kde nám začalo mrznout.

Ale s tou hlavou a rozhovory sám se sebou na takové trase - to taky sedí. Na dlouhých finských silnicích skrz lesy to přijde samomluva sama.

0/0
2.9.2017 18:45

R50o65b75e96r97t 49K87r17e47j14z50a 5396191960457

"Možná trochu překvapivě nejméně postradatelné mi přišlo elektrické řazení." ...autor má zřejmě trošku problém s logikou více záporů ve větě. Dle čláku předpokládám, že chtěl říci "nejvíce postradatelné" nebo "nejméně nepostradatelné".

+41/−2
31.8.2017 1:12
Foto

J96a75n 52H55a89ž10m39u36k46a 6693366655

R^

+3/0
31.8.2017 7:49

M90i57c19h87a15l 70M73o15j34ž86í29š 8194159892

Tak, tak.

+2/0
31.8.2017 10:51

J22a21r18o49m33í70r 21B54e55n15e33š 2683392206381

Nejpostradatelnějši :-D

+1/0
6.9.2017 6:30
Foto

J39i37r71k82a 95P58ř38i25b45y68l 3452916202196

naprosto nesouhlasim nedovedu si uz predstavit, ze bych se mel vratit zpet k mechanickemu razeni a z okoli neznam nikoho kdo to vyzkousel a chtel by zpet mechaniku a taky hlavni nevyhoda vaha je u nove dury 9150 di2 pakticky smazana a sada je tezsi oproti mechanice v podstate jen o baterku

0/−4
31.8.2017 0:29

J42i83ř94í 72E80n86g78l10i45š 1985709835691

Jsem dlouholetý fanda komponentů Shimano, ale nová sada DA je už cenově mimo možnosti většiny cyklistů. Je určena výhradně pro profi použití, kde se cena ani trvanlivost neřeší.

0/0
31.8.2017 7:59
Foto

J30i93r23k12a 18P68ř87i26b54y75l 3422636662126

je pravda, ze ta cena uplne nizka neni, na druhou stranu jezdim elektriku od prvni ultegry 6770 di2 2X10 a jediny problem co jsem mel kdyz jsem si menil riditka jsem si do paky spatne zacvaknul jeden kabel, ale to slo vyresit na ceste a byla to moje chyba takze s tou trvanlivosti bych uplne nesouhlasil v dnesni dobe kdy je ta kabelaz schovana v 99,9 procentech sve delky v ramu je riziko pretrzeni pri padu minimalni. Pokud to mohu porovanat tak se to posunulo o hodne kroku pred coz jde videt i na nove ultegre 8050 di2, bohuzel s tim negativem, ze se cenove take hodne priblizi k dure, takze pro bezne uzivatele taky nic moc

+1/0
31.8.2017 10:14

J96i25r61i 64G94a27z15d75a 8414303634484

uprimne, verim tomu, ze z el razeni se nikomu chtit zpatky nebude. nicmene ja bych to nebral a to z jednoho, pro mne hlavniho duvodu. Pokud se mi to nekde na svihu poroucha, tak je clovek celkem nahrany. Porad to je elektronika amylsim ze i obcas nejake pocasi tomu muze zavarit, byt bz nemelo. ostatne Barta s Konigem by mohli vypravet (ale to je nadsazka:-). Na kole jsme rad, ze ma vse mechanicke a , ze i kdyz je nejaky problem, tak vzdyclky nejak dojedu ci opravim na miste. Zbytek ok, kotoucovky bez diskuze, odpruzena riditka - nema zkusenost

+1/0
31.8.2017 13:12

T24o25m 78K67l62í21č96n41í22k 5100814545825

Jenže problém je s opravou na cestě - stačí si lehnout do příkopu a utrhnout drát k hazce...

No a pak je tu hledisko ceny a to je pro řadu z nás taky důležité :-/

0/0
31.8.2017 18:05

P77e43t76r 86D18r62a19p23a84l 3815848823445

když urvete lanko na mechanické, tak ste v loji stejně...nebo vozíte sebou náhradní?

0/0
1.9.2017 9:54

J74a65n 63S53t61o92d47o68l53a 7711460863220

Je velká šance, že v příští vsi lanko někdo mít bude. Také se dá s přetrženým lankem improvizovat, navázat, zkrátit atd.

+1/0
1.9.2017 10:46

A30l65e35š 88W96o43l16k80e27r 6829389884339

Stalo se mi. Zrušil jsem přehazování na přesmykači. Lanka navázal a v poklidu dojel pár zbývajících desítek km.

0/0
1.9.2017 23:08







Najdete na iDNES.cz