- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pár jedincům, kteří to tam poznali počátkem 80. let minulého století, s atmosférou nádherného rumunského venkova, dřevorubců a hor, bez davů motorizovaných lufťáků, se z té dnešní komerčárny může chtít zvracet. Snad žádný kout Rumunska nedoznal za posledních cca 35 až 35 let tolik změn, jako právě tento. Ono to tam vypadá vlastně pořád skoro stejně, až na to (pro mne) nejpodstatnější, a tím je celková atmosféra. Jinak pokud by se tam někdo náhodou chtěl vypravit jinak než autem, lze vedle klasické trasy Budapest - Oradea - Cluj - Salva - Viseu de Jos doporučit i levnější a kratší trasu přes Košice, Čop, Teresvu, (Solotvino) a Sighetu Marmatiei.
Můžete si vybrat, buď tohle, anebo zrušená bývalá trať, mizící v roští a sběrných surovinách. A takových máte těch zbylých 2980km po celých Karpatech...
... podivné automobily či dodávky na železničním podvozku ... se česky jmenují drezíny. Kupodivu, i u nás se používají (či používaly).
A stroj kterému je to fuk je Praga V3S.
V Rumunsku je spousta krásných míst.
Pokud by poničenou dráhu po povodních před necelými dvaceti lety nezachránili nadšenci převážně ze západní Evropy, kteří do její obnovy nasypali velké sumy peněz, zůstalo by tam do dneška jen pár pozůstatků staveb, které by naznačovaly, že tam kdysi byla lesní železnice.
Pěknej článeček, akorát škoda těch "fotek" z x let starého mobilu. Jet takovou dálku do Rumunska, tak si aspoň malej kompakt za pár tisíc s sebou vezmu.
1/ tak moc turistů tam zase není
2/ do Paltinu se dá dojet i autem (pokud ovšem nevadí, že pár km se jede korytem řeky nebo po kolejích)
3/ Další zajímavý výlet je komplex opuštěných dolů nad blízkým městečkem Borsa. Je tam i fajn bydlení - roubený hotel po levě straně, když se jede z Viseu (název už nevím)