Diskuse k článku

Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i český trh a nacházejí si tu tisíce stoupenců. Vyzkoušeli jsme poslední generaci - kolo, které lze použít do města i na výlety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z25b52y47n62ě26k 40B54e40r10a45n 8899240493815

To je vtip, při rychlejší jízdě nad 26 km, musím vypínat pomoc (motor). Ještě že jsem si pořídil kolo s Bosch PERFORMACE motorem. Žádné vypínání, na displeji vidím cca dojezd atd. A hlavně za poloviční cenu se stejnou výbavou. Jezdím průměrnou rychlostí 25 km/hod, dojezdy mám dle terénu od 50 do 120 km. Prostě paráda. Je mi něco k 50 a klidně se jedu projet i s 25 letým. Přijedu domu a jsem schopen dělat dál cokoliv. Vřele doporučuji, ale sáhněte po prověřené značce motoru Bosch, Yamaha. Ostatní nebrat. Můj názor, moje zkušenost. ;-)

0/0
31.8.2017 8:48

P16e52t24r 78B21á66č64a 8835936495305

Tak bud chci jezdit na kole a neco delat pro svoje telo, nebo chci mit pozitek z jizdy a koupim si motorku. Na co tenhle kram to fakt nechapu.

0/0
26.8.2017 10:08

M14i97c74h96a62l 53K55u76c62h43t88a 6533194874782

Jako obvykle u tohoto autora jde (samozřejmě naprostou náhodou) o kolo Specialized..., jinak na rozdíl od jeho "recenzí" karbonových kol (samozřejmě kol Roval), časovkářských koz, "závoďáků Petera Sagana" (značku obého asi uhodnete) a podobně, jde o celkem zajímavý článek. Jen bych si ještě rýpl, že jezdec, který na silničce dosahuje průmětu 26 - 28 km není hobík, ale turista, pokud tedy obvykle nejezdí v Pyrenejích.;-)

0/0
25.8.2017 15:13

J64i93n95d59ř91i73c65h 60R19á12z70l 2941135361910

O ničem.... 90 000 směšné!!!!!

0/0
25.8.2017 2:33

I58v87a63n 67Z75y19k50á42n 9340483369696

Uniká mi filosofie těchto elektrokol. Budu-li starší, už hůře mobilní člověk, tak než dávat desetitisíce za kolo, tak si pořídím ojetinu auto, které mi poslouží víc. Pro ostatní lidi, kteří by na to finančně měli, je to jen šidítko, kterým šidí sami sebe. Pravá podstata kola je v tom, že Vám propůjčí fyzickoku kondici, s níž můžete mnohem snáze vzdorovat přibývajícím letům života a budete stále fit. Tím, že hledám, jak si pár km "ulehčit", si ve finále jen vše v dalším životě ztížím. Tohle nemá logiku. Jen to ukazuje, jak lidé degenerují. Jak mentálně, tak ruku v ruce s tím i fyzicky.

+5/−9
22.8.2017 8:40

P93a15v52l19a 34H35r12a78d84i29l10o53v69a 3217341191454

Prava podstata kola je dostat se z bodu A do bodu B ;-) Dopravni prostredek.

+6/0
22.8.2017 10:48

P53e51t83r 80D59r17a96p94a30l 3345218873835

ale prdlačky...podstata kola je přeprava z A do B. Do 10 let bude elektro standardem u kategorie city a bude konkurovat skútrům....jednoznačnou výhodou bude to, že na to nepotřebujete řidičák, registraci, pojištění a dostanete se legálně tam, kam skútry nesmí

+11/0
22.8.2017 10:51

P55a26v67l34a 38H90r24a95d28i85l78o11v89a 3787121441664

A snaz "zaparkuje".

+2/0
22.8.2017 12:19

J32á49n 38K17o24t13ú82č 2286204338926

Presne tam vidím veľký a zatiaľ neobjavený potenciál. Auto si môže človek nechať doma a na cesty po meste používať e-kolo. Podľa mňa to začne konkurovať nielen skútrom, ale v istých prípadoch aj autám (u takých ľudí, ktorí by chceli jazdiť mopedom/skútrom ale je to pre nich drahé a administratívne komplikované).

+2/0
23.8.2017 11:50

V11á36c39l80a54v 73H40o26s96c52h 8536988802541

v Itálii na Lago di Garda a v okolí byly letos elektrobajkerů mraky a vůbec se mi to nelíbilo. Já drtil stovky výškových metrů v potu tváře a oni valili kopečky s úsměvem, jakoby nic, v ruksaku měli jenom náhradní baterie. Jsou tam na to půjčovny na každém kroku. Za 80 litrů mám desetiletý VW Passat v plné palbě a tady pár trubek a jeden nápis...

0/−5
22.8.2017 0:41

O38d54s65t93r79a16n16ě25n28ý 88U54ž64i44v26a19t52e31l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.8.2017 22:46

M55a71r14t71i34n 83N51e70r19m34u38t 4139500358954

Je to otevřený profil, takže určitě ano. Na druhou stranu se zde asi příliš nepočítá, že by cyklista bejčil (a v tu chvíli jde část síly přes řídítka a tedy i přes rám), největší síly se odehrávají v zadní části rámu u motoru a zadního kola

0/0
25.8.2017 10:39

P83e17t43r 58K53n73ě53b39o22r94t 3291230

Měli by to zakázat! Je strašně deprimující,když mě do kopce předjížděj nezpocení důchodci...

+8/0
21.8.2017 20:17

P62a64v28l75a 80H79r43a11d77i34l81o33v81a 3417191381444

Presne tak! :))

+1/0
21.8.2017 20:24

O96l90i 88H85a13n39z48a42l 4118185712118

tak kdyby na tom kole s takhle posazeným sedlem někdo ujel 50Km tak mu zatleskám.

+1/0
21.8.2017 19:01

J97á60n 42K21o88t31ú56č 2556684198366

Prosím vysvetlite mi niekto, prečo pri rýchlostiach nad 27 km/h ten motor začne brzdiť. Viem, že sú isté zákonné obmedzenia, ale prečo ten motor proste plynule neprestane ťahať, namiesto toho, aby brzdil? Akú to má logiku, že musím stlačiť tlačítko, aby som mohol potom vlastnou silou jazdiť rýchlejšie? Nešlo by to bez toho stlačenia tlačítka? Pri bajku za 94 tisíc by som čakal, že takého veci budú lepšie vychytané...

0/0
21.8.2017 15:30

D68a54n61i82e39l 18P75a30n90e22k 6292831592310

Dodrzovani predpisu pro e-kolo 25Km/h.

0/0
21.8.2017 15:47

J32á72n 78K25o46t42ú47č 2426914168336

Ak si prečítate môj príspevok CELÝ, tak uvidíte, že som si vedomý týchto zákonných obmedzení, akurát by som chcel, aby sa motor pri rýchlosti nad 25 vypol sám, a nie aby ma brzdil. To je všetko.

+2/0
21.8.2017 16:08

D82a72n48i29e30l 16P87a50n31e79k 6582431842850

Vsak vam na to odpovidam. Brzdi proto, aby neprekrocil tu rychlost. Je tak nastaven. Co na tom nechapete?

+1/−2
21.8.2017 19:58

J58á70n 10K94o80t16ú47č 2236364388106

Lenže v žiadnom zákone sa nepíše, že elektrokolo nesmie prekročiť rýchlosť 25 km/h! V zákone sa píše (tak som si vedomý), že nad 25 km/h už motor nesmie pomáhať. O to ide. Navyše sa v článku píše, že po stlačení tlačítka motor prestane brzdiť. To už zákon dovoľuje?

+3/0
22.8.2017 8:54

D34a82n89i93e89l 36P16a28n90e32k 6842921562510

U nas ano, ale v USA to tak byt nemusi. Berte to tak, ze ta kola se vyrabi pro svetovy trh a co kraj to mrav. Tezko rict jak je to jinde a nez delat x verzi udelaji jednu a cau.

+1/0
22.8.2017 11:27

J91á97n 77K71o79t10ú92č 2296804618556

To je zaujímavá myšlienka, ale podľa toho, čo sa dočítate na wikipédii o zákonoch ohľadom e-bajkov (https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws) to tak nie je. V USA je limit rýchlosti pri ťahu motora minimálne 32 km/h /20 mph/ (v niektorých štátoch aj viac) a nikde sa nepíše, že motor musí brzdiť. Osobne tipujem, že išlo to, aby ten bicykel bol jednoduchší a lacnejší na výrobu, takže nemá nejakú "spojku", ktorá by sama plynule odpojila motor, aby jazdec nemusel rozáčať odpor vypnutého motora.

+2/0
23.8.2017 11:41

R88o70m91a20n 52L75o35j35í91k 7910168638670

Pak už by to spadalo do kategorie motorek a muselo by to mít registrační značku a stk dle zákonů EU toto kolo nesmí překročit rychlost 25 km/h,proto má omezovač.Ale i omezovač lze odstranit,ale bohužel už s tímto kolem nesmíte na pozemní komunikace

0/0
21.8.2017 15:51

J41á84n 67K17o77t67ú67č 2486244128336

Ja to furt nechápem. Prečítali ste si prosím môj prvý príspevok CELÝ? Áno, ja viem, že sú isté zákonné obmedzenia. Ale vážne nestačí, aby ten motor pri rýchlosti nad 25 km/h proste PRESTAL ŤAHAŤ? Prečo ma musí BRZDIŤ? Ja to chápem, že nad 25 km/h už musím ťahať len sám (aby som dodržiaval zákony), ale chcel by som, aby sa to preplo samo, bez nutnosti stlačiť tlačítko a vypnúť tým motor. A aby sa motor zase aktivoval, akonáhle rýchlosť klesne pod 25. To je všetko, čo chcem. Je to moc?

0/0
21.8.2017 16:06

M63i54c24h58a65l 29N33e89z69v22a38l 9793264564

Nektera kola to tak maji, nektera ne. U nekterych musite nohama "tahat" odpor motoru (nad 25kmh, nebo kdyz dojde baterka). Nektere znacky to maji tak, ze je tam "spojka", takze kdyz motor nepomaha, tak akorat slapete za sebe a za kolo (a motor ma odpor 0).

A pak se to samozrejme da precipovat tak, ze motor treba pomaha do 50kmh, ale to jen tak na okraj.

+3/0
21.8.2017 17:17

J98á22n 41K26o31t26ú10č 2156714188226

Ďakujem za fundovanú odpoveď. Áno, u bajku za 94 tisíc by som chcel nejakú spojku, aby sa motor v takých prípadoch sám od seba odpojil a nemusel som ho roztáčať. Za mňa palec dole pre Specialized Rv

+1/0
22.8.2017 8:59
Foto

O68n17d60r73e82j 87V31a32l76o17u28s21e79k 4200431357861

Nevím, podle mne je to jednoznačné. Pokud není motor v zadním náboji (což bude zřejmě i tento případ), tak nemá moc šancí jak brzdit, pač je tam pořád volnoběžka s přehazovačkou...

0/0
23.8.2017 14:42

J39á76n 70K72o39t36ú61č 2206674358816

Čítali ste článok? Ja som na tom nesedel, vychádzam len z toho, čo sa píše v článku. Tam sa píše, že po dosiahnutí rýchlosti cca 27 km/h má človek pocit, ako keby ho motor brzdil (to znamená, že treba prekonávať odpor vypnutého motora, asi ako keby ste chceli tlačiť auto so zaradenou rýchlosťou). Potom po stlačení nejakého tlačítka sa niečo zmení a už sa šlape ľahšie. To sú fakty. Píšem to už desiatykrát a mám pocit, že to nikto poriadne nečíta :-)

+1/−1
23.8.2017 15:56

R11i47c54h19a86r57d 16M64i82k19u48l55e91n94k33a 1319147237144

Vy si fakt nedáte pokoj?8-o

0/0
24.8.2017 21:38

J51á15n 65K79o84t77ú44č 2976434318466

:-) ja za to nemôžem, že ľudia poriadne nečítajú článok a nereagujú na to, čo som napísal... :-P

0/0
25.8.2017 8:21

T31o76m 62K96l93í31č26n73í34k 5110564765795

To není bajk za 94 tisíc. To je bajk dle osazení za 10 tisíc a zbytek je baterka, motor, řídící jednotka a pocit, že máte něco víc, než soused odvedle...

+1/0
21.8.2017 15:59

J70i66ř48í 87P11ř33i25b41y36l 7376825958395

Kolo nezačne brzdit, pouze přestane pomáhat.

+1/−1
21.8.2017 23:54

J13á27n 68K32o24t17ú63č 2436494268756

Nemyslím si. Z článku to chápem tak, že motor sa vypne, ale potom jazdec musí roztáčať vypnutý motor, čo spôsobuje dodatočný odpor a námahu. Keď ale jazdec stlačí nejaké tlačítko, motor sa odpojí a potom ho už jazdec nemusí roztáčať. Takto sa to deje. A ja by som chcel len toľko, aby sa motor odpojil BEZ TOHO, aby bolo nutné stlačiť nejaké tlačítko. U takého drahého bajku by to mala byť samozrejmosť.

+1/0
23.8.2017 11:45

J37i60n70d69ř33i50c58h 24R83á85z53l 2391655211880

Tak já vám to vysvětlíme. Když přestane tahat motor, potom váha téhle šunky způsobí, ze mate pocit brzdy. Prostě tahate nohama váhu kola, která je značná a proto ten pocit. Cena je asi tři a něco průměrně platy, to ujde za takový krám zbytečný.

0/0
25.8.2017 2:42

J96á88n 82K71o38t60ú35č 2356544188356

Ďakujem, ale už mi to vysvetlili iní. Vaše vysvetlenie je v rozpore s tým, čo sa píše v článku. Citujem: "Po jejím dosažení se zapne omezovač výkonu a pokud chcete jet rychleji, kolo vás najednou jakoby „chytne za zadek“. Prostě vás nepustí do rychlejší jízdy. Pokud chcete jet rychleji, máte jedinou možnost - na řídítkách motorový mód vypnout a šlapat za své. Při jízdě kolem zmíněného limitu je proto třeba se naučit motor včas vypínat a zapínat, jinak vás to může chvílemi zpomalovat."

0/0
25.8.2017 8:23

Z23b46y14n70ě47k 66B89e89r71a97n 8989740323145

Jak jsem již psal, mám kolo s Bosch systémem, nemusím nic vypínat, motor přestane pomáhat a pomáhat a já jedu čistě za své. A následně, při pomalejší rychlosti, třeba když začíná stoupání, motor začne plynule pomáhat. BOSCH PERFORMANCE LINE ;-)

0/0
31.8.2017 8:56

J31o50s86e54f 62A97n54t28o66š 2476342912646

Je čas, aby na to byl povinný řidičák, sice té nejnižší kategorie na motorku, ale povinný.

+2/−3
21.8.2017 15:19

J45á83n 27K76o47t39ú58č 2616124888136

Ono je to veľmi presne definované, od akého výkonu motora už je to motorka a treba na to značky a ŘP.

0/0
21.8.2017 15:25

J75o19s51e42f 32A25n97t52o94š 2826112272136

Jj., ale občas potkávám elektrokolisty, kteří si s tím nevědí rady. Je, ale fakt, že kdo na kole nejezdí pravidelně, tak koupí elektrokola jezdit stejně nezačne.

0/0
21.8.2017 15:32

M76i95r88e95k 94T31u79r37e46č34e49k 4843892410602

A technicka kontrola, registracni znacka a pojisteni.

+1/0
21.8.2017 15:39

M46i34c73h71a88l 84N64e59z31v44a76l 9343254184

Tak za tu cenu me to prijde spis jako kradez. Cca 50% ceny stoji asi ta znacka. A napsat ze "srovnatelne" modely stoji podobne ... treba Haibike je technicky uplne nekde jinde uz jen kombinaci Bosch+Yamaha, se kteryma dela vyvoj.

Pripada mi to jako srovnavat 4x4 u Skodovky a u Audi (ktere to ma vychytane, protoze to vyviji a zdokonaluje od 70.let).

+4/0
21.8.2017 15:01

P92e21t49r10a 25G58a44s61n62a71r15k92o80v94a 8818153188816

Rekla jsem si: to chci! A pak jsem se podivala na cenu....

+2/0
21.8.2017 14:29

P40a17v21e44l 46Ž75e52r41n87í21č33e45k 9722862136132

tak hlavně je to firma Specialized. Jejich horáky jsou taky úplně někde jinde. Ale obecně si za elektro kolo budeme muset připlatit. :-( Taky vlastně nevím, jestli ho chci...

0/0
21.8.2017 14:43
Foto

J31i25ř55í 72K50r40á44t86k89ý 3220192264

Koukal jsem pro info na ceny elektrokol na trhu v ČR. Od nějakých 25k za městskou "skládačku" made in PRC až po karbonový speciál s integrovanou navigací za 360k, ale to už bych si radší koupil motorku a ještě by mi zbylo na benzín.

+1/0
21.8.2017 15:00

A78n70t78o36n62í71n 25S42e77b85e10r14a 7633488150129

Ty Vado, za tu designovou hrůzu 100 tisíc? Já si kola kupuji taky kvůli vzhledu. Přece jen každý kdo jede kolem vidí na čem sedite. Kolo nejsou trenky......

0/0
21.8.2017 14:58

R73o50m47a68n 30K93o91n78e83č92n35ý 4674668793

Za tu cenu bude mit clovek I otroka co bude slapat za me

0/0
21.8.2017 14:23

A10n59t85o40n32í70n 42S62e66b46e33r41a 7863878460699

A přitom to vapadá jak horák za 10 tisíc z Kaufalndu. Jestli to není trik proti zlodějům.

+3/0
21.8.2017 14:58

P71a45v76e94l 80R86o47t67n77á19g50l 1845439834879

Jj, pro starší lidi, kteří už nemohou, nebo pro někoho, kdo má handicap super věc, o tom žádná. Asi proto na tom potkávám samé zdravé lidi, např. mladé dvacetileté týpky, kteří na tom nejsou schopní přejet ani obrubník a jejich motivace je uvedena v titulku článku... Pište si tu co chcete, elektrokolo je fajn věc, která může být některým lidem užitečná, ovšem s cyklistikou to nemá NIC společného.

+18/−3
21.8.2017 14:07

M32a17g19d28a30l14e14n62a 73H79r13o18n84o12v82s69k60á 3900952554649

Možná nemá, ale manžel, který si z Prahy běžně jezdí třeba na Křivoklátsko "trochu do kopců" (k nim 48 km tam a zpátky) + nějaký kopcovitý okruh s co nejvíce "nastoupanými" by někdy ocenil i můj doprovod, aniž bychom museli vlakem do Berouna:-) A šikovný cyklista by v tréninku určitě dokázal výhody elektrokola využít. Podle mě k tomu stejně časem dojde.

+2/0
21.8.2017 15:12

D94a30n12i15e77l 98P92a64n91e32k 6222801132480

Manzel jiste rad podridi tempo tomu vasemu :-)

+1/−1
21.8.2017 15:27



Najdete na iDNES.cz