Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kde v Německu skutečně pramení Vltava. Cyklovýlet do Bavorského lesa

Německá část Šumavy zvaná Bavorský les má utajené klenoty. Na Haidelu dřevěnou věž s úchvatnou vyhlídkou až k Dunaji, novotou zářící kostel ve vsi, kde už léta nikdo nežije a také skutečné prameny naší nejdelší řeky Vltavy. Vydejte se s námi na podzimní výlet pro trochu zdatnější cyklisty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21i60n27d86ř37i59c29h 68Z30e14t63s33k14y 5933907902370

Kde v Německu skutečně pramení Vltava? Vltava milý redaktore pramení v České republice, konkrétně na Šumavě pod Černou horou. V Německu pramení jen jeden z mnoha přítoků Vltavy, Kalte Moldau. Až pojedete zase na výlet k pramenům Vltavy, podívejte se do nějakého průvodce. Hezkou cestu.

+3/0
4.11.2016 20:10

E44r38i36k 85L61e23v64i56n59s94k38ý 8851754663625

Proc z Cech az ze Stozce? Vlakem se da do Noveho udoli, v podstate na okraj Heidmuhle. Usetrite si spoustu km autem, protoze projet primo pres hranici se nesmi a objizdi se to az pres Strazny.

+1/0
4.11.2016 13:42

R53a14d15e52k 86N32o67v38o37t27n36ý 5248942636785

Je poněkud paradoxní, že jak česká národní řeka Vltava, tak i česká národní hora Říp mají původně německé (nebo spíš germánské) názvy...

0/−2
4.11.2016 11:14

G98e63n29n39a25d74i64j 20C58o47d62r 1393776643899

Ano, starogermánská wilth ahwa ( divoká voda ) je skutečně ta naše krásná česká Vltava :-)

A ta ahwa je vlastně latinská aqua, kterou obsahují názvy spousty našich řek- Vltava, Úhlava, Otava, Jihlava.... prostě takhle se Evropou valily dějiny :-)

+4/0
4.11.2016 12:25

J82i53ř46í 10N79o10v88ý 3474131145

Článek mě tedy dost zklamal. Není ani naznačeno, proč si autor myslí, že skutečný pramen Vltavy je v Německu. Teplá Vltava je delší, při soutoku větší, její pramen je ve větší nadmořské výšce, tak snad leda (ale to nevím) že má Studená Vltava větší plochu povodí ? Kromě toho, pramen v podobě soutoku potoků mě tedy moc neuspokojuje. Mohl bych poprosit nějaké vysvětlení, proč je uvedený pramen ten pravý ?

+9/0
4.11.2016 8:52

R75i98c97h68a35r97d 68H92o79ř94e73j65š46í 5506864870931

Já bych s tím vlastenectvím trochu ubral :) Autor netvrdí, že skutečný pramen Vltavy je v Německu, ale ptá se, "kde skutečně pramení Vltava v Německu", což je rozdíl. V té otázce totiž a priori nezpochybňuje fakt, že Vltava pramení částečně v Německu (jmenovitě Studená Vltava, o čemž by nemělo být sporu), ale zpochybňuje jen snadnost identifikace, kde přesně ono místo pramenu Studené Vltavy je.

A ad ten cyklovýlet - jel jsem ho v obdobných variantách ze Stožce nebo Černého Kříže x-krát ještě v dobách staré rozhledny na Haidelu a je opravdu moc hezký; pokud vynecháte výšvih na Třístoličník (kde ale ten sjezd po široké a vyžehlené asfaltce opravdu stojí za to), pak je to i příjemná rodinná záležitost.

+1/0
4.11.2016 9:53

J56i15ř34í 91N89o73v46ý 3434811765

Tak pravda je, že nadpis je tak nešťastný, že se dá vykládat různě. Slovo skutečně je zcela nadbytečné, místo Vltava by mělo být Studená Vltava (protože Vltava vzniká soutokem Studené a Teplé, což není v Německu), tak co třeba : Kde v Německu pramení Studená Vltava ?

+3/−1
4.11.2016 10:01

V93á82c78l20a26v 25K34o49p74t65a 4504323492

to přece není otázka vlastenectví...

+1/0
4.11.2016 16:27

J93i46ř96í 68M25a26c17e95k 3225915154411

Článek pěkný, jen titulek poněkud zavádějící. (Ale za to autor možná nemůže.)

+3/0
4.11.2016 8:47







Najdete na iDNES.cz