Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za dva roky bez pumpičky. Propracovaný cyklo koncept přijde v roce 2019

Už za dva roky by se měla na trhu objevit propracovaná koncepce bezvzduchových pneumatik pro jízdní kola, které nevyžadují žádné huštění. Projekt Air Free Concept od společnosti Bridgestone je výsledkem několikaletého vývoje, mnohem jednodušší konstrukci pneumatik už nyní používá půjčovna kol v Šanghaji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i47c59h42a78l 60K68u50c72h44t54a 6983664704322

Je to řešení pro cyklisty, kteří kolo používají jako občasný dopravní prostředek do hospody, do konzumu, s hráběma na pole, případně pro "kavárníky" kteří se demonstrativně projíždějí na kole v sáčku a výhradně po cyklopruzích, které všem ostatním (včetně normálních cyklistů, protože například pražské cyklopruhy jsou vyloženě životu nebezpečné) otravují život. Pro nás, kteří bereme cyklistiku jako sport a zábavu je to nepoužitelné, protože není možné (úpravou tlaku) měnit vlastnosti pneumatiky podle momentální potřeby. Doufám že jsem majorovi Zemanovi níže udělal radost.;-)

0/0
9.6.2017 11:34
Foto

P51a42t57r18i67k 11C53h95r26z 4158229652229

Bezvzduchové pneumatiky není nic nového, ani přelomového. Je zde voštinová konstrukce http://technet.idnes.cz/bezdusova-kola-armada-0t7-/vojenstvi.aspx?c=A131119_143258_veda_mla nebo plnění pěnou místo vzduchu https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ruzova-kola-se-meni-z-aktivity-nadsencu-v-byznys-zdrazuji-a/r~a694c7b010b211e782e8002590604f2e/, ale zatím to vždy někde narazilo. Zejména cenou, jízdním komfortem, váhou, valivým odporem,...

0/0
19.5.2017 22:54

V82i43k91t69o80r 58Š92e52d51i73v35ý 8726151530396

A když se ojede vzorek, vyměním místo pláště rovnou celé kolo.

+1/0
18.5.2017 17:45

A72n25t69o69n71í51n 42H39r92b81e36k 9138901804475

Nevím kolik je tady pamětníků.

Za války byly četné pokusy s náhradou pneumatik a duší u kol. Nejjednodušší metodou bylo jezdit na ráfkách, což v terénu a na asfaltu celkem šlo. Druhou používanou metodou byla stará kropící hadice, jejiž konce se spojily menší hadicí a která se připevnila izolačkou na ráfek. Jenomže izolačka se brzy prodřela a bylo ji nutno často obnovovat.

Poměrně složitou metodou bylo použití řady skládaných gumových profilů, které se vyřezávaly ze starých pneumatik a měly výstupky pro uchycení na ráfek. Posledním výkřikem byly skládané dřevěné profily s výstupky na uchycení na ráfek, které se dokonce vyráběly továrně.

Nic nového pod sluncem.

0/0
18.5.2017 17:44

P97e13t89r 17S76v92o57b35o57d34a 3208169764

Já tedy do lesa hustím méně než na silnici.Měnit gumy,to by se mi asi nechtělo.:-)Na nějaké popojíždění po městě asi ok.

0/0
18.5.2017 17:18

O16n60d74ř39e58j 22Z69e87m84a36n 5260804428699

Až u toho půjdou měnit jízdní vlastnosti, jako klasické pneumatiky, potom to bude mít větší smysl.

0/0
18.5.2017 16:57

V75á33c29l61a45v 75S72v32o25b82o72d79a 3381849820420

mno a kolik taková pneumatika bude vážit?

0/0
18.5.2017 15:08

H79o34n49z17a 27Z27e74m93a62n 6668398912585

Kde jsou dneska všichni internetoví odborníci na všechno, kteří nám vysvětlí, že tohle je totální blbost, za kterou může EU a že jediná správná vývojová větev je protektor z Penny který mají už deset let na svém Bavoráku? Jsem zklamán, jak upadá úroveň diskuzí na iDnes, za to může určitě Kalousek.

+4/−2
18.5.2017 10:14

V98á56c53l23a51v 82H44o90s87c96h 8226718352321

nudnej.

+3/−1
18.5.2017 11:48
Foto

I89v56o 26C42h45u48d76o19b97a 9160486161194

no spíš Zeman;-D

0/0
20.5.2017 6:07
Foto

I92v36o 12C46h29u29d19o73b10a 9370886491874

spíš Zeman;-D

0/0
20.5.2017 6:07

J70a69r53o12s59l60a11v 83P39e54l85d56a

Uživatel požádal o vymazání
0/0
18.5.2017 9:19

E40r85i20k 92S46a59n85e48t45r25i71k 4788330220434

A k sade ešte bombičkovú pumpičku.

0/0
18.5.2017 9:46

J46i81n11d84ř55i88c42h 88M25i17t24t75e92r 6294615611496

Já jezdím i v terénu a duši prorazím několikrát za sezonu. Když to valíte z kopce 60 km/h po lesní cestě s kameny, dostane to ránu a je to hned. Vozím náhradní duši a pumpičku.

+4/0
18.5.2017 9:49

D91e53n82i68s 32H34u63m22l 4262705645576

Ja prorazim 1-2x za rok, hlavne u zadniho kola je to hrozne spinava prace

0/0
18.5.2017 9:54

V36á17c29l57a75v 54S94v95o65b69o49d26a 3191279720830

můj rekord je 4x proseknutá duše v jednom dni... asi každej nejezdí jen po silnici :-)

0/0
18.5.2017 15:11

V97l45a56d91i42m13í55r 97L57o30u29d21a 8467367296802

Spíš "Za dva roky bez pumpičkářů". To by bylo zajímavější. A zůstanou jen slušní cyklisté...

+1/−1
18.5.2017 8:30

P23a40v49e61l 28V79i36t58v22a44r 7402739796989

Kéž by, z pumpičkářů se stanou cyklofašisti :-)

0/0
18.5.2017 18:17

J69a85k76u70b 79Š22a24f65a10n15d86a 7185217481351

No nevím.

1. Na jednu stranu píší, že mají o 5% menší valivý odpor a na druhou stranu že se více zahřívají. Jak to vysvětlit? Snad jenom tím, že se hůře chladí. Ale to se mi vzhledem k mnohem většímu povrchu nezdá.

2. Co to bude dělat, až s tím zajedu do sněhu nebo bláta? Jak to kolo vyčistím, aby mi to neházelo?

+1/−1
18.5.2017 8:27

H24o82n34z30a 86Z97e39m90a23n 6708628152815

To si vážně myslíte, že ta pneumatika bude vypadat jak ta na obrázku? Vás nenapadlo, že by to mohl být jen řez aby demonstrovali vnitřní strukturu?8-o

0/0
18.5.2017 10:15

J21a43k42u68b 31Š86a50f16a95n79d36a 7235927151291

Na těch reálných fotografiích rozhodně jen řez není. Třeba na tom kole v Číně.

+1/0
18.5.2017 10:16

H11o36n14z96a 11Z38e35m46a11n 6828668372175

A pokud jste četl článek, tak jste si zajisté všiml, že to kolo z Číny je jen na kolenou vyrobený pokus s nalepenou děravou gumovou obručí a nemá to nic společného se seriozním vývojem pneumatikářů...

0/−1
18.5.2017 11:01

M80i93c58h46a79l 54F44r23ý64d79a 1212419213222

Vy jste asi hodiny fyziky vynechával

0/0
18.5.2017 11:16

J30a77k15u29b 60Š93a41f88a84n45d25a 7145987541151

Proč? Máte jiné vysvětlení?

+1/0
18.5.2017 13:46
Foto

O35n87d36r37e13j 36V51a44l23o57u22s93e87k 4880231827291

Nemá, jen pindá

0/0
18.5.2017 18:06

Z95d19e73n52ě68k 93W80e91r90n75h94a14r41t 6537655182848

Koncepty takových pneumatik se objevují už hrůzu let, vždycky s bombastickými titulky, jak je to úžasné a že už brzy na tom budeme všichni jezdit. No a furt nic...

+2/0
18.5.2017 7:30

J61a52r68o95s96l64a17v 82Š26m39e46j20d22a 8912759709720

To zase přibude plastového odpadu. Na planetě smetišť je ho totiž stále málo..........

+1/0
18.5.2017 7:20

B45o14h73u23m43i21l 40S32t71e82j84s36k37a95l 5693344901913

V článku píší: "Kromě pohodlnější údržby je motivem pro vývoj i ekologie." Ale v čem je spousta plastových lamel ekologičtější než dutá "hadice" se radši nerozepsali. ;-D

0/0
18.5.2017 13:55

J58a75r45o78s78l37a42v 55K11a15d30l28e40c 5901399272201

R^

0/0
18.5.2017 7:14

J54a76r62d88a 69Č83e69j68k68a 6478585344461

Loukoť a paprsek nejsou totéž.

+2/0
18.5.2017 2:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.