Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a24n79a 78V97í75š40o81v56á 5459983184687

Brdy jsem v srpnu prošla pěšky (tedy přístupnou část), kolo zůstalo doma a toho ticha, krásných rozhledů (včetně Prahy ;-D) a přírody bez invaze pěších i cyklistů jsem si opravdu užila. Souhlasím s panem Novým, že k přírodě se máme chovat s respektem a některým úsekům, kde masivní cyklovýlety hrozí zdevastováním nejen cest, ale i okolní přírody, dát opravdu pro kola zákaz. Ne každý turista se k přírodě chová ohleduplně, ale setkání s bezohledným a agresivním cyklistou může být životu nebezpečno.

0/0
doporučit
27.8.2017 13:28

J18a69n 52H91o65c42e69k 2441720731862

Jako autor článku se chci vyjádřit k názorům ve zdejší diskusi ohledně ochrany přírody a horských kol.

Nejprve k mému "rozhledu" pokud jde o cyklistiku a ochranu přírody: Vystudoval jsem sport a biologii na VŠ, moje diplomová práce byla na téma ekologických aspektů aktivit v přírodě, několik let jsem vyučoval na vysoké škole FTVS UK cyklistiku a lyžování. Procestoval jsem komplet ČR a k tomu asi 80 dalších zemí, většinou aktivně, pěšky, na kole, apod., vedl jsem cyklistické zájezdy např. v Rumunsku, Skotsku, na Korsice apod., napsal jsem mj. knihu "Nejhezčí túry světa"

Hřeben Kuchyňka je v rámci Brd zajímavý, vede tudy dálková červená značka, místo je mezi cyklisty známé a v době naší návštěvy jsme tu potkali skupinu dalších 4 cyklistů. Po hřebeni vede převážně široká lesní cesta, místy využívaná i pro těžbu dřeva, v části je cesta kamenitá a užší. V článku jsme jasně uvedli, že úsek je technicky náročný a že přejet celý hřeben na kole nejde, k tomu je zmíněna alternativní cesta pod hřebenem po lesní svážnici. Rovněž nadpis článku a celé vyznění popisuje trasu jako cyklovýlet kombinovaný s pěšími výšlapy.

Zkušenost ukazuje, že problémy většinou vznikají tam, kde dochází ke konfliktům mezi pěšími a cyklisty, zejména proto jsou některé úseky např. na Šumavě nebo v Krkonoších uzavírány pro cyklisty, přednost je tu dávána tradičnější pěší turistice. Problémy vznikají agresivitou a neohleduplností některých lidí - mohou to být třeba i cyklisté, kteří se "řítí" po úzké pěšině a mohou tak ohrozit chodce, ale třeba i lidé, kteří se v lese perou a nabádají k tomu ostatní. Sama jízda na kole nemá výrazně horší dopad na životní prostředí - viz například odborný článek zde: http://geography.cz/geograficke-rozhledy/wp-content/uploads/2007/12/str12-13.pdf

Řešením tedy nejsou zákazy, ale vzájemná ohleduplnost jednotlivých skupin turistů. Myslím, že pak bude i nadále možné sdílet nejenom brdské cesty...

Přeji pohodové léto!

Jan Hocek

0/0
doporučit
12.8.2017 20:38

A17n17t89o51n58í17n 45S35e66b88e10r68a 7123278440199

Ja bych byl pro to, aby ne nektere trasy byl zakazan vjezd cyklistum.....

0/−1
doporučit
11.8.2017 13:36

M22i85l85a50n 85N55o95v77y 4583669700400

V dobe od svych 20 do 30 let jezdil pomerne hodne, na horskem kole cca 6000/rok, k tomu cca 3000/rok na silnicnim (potom to slo z kopce, moc deti, malo casu). Nazval bych se proto cyklistickym fandou. Presto jizdu na kole na takovych usecich jako je Kuchynka v Brdech, povazuji za prasarnu, protoze kdyby tam jezdil na kole kazdy, z te pekne pesiny po kamenech by moc nezustalo. Navstevnik prirody (ktera je obzvlast kolem Prahy pod intenzivnim tlakem) by si mel uvedomovat, kdy je jeho chovani jeste k prirode ohleduplne a kdy uz nikoli. Sotolinova hrebenovka vydrzi stovky cyklistu bez nasledku, ale Kuchynka by mela zustat pro pesi turisty. Podobne v Krkonosich nepousteji (opravnene) cyklisty na useky, kde by cyklistika pusobila negativne, na kole nesmite na Kralicky Sneznik, nesmite prejet Plechy-Trojmezna-Tristolicnik na Sumave, apod.

Tedy tento clanek povazuji za otresny a autora i jeho kolegyni na fotografiich za typicke sobce bez vetsiho rozhledu.

+9/−3
doporučit
11.8.2017 8:20

M59i16r39e82k 49P92i71n89k85a88s 7332481987726

R^ Zrovna jsem při čtení vzpomínal, jak jsem jako student chodíval na Kuchyňku a přemýšlel, jak asi může dopadnout ta vrcholová stezička po projetí stovek kol.

0/0
doporučit
11.8.2017 8:52

M51a79r17t11i50n 74V31á32g57n57e86r 5326104614211

No, přes Kuchyňku se na kolech jezdí už hodně dlouho a stezka se nijak zásadně nemění. Ono je to tím, že těch, kdo se drápou do vršku, není až tak moc a většina stejně kolo kvůli terénu vede. Kdyby hrozilo poškození přírody, orgány ochrany by osadily cestu zákazem (to se nestalo). V oblasti Brd jsem byl (pěšky) shodou okolností minulý týden: právě poblíž Kuchyňky jsem na stezce potkal motokrosovou motorku a o kus dál dvě čtyřkolky honící se mimo cesty lesem.

+3/0
doporučit
11.8.2017 9:37

M22i91l90a45n 15N75o59v58y 4273289180550

Otazku Kuchynky necham stranou, to je znacne subjektivni.

Nicmene nerozumim vasemu komentari o motorce/ctyrkolce. Kdybyste napsal, ze jste je potkal, zavolal polici, vynadal jim, popral se s nimi, protoze delaji prasarnu, potom OK (mohl bych vam vypravet o mych dvou konfliktech s motorkari v lese, kdy doslo i na fyzicke utoky -- nejsem na to hrdy, ale proste tyhle bezohledni sobci me strasne stvou). Ale takto to zni jako relativizovani problemu: kdyz nekdo se vykali v metru na nastupisti, mohu se klidne vycurat, protoze to uz je proti tomu uplna malina.

+2/0
doporučit
11.8.2017 9:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.