Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Všichni utíkejte! Elektrické výboje vyhnaly cestující z vlaku

Technická porucha zcela zastavila provoz na železniční trati poblíž průmyslového města Krivoj Rog na jižní Ukrajině. Cestující museli vlak urychleně opustit a bezmocně sledovat, zda jiskry od poškozené troleje nakonec vagony nezapálí. O škodách, které nehoda nakonec způsobila, se agentury nezmiňují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e43t66r 16O94t29ý48p19k85a 8392353278582

Ten kdo utíkal z vagonu byl sebevrah....Sám vagon je propojen zemí přes kolej...

0/0
1.12.2016 12:19

P33e37t34r 93S32p40o70r69e20r 6513543806222

Divoký východ - zasáhnou ochrany, tak to zase nahodíme. Co má shořet, to shoří. 8-o

0/0
28.11.2016 10:57

M27i42l79o93š 95S65a95l57o77š40e18k 7664253131443

Mistři zapoměli vypnout odpojovače v daném úseku a při zkratu a dalším zkratu už se řeší příčina a dál se nepouští šťáva do troleje............;-)

+2/0
27.11.2016 0:10

V49i60k56t17o24r 20S83v35o39b94o35d73a 8592458862906

Nevidím trolej spadlou na střechu, sběrač je dole. Proč to jiskří? 8-o

+3/0
26.11.2016 21:04

R22i34c82h11a16r38d 90B43a68r31t10o54š 4959255379161

Nějaký kus drátu se tam střechy dotýkal.

0/0
27.11.2016 4:28

J37a35n 29Č58e94k46a65l 7119425164504

No stejně by to mělo jednou vyšlusovat a dál už nic, ne?

0/0
29.11.2016 9:56

A97l69e91š 46L22i90s49o95v41s42k12ý 9389218692222

Sovětský svaz - náš vozor! Šlendrián, nedbalost, kašlání na bezpečnsotní předpisy, atd. Jako už tolikrát.

+1/−1
26.11.2016 20:43

R92i19c39h39a23r67d 29B46a33r25t37o94š 4749685809671

Nešaškuj. Prostě nehoda, ty se stávají všude po světě.

+1/0
27.11.2016 4:28

P98e87t91r 72V76a84j87c 8629567295945

To by se ve vaší jistě oblíbené USA nemohlo nikdy stát, tam funguje vždy vše na 100% že :D

0/0
28.11.2016 7:46

J73a34n 96Č18e88k82a98l 7729905134764

No troufám si tvrdit, že kontrola kvality a dodržování předpisů bude na úplně jiné úrovni...

0/0
29.11.2016 9:57

M36a39r50i54á22n 95B63e53d30n72á60r43i38k 9321761490698

Jo hezký ohňostroj8-o

0/0
26.11.2016 13:41

J18i31r75i 82P92e72c54h 7225364167482

A jestli pak si strojvedoucí před vystoupením oblékl oranžovou vestu?

0/0
26.11.2016 12:22

V22í74t 94M88r63h32a60l 1625329323710

Doufám, že toto myslíte ve srandě?

+1/0
26.11.2016 15:44

M90i98c12h98a32e22l 90C67h84a22r43v39á64t 9699378933432

Divoký východ.:-/

+2/0
25.11.2016 18:50

P66e94t41r 85K88o24l41á54ř 2768717794161

Co třeba vypnout do těch trolejí proud?

0/0
25.11.2016 16:28

M71i24c27h46a45l 39K75a79m93i49n42s30k67ý 7311368

Vypíná se napětí. Proud vznikne až důsledkem odebírání energie (práce)

+4/0
26.11.2016 12:26
Foto

P78a45v40e29l 36P37o27k94o36r89n85ý 2116834690542

Vypíná se vypínač, stykač, odpojovač, a tím přestane téci proud. Podle mě to bylo správně. Také můžeme zabloudit do pojmu elektrické pole, které dělá napětí, tedy vypnout ne napětí, ale odpojit elektrické pole.

+6/−1
26.11.2016 13:22

V55í49t 21M61r23h96a25l 1925299393610

Omlouvám se, mělo to být plus, přehmátl jsem se.

+1/−2
26.11.2016 15:43

M23i48c27h62a21l 27H67r87u62b18ý 7456526527772

Částečně máte pravdu. Předchozí čtenář však taky. Nebude-li na trati spotřebič/lokomotiva, je trolej jen pod napětím - neprotéká el. proud (není spotřebič). Bude-li lokomotiva činná - odebírá el. proud, bude-li spadlá trolej občas zkratovat, bude občas protékat el. proud. Proto bývala výstraha "Nedotýkejte se vodičů, ani na zem spadlých", vodič je-může být stále pod napětím, proud bude protékat, až když připojíte spotřebič=tělo, to pak přes člověka podle toho, jak je "odporný" :-) protéká el. proud.

0/0
27.11.2016 9:40
Foto

P53a28v89e55l 58P38o90k20o49r92n91ý 2196164170382

Změřil jsem se, jsem "odporný" tak 200 KB na hrotech měřících kabelů.

0/0
27.11.2016 15:38

M62i52c21h88a73l 24H77r76u73b78ý 7686426957172

Jsem na tom trochu lépe, jsem více "odporný", mám 0,56 Mohm. ;-)

0/0
27.11.2016 17:02

F45r19a96n67t82i68š77e35k 46M70i11c69h12a98l33i69c11a 8206608595986

Proboha, co jste to měřil? Kapacitu mozku v KB? Odpor se měří v Ohmech !

0/0
28.11.2016 8:26
Foto

P65a34v62e78l 63P75o51k26o75r88n94ý 2946134140832

Blbnu z počítačů...

+1/0
28.11.2016 13:42

F94r51a32n47t59i37š15e50k 87M14i21c78h53a14l77i57c81a 8466178785846

Když už chcete dělat chytrého, tak si to nastudujte. Ano, vypínač i stykač vypínají elektrický obvod po zátěží (za průchodu elektrického proudu). Odpojovač, protože nemá zhášecí komoru, není určen k vypínání ale pouze k rozpojení vedení pod napětím. Na lokomotivě vypínač a odpojovač pracují v součinnosti.

0/0
28.11.2016 8:32

J43i88ř29í 92H36a18j70z80l 6152745984940

Obecně vzato - pokud nedojde ke tvrdému zkratu mezi trolejí a kolejí nemusí ani napájecí stanice "poznat", že se děje něco mimořádného. Vždy však záleží jak na kvalitě infrastruktury tak i na nastavených či zažitých postupech a pravidlech.

0/0
26.11.2016 22:29







Najdete na iDNES.cz