Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za dva roky bez pumpičky. Propracovaný cyklo koncept přijde v roce 2019

Už za dva roky by se měla na trhu objevit propracovaná koncepce bezvzduchových pneumatik pro jízdní kola, které nevyžadují žádné huštění. Projekt Air Free Concept od společnosti Bridgestone je výsledkem několikaletého vývoje, mnohem jednodušší konstrukci pneumatik už nyní používá půjčovna kol v Šanghaji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M19i16c13h49a93l 95K19u82c54h88t44a 6223564394602

Je to řešení pro cyklisty, kteří kolo používají jako občasný dopravní prostředek do hospody, do konzumu, s hráběma na pole, případně pro "kavárníky" kteří se demonstrativně projíždějí na kole v sáčku a výhradně po cyklopruzích, které všem ostatním (včetně normálních cyklistů, protože například pražské cyklopruhy jsou vyloženě životu nebezpečné) otravují život. Pro nás, kteří bereme cyklistiku jako sport a zábavu je to nepoužitelné, protože není možné (úpravou tlaku) měnit vlastnosti pneumatiky podle momentální potřeby. Doufám že jsem majorovi Zemanovi níže udělal radost.;-)

0/0
9.6.2017 11:34
Foto

P73a89t48r21i22k 72C62h56r80z 4238809872269

Bezvzduchové pneumatiky není nic nového, ani přelomového. Je zde voštinová konstrukce http://technet.idnes.cz/bezdusova-kola-armada-0t7-/vojenstvi.aspx?c=A131119_143258_veda_mla nebo plnění pěnou místo vzduchu https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ruzova-kola-se-meni-z-aktivity-nadsencu-v-byznys-zdrazuji-a/r~a694c7b010b211e782e8002590604f2e/, ale zatím to vždy někde narazilo. Zejména cenou, jízdním komfortem, váhou, valivým odporem,...

0/0
19.5.2017 22:54

V49i22k80t34o90r 96Š21e17d15i55v34ý 8896491380316

A když se ojede vzorek, vyměním místo pláště rovnou celé kolo.

+1/0
18.5.2017 17:45

A13n74t60o94n18í77n 63H50r35b14e79k 9668621344895

Nevím kolik je tady pamětníků.

Za války byly četné pokusy s náhradou pneumatik a duší u kol. Nejjednodušší metodou bylo jezdit na ráfkách, což v terénu a na asfaltu celkem šlo. Druhou používanou metodou byla stará kropící hadice, jejiž konce se spojily menší hadicí a která se připevnila izolačkou na ráfek. Jenomže izolačka se brzy prodřela a bylo ji nutno často obnovovat.

Poměrně složitou metodou bylo použití řady skládaných gumových profilů, které se vyřezávaly ze starých pneumatik a měly výstupky pro uchycení na ráfek. Posledním výkřikem byly skládané dřevěné profily s výstupky na uchycení na ráfek, které se dokonce vyráběly továrně.

Nic nového pod sluncem.

0/0
18.5.2017 17:44

P67e16t79r 68S69v73o64b53o25d44a 3318549274

Já tedy do lesa hustím méně než na silnici.Měnit gumy,to by se mi asi nechtělo.:-)Na nějaké popojíždění po městě asi ok.

0/0
18.5.2017 17:18

O65n57d70ř83e50j 59Z80e29m27a72n 5190624988869

Až u toho půjdou měnit jízdní vlastnosti, jako klasické pneumatiky, potom to bude mít větší smysl.

0/0
18.5.2017 16:57

V76á53c33l43a86v 27S47v49o53b31o79d64a 3661599580260

mno a kolik taková pneumatika bude vážit?

0/0
18.5.2017 15:08

H72o63n60z96a 91Z63e30m38a17n 6808148712945

Kde jsou dneska všichni internetoví odborníci na všechno, kteří nám vysvětlí, že tohle je totální blbost, za kterou může EU a že jediná správná vývojová větev je protektor z Penny který mají už deset let na svém Bavoráku? Jsem zklamán, jak upadá úroveň diskuzí na iDnes, za to může určitě Kalousek.

+4/−2
18.5.2017 10:14

V95á27c69l82a95v 20H29o80s57c14h 8176768212361

nudnej.

+3/−1
18.5.2017 11:48
Foto

I90v28o 83C98h32u13d54o18b57a 9640166321564

no spíš Zeman;-D

0/0
20.5.2017 6:07
Foto

I25v26o 62C81h54u52d52o36b60a 9960676551394

spíš Zeman;-D

0/0
20.5.2017 6:07

O76d67s68t56r82a85n64ě72n11ý 54U17ž57i10v27a85t47e62l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.5.2017 9:19

E62r59i49k 94S13a28n75e58t63r33i84k 4748930600384

A k sade ešte bombičkovú pumpičku.

0/0
18.5.2017 9:46

J68i55n45d85ř61i74c77h 51M59i54t69t18e14r 6804375651156

Já jezdím i v terénu a duši prorazím několikrát za sezonu. Když to valíte z kopce 60 km/h po lesní cestě s kameny, dostane to ránu a je to hned. Vozím náhradní duši a pumpičku.

+4/0
18.5.2017 9:49

D72e97n47i27s 59H36u57m90l 4192915595106

Ja prorazim 1-2x za rok, hlavne u zadniho kola je to hrozne spinava prace

0/0
18.5.2017 9:54

V88á77c49l26a47v 12S64v40o33b72o83d21a 3981949350930

můj rekord je 4x proseknutá duše v jednom dni... asi každej nejezdí jen po silnici :-)

0/0
18.5.2017 15:11

V24l93a31d96i28m21í76r 55L43o77u42d96a 8537757696242

Spíš "Za dva roky bez pumpičkářů". To by bylo zajímavější. A zůstanou jen slušní cyklisté...

+1/−1
18.5.2017 8:30

P77a61v80e15l 52V70i11t26v95a42r 7412889856479

Kéž by, z pumpičkářů se stanou cyklofašisti :-)

0/0
18.5.2017 18:17

J32a33k42u43b 96Š87a93f40a88n22d32a 7165477151151

No nevím.

1. Na jednu stranu píší, že mají o 5% menší valivý odpor a na druhou stranu že se více zahřívají. Jak to vysvětlit? Snad jenom tím, že se hůře chladí. Ale to se mi vzhledem k mnohem většímu povrchu nezdá.

2. Co to bude dělat, až s tím zajedu do sněhu nebo bláta? Jak to kolo vyčistím, aby mi to neházelo?

+1/−1
18.5.2017 8:27

H20o64n63z57a 16Z59e27m88a81n 6338228762345

To si vážně myslíte, že ta pneumatika bude vypadat jak ta na obrázku? Vás nenapadlo, že by to mohl být jen řez aby demonstrovali vnitřní strukturu?8-o

0/0
18.5.2017 10:15

J64a85k32u89b 18Š20a53f10a62n56d87a 7755837881481

Na těch reálných fotografiích rozhodně jen řez není. Třeba na tom kole v Číně.

+1/0
18.5.2017 10:16

H58o97n14z64a 95Z16e41m78a82n 6828368302425

A pokud jste četl článek, tak jste si zajisté všiml, že to kolo z Číny je jen na kolenou vyrobený pokus s nalepenou děravou gumovou obručí a nemá to nic společného se seriozním vývojem pneumatikářů...

0/−1
18.5.2017 11:01

M50i18c30h29a62l 38F53r65ý31d23a 1952939153512

Vy jste asi hodiny fyziky vynechával

0/0
18.5.2017 11:16

J62a75k86u73b 27Š20a68f90a77n67d26a 7705927851131

Proč? Máte jiné vysvětlení?

+1/0
18.5.2017 13:46
Foto

O48n63d87r77e13j 90V41a37l34o46u39s32e27k 4440121207591

Nemá, jen pindá

0/0
18.5.2017 18:06

Z53d53e64n90ě19k 65W26e61r50n72h50a14r58t 6697525502278

Koncepty takových pneumatik se objevují už hrůzu let, vždycky s bombastickými titulky, jak je to úžasné a že už brzy na tom budeme všichni jezdit. No a furt nic...

+2/0
18.5.2017 7:30

J66a35r27o89s24l19a35v 51Š50m44e93j91d33a 8882669179710

To zase přibude plastového odpadu. Na planetě smetišť je ho totiž stále málo..........

+1/0
18.5.2017 7:20

B27o37h93u93m82i47l 36S36t39e49j37s78k64a93l 5873154591183

V článku píší: "Kromě pohodlnější údržby je motivem pro vývoj i ekologie." Ale v čem je spousta plastových lamel ekologičtější než dutá "hadice" se radši nerozepsali. ;-D

0/0
18.5.2017 13:55

J83a29r45o43s27l23a50v 73K70a33d37l61e15c 5421419412411

R^

0/0
18.5.2017 7:14

J57a56r43d29a 98Č90e60j73k81a 6568865564551

Loukoť a paprsek nejsou totéž.

+2/0
18.5.2017 2:09







Najdete na iDNES.cz