Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dotknout se toho, co nás přesahuje. Šumavu potřebujeme, i s kůrovcem

Je Šumava šedivá, nebo zelená? Jak vlastně vypadá divočina v našem největším národním parku? A je jí skutečně málo? Vypravte se s námi do kouzelného šumavského lesa. Za čtyři dny jsme s průvodcem a ve skupině podobných nadšenců ušli 80 kilometrů roklinami i po hřebenech, abychom viděli, jak Šumava skutečně vypadá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36e62t16r 42M10a84n82ď70á64k 2687639416894

Uplně nádherně napsaný článek!!:-):-) Ano člověk se musí dotýkat něčeho co ho přesahuje a v pokoře a tichu se vracet sám k sobě, té pravdě uvnitř, která je smyslem Života a to je štěstí:-)

0/0
21.10.2016 11:51

M49i84l85o33š 89V41o16n80d94r32u85š12k94a 5285791637774

Problém není kůrovec, problém je že se během posledních 300 let totálně změnilo druhové složení lesa. Naši předci z hvozdů udělali jen "pole pro stromy" na nichž pěstují smrkové monokultury. Před 300 lety byly na Šumavě převážně listnaté lesy, podíl smrku byl kolem 10%. Když byly smrky v menšině, nemohl se kůrovec šířit jako dnes a hlavně i když kůrovec zničil smrky, tak stále zde byly buky, habry, borovice, jedle...

Další problém je, že zmizela původní fauna, především spásači, tedy tarpan, pratur, divoký osel a zubr a v lesích zůstávají pouze okusovači. Proto není možné nechat les napospas, tak jak tomu bylo dříve.

Bohužel ekoteroristé si tyto závislosti neuvědomují a ve svém důsledku svojí naivitou jen množí kůrovce.

To jak souvisí vše se vším je pěkně popsáno např. zde:

http://virality.cz/vlci-meni-zivot-okolo/

+14/0
19.10.2016 15:28

O15n54d62ř98e34j 82R87a11t43a45j 4530698256931

miluju jak lidé neustále používají ty termíny - ekoteroristé, ekorevolucionáři apod.

to jako má dodat vaším názorům větší váhu??? s tím že můj názor je jenom výplod choré mysli?

pamatujte si. les má schopnost se obnovovat téměř do nekonečna. a to i v místech kde žádný les nebyl.

+3/0
19.10.2016 16:23

M31i28l22o17š 63V16o69n15d92r31u67š41k39a 5305391147664

Ano správná terminologie je ekolog vs. ekologista.

Ekolog - člověk který vystudoval biologii, konkrétně ekologii a má patřičné navazující znalosti z fyziky, meteorologie, klimatologie, geologie, geografie, fyziky, chemie, antropologie, lékařských věd (hygiena), ekonomiky, práva, historie, psychologie, technických věd atd.

Ekoligista - pitomec, který ani neví co je to biomasa, ale když mu řeknou běž se přivázat ke stromu, večer budeš v TV tak všeho nechá a už tam letí. Resp. jede autem, jak nám předvedli ekologisté na Šumavě u Ptačího potoka, kde si stěžovali na místní, že jim zatarasili cestu do lesa traktory a oni chudáci museli jít pěšky..

Pro ekologisty se mezi širokou veřejností vžil pojem ekoterorista, proto ho používám, pokud se Vám to nelíbí prosím nahraďte si výraz ekoterorista výrazem ekologista. Děkuji za pochopení.

+8/−1
19.10.2016 17:43

A12n17t86o63n18í77n 90G25a12ž96á32k 7555945620206

nelibi a sup mate prvni minus. Ale jnak s vami souhlasim, takze prvni prispevek plus ;-). Cus bus zdravi ekoterorista ;-D

0/0
19.10.2016 23:46

M79i38c63h82a81l 21U26k56r18o98p61e40c 9400924527671

Děkuji pane Vondruška.

0/0
3.11.2016 12:01

V70l38a78d50i62m38í39r 23H50a31v91r61á19n46e59k 7976686570607

Na Šumavě se odnepaměti proti něčemu bojuje...nejprve imperialisté, nyní kůrovec...zlaté Krušné..!!!!

0/0
19.10.2016 13:51

P11a65v56e32l 54K85r59a77t64o55c46h59v31í58l 1381604261256

To je tedy fakt síla... to je snad propagační leták "Dětí země" nebo "Hnutí DUHA" nebo něčeho podobného. Hlavně s jejich přístupem nechat něčemu volný průběh ze stavu, který nemá vůbec nic společného s tím, co tam bylo před příchodem lidí. Tímhle způsobem se "přirozený" les neobnoví ani za tisíc let - proběhne pouze 10 - 15 smrkových cyklů - vyrůst, sežrat kůrovcem, vyrůst, sežrat kůrovcem... mezitím se odplaví půda... no, naštěstí se toho výsledku už nedožiju. Ale na některých místech na Šumavě mi bývá hodně smutno :-(.

+9/−2
19.10.2016 12:28

O21n56d50ř97e50j 42R60a28t63a47j 4700488636711

ale to jsou jen vaše domněnky, že se tam vystřídá deset cyklů. tohle není dost pravděpodobně možné

0/0
19.10.2016 15:09

R82a41d50i12m 24P16o33l64á13š59e73k 9666133719699

Proběhne jen jeden, dva cykly. Jak smrko dosáhne stáří tak maximálně 20 let, což je o mnoho dřív než začne produkovat semena, už může být kůrovcem napaden a zničen. Pokud bude zas oslaben třeba dalším suchem.

Jediný rozdíl je v tom, že strom vyrůstající přímo ze semene, ne vysázený ze sazeničky, má kvalitnější kořenovou soustavu, tudíž bude proti suchu i proti pokácení větrem odolnější.

Jestli to bude stačit, se uvidí časem.

+1/0
19.10.2016 15:11

E12v79a 84K43o81r56b11e19l12o25v23á 4712366312

Kdyby tihle zelení fanatici šli raději trhat bolševník. jenže to je práce a pěkně hnusná.

+9/−3
19.10.2016 9:55

S21v17a25t91a74v75a 89D18u36r46a19n90o55v53á 3909339824391

Souhlasim s bolsevnikem. Na Sumave se nejedna o zeleny fanatismus. Tam je to souboj nechat prirozeny vyvoj nebo tezit, stavet a plundrovat.

+3/0
19.10.2016 12:06

R87o57m60a67n 84Š15i81m24e81k 5313472854102

Byla jste se podívat na prameny Vltavy? Já si ještě pamatuji, když kolem byl smrkový prales s cedulí, že se jedná o nejcennější část Šumavy. Cedule ani prales tam již není (mám ji někde vyfocenou). Likvidaci této nejcennější části

Šumavy způsobil zelený fanatismus.

Vaše představa, že se jedná o souboj ponechat přirozený vývoj, nebo těžit, stavět a plundrovat, je příliš jednoduchá na to, aby byla pravdivá. Také by se mi nelíbilo, kdyby Šumava dopadla jako Lipno nad Vltavou. Ale využívání krajiny trvale udržitelným způsobem je podle mého názoru v pořádku.

+4/−3
19.10.2016 12:29

S44v96a43t90a51v58a 73D37u95r79a93n53o48v33á 3899119564281

Byla a zase bych to tak nedramatizovala. Strom roste stejne dlouho dobu, at ho vysadite nebo ne. Rozdil je v tom, ze kdyz ponechate to stare, tak mu to poskytne vyzivu (i kdyz to pro oko neni libive a trva to rekneme 5-10 let dele). Krasneho lesa se vy ani ja v nasich zivotech nedockame, protoze to bychom museli zit cca 200-250 let. I doma na zahrade se hnoji kompostem a ten kompost v lese vytvari ony stare stromy. Smrcek, borovicka, mlady doubek ci buk vyrostou do sily jen na tech starych. Je to videt i v tech tzv. kulturnich lesich, kde lesaci nechaji tam sousku, tam parez. Svete div se tem mladym stromkum se na nich dari lepe nez tem vedle vysazenym.

+2/0
19.10.2016 13:12

R77o42m83a82n 77Š69i53m32e20k 5203602934672

Já se nebavím o tom, že by se měly u pramene Vltavy vysazovat stromky, ale o tom, že v důsledku zeleného terorismu tzv. "nejcennější část Šumavy", jak hlásila cedule, byla ponechána svému osudu, tj. zlikvidována kůrovcem. Byly tak "v zájmu výzkumu evoluce" nenávratně ztraceny původní ekotypy smrku, které na daném stanovišti rostly několik stovek let.

Pokud se týká kulturních lesů a paralely s vaší zahrádkou, předpokládám, že nejvíce lesu pomůžeme, když tam vypěstované dřeviny ponecháme, aby následný porost dobře rostl. Obdobně doporučuji, aby i vy jste ponechala vámi vyprodukovanou zeleninu a ovoce na záhonu, neboť tak se tak přiblížíme přírodním procesům.

+6/−1
19.10.2016 13:53

P69e49t46r 74U93t22ě62k48a74l 9180118918

;-DR^;-D;-D

+1/0
19.10.2016 15:12

O77n66d24ř45e81j 90R23a34t13a69j 4530258606291

nikdo právě neví přesně co by bylo výhodnější. jestli sázet nebo nechat být. stovky let se v hospodářských lesích sází, ale možná by bylo výhodnější to nechat být. ale to se teď neví a tohle je příležitost jak to zjistit.

ten les se tam obnoví na to si klidně vsaďte

+1/0
19.10.2016 15:17

R72a47d29i47m 63P76o11l21á34š13e12k 9576953879939

Ono každá verze má svoje, i sázení i ponechání osudu.

Spíš vidím problém, v jaké fázi to bylo ponecháno osudu.

Ze smrkové monokultury vznikne bezzásahem zase smrková monokultura, jen o něco odolnější, protože smrky jsou o pár let věku diverzifikovány, trošku přirozeným vývojem probrány a coby vyrostlé ze semen mají oproti sázeným trochu odolnější kořenový systém. Což možná stačit bude, možná ne.

Jenže my tam potřebujeme listnatý les s příměsí smrku, ne smrkovou monokulturu.

+3/0
19.10.2016 16:01

O78n12d33ř81e90j 98R13a39t85a38j 4290478686641

les si poradí i tak. dobře tak první cyklus bude věkově diverzifikovaný málo, ale případná kalamita už nezničí tak hrozně jako teď. a další cyklus už bude věkově daleko víc odlišný. ten les vyroste klidně stokrát. jemu je to jedno

+1/0
19.10.2016 16:19

R10a94d30i23m 73P49o25l28á37š54e34k 9896653429209

Jenže ten les by tam mohl být už teď. Kdyby se realizoval původní plán vytváření bezzáhové oblasti, ty lesní plantáže místně prokácet a dosadit příslušnými listnáči a teprve potom z toho lesa udělat bezzásahové oblasti.

Dešsítky a možná stovky místních lidí by na tom měly práci po desítky let, než by to bylo hotovo.

Jenže to by na Šumavě nebylo místo pro pražské ekologisty ani by "vědci" z Jihočeské univerzity neměli kde studovat bezprecendentní plošnou kůrovcovou kalamitu a fasovat na ten výzkum tučné granty.

Proto bylo třeba ten původní plán odstřelit a když orkán Kyril vytvořil polomy coby zárodky kůrovcové kalamity, vytvořit podmínky pro plošné zničení té smrkové monokultury.

A místním lidem nepovolit vstup do lesů a přinutit je dojíždět za nějakou prací ze Šumavy desítky kilometrů do měst pod Šumavou.

+2/0
20.10.2016 7:08

V43l33a94s34t40i33m66i30l 43K68o29c68u17r43e19k 4446383420564

Bolševník přišel ze Sovětského Svazu, od Bolševiků, ať jej tedy vytrhají členové KGB, je jich tu jako máku, určitě to svedou.

0/0
21.10.2016 12:22

R34o18m81a44n 31Š47i78m59e74k 5783572114422

Problémy NP Šumava nejsou způsobeny lesníky lačnícími po dřevu, jak je s ochotou presentováno Bláhou, ale jsou způsobeny nenažraností ekologů, kteří chtěli ovládat co největší území. Logicky, čím větší území, tím větší granty, tím větší příjmy pro pár vyvolených, kteří provádí výzkumy. Zásadní chybou bylo vyhlášení NP Šumava na ploše 68342 ha. Pročpak má NP Bavorský les plochu jen 24250 ha? Protože vyhlásili NP pouze na území, které lidé nemohou trvale udržitelně obhospodařovat. Kdežto u nás jsme schopni vyhlásit jakékoliv území za NP s tím, že postupně si ten NP "doděláme". Tímto způsobem můžeme NP vytvořit na jakémkoliv místě ČR. Stačí jej přestat využívat.

Byl jsem v létě ve Švédsku (země, která bává označována ekology za náš vzor). Udivilo mne, že mají NP vyhlášený pouze na ploše 28 ha (NP Hamra).

Cituji: "Lze tu pozorovat přirozený vývoj jehličnatého lesa se všemi věkovými kategoriemi stromů a všemi rostlinnými patry." To my jsme jinačí kabrňáci. Abychom mohli pozorovat přirozený vývoj jehličnatého lesa, potřebujeme plochu 2440x větší a tím i dražší !!! Ale oni to daňoví poplatníci rádi zaplatí. A zahraniční experti tuto vizi rádi podpoří. Také se na ně dostane s nějakým grantem ...

Omezte plochu NP Šumava na třetinu a klidně tuto plochu ponechejte z 95% jako bezzásahovou. Budou všichni spokojení, obyvatelé, návštěvníci a možná i ekologové :-).

PS. Nejsem developer a na Šumavě nemám žádné pozemky

+12/−3
19.10.2016 9:24

M70i29l51a15n 33V22o38l40e42k 5749853536539

Velikost NP je samozřejmě otázka společenského rozhodnutí, Šumava byla díky železné oponě velmi málo dotčena, což je jinak v hustě osídlené Evropě velmi vzácné. Vyhlašování NP v jakékoliv velikosti, ale každou chvíli jinak, je strategie těžařů, ekolog preferuje menší, ale TRVALÉ oblasti bez lidského zásahu.

0/0
19.10.2016 9:54

R80o17m84a27n 19Š94i57m19e18k 5123612884722

Škoda tedy, že ekologové nebyli v roce 1991 u vyhlášení NP Šumava. To by jistě preferovali menší oblast, ale trvale bez lidského zásahu.

+2/0
19.10.2016 12:16

S86v60a72t90a50v84a 67D86u97r87a90n14o20v25á 3149259904421

Souhlasim s vami, ale to by Cesi museli mit takovu disciplinu jako Svedove.

0/0
19.10.2016 12:08

R94a89d76e66k 71H74o56l68í61k 1538334620276

...dobrý příspěvek R^R^R^[>-]

+1/0
19.10.2016 12:27

D89u26š59a35n 76G67o50g33e11l85a 7661824289928

V Kanadě je les ponechán sám sobě a jeďte se podívat-z mohutných padlých stromů rostou nové (tzv. tree nursing),je tam hodně soušek,ale nikoho nenapadne je těžit jen kvůli výdělku.Ohledně šumavských lesů již padlo facek..ale peníze nesmrdí.Jsme v Čechách,no.

+5/−3
19.10.2016 9:11

R23o98m78a53n 93Š26i68m65e98k 5953292884972

Porovnávat využívání území v Kanadě s naší republikou není při současném počtu obyvatel dost možné. Abychom dosáhli stejné lidnatosti, museli bychom se na území našeho státu "zbavit" 10 278 693 svých sousedů. Potom můžeme přetvářet naší přírodu na divočinu, jako v Kanadě ;-)

+7/−1
19.10.2016 9:48

R44o81m33a24n 62S44t70o11n87e59k 1899363569491

nemusíme celou ČR předělávat v divočinu stačí když par procent území přenecháme přírodě ať si tam vládne sama

+4/0
19.10.2016 11:59

R19o93m13a19n 83Š52i80m42e69k 5813982394452

V Kanadě také není divočina na celém jejím území. Já si myslím, že ploch ponechaných svému vývoji, je v rámci stávajících NPR dostatek.

+1/−1
19.10.2016 12:20

O57n33d27ř63e15j 87R69a16t51a76j 4700148476571

k přetváření přírody na divočinu nemusíme vylidňovat republiku. můžeme jen domluvit na tom že tu šumavu prostě necháme být

0/0
19.10.2016 15:22

R91o35m48a88n 26Š46i76m59e71k 5943852454462

Proč by touhu po divočině, kterou presentuje Bláha, měla odnést Šumava a její obyvatelé? Protože jsou daleko od Prahy, nebo je obyvatel Šumavy málo? Proč neuděláme divočinu na Letné v Praze? Když tuto lokalitu (nebo kteroukoliv kolem Prahy ponecháme v bezzásahovém režimu, díky sukcesi vznikne dříve nebo později divočina. I dřeviny se tam objeví (patrně bez smrku).

0/0
20.10.2016 9:26

R26a11d21i51m 24P33o98l22á77š69e95k 9836483869429

Taky jak jim to v Kanadě letos v létě vyschlo, hořela všechna ta vyschlá biomasa jak fakule. A pokud vím, v dotčené oblasti desetitisícům kanaďanů shořel majetek a v oblasti byl vyhlážen krizový stav.

A za druhé když nemůžeme topit uhlím, je ekologické využívat na topení dřevo z lesů

0/0
19.10.2016 16:05

M66i26l42a15n 46V94o88l17e31k 5919823916689

Na to, že je evoluce dnes přijímána jako fakt, je překvapující ten šílený strach z ní. No tak si na tom vymezeném flíčku poradí příroda po svém, bez ohledu na naše estetické cítění. A CO MÁ BÝT? Jestli vás tak trápí pustá krajina, můžete se vyřádit na již existujících pouštích. Tam sice také existuje život, ale jedná se nesrovnatelně větší plochy, než jsou tyto kousky neudržovaného středoevropského lesa.

+1/0
19.10.2016 9:06

M97i60l32o76š 69Z51a52h15r39a35d55n79í48k 4442231645519

To, co provedli zeleni fundamentaliste na Sumave nebyla evoluce, ale revoluce (prislusneho management) Zeleni revolucionari... . Obecne - idea ze najednou vydelim kus drive - po staleti - kulturni krajiny a necham tam misto dosavadniho "managementu" pusobit "ciste sily prirody" neni o moc promyslenejsi, nez by byl experiment s vydelenim casti urbanizovaneho uzemi jako rezervace pro "pritodni" spolecnost. Kde by neplatily bezne zakony jako jinde nybrz zakon dzungle. (Ony tedy... takove "no go" zony vznikaji leckde i neplanovite, to je fakt :-( )

+4/−3
19.10.2016 9:24

M44i91l54a61n 80V98o50l37e92k 5899583416409

No go zóny vzniknou během pár let, příroda se pohybuje v jiných měřítkách, které většina lidí není schopna pojmout a jenom idiot si může myslet, že může být něčím úkolem 'dělat evoluci'.

+1/0
19.10.2016 9:50

M40i24l26o47š 28Z24a96h44r36a37d90n86í34k 4972591745519

To jen zeleni ideologove si nedokazi pripustit, ze zakony evoluce (a interakce

ruznych jedincu ve slozitem systemu s vice ci mene propustnymi hranicemi) plati nejen v prirode ale i v lidske spolecnosti. Mnohe jevy a problemy ktere vznikaji pri koexistenci ruznych "zon" s odlisnym managentem jsou v pripade "no go" mestskych zon a "prisnych rezervaci" v sousedstvi kulturni krajiny vlastne dost podobne. Fyzikalni, matematicke a dalsi prirodni zakony neosidite

+2/0
19.10.2016 9:57

M78i86l15a43n 33V16o16l69e95k 5709103246229

Kdo je podle vás ideolog zelených? Jihočeské matky? Martin Bursík? Kateřina Jacques? Média vám předhodí toho, kdo se jim hodí do jejich plánů a vy to zbaštíte, protože sám potřebujete někoho obviňovat. Předpokládám ještě, že jste přitom zastánce volného trhu...

0/0
19.10.2016 10:26

J24i48n17d30ř96i26c33h 89M79i23t17t64e62r 6744555111896

Matěj Stropnický, pomatenec . Létat letadlem na dovolenou není normální.

+1/0
19.10.2016 11:12

M62i51l21o70š 36Z96a16h17r20a77d32n52í95k 4302241865259

Koukam, ze redakce muj prispevek smazala a tak to zkusim jeste jednou - s opravenymi preklepy a interpunkci. Uvidime, zda mi

to opet nesmazou :) Nevi li nekdo, co je biomasa nenazyval bych ho/ji zelenym ideologem. B. taky neni ideolog, spis politik. (Ktery je rekordmanem ceske politiky co se plytvani penezi na "zelene" projekty tyce - a naslednych narodohosporadskych skod tim zpusobenych.) Oni ti ideologove sedi casto spis na universitach, v mediich maji lobby ktera jejich idelogii - presentovanou pro nevzdelane a naivni ctenare jako "vedu o divocine" - oddane papouskuje a maji casto plno vedeckych titulu. Zmar sumavskych lesu (treba tech nad Plesnym jezerem) ktere byly skutecne pozoruhodne a ne jen plantaze na drevo - ukazal docela nazorne stret te jejich ideologie (staci si znovu precist clanky prislusnych "koryfeju" z let 199x nebo tesne po "Kyrillovi") s realitou

+2/0
19.10.2016 12:07

S43v86a51t11a22v86a 48D10u46r82a92n92o76v47á 3129699204591

Kdy jste byl naposledy na Plesnem? Ten les na stene Plecheho se jiz obnovuje. Sice to stale vypada zvlastne, nekdy i kouzelny, ale ty male stromky mezi temi jerabinami uz jsou. Strom roste vic nez 150 let, aby byl velky, krasny a odolny

+2/−2
19.10.2016 12:11

M84i27l64o73š 11Z76a89h65r67a82d82n83í86k 4682531585809

Na Plesnem jsem byl naposledy pred rokem https://goo.gl/photos/MBoAojvz2fVXGmzQ9 Rostly tam kdysi velke, krasne a odolne (vuci tamnimu drsnemu pocasi, ne vuci "ekology" posvecenemu ataku kurovce) ktere ale vetsinou zahynuly. Kolik je Vam let? Me uz docela dost - a obavam ze, ze dalsich 150 let uz zit nebudu cili nikdy ten prales v jeho majestatne krase, kterou mel jeste tesne po padu bolsevika neuvidim

+3/−1
19.10.2016 12:19

S84v43a87t27a89v84a 54D58u50r36a32n74o14v91á 3789589584751

Byla jsem tam vloni, letos, predloni a ty velke stromy si tam taky pamatuji, ale tim, ze to vytezime nicemu nepomuzeme. Jen to zhorsime. Stary strom = kompost => zivina pro novy strom. Stejne jako na zahrade. A jo je mi vic nez pulstoleti a mam to stesti, ze vyjdu ze dveri domu a jsem v lese.

+2/0
19.10.2016 13:27

S52v72a68t85a73v21a 55D28u65r27a62n95o34v48á 3279659274351

Uhynuly by i tak, a ty mlade stromky tam jsou. Sam jste to temi fotkami potvrdil.

0/0
19.10.2016 13:36

M31i42l93o41š 20Z24a60h50r66a90d62n89í13k 4342371915119

Neni li zasadni rozdil mezi majestatnim 150 let starym smrkem a mladym naletem - k cemu tedy vlastne mame vsechna ta chranena uzemi, prirodni rezervace atd. Klima stredni Evriopy je nastesti takove ze temer vsechno (krome vrcholu Snezky, jiznich svahu Ceskeho Stredohori ci vatych pisku v nivach rek apod. ) co je bez lidskeho zasahu nakonec zaroste lesem. Myslim, ze na ekoterorismu stvou normalne myslici lidi dve zasadni veci: Zaprve - hloupy (NEvedecky) "management" urychlujici kurovcovou zkazu pozoruhodnych horskych lesu - a zadruhe ta zpupnost, s kterou "ekologove" vyhaneji z takto znicene krajiny lidi, aby se poradne nemohli podivat na spoust, kterou "ekologove" zpusobili. Tetrev apod. je jen zastupnym argumentem, driv koexistoval s normalnim hospodarenim v tech lesich docela dobre

+2/0
19.10.2016 17:28

J85a22n 98C69h76l71u70b29n37a 9955540122830

Tak jeďte za pralesem v majestátním kráse jinam, pro pána krále. Co to je za mánii myslet si, že jen a jen na Šumavě byl v minulých desetiletích ideální les a má tomu tak býti beze změny navždy?? Jen tím dokazujete, že ničemu nerozumíte, pouze vlastnímu egu. Tak jako asi většina lidí, která chce vidět divokou přírodu, ale nevytvořenou přírodou.

0/0
20.10.2016 22:13

M56i47l74o53š 36Z26a80h21r61a53d35n33í54k 4642641745239

A co to je za manii myslet si, ze zrovna Sumava mela/ ma i nadale byt dana v plen totalne nepromyslenym, lec o to zpupnejsim "experimentum" hlasatelu jakesi abstraktni "divociny"? Vytvorene sice tedy prirodou (jejiz mechanismy ale nerozlisuji mezi narodnim parkem a napr. skladkou odpadu) ovsem - a to je predevsim nutno zduraznit - jako reakce na svevolna rozhodnuti skupiny lobbistu, kteri ziskali politickou moc v "managentu" narodnich parku resp. CHKO pored 25 lety.. Soucasny stav (a bohuzel i za dalsich 50 let) Sumavy neni dokumentem nejake abstraktni "spontanne vznikle divociny" uprostred Evropy" - nybrz hlavne

dusledkem svevolnych, nekdy pak docela katastrofickych rozhodnuti tech, jimz pred 25 lety byla sverena sprava techto - drive tak krasnych, cennych a pozoruhodnych - uzemi

0/0
20.10.2016 23:37

M37i67l41o47š 40Z53a28h65r54a70d33n21í81k 4282151475819

Tady je vic zaberu z lonskeho rijna. Plechy, Lusen atd. Pardon - neni to promazano https://goo.gl/photos/FddtrZXTEqs233Yr7 :-)

0/0
19.10.2016 12:23

P43e25t25r 59U97t20ě21k88a33l 9680738468

Nevím, ale podle mne ty srovnávací snímky jsou podvod. Co jsem viděl v reportáži o té cestě v TV, tak tam jsou rozsáhlá území suchých klacků zcela bez života - nevím, jestli tohle je cíl, kam se směřuje. A o nich v článku není ani slova, není ani jeden snímek.

Takže - má skepse a nedůvěra vítězí - nevěřím tomu článku. Zamlčuje, co se nehodí. Typická česká žurnalistika.

+7/−4
19.10.2016 8:47

D32a16v15i53d 23C67h85u69d45o26b93a 8565864811554

Není to podvod. Velmi záleží na tom, jestli porovnáváte místa, kde proběhl žír v 90. letech a místa po Kyrillovi z r. 2007. Např. Březnické údolí x Poledník.

0/0
19.10.2016 15:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.