Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tohle je 15 nejúžasnějších kol, která se dají sehnat v Česku

Krása, inovace, technologie a zajímavé materiály. I u nás jsou k sehnání kola, která rozhodně nejsou obyčejná. Do našeho výběru těch nejzajímavějších jsme se snažili zahrnout všechny hlavní kategorie kol, nikdy však dva stroje od stejné firmy. A přednost dostaly inovativní značky. Zde jsou kola, která iDNES.cz vybral s reprezentačním MTB mechanikem Pavlem Čábelickým i dalšími odborníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T12o55m45a64s 14D60o45l32e84z18e54l 2236739952687

Detske kolo Belter je spice. Kupoval jsem dceri 16ku a ted budu kupovat 20ku. Cena je oproti jinym kolum vyssi, ale kvalita je uplne jinde.

Spravny vyder redakce.

Lepsi detske kolo v CR se sehnat neda. Navic je toto kolo minimalne o tridu (spis dve) lepsi nez nejlepsi konkurence.

Osobne bych, ale bral levnejsi variantu 20ky nebo variantu s kotoucovkama. Misto varianty s tlustejma plastema (Urban).

0/0
5.11.2016 19:27

J79a36n 62C97h14o12d10u23r12a 1272219903803

Tak jsem se těšil na kola, ale bohužel. U třetí fotky to už vypínám. Já vím, je to blbý klik, ale já si chci porovnat 1. s 4. kolem, v tomto zobrazení je to vopruz

0/0
2.11.2016 9:07

F22i45l33i32p 36S24o80k66o89l 2510151480

Na mě jsou ta kola malá. Potřebuji kolo na dospěláka, s výškou dva metry, prosím.

0/0
29.10.2016 19:30

A47l39e63š 57J27e87t78m18a12r 1859225583634

Nejúžasnější kolo je to na které vám zbyde čas na něm jezdit.

+4/0
27.10.2016 15:51

P11a41v42e46l 91N68e63d20ě49l84a 5326850594241

Když iž bych si musel z tohohle vybrat, tak jen to Colnago a to jen z melancholie ke značce.

+2/−2
25.10.2016 16:20

J12a89r83o57s58l18a76v 61K82a47d69l92e13c 5111139422461

Vypadá to spíše, že kolo se dostalo do slepé uličky a čeká se na revoluční řešení.

+1/−1
21.10.2016 9:25

M19a77r59t79i34n 56P15o22s78p41í24š97i54l 8415701676727

co? tak už i tady články na x pokračování, aby se zobrazilo více reklamy? Jedejn můj celkem oblíbený server s tím začal, občas jsem nahlédl, teď už tak půl roku tam nechodím.

+10/0
20.10.2016 20:18

M76a28r28t38i62n 49D86u48f58e93k 3752977658624

Jakoby už trekingovym kolům odzvonilo, či co?

0/−1
20.10.2016 19:56

V16o17j47t22ě17c98h 44M76a42r78h44o79u76l 8618632387163

Byla to slepá ulička. Pro důchodce jsou teď elektrokola.

+3/−2
21.10.2016 15:12

V98i35k39t33o84r 24J18a56n38e72b40a 4755618384245

Intense pěknej. V téhle kategorii ještě aspiruje na zástupce v tomto výběru Canyon Sender.

0/0
20.10.2016 18:03

M23a78r18t90i16n 29B62ř67e38z10i84n48a 8938825720342

Kola jsou to sice zajímavá,mají ale jednu zásadní vadu. Musí se na nich šlapat.;-)

+1/−2
20.10.2016 17:05

M84a29r87e76k 72T35u38r30n91o39v64e78c 7365132100796

No jestli jste si je prošel všechna, tak byste věděl, že u některých z těch kol už ani to ne. :-)

0/0
15.11.2016 6:52

P30e65t97r 53T72a32f85t 9453677114339

Neverim, ze ocelove kolo Author Ronin lip zajisti pohodli nez karbon.

Sam jezdim vetsinou na silnicce a mam doma jak karbonovou, tak ocelovou a to pohodli se neda srovnat, to je sto a jedna!

Zkratka tady nekdo hodne veri marketingovemu popisu kola, ktere uz z podstaty pouziteho materialnu musi byt tvrde. A pouziti sirsich plastu tu absenci treba jen karbonove sedlovky v zadnem pripade nenahradi!

Autor by si mel dane kolo i projet, aby nam pak jen slepe nepredkladal info vyrobce. Tim samozrejme nerikam, ze Ronin je spatne kolo. Jen ten popis moc neodpovida - zkusenosti viz napr. http://www.nakole.cz/clanky/1283-test-kola-author-ronin-2016.html

+3/−2
20.10.2016 16:36

M10i75c24h73a64l 48V55a56n73ž60u50r87a 7508863979754

Pane Taft, můžete prosím, zkusit trochu popsat rozdíl jízdy ocelové trubky a karbonové ?Pokud tedy nemyslíte pouze o asi znatelném rozdílu váhy. Děkuji

+1/−1
20.10.2016 16:57

P63e83t40r 34T98a14f96t 9733277744809

Tak ono neni karbonova trubka jako trubka, neb ten material se muze ruzne skladat, aby mel pozadovane vlastnosti v ruznych smerech - napr. v jednom smeru je pak pruzny, v druhem tuhy, v dalsim krehky. Zato ocel je ocel a hlinik hlinik, oboji ma stale vlastnosti ve vsech smerech a jsou vyrazne tuzsi (i kdyz casem lehce meknou).

Zkratka jsem jeste nejel na ocelovem ramu, ktery by byl jen vzdalene tak pruzny, jako pohodlny karbonovy (jsou samozrejme i tvrde karbony).

Nejlepe je to poznat, kdyz vyzkousite na stejnem kole hlinikovou sedlovku (jako ma napr. prave zminovany Ronin) a nasledne pruznou karbonovou. Ten rozdil je az neuveritelny, jako byste sedl na uplne jine kolo.

Obdobne ovlivnila jizdu i karbonova riditka (mam v jednom kuse s prestavcem), ktera jsou o dost pohodlnejsi nez hlinik.

Vse, o cem mluvim, se samozrejme tyka silnicek.

+5/−6
20.10.2016 17:11

M21i96c11h41a14l 33V14a30n26ž25u90r23a 7878573539164

Velmi vám děkuji, za skvěle popsaný rozdíl. Silničku znám právě jen z ocelových trubek, takže karbon je pro mě jen teorie. Moc děkuji, mějte se fajn.

+5/0
20.10.2016 20:07

M89i78r76o57s65l73a55v 32K60o36č76í 5331941772493

Vážená pane , děkujeme Vám za obsáhlý, ale jednoznačně mylný popis rozdílu mezi rámem...popisuji obecně ocel-karbon. Karbon se začal používat nejen pro svou nízkou hmotnost a tvárnost ( a není tomu tak vždy v porovnání s duralovými rámy vyrobenými HFS technologií ) ale především pro svou TUHOST !!!! ...tudíž svezení na kole s karbonovým rámem

( tužším a křehčím ) je MÉNĚ POHODLNÉ než na kole dural-ocel.

Pokud budete mít zájem, můžeme Vám zařídit exkurzi do výroby.

+9/0
20.10.2016 22:03

D55u89š67a43n 59M71a28s46á64r 3451651802605

Již dlouho uvažuji o koupi cyklokrosového kola, ale po přečtení názoru pana Tafta, a jeho názorového oponenta, pana Kočího, jsem lehce zneklidněn. Pravda bude uprostřed? Nejsem žádný odborník, spíše uživatel kola, jisté je, že budu míti při koupi nového Authora pěkně zamotanou šišku.

0/0
21.10.2016 14:35

P71e70t52r 75T55a96f17t 9943497264249

Ja psal o silnicnich kolech. U cyklokrosu, pokud je mi znamo, se celkem casto saha po kovovych ramech, ktere jsou celkove odolnejsi.

Ale jsou samozrejme i karbonove ramy na cyklokros, ovsem cenove o dost drazsi. Holt karbon je obecne krehci a hur se opravuje.

Zkratka tady bych se zeptal lidi, co cyklokros jezdi - nebo se podival na nejake cykloforum, napr. http://www.bike-forum.cz/forum/vyber-kola-cyklokros.html

+1/0
21.10.2016 15:04

V46i50t 78P80o77c55h79m35a48n 7743446325307

Karbon se neopravuje. Teda muze ho opravovat jen blazen.

0/−3
21.10.2016 20:17

P24e93t44r 70T41a22f21t 9983927944599

Budete se divit, ale karbon se opravuje a na opravy je spoleh - znam nekolik lidi, kteri oprav jiz vyuzili a rozhodne to nejsou blazni! Spise jde o vasi neznalost.

Vice viz napr. http://oprava-karbonu.cz/faq/co-vsechno-se-da-opravit/

+1/0
21.10.2016 20:49

V11o77j96t70ě54c16h 72M52a95r18h91o47u68l 8188642407423

V zásadě je to asi takhle:

Ocel je těžká, ale pevná, proto lze používat velmi tenké trubky, které jsou pak pružnější (pohodlnější).

Hliník je lehký, ale křehký, proto mají hliníkové trubky tlustší stěny a větší průměr, rám je tuhý a tvrdý (nepohodlný).

Výhoda karbonu spočívá v možnosti vrstvit materiál přesně tam, kam je třeba, co má být tuhé, tam je materiálu více, co má pružit, tam je ho třeba méně a v jiné struktuře. Proto jsou karbonová kola tuhá v záběru a přitom pohodlná.

Na tu krosku karbon, nebo špičkové ocelové trubky (vlastnosti s karbonem srovnatelné při mírně vyšší váze). Hliník bude vždycky koza...

+5/0
21.10.2016 15:09

J29a38k58u76b 27N85e52b33u72r13k56a 6675597190339

Se vším souhlas. Hliniku se vyhnout, pokud jde o pohodlí.

0/0
2.11.2016 17:39

J60a49k25u44b 34N91e77b67u37r52k61a 6725567740639

Z vlastní zkusenosti: dobrá volba na CX kolo, které není primárně na závody, je rám lepší ocel a vidlice karbon.

0/0
2.11.2016 17:36

P61e13t64r 64T97a87f54t 9433757204219

Vazeny pane Koci, pokud budete mit zajem, pujcim vam sve karbonove pohodlne kolo (nebo mych kamaradu, projel jsem jich vic nez dost) a soucasne i kolo ocelove. Mozna se nekdo prida i s hlinikem (duralem) nebo titanem.

Bych to zkratil, mluvim ze sve praxe a opravdu jsem jeste nikdy nesedel na pohodlnejsi silnicce nez karbonove. Tim nerikam, ze neexistuji extra tuhe zavodni specialy, ale i tady uz se zohlednuje pohodlnost.

Nejjednodussi je si projet karbonovou silnicku a nasledne sednout na hlinikovou, pak neni o cem mluvit. Ze je karbon pohodlnejsi, lip tlumici vibrace, vam potvrdi kazdy silnickar.

Jedna vec je zakladni teorie a druha, jak se karbonove ramy vyrabeji - je to celkem veda, rucni prace a proto taky dobry ram stoji hodne penez. Je pak soucasne rychly i pohodlny, zkratka v kazde casti kola je karbon jinak poskladany, se zamerenim na jine vlastnosti. A proc nejsou vsechna kola karbonova? Protoze je o dost drazsi a rozdily nejsou az tak vyrazne.

A pokud chcete i "tvrda data", neni nic jednodussiho nez si najit nejaky srovnavaci test at uz z nemeckych nebo anglickych zdroju na netu, jsou jich mraky a jsou v nich vedle srovnavani jidznich vlastnosti i presna laboratorni mereni.

Prakticky test napr. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM

0/0
21.10.2016 14:53

V88i34t 58P56o92c45h94m48a43n 7143866915527

Amen R^

0/0
21.10.2016 20:11

V37á59c90l49a74v 33J78o76n97á48š 8932643942543

Ceny moc úžasný nejsou....

+1/0
20.10.2016 16:13

D34a62n15i15e49l 34K23o12r53o19u79s 9581254779170

Bojkot silniček Specialized?

+2/−1
20.10.2016 15:47

M41o59j74m20í22r 37S47k96á15l68a 2510402446

A co je na kolech ze supermarketu úžasného?;-D

+1/0
20.10.2016 16:04

D90a85n63i91e97l 90K69o84r37o98u46s 9661384349150

?

0/−1
20.10.2016 16:30

T80o68m25á18š 11Š69t66e88c 4288530825267

Teda, nemôžem si pomôcť, ale pripadá mi to málo pestré. Teda, keď na to pozerám poriadne, tak mi tam asi chýba hlavne nejaký ľahký závodný HT. Miesto toho sú tam 4 cesťáky (no hej, jeden je E, ďalší retro, ďalší Ti-karbón a ďalší čisto titán), dva gravel, ...

Urgestalt znie rozhodne ako dobrý tip na karbónový šperk.

+1/0
20.10.2016 14:45

M86o64j98m45í96r 93S78k21á67l54a 2870602336

"Frame my wheels";-)

0/0
20.10.2016 15:26

O17s31k13a59r 38K53o82v12a41ř25í46k 8527433396737

Od Treku nic? :-/

0/0
20.10.2016 13:50

M33o96j45m48í25r 73S82k30á38l62a 2480722596

;-D;-D

0/−3
20.10.2016 15:18

J22i47r36i 79B64e83c93v47a63r 7382889106

Jezdil jsem závodně před 35 lety (kdy byl vrcholem Favorit F1) -a i dnes se rád podívám na krásné kolo! A je mi jedno, zda se jedná o skutečně 15 těch NEJ -mně se výběr líbí ..ale nejvíc mne zaujal Electra Cruiser Lux 1 R^

+4/0
20.10.2016 11:44

V98l24a54d48i62m92í63r 63H14a86v70r18á49n45e58k 7336116730957

Pejsek a kočička uvařili dort, a nyní si zašli vybrat kolo...:-)

+2/0
20.10.2016 11:05

J88a79k33u88b 93N88e65b86u58r45k36a 6695677550489

Když už je v titulku to Česko, čekal bych víc českých kol: alespoň SingleBe a Favorit a případně další český rámaře. Jinak podle mě nemá smysl dělit kola podle toho, zda se dají sehnat u nás. A nakonec, každý cyklista má jiné měřítko toho, co je "nejúžasnější" kolo ;-)

+9/0
20.10.2016 11:00

P25e59t38r 80P74r69a83v19d55a 4353759273

Dva naše zástupce v patnáctce zahrnující výrobce z celého světa považuji za odpovídající. Ale možná je to dobrý tip pro příště - NEJ kola českých výrobců

+7/0
20.10.2016 11:22

J40i29r34i 69B45e88c41v10a29r 7752349596

Nebo spíše výběr rozdělit na "dostupná" a zbytek. Protože neznám žádného amatéra, který by si koupil kolo za čtvrt milionu! PS: pokud beru v úvahu skutečně pravidelně jezdící amatéry, ne zazobanec, který chce oslnit !

+7/−1
20.10.2016 11:52

M59a96r15e15k 28K76a27r12a62f11f29a 9986944302986

Kolo za čtvrtmilonu asi né ale jsou stovky jiných, kteří dají ochotně za kolo 90-110 tis. a o podnikatele rozhodně nejde.

+3/0
20.10.2016 12:10

P36e14t70r 76P63r28a70v35d66a 4333749893

Reaguji na dva predchozi prispevky: je prave problem jak to rozdelit na kola dostupna a nedostupna. P. Karaffa ma pravdu, uplne "obycejni" lide nezridka jezdi na kolech za 100 000. Kdybych to nevidel a neznal, tak tomu neverim

+2/0
20.10.2016 12:30

J80i36ř55í 28M49a35c77e30k 3775635784901

Typicky český přístup: „kolo“ = horské kolo. V cizině existují i jiná kola (např. kola vhodná na expedice a dlouhé cesty). Ta jsou úžasná i v tom, že mají nosič, blatníky, světla. Ale u nás se na taková kola všichni dívají spatra.

+17/0
20.10.2016 10:45

A77l17e72n64a 38V10e35s74e25l89á 3143941585978

Já myslím, že ani ne. Kola vhodná na expedice existují i u nás, ale je to přece jen taková kategorie "spolehlivého tahouna". I když je k danému účelu vhodný až ideální, na výstavu plnokrevníků ho nepošlete.

+3/−1
20.10.2016 11:11

M69a41r87e71k 47K80a52r86a45f75f16a 9826784722266

Tak zrovna ten Author Ronin je pro expedice s blatníky a hodně značek je nabízí Pravda je, že kola dnes nejsou univerzální jako dřív.

+3/0
20.10.2016 12:14

M98a30r72t35i78n 98D55u54f16e95k 3662967108744

Expedice s berany?

0/−1
20.10.2016 19:52

J90a31n 59S68t50o64d46o42l16a 7251970473900

Jasně. Co jiného by tam mělo být?

+2/0
20.10.2016 23:57

M71a96r58t55i30n 61D58u26f68e41k 3692787988234

Běžná sportovní řidítka

0/−1
20.10.2016 23:58

J86a81n 74S80t82o52d22o54l54a 7551230373170

Na těch nezměníte polohu. Expediční kolo má sloužit mnohadenní jízdě s nákladem. Berany se dají chytit tolika způsoby, a proto se právě na expediční kola běžně dávají.

+4/0
21.10.2016 0:02

M78a66r24t57i36n 41D17u83f57e57k 3502457458504

Aha. Děkuji za vysvětlení. Je však zajímavé, proč třeba vsf Fahrrad Manufaktur je na expediční kolo nedá?

0/0
21.10.2016 0:07

J57i31ř89í 89Č88e51r51m59á59k 4408431249940

Máte pravdu, ale přeci jen z drtivé většiny MTB expediční kolo uděláte (blatníky, nosič, slicky plaste, tenci ráfky cca 25ky) - zrovna letos v létě si kamarád takto upravil MTB na expediční cestu po Rakousku a musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Naopak (z expedicniho kola udělat MTB) to ale nejde.

0/0
20.10.2016 19:56







Najdete na iDNES.cz