Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do Rumunska za párou. Lesní úzkokolejka vozí dělníky a baví turisty

Národní park Maramureš s nedotčenou přírodou a průzračnými potůčky je sám o sobě dostatečným důvodem vyrazit na sever Rumunska. Milovníci mašinek by ale neměli minout městečko Viseu de Sus, odkud se mohou svézt poslední karpatskou lesní dráhou, která dodnes slouží ke svážení dřeva z nepřístupných hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P65a70v45e47l 64M18a38t74o58u43š51e98k 5900407258724

Pár jedincům, kteří to tam poznali počátkem 80. let minulého století, s atmosférou nádherného rumunského venkova, dřevorubců a hor, bez davů motorizovaných lufťáků, se z té dnešní komerčárny může chtít zvracet. Snad žádný kout Rumunska nedoznal za posledních cca 35 až 35 let tolik změn, jako právě tento. Ono to tam vypadá vlastně pořád skoro stejně, až na to (pro mne) nejpodstatnější, a tím je celková atmosféra. Jinak pokud by se tam někdo náhodou chtěl vypravit jinak než autem, lze vedle klasické trasy Budapest - Oradea - Cluj - Salva - Viseu de Jos doporučit i levnější a kratší trasu přes Košice, Čop, Teresvu, (Solotvino) a Sighetu Marmatiei.

0/0
20.3.2017 10:48

J62a67n 28Č85e32k57a68l 7559835504164

Můžete si vybrat, buď tohle, anebo zrušená bývalá trať, mizící v roští a sběrných surovinách. A takových máte těch zbylých 2980km po celých Karpatech...

0/0
20.3.2017 16:15

J83a65n 66W76a56c50l35a84v 7674915417228

... podivné automobily či dodávky na železničním podvozku ... se česky jmenují drezíny. Kupodivu, i u nás se používají (či používaly).

+2/0
19.3.2017 19:14

M29a26r55t81i79n 64K11o19ž40í89n 1415566751820

A stroj kterému je to fuk je Praga V3S.

+2/0
20.3.2017 2:14

J21a13n 96W25a61c95l58a34v 7724175817858

Československý nezmar

0/0
20.3.2017 7:45

J11a73n 15Č71e33k41a49l 7479125404504

Tohle bych maximálně nazval "improvizovanou drezínou", pravá drezína je už z výroby určená pro drobnou traťovou údržbu... :-)

0/0
20.3.2017 16:17

M77i14c53h73a20l 26S51t18e90h92l44í46k 9384681151949

V Rumunsku je spousta krásných míst.

+4/0
19.3.2017 14:45

P81e86t56r 18M72a94l78ý 7892947478177

Pokud by poničenou dráhu po povodních před necelými dvaceti lety nezachránili nadšenci převážně ze západní Evropy, kteří do její obnovy nasypali velké sumy peněz, zůstalo by tam do dneška jen pár pozůstatků staveb, které by naznačovaly, že tam kdysi byla lesní železnice.

+5/−1
19.3.2017 12:52

M57a90r19t72i52n 70S34k91á70l86a 8854427828638

Pěknej článeček, akorát škoda těch "fotek" z x let starého mobilu. Jet takovou dálku do Rumunska, tak si aspoň malej kompakt za pár tisíc s sebou vezmu.

+1/−3
19.3.2017 11:55
Foto

J26a87n 50D63o45č46e65k37a58l 1624906931665

1/ tak moc turistů tam zase není

2/ do Paltinu se dá dojet i autem (pokud ovšem nevadí, že pár km se jede korytem řeky nebo po kolejích)

3/ Další zajímavý výlet je komplex opuštěných dolů nad blízkým městečkem Borsa. Je tam i fajn bydlení - roubený hotel po levě straně, když se jede z Viseu (název už nevím)

0/−1
19.3.2017 2:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.