Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Všichni utíkejte! Elektrické výboje vyhnaly cestující z vlaku

Technická porucha zcela zastavila provoz na železniční trati poblíž průmyslového města Krivoj Rog na jižní Ukrajině. Cestující museli vlak urychleně opustit a bezmocně sledovat, zda jiskry od poškozené troleje nakonec vagony nezapálí. O škodách, které nehoda nakonec způsobila, se agentury nezmiňují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e56t74r 27O17t25ý77p11k27a 8432873708142

Ten kdo utíkal z vagonu byl sebevrah....Sám vagon je propojen zemí přes kolej...

0/0
1.12.2016 12:19

P26e50t57r 98S93p56o73r53e67r 6383733466712

Divoký východ - zasáhnou ochrany, tak to zase nahodíme. Co má shořet, to shoří. 8-o

0/0
28.11.2016 10:57

M37i86l19o84š 21S90a85l24o56š33e83k 7314593591593

Mistři zapoměli vypnout odpojovače v daném úseku a při zkratu a dalším zkratu už se řeší příčina a dál se nepouští šťáva do troleje............;-)

+2/0
27.11.2016 0:10

V52i78k76t83o48r 70S48v55o26b98o16d41a 8762908582876

Nevidím trolej spadlou na střechu, sběrač je dole. Proč to jiskří? 8-o

+3/0
26.11.2016 21:04

R45i53c70h53a50r23d 17B58a76r78t27o11š 4929345249721

Nějaký kus drátu se tam střechy dotýkal.

0/0
27.11.2016 4:28

J96a24n 93Č24e59k95a62l 7329655484634

No stejně by to mělo jednou vyšlusovat a dál už nic, ne?

0/0
29.11.2016 9:56

A68l21e84š 54L47i65s73o94v84s16k88ý 9159118652692

Sovětský svaz - náš vozor! Šlendrián, nedbalost, kašlání na bezpečnsotní předpisy, atd. Jako už tolikrát.

+1/−1
26.11.2016 20:43

R35i71c91h30a54r32d 74B90a67r79t75o64š 4729855579171

Nešaškuj. Prostě nehoda, ty se stávají všude po světě.

+1/0
27.11.2016 4:28

P31e83t74r 53V88a64j92c 8719627375595

To by se ve vaší jistě oblíbené USA nemohlo nikdy stát, tam funguje vždy vše na 100% že :D

0/0
28.11.2016 7:46

J28a87n 89Č34e87k22a93l 7359375604734

No troufám si tvrdit, že kontrola kvality a dodržování předpisů bude na úplně jiné úrovni...

0/0
29.11.2016 9:57

M27a18r45i46á92n 85B66e88d19n31á97r58i80k 9831271900258

Jo hezký ohňostroj8-o

0/0
26.11.2016 13:41

J45i17r97i 57P90e93c24h 7715794887502

A jestli pak si strojvedoucí před vystoupením oblékl oranžovou vestu?

0/0
26.11.2016 12:22

V75í59t 91M31r79h70a20l 1565449533270

Doufám, že toto myslíte ve srandě?

+1/0
26.11.2016 15:44

M10i85c95h48a50e96l 88C41h53a14r94v13á20t 9919528743682

Divoký východ.:-/

+2/0
25.11.2016 18:50

P27e50t32r 30K16o76l47á42ř 2708167374111

Co třeba vypnout do těch trolejí proud?

0/0
25.11.2016 16:28

M23i16c43h80a90l 88K97a71m93i55n73s74k90ý 7571968

Vypíná se napětí. Proud vznikne až důsledkem odebírání energie (práce)

+4/0
26.11.2016 12:26
Foto

P64a88v20e87l 27P45o87k26o12r94n78ý 2786284100172

Vypíná se vypínač, stykač, odpojovač, a tím přestane téci proud. Podle mě to bylo správně. Také můžeme zabloudit do pojmu elektrické pole, které dělá napětí, tedy vypnout ne napětí, ale odpojit elektrické pole.

+6/−1
26.11.2016 13:22

V35í81t 14M52r89h88a68l 1385109633750

Omlouvám se, mělo to být plus, přehmátl jsem se.

+1/−2
26.11.2016 15:43

M95i33c93h58a54l 25H28r49u70b16ý 7276266237952

Částečně máte pravdu. Předchozí čtenář však taky. Nebude-li na trati spotřebič/lokomotiva, je trolej jen pod napětím - neprotéká el. proud (není spotřebič). Bude-li lokomotiva činná - odebírá el. proud, bude-li spadlá trolej občas zkratovat, bude občas protékat el. proud. Proto bývala výstraha "Nedotýkejte se vodičů, ani na zem spadlých", vodič je-může být stále pod napětím, proud bude protékat, až když připojíte spotřebič=tělo, to pak přes člověka podle toho, jak je "odporný" :-) protéká el. proud.

0/0
27.11.2016 9:40
Foto

P70a55v63e88l 93P29o92k74o55r65n49ý 2186534540802

Změřil jsem se, jsem "odporný" tak 200 KB na hrotech měřících kabelů.

0/0
27.11.2016 15:38

M75i29c81h86a62l 68H90r92u17b46ý 7336636987592

Jsem na tom trochu lépe, jsem více "odporný", mám 0,56 Mohm. ;-)

0/0
27.11.2016 17:02

F46r28a64n86t38i93š27e22k 74M20i69c56h13a57l48i91c15a 8166748945886

Proboha, co jste to měřil? Kapacitu mozku v KB? Odpor se měří v Ohmech !

0/0
28.11.2016 8:26
Foto

P40a96v44e35l 42P12o64k70o81r57n94ý 2386744940292

Blbnu z počítačů...

+1/0
28.11.2016 13:42

F31r52a65n25t86i57š16e16k 75M92i21c86h45a67l54i28c56a 8346648565866

Když už chcete dělat chytrého, tak si to nastudujte. Ano, vypínač i stykač vypínají elektrický obvod po zátěží (za průchodu elektrického proudu). Odpojovač, protože nemá zhášecí komoru, není určen k vypínání ale pouze k rozpojení vedení pod napětím. Na lokomotivě vypínač a odpojovač pracují v součinnosti.

0/0
28.11.2016 8:32

J67i52ř13í 61H24a57j14z38l 6222605744810

Obecně vzato - pokud nedojde ke tvrdému zkratu mezi trolejí a kolejí nemusí ani napájecí stanice "poznat", že se děje něco mimořádného. Vždy však záleží jak na kvalitě infrastruktury tak i na nastavených či zažitých postupech a pravidlech.

0/0
26.11.2016 22:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.