Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko má nový cyklistický hit. Poptávka po elektrokolech prudce roste

V letošním roce se podle odhadů prodá až 50 tisíc elektrokol, poptávka tak meziročně vzroste až o 50 procent. Nové modely si můžete prohlédnout v pražských Letňanech, kde dnes začíná cyklistický veletrh For Bikes.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L65u90k51á78š 72R18í41d32l 7667605637177

Proč ne. Ebike si vás stejně jednou najde až bude ten správný čas :D hlavně se naučit včasně reagovat při té rychlosti :)

0/0
10.5.2017 22:10

J44a18n 47T55a44r46a90b71a 4866906109669

Elektrokola jsme si s manželkou pořídili pred 2 lety, její má baterii 11Ah, moje 15Ah a díky pomoci motoru v kopcích jezdíme ca 10x víc než předtím na klasice. Podotýkám že jde o kola, kde se musí šlapat a motor dle nastavení jen více či méně pomáhá, ne o čínské samojezdy. Výdrž baterie je kolem 100km.

0/0
3.4.2017 7:42

A76n51t19o88n93í17n 91S22e54b31e15r95a 7473558210349

Ja treba ujedu na jeden zatah na obyc kole 50 km. Ale do vetsiho kopce to moc nedavam. To vetsinou taham kolo. Takze motor na pomoc v kopci bych bral.

0/0
2.4.2017 9:04

R55o61b48e33r51t 77P35e26l34n61á52ř 3258291104

Na elektrokole jsem jezdil uz v roce 2009, tehdy na to kazdy koukal jako na UFO. Bohuzel baterie jsou stale nesmyslne drahe a cena 30tis je pro vetsinu lidi prilis vysoka. Elektrokolo se da pritom snadno udelat z jakehokoliv obycejneho kola a cena prestavby je vyrazne nizsi nez onech 30tis. Pripadnym zajemcum bych doporucil treba firmu i4Wifi kde se daji potrebne komponenty koupit za rozumne penize.

Pocitejte vsak s tim ze baterie vydrzi zhruba dva roky a je treba se o ni starat (nenechavat ji vybitou v mrazu a pod.). Pomerne slusne elektrokolo se da postavit i s pouzitim olovene baterie 7Ah/36V a motoru 250W s planetovou prevodovkou. Nejede to sice extra rychle ale vzhledem k nakladum je to idealni kompromis.

0/0
1.4.2017 11:16

J78a91n 80K18l73o55c 3257500749229

My jsme si s manzelkou poridili elektrokola z www.lovelec.cz a maximalni spokojenost. Kdo jeste elektrokolo nevyzkousel tak nepochopi ty nove moznosti.

+1/0
1.4.2017 9:59

L90u64k41á89š 86Š41m58a96h89e78l 2477414382614

Já používám místo kola koloběžku. :-) Nebolí z toho pozadí a díky tomu, že pohyb na ní víc odpovídá běhu, ujedu víc.

0/0
1.4.2017 8:29

J43á34n 73K83o72t69ú55č 2486964358316

ale zas je kolobežka výrazne pomalšia než kolo...

0/0
2.4.2017 5:39

J35a14r65o47s46l77a39v 20B73e20n60d23a 3920356461293

jednoduchy, protoze se nam nechce slapat :D nejen deti kynou, a nechteji telocviky:D

0/0
1.4.2017 7:47

E93l28i38š30k41a 60K52u56č40e30r50o65v11á 7529442263443

mně se to zdá furt moc drahé

+10/0
31.3.2017 21:09

M64i64r16e54k 40T52u42r68e11č27e87k 4323732600902

Prestoze se jedna sice o velmi slabe, jednoduche ale porad jakesi motorove vozidlo, ktere nepotrebuje: benzin, ridicsky prukaz, registraci, technickou kontrolu, SPZ, pojisteni. A v pripade slabych nebo vybitych baterek se furt dojede slapanim. Prece jenom tyto vyhody castecne ospravedlnuji jeho cenu...

+1/−1
31.3.2017 22:38

A46n32t36o54n78í95n 11S92e53b23e90r15a 7563888540719

Pivo si na tom stejne dat nesmis...

0/0
2.4.2017 9:31

J67i26ř96í 57T69o81m22e48š 5862850863722

S úplně vybitou baterií se na tom moc jet nedá, stav nabití se musí dost hlídat.

0/0
14.4.2017 22:55

J59a34n 68P18e56c89h 6747649296176

Na vesnici pro cloveka 70+ proc ne...

+1/0
31.3.2017 18:08

J70i65ř68í 63K22o11c27u60r36e21k 6215724255638

Takže do práce jedině na mopedu! :D

0/0
31.3.2017 19:33

J57o63s42e75f 50H24a15l90o 1205239308927

Koupil bych to rodičům v důchodu nebo babičce, ale nechápu, jak i to může koupit mladý zdravý člověk.

+10/−7
31.3.2017 17:53

E88l32i96š10k97a 79K17u48č18e35r91o11v28á 7109472693343

protože nežijete v krajině s výrazněji modelovaným terénem. místo 25 km bych tak v klidu najezdila svých dříve obvykllýcch 50-75. zvětšíte si akční rádius.

+4/0
31.3.2017 21:10

Z60u60z47a60n52a 53B98e36n41d87o78v92á 2646732583498

Já teda nevím, jak to přesně funguje, ale jak se znám, vozila bych si zadek co by motor dovolil. Takže radši ne

0/0
1.4.2017 9:28

R91o17b37e38r39t 21P23e92l18n25á48ř 3378491744

Pro mladyho zdravyho cloveka to ma taky vyznam. Jizda na elektrokole je zabavna, chce si to vyzkouset.

+1/0
1.4.2017 11:22

J32á24n 67K31o84t61ú68č 2556374788536

keby ste sa zamysleli, určite prídete na milión možností. Napríklad je to vhodné na cesty do práce, ak sa tam človek nemá možnosť osprchovať. Menšie náklady než cestovanie autom, žiadne problémy s parkovaním, žiadna tlačenica v MHD alebo čakanie na spoje...

0/0
2.4.2017 5:53

M10i71c47h28a68e25l 69R27a52d77a 4170397418946

Ve světě je hit jinde, kvůli pasivitě jízdy na elektrokolech přecházejí uživatelé na elektrické jednokolky, na kterých jízda připomíná lyžování a velmi aktivně pracuje celé tělo. V tuzemsku se zažil pojem E-MOTION a zmiňovaná ALZA má pěknou nabídku, i když například v Plzni je možné najít lepší podporu a někdy i ceny.

0/0
31.3.2017 17:53

J31o49z34e67f 43K37o60s97t91e22l56a78n96s52k72ý 8865322609986

Tiež uvažujem o horáku s elektromotorom. Okolo mesta sú samé kopce a ja už dávno nemám 20. Takže menšia či väčšia pomoc od elektromotorčeka by sa mi hodila.

Ale cena 3.000 € je pre mňa zatiaľ vysoká...

+6/0
31.3.2017 16:52

J59á85n 21K51o54t88ú56č 2336674318326

Ale kde, dá sa zohnať aj lacnejšie. Samozrejme, záleží na tom, aké má kto nároky. Niekto dokáže dať 3000e aj za normálny bicykel bez motora. :-)

0/0
2.4.2017 5:38

P53ř16e37m88y88s40l 29Č31u69l44í25k 8490723542150

..aby kolo dojelo co nejdále, proto musí zůstat dlouho nabité,“ uvedla Patricie Šedivá z e-shopu Alza.cz.

Lépe to opravdu říct nešlo?

+14/0
31.3.2017 15:18

J22a45k71u74b 78K89o84s 3786422450454

Hm, pred časem už vynalezli kolo bez šlapání, který jede podstatně líp a dojede mnohem dál. Říká se tomu motorka.

+8/−11
31.3.2017 15:07

J38á81n 22K54o80t36ú40č 2696894128726

Bože, to je perla. Tak si kúpte motorku, nikto vám nebráni.

0/0
2.4.2017 5:40

A69n62t82o56n12í39n 39S24e69b71e77r98a 7823438860949

No motorka v beznem provozu je o dost nebezpecnejsi nez kolo kolo na cyklozresce a v lese. Na motorce jsem jezdil 5 let ale ted uz bych do toho nesel. Tech mrtvych motorkaru je kazdy rok uz i beze mne dost.....

0/0
2.4.2017 9:37

J56i52ř63í 30E58n56g53l94i90š 1485569895431

No tak teď už na elektrokole vyrazí kdejaká lemra a bude třeba budovat kapacitnější cyklostezky.

+5/−2
31.3.2017 14:08

J22a41n84a 24N20ě72m12e21č94k43o81v49á 3123304741666

Sezóna elektrických kol a taky motorů na cyklostezkách. Bruslaři a běžci polykající zplodiny vám všem velmi děkují, přesně proto jezdit do přírody chodíme :-/

0/−9
31.3.2017 14:07

P14e22t70r 47H49o45r22á47k 1489513219164

Jaké myslíš motory? Z těch elektrokol?

+13/0
31.3.2017 14:24

V39á61c21l89a81v 34P35o58l46á24š67e33k 9246910451567

Z elektrokol jdou nějaké zplodiny?

+3/0
31.3.2017 16:15

N30o48r19b53e32r29t 34Š44t44ú29r 2956715951712

Rozvedte myšlenku prosím. To me fakt zajímá.

+6/0
31.3.2017 16:28

O76n71d30ř90e14j 65Č81a69p58k30a 6951491173674

Že se kromě elektromotorů ještě dělají přídavné benzínové motorky na kola a koloběžky, taková malá uřvaná mrcha jak z pily nebo křovinořezu... no a většinou je to dvoutakt, takže vůně trabanta zaručena :-)

+4/0
31.3.2017 21:18

J97á12n 24K34o53t76ú89č 2276124118616

To bol "hit" v 90. rokoch, ale naživo som to videl len jediný raz. Že by toto leto boli cyklostezky zaplavené bicyklami s pomocnými spaľovacími motormi, to pochybujem.

+1/0
2.4.2017 5:59

N16o41r85b55e47r15t 39Š86t50ú51r 2906605921102

Pro důchodce a invalidní to beru. Ale posadit se na to jako zdravý člověk? Za pár let snad budou mít lenoši v posilovne elektro přístroj na bench ;)

+21/−14
31.3.2017 13:24

P40ř90e48m77y59s33l 36Č79u27l76í46k 8260813462510

Jako zdravému člověku vám to umožní delší dojezd a zpřístupní oblasti, kam byste se nedostal. Například, když máte překonat dlouhé prudké stoupání, kopcovité trasy a pod. Já po rovině asistenci vypínám, vydám stejně energie jako dříve, jen jezdím delší a zajímavější trasy.

+15/−1
31.3.2017 15:28

N93o86r53b28e88r52t 58Š49t83ú13r 2826905191302

Kopce miluju. Vaše volba, já bych se styděl sám před sebou. Ještě že nejsem tak shnilej.

+3/−13
31.3.2017 16:24

P26ř55e20m62y41s52l 46Č97u78l34í51k 8380783612680

Klidně se styďte, vaše volba. A kolik že vám je? :-)

+5/0
31.3.2017 18:28

J77i10ř87í 56H49a97d56a13š 3171742203878

Jsou situace, kdy to smysl ma. Ja bych napriklad od jara do podzimu jezdil rad do prace na kole, 20km tam, 20 zpet, jenomze prvni usek z domova mam 6km s prevysenim cca 400m smerem dolu, coz se mi nahoru po celem dni v praci kazdy den slapat proste nechce, byt to jinak normalne davam...

+5/0
31.3.2017 18:45

J42i97ř93í 56V50o45r69l96í59č89e15k 9297154983576

Jseš, jako že ryba smrdí od hlavy.

0/0
6.4.2017 10:58

P87ř73e92m47y24s79l 87Č24u34l81í12k 8620793282970

Důchodce nemůže být zdravý��?

0/0
31.3.2017 18:32

L17u54k66á42š 58M65a80c39h 7933860420903

Do práce budu teď jezdit cyklostezkou. To se nám hned po ranní spíše zpotit? Elektrokolo je jasná volba.

+3/0
31.3.2017 22:28

J71á28n 20K81o37t43ú97č 2986254428806

Aj ja rád šlapem do kopcov, a čo má byť? Ekolo je omnoho zdravšie než sedieť v aute alebo doma na gauči. Dá sa na tom cestovať do práce, ak sa človek nechce spotiť a nemá možnosť sa osprchovať. Dá sa to kúpiť manželke, aby zvládala náročnejšie výlety. Atď. Milión možností. Stačí si nemyslieť, že všetci sú ako vy.

+1/0
2.4.2017 5:45

J71a72r62o20s79l32a68v 42H17l26a40d91í97k 6738488668978

Jsem celoroční cyklista ale slušná baterka od bosche co dává 500 wat stojí asi 22 000 kč a za 7 let ji odepíšu jelikož vydrží 1200 nabíjejících cyklu a pak ji mohu vyhodit , takže každý rok přijdu o 3 000 kč

+2/0
31.3.2017 13:10

J32i92ř63í 53K36o46h95o52u15t 3714301343465

To není moc ne za ten luxus...... ?

+7/0
31.3.2017 14:00

D29a98v90i21d 84V69á84v13r69a 3593700270109

Jsme lenoši co dodat víc

+9/−9
31.3.2017 13:06

T83o54m86á28š 82K62u94c41h10a91ř 3487271288461

Elektrokolo je nesrovnatelně lepším využitím eketrického pohonu, než například elektromobil, kde kvůli přepravě jedné osoby vláčíte 1200 kg železa a 350 kg baterií. Problém ale je, že tu pro něj není místo. Jako motorové vozidlo by mělo být provozováno pouze na odpovídajících komunikacích a řidič by měl mít ŘP a povinné ručení. Současně ale cpát se s kolem na frekventovanou silnici je prakticky sebevražda, smete vás první jouda, co nedává pozor. Zatím si zákonodárci eletrokola nevšímají, ale klidně by to časem z výše uvedeného důvodu s elektrokolem mohlo dopadnout jako se segway, nebude oficiálně moci skoro nikam.

+8/−2
31.3.2017 12:57

R25a23d36i27m 96P22o81l79á20š91e17k 9616623969239

Houby nevšímají. Do výkonu motoru 250 watt to je legislativně kolo, pokud motor ten výjkon překročí, je to legislativně už motorka. což znamená sakra rozdíly.

Proto taky legálně mají elektrokola omezen výkon na těch 250 watt. A nabízený pohon elektrokol o větším výkonu je nelegální.

+3/0
31.3.2017 15:15

M29i33l13d81a 18J46i22l96o27u53s 1469717508874

Jaký je rozdíl mezi nadupaným borcem co jede po rovině 40km/h a turistou na elekrokole ktery si setri aku, tak jede po rovine s tezkym kolem 20km/h

+1/0
31.3.2017 21:04

J19á38n 32K92o17t88ú93č 2556734418756

Mám dojem, že moc netušíte o čom píšete. V zákonoch je presne definované, aké parametre musí spĺňať ekolo, aby bolo považované za nemotorové vozidlo: výkon do 250 W, motor funguje len do rýchlosti 25 km/h a funguje len za stáleho točenia pedálmi. Pri prekročení týchto parametrov je to už motorka a vyžaduje všetko potrebné (RZ, poistka, TK...).

Mimochodom, vyše tonu železa má dnes každé auto, nie len elektromobil, takže tej vete príliš nerozumiem :)

+1/0
2.4.2017 5:36

L80i37b87o58r 21P32e50t27r70á71š 6185529218359

Ja mam elektrorotoped a absolutni spokojenost

+18/0
31.3.2017 12:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.