Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se přilepit hobíkovi na záda. Test elektrokola do města i na výlet

I největší skeptici už vidí, že expanzi elektrokol nic nezastaví. Po velkém průlomu v Německu, Rakousku a Švýcarsku v uplynulých letech definitivně zasahují i český trh a nacházejí si tu tisíce stoupenců. Vyzkoušeli jsme poslední generaci - kolo, které lze použít do města i na výlety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z65b32y58n48ě71k 30B53e76r35a62n 8289460563135

To je vtip, při rychlejší jízdě nad 26 km, musím vypínat pomoc (motor). Ještě že jsem si pořídil kolo s Bosch PERFORMACE motorem. Žádné vypínání, na displeji vidím cca dojezd atd. A hlavně za poloviční cenu se stejnou výbavou. Jezdím průměrnou rychlostí 25 km/hod, dojezdy mám dle terénu od 50 do 120 km. Prostě paráda. Je mi něco k 50 a klidně se jedu projet i s 25 letým. Přijedu domu a jsem schopen dělat dál cokoliv. Vřele doporučuji, ale sáhněte po prověřené značce motoru Bosch, Yamaha. Ostatní nebrat. Můj názor, moje zkušenost. ;-)

0/0
31.8.2017 8:48

P76e59t23r 21B51á21č63a 8225226685505

Tak bud chci jezdit na kole a neco delat pro svoje telo, nebo chci mit pozitek z jizdy a koupim si motorku. Na co tenhle kram to fakt nechapu.

0/0
26.8.2017 10:08

M62i84c52h16a58l 66K85u73c37h16t67a 6793894144712

Jako obvykle u tohoto autora jde (samozřejmě naprostou náhodou) o kolo Specialized..., jinak na rozdíl od jeho "recenzí" karbonových kol (samozřejmě kol Roval), časovkářských koz, "závoďáků Petera Sagana" (značku obého asi uhodnete) a podobně, jde o celkem zajímavý článek. Jen bych si ještě rýpl, že jezdec, který na silničce dosahuje průmětu 26 - 28 km není hobík, ale turista, pokud tedy obvykle nejezdí v Pyrenejích.;-)

0/0
25.8.2017 15:13

J81i55n69d78ř69i39c48h 52R55á41z60l 2171905601850

O ničem.... 90 000 směšné!!!!!

0/0
25.8.2017 2:33

I67v63a61n 65Z58y79k71á52n 9200273529296

Uniká mi filosofie těchto elektrokol. Budu-li starší, už hůře mobilní člověk, tak než dávat desetitisíce za kolo, tak si pořídím ojetinu auto, které mi poslouží víc. Pro ostatní lidi, kteří by na to finančně měli, je to jen šidítko, kterým šidí sami sebe. Pravá podstata kola je v tom, že Vám propůjčí fyzickoku kondici, s níž můžete mnohem snáze vzdorovat přibývajícím letům života a budete stále fit. Tím, že hledám, jak si pár km "ulehčit", si ve finále jen vše v dalším životě ztížím. Tohle nemá logiku. Jen to ukazuje, jak lidé degenerují. Jak mentálně, tak ruku v ruce s tím i fyzicky.

+5/−9
22.8.2017 8:40

P28a26v69l81a 29H23r78a78d79i41l17o52v63a 3647601351304

Prava podstata kola je dostat se z bodu A do bodu B ;-) Dopravni prostredek.

+6/0
22.8.2017 10:48

P86e42t50r 92D32r31a44p45a14l 3405218203125

ale prdlačky...podstata kola je přeprava z A do B. Do 10 let bude elektro standardem u kategorie city a bude konkurovat skútrům....jednoznačnou výhodou bude to, že na to nepotřebujete řidičák, registraci, pojištění a dostanete se legálně tam, kam skútry nesmí

+11/0
22.8.2017 10:51

P58a61v27l20a 29H35r85a58d40i92l21o81v15a 3367551191124

A snaz "zaparkuje".

+2/0
22.8.2017 12:19

J92á28n 46K31o33t84ú11č 2366954948346

Presne tam vidím veľký a zatiaľ neobjavený potenciál. Auto si môže človek nechať doma a na cesty po meste používať e-kolo. Podľa mňa to začne konkurovať nielen skútrom, ale v istých prípadoch aj autám (u takých ľudí, ktorí by chceli jazdiť mopedom/skútrom ale je to pre nich drahé a administratívne komplikované).

+2/0
23.8.2017 11:50

V46á25c81l66a67v 76H81o55s34c52h 8456358482711

v Itálii na Lago di Garda a v okolí byly letos elektrobajkerů mraky a vůbec se mi to nelíbilo. Já drtil stovky výškových metrů v potu tváře a oni valili kopečky s úsměvem, jakoby nic, v ruksaku měli jenom náhradní baterie. Jsou tam na to půjčovny na každém kroku. Za 80 litrů mám desetiletý VW Passat v plné palbě a tady pár trubek a jeden nápis...

0/−5
22.8.2017 0:41

O55d48s39t20r27a94n87ě35n12ý 47U92ž73i80v35a75t25e82l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
21.8.2017 22:46

M33a40r60t22i25n 20N53e23r37m53u10t 4839580578924

Je to otevřený profil, takže určitě ano. Na druhou stranu se zde asi příliš nepočítá, že by cyklista bejčil (a v tu chvíli jde část síly přes řídítka a tedy i přes rám), největší síly se odehrávají v zadní části rámu u motoru a zadního kola

0/0
25.8.2017 10:39

P96e59t76r 45K71n25ě77b10o46r20t 3221440

Měli by to zakázat! Je strašně deprimující,když mě do kopce předjížděj nezpocení důchodci...

+8/0
21.8.2017 20:17

P73a92v95l55a 78H18r69a22d93i87l58o39v38a 3847951881504

Presne tak! :))

+1/0
21.8.2017 20:24

O86l51i 53H88a98n76z30a57l 4398535672548

tak kdyby na tom kole s takhle posazeným sedlem někdo ujel 50Km tak mu zatleskám.

+1/0
21.8.2017 19:01

J39á24n 11K12o74t79ú30č 2416974308756

Prosím vysvetlite mi niekto, prečo pri rýchlostiach nad 27 km/h ten motor začne brzdiť. Viem, že sú isté zákonné obmedzenia, ale prečo ten motor proste plynule neprestane ťahať, namiesto toho, aby brzdil? Akú to má logiku, že musím stlačiť tlačítko, aby som mohol potom vlastnou silou jazdiť rýchlejšie? Nešlo by to bez toho stlačenia tlačítka? Pri bajku za 94 tisíc by som čakal, že takého veci budú lepšie vychytané...

0/0
21.8.2017 15:30

D88a44n97i18e11l 46P17a86n28e88k 6592581682680

Dodrzovani predpisu pro e-kolo 25Km/h.

0/0
21.8.2017 15:47

J54á74n 26K75o96t49ú64č 2116664648736

Ak si prečítate môj príspevok CELÝ, tak uvidíte, že som si vedomý týchto zákonných obmedzení, akurát by som chcel, aby sa motor pri rýchlosti nad 25 vypol sám, a nie aby ma brzdil. To je všetko.

+2/0
21.8.2017 16:08

D56a36n62i14e75l 56P52a66n75e63k 6532101682280

Vsak vam na to odpovidam. Brzdi proto, aby neprekrocil tu rychlost. Je tak nastaven. Co na tom nechapete?

+1/−2
21.8.2017 19:58

J21á31n 65K48o64t79ú65č 2426434298146

Lenže v žiadnom zákone sa nepíše, že elektrokolo nesmie prekročiť rýchlosť 25 km/h! V zákone sa píše (tak som si vedomý), že nad 25 km/h už motor nesmie pomáhať. O to ide. Navyše sa v článku píše, že po stlačení tlačítka motor prestane brzdiť. To už zákon dovoľuje?

+3/0
22.8.2017 8:54

D14a64n10i80e20l 86P76a43n44e53k 6192531812510

U nas ano, ale v USA to tak byt nemusi. Berte to tak, ze ta kola se vyrabi pro svetovy trh a co kraj to mrav. Tezko rict jak je to jinde a nez delat x verzi udelaji jednu a cau.

+1/0
22.8.2017 11:27

J41á16n 91K92o15t11ú73č 2566564858276

To je zaujímavá myšlienka, ale podľa toho, čo sa dočítate na wikipédii o zákonoch ohľadom e-bajkov (https://en.wikipedia.org/wiki/Electric_bicycle_laws) to tak nie je. V USA je limit rýchlosti pri ťahu motora minimálne 32 km/h /20 mph/ (v niektorých štátoch aj viac) a nikde sa nepíše, že motor musí brzdiť. Osobne tipujem, že išlo to, aby ten bicykel bol jednoduchší a lacnejší na výrobu, takže nemá nejakú "spojku", ktorá by sama plynule odpojila motor, aby jazdec nemusel rozáčať odpor vypnutého motora.

+2/0
23.8.2017 11:41

R97o61m12a83n 18L24o92j43í10k 7710908528840

Pak už by to spadalo do kategorie motorek a muselo by to mít registrační značku a stk dle zákonů EU toto kolo nesmí překročit rychlost 25 km/h,proto má omezovač.Ale i omezovač lze odstranit,ale bohužel už s tímto kolem nesmíte na pozemní komunikace

0/0
21.8.2017 15:51

J64á76n 76K66o33t74ú11č 2776834968336

Ja to furt nechápem. Prečítali ste si prosím môj prvý príspevok CELÝ? Áno, ja viem, že sú isté zákonné obmedzenia. Ale vážne nestačí, aby ten motor pri rýchlosti nad 25 km/h proste PRESTAL ŤAHAŤ? Prečo ma musí BRZDIŤ? Ja to chápem, že nad 25 km/h už musím ťahať len sám (aby som dodržiaval zákony), ale chcel by som, aby sa to preplo samo, bez nutnosti stlačiť tlačítko a vypnúť tým motor. A aby sa motor zase aktivoval, akonáhle rýchlosť klesne pod 25. To je všetko, čo chcem. Je to moc?

0/0
21.8.2017 16:06

M72i72c49h38a28l 40N56e18z23v62a22l 9343744584

Nektera kola to tak maji, nektera ne. U nekterych musite nohama "tahat" odpor motoru (nad 25kmh, nebo kdyz dojde baterka). Nektere znacky to maji tak, ze je tam "spojka", takze kdyz motor nepomaha, tak akorat slapete za sebe a za kolo (a motor ma odpor 0).

A pak se to samozrejme da precipovat tak, ze motor treba pomaha do 50kmh, ale to jen tak na okraj.

+3/0
21.8.2017 17:17

J35á39n 26K20o81t79ú49č 2636164388376

Ďakujem za fundovanú odpoveď. Áno, u bajku za 94 tisíc by som chcel nejakú spojku, aby sa motor v takých prípadoch sám od seba odpojil a nemusel som ho roztáčať. Za mňa palec dole pre Specialized Rv

+1/0
22.8.2017 8:59
Foto

O33n17d33r81e84j 49V23a64l78o20u44s73e64k 4240681257821

Nevím, podle mne je to jednoznačné. Pokud není motor v zadním náboji (což bude zřejmě i tento případ), tak nemá moc šancí jak brzdit, pač je tam pořád volnoběžka s přehazovačkou...

0/0
23.8.2017 14:42

J38á31n 51K51o11t17ú97č 2446834668126

Čítali ste článok? Ja som na tom nesedel, vychádzam len z toho, čo sa píše v článku. Tam sa píše, že po dosiahnutí rýchlosti cca 27 km/h má človek pocit, ako keby ho motor brzdil (to znamená, že treba prekonávať odpor vypnutého motora, asi ako keby ste chceli tlačiť auto so zaradenou rýchlosťou). Potom po stlačení nejakého tlačítka sa niečo zmení a už sa šlape ľahšie. To sú fakty. Píšem to už desiatykrát a mám pocit, že to nikto poriadne nečíta :-)

+1/−1
23.8.2017 15:56

R26i82c19h66a20r10d 93M33i33k35u37l23e98n68k95a 1489907647604

Vy si fakt nedáte pokoj?8-o

0/0
24.8.2017 21:38

J94á22n 63K66o35t83ú85č 2856324988346

:-) ja za to nemôžem, že ľudia poriadne nečítajú článok a nereagujú na to, čo som napísal... :-P

0/0
25.8.2017 8:21

T47o10m 81K21l47í94č11n76í63k 5640304455915

To není bajk za 94 tisíc. To je bajk dle osazení za 10 tisíc a zbytek je baterka, motor, řídící jednotka a pocit, že máte něco víc, než soused odvedle...

+1/0
21.8.2017 15:59

J56i10ř18í 52P81ř15i68b16y78l 7336715888625

Kolo nezačne brzdit, pouze přestane pomáhat.

+1/−1
21.8.2017 23:54

J26á82n 81K34o23t71ú33č 2976874368406

Nemyslím si. Z článku to chápem tak, že motor sa vypne, ale potom jazdec musí roztáčať vypnutý motor, čo spôsobuje dodatočný odpor a námahu. Keď ale jazdec stlačí nejaké tlačítko, motor sa odpojí a potom ho už jazdec nemusí roztáčať. Takto sa to deje. A ja by som chcel len toľko, aby sa motor odpojil BEZ TOHO, aby bolo nutné stlačiť nejaké tlačítko. U takého drahého bajku by to mala byť samozrejmosť.

+1/0
23.8.2017 11:45

J86i30n10d46ř23i11c94h 74R76á70z19l 2341755431130

Tak já vám to vysvětlíme. Když přestane tahat motor, potom váha téhle šunky způsobí, ze mate pocit brzdy. Prostě tahate nohama váhu kola, která je značná a proto ten pocit. Cena je asi tři a něco průměrně platy, to ujde za takový krám zbytečný.

0/0
25.8.2017 2:42

J27á40n 28K67o76t20ú32č 2846784278946

Ďakujem, ale už mi to vysvetlili iní. Vaše vysvetlenie je v rozpore s tým, čo sa píše v článku. Citujem: "Po jejím dosažení se zapne omezovač výkonu a pokud chcete jet rychleji, kolo vás najednou jakoby „chytne za zadek“. Prostě vás nepustí do rychlejší jízdy. Pokud chcete jet rychleji, máte jedinou možnost - na řídítkách motorový mód vypnout a šlapat za své. Při jízdě kolem zmíněného limitu je proto třeba se naučit motor včas vypínat a zapínat, jinak vás to může chvílemi zpomalovat."

0/0
25.8.2017 8:23

Z38b51y57n21ě93k 67B73e77r64a60n 8149310913765

Jak jsem již psal, mám kolo s Bosch systémem, nemusím nic vypínat, motor přestane pomáhat a pomáhat a já jedu čistě za své. A následně, při pomalejší rychlosti, třeba když začíná stoupání, motor začne plynule pomáhat. BOSCH PERFORMANCE LINE ;-)

0/0
31.8.2017 8:56

J38o95s21e90f 16A58n16t90o19š 2546922782306

Je čas, aby na to byl povinný řidičák, sice té nejnižší kategorie na motorku, ale povinný.

+2/−3
21.8.2017 15:19

J59á29n 64K45o30t28ú28č 2716534268656

Ono je to veľmi presne definované, od akého výkonu motora už je to motorka a treba na to značky a ŘP.

0/0
21.8.2017 15:25

J76o50s60e97f 77A52n22t18o35š 2896482232206

Jj., ale občas potkávám elektrokolisty, kteří si s tím nevědí rady. Je, ale fakt, že kdo na kole nejezdí pravidelně, tak koupí elektrokola jezdit stejně nezačne.

0/0
21.8.2017 15:32

M92i72r68e87k 47T41u13r28e24č47e23k 4573102250822

A technicka kontrola, registracni znacka a pojisteni.

+1/0
21.8.2017 15:39

M12i73c14h83a79l 55N24e65z97v18a22l 9663414834

Tak za tu cenu me to prijde spis jako kradez. Cca 50% ceny stoji asi ta znacka. A napsat ze "srovnatelne" modely stoji podobne ... treba Haibike je technicky uplne nekde jinde uz jen kombinaci Bosch+Yamaha, se kteryma dela vyvoj.

Pripada mi to jako srovnavat 4x4 u Skodovky a u Audi (ktere to ma vychytane, protoze to vyviji a zdokonaluje od 70.let).

+4/0
21.8.2017 15:01

P52e39t21r16a 54G52a57s59n40a34r22k22o47v61a 8128463508776

Rekla jsem si: to chci! A pak jsem se podivala na cenu....

+2/0
21.8.2017 14:29

P37a39v16e61l 84Ž63e43r63n78í17č69e78k 9352732716442

tak hlavně je to firma Specialized. Jejich horáky jsou taky úplně někde jinde. Ale obecně si za elektro kolo budeme muset připlatit. :-( Taky vlastně nevím, jestli ho chci...

0/0
21.8.2017 14:43

J71i18ř11í 50K55r71á34t52k43ý 3790712664

Koukal jsem pro info na ceny elektrokol na trhu v ČR. Od nějakých 25k za městskou "skládačku" made in PRC až po karbonový speciál s integrovanou navigací za 360k, ale to už bych si radší koupil motorku a ještě by mi zbylo na benzín.

+1/0
21.8.2017 15:00

A18n62t62o60n67í44n 39S12e77b90e53r57a 7713898730509

Ty Vado, za tu designovou hrůzu 100 tisíc? Já si kola kupuji taky kvůli vzhledu. Přece jen každý kdo jede kolem vidí na čem sedite. Kolo nejsou trenky......

0/0
21.8.2017 14:58

R88o60m98a47n 50K13o89n93e44č98n32ý 4644148623

Za tu cenu bude mit clovek I otroka co bude slapat za me

0/0
21.8.2017 14:23

A28n15t90o75n55í25n 53S18e21b89e44r69a 7653798630539

A přitom to vapadá jak horák za 10 tisíc z Kaufalndu. Jestli to není trik proti zlodějům.

+3/0
21.8.2017 14:58

P77a64v97e83l 62R81o80t34n26á15g72l 1675259684229

Jj, pro starší lidi, kteří už nemohou, nebo pro někoho, kdo má handicap super věc, o tom žádná. Asi proto na tom potkávám samé zdravé lidi, např. mladé dvacetileté týpky, kteří na tom nejsou schopní přejet ani obrubník a jejich motivace je uvedena v titulku článku... Pište si tu co chcete, elektrokolo je fajn věc, která může být některým lidem užitečná, ovšem s cyklistikou to nemá NIC společného.

+18/−3
21.8.2017 14:07

M73a96g24d71a48l65e94n44a 57H95r79o48n18o12v79s46k19á 3390902304669

Možná nemá, ale manžel, který si z Prahy běžně jezdí třeba na Křivoklátsko "trochu do kopců" (k nim 48 km tam a zpátky) + nějaký kopcovitý okruh s co nejvíce "nastoupanými" by někdy ocenil i můj doprovod, aniž bychom museli vlakem do Berouna:-) A šikovný cyklista by v tréninku určitě dokázal výhody elektrokola využít. Podle mě k tomu stejně časem dojde.

+2/0
21.8.2017 15:12

D65a30n98i45e33l 66P59a50n52e84k 6922521772690

Manzel jiste rad podridi tempo tomu vasemu :-)

+1/−1
21.8.2017 15:27







Najdete na iDNES.cz