Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tohle je 15 nejúžasnějších kol, která se dají sehnat v Česku

Krása, inovace, technologie a zajímavé materiály. I u nás jsou k sehnání kola, která rozhodně nejsou obyčejná. Do našeho výběru těch nejzajímavějších jsme se snažili zahrnout všechny hlavní kategorie kol, nikdy však dva stroje od stejné firmy. A přednost dostaly inovativní značky. Zde jsou kola, která iDNES.cz vybral s reprezentačním MTB mechanikem Pavlem Čábelickým i dalšími odborníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T45o13m63a66s 62D56o13l66e54z40e74l 2586879262697

Detske kolo Belter je spice. Kupoval jsem dceri 16ku a ted budu kupovat 20ku. Cena je oproti jinym kolum vyssi, ale kvalita je uplne jinde.

Spravny vyder redakce.

Lepsi detske kolo v CR se sehnat neda. Navic je toto kolo minimalne o tridu (spis dve) lepsi nez nejlepsi konkurence.

Osobne bych, ale bral levnejsi variantu 20ky nebo variantu s kotoucovkama. Misto varianty s tlustejma plastema (Urban).

0/0
5.11.2016 19:27

J30a58n 93C37h33o52d33u79r51a 1392139253753

Tak jsem se těšil na kola, ale bohužel. U třetí fotky to už vypínám. Já vím, je to blbý klik, ale já si chci porovnat 1. s 4. kolem, v tomto zobrazení je to vopruz

0/0
2.11.2016 9:07

F23i20l73i87p 71S14o76k16o14l 2660441730

Na mě jsou ta kola malá. Potřebuji kolo na dospěláka, s výškou dva metry, prosím.

0/0
29.10.2016 19:30

A77l55e38š 29J82e28t76m49a13r 1609795553674

Nejúžasnější kolo je to na které vám zbyde čas na něm jezdit.

+4/0
27.10.2016 15:51

P67a71v91e79l 82N25e33d52ě87l90a 5406300114691

Když iž bych si musel z tohohle vybrat, tak jen to Colnago a to jen z melancholie ke značce.

+2/−2
25.10.2016 16:20

J25a21r92o24s54l36a91v 59K73a77d51l32e55c 5841479352201

Vypadá to spíše, že kolo se dostalo do slepé uličky a čeká se na revoluční řešení.

+1/−1
21.10.2016 9:25

M58a93r41t14i46n 14P23o33s82p29í50š35i67l 8465871626267

co? tak už i tady články na x pokračování, aby se zobrazilo více reklamy? Jedejn můj celkem oblíbený server s tím začal, občas jsem nahlédl, teď už tak půl roku tam nechodím.

+10/0
20.10.2016 20:18

M16a34r90t67i64n 11D40u74f22e27k 3122417928764

Jakoby už trekingovym kolům odzvonilo, či co?

0/−1
20.10.2016 19:56

V67o49j65t29ě70c17h 37M20a74r88h10o30u53l 8728182487193

Byla to slepá ulička. Pro důchodce jsou teď elektrokola.

+3/−2
21.10.2016 15:12

V14i43k91t67o41r 10J29a89n38e40b73a 4705908944315

Intense pěknej. V téhle kategorii ještě aspiruje na zástupce v tomto výběru Canyon Sender.

0/0
20.10.2016 18:03

M50a35r73t66i27n 80B67ř90e19z77i23n25a 8788635800852

Kola jsou to sice zajímavá,mají ale jednu zásadní vadu. Musí se na nich šlapat.;-)

+1/−2
20.10.2016 17:05

M14a78r91e37k 58T83u98r18n64o10v80e77c 7965462130966

No jestli jste si je prošel všechna, tak byste věděl, že u některých z těch kol už ani to ne. :-)

0/0
15.11.2016 6:52

P15e97t12r 46T44a81f91t 9323747114579

Neverim, ze ocelove kolo Author Ronin lip zajisti pohodli nez karbon.

Sam jezdim vetsinou na silnicce a mam doma jak karbonovou, tak ocelovou a to pohodli se neda srovnat, to je sto a jedna!

Zkratka tady nekdo hodne veri marketingovemu popisu kola, ktere uz z podstaty pouziteho materialnu musi byt tvrde. A pouziti sirsich plastu tu absenci treba jen karbonove sedlovky v zadnem pripade nenahradi!

Autor by si mel dane kolo i projet, aby nam pak jen slepe nepredkladal info vyrobce. Tim samozrejme nerikam, ze Ronin je spatne kolo. Jen ten popis moc neodpovida - zkusenosti viz napr. http://www.nakole.cz/clanky/1283-test-kola-author-ronin-2016.html

+3/−2
20.10.2016 16:36

M34i42c87h39a97l 51V39a52n29ž78u98r76a 7898753449644

Pane Taft, můžete prosím, zkusit trochu popsat rozdíl jízdy ocelové trubky a karbonové ?Pokud tedy nemyslíte pouze o asi znatelném rozdílu váhy. Děkuji

+1/−1
20.10.2016 16:57

P33e57t82r 45T24a72f91t 9793377264849

Tak ono neni karbonova trubka jako trubka, neb ten material se muze ruzne skladat, aby mel pozadovane vlastnosti v ruznych smerech - napr. v jednom smeru je pak pruzny, v druhem tuhy, v dalsim krehky. Zato ocel je ocel a hlinik hlinik, oboji ma stale vlastnosti ve vsech smerech a jsou vyrazne tuzsi (i kdyz casem lehce meknou).

Zkratka jsem jeste nejel na ocelovem ramu, ktery by byl jen vzdalene tak pruzny, jako pohodlny karbonovy (jsou samozrejme i tvrde karbony).

Nejlepe je to poznat, kdyz vyzkousite na stejnem kole hlinikovou sedlovku (jako ma napr. prave zminovany Ronin) a nasledne pruznou karbonovou. Ten rozdil je az neuveritelny, jako byste sedl na uplne jine kolo.

Obdobne ovlivnila jizdu i karbonova riditka (mam v jednom kuse s prestavcem), ktera jsou o dost pohodlnejsi nez hlinik.

Vse, o cem mluvim, se samozrejme tyka silnicek.

+5/−6
20.10.2016 17:11

M91i33c65h28a58l 73V81a26n36ž22u79r16a 7128473669554

Velmi vám děkuji, za skvěle popsaný rozdíl. Silničku znám právě jen z ocelových trubek, takže karbon je pro mě jen teorie. Moc děkuji, mějte se fajn.

+5/0
20.10.2016 20:07

M24i11r68o80s63l64a78v 79K40o42č37í 5321191692953

Vážená pane , děkujeme Vám za obsáhlý, ale jednoznačně mylný popis rozdílu mezi rámem...popisuji obecně ocel-karbon. Karbon se začal používat nejen pro svou nízkou hmotnost a tvárnost ( a není tomu tak vždy v porovnání s duralovými rámy vyrobenými HFS technologií ) ale především pro svou TUHOST !!!! ...tudíž svezení na kole s karbonovým rámem

( tužším a křehčím ) je MÉNĚ POHODLNÉ než na kole dural-ocel.

Pokud budete mít zájem, můžeme Vám zařídit exkurzi do výroby.

+9/0
20.10.2016 22:03

D53u60š95a23n 79M28a25s92á27r 3371211772755

Již dlouho uvažuji o koupi cyklokrosového kola, ale po přečtení názoru pana Tafta, a jeho názorového oponenta, pana Kočího, jsem lehce zneklidněn. Pravda bude uprostřed? Nejsem žádný odborník, spíše uživatel kola, jisté je, že budu míti při koupi nového Authora pěkně zamotanou šišku.

0/0
21.10.2016 14:35

P75e15t45r 65T35a57f14t 9373677854489

Ja psal o silnicnich kolech. U cyklokrosu, pokud je mi znamo, se celkem casto saha po kovovych ramech, ktere jsou celkove odolnejsi.

Ale jsou samozrejme i karbonove ramy na cyklokros, ovsem cenove o dost drazsi. Holt karbon je obecne krehci a hur se opravuje.

Zkratka tady bych se zeptal lidi, co cyklokros jezdi - nebo se podival na nejake cykloforum, napr. http://www.bike-forum.cz/forum/vyber-kola-cyklokros.html

+1/0
21.10.2016 15:04

V28i40t 54P93o26c52h82m57a41n 7223226945277

Karbon se neopravuje. Teda muze ho opravovat jen blazen.

0/−3
21.10.2016 20:17

P87e87t61r 47T71a61f51t 9293647614889

Budete se divit, ale karbon se opravuje a na opravy je spoleh - znam nekolik lidi, kteri oprav jiz vyuzili a rozhodne to nejsou blazni! Spise jde o vasi neznalost.

Vice viz napr. http://oprava-karbonu.cz/faq/co-vsechno-se-da-opravit/

+1/0
21.10.2016 20:49

V43o63j60t91ě44c77h 49M32a37r36h40o10u84l 8488332207673

V zásadě je to asi takhle:

Ocel je těžká, ale pevná, proto lze používat velmi tenké trubky, které jsou pak pružnější (pohodlnější).

Hliník je lehký, ale křehký, proto mají hliníkové trubky tlustší stěny a větší průměr, rám je tuhý a tvrdý (nepohodlný).

Výhoda karbonu spočívá v možnosti vrstvit materiál přesně tam, kam je třeba, co má být tuhé, tam je materiálu více, co má pružit, tam je ho třeba méně a v jiné struktuře. Proto jsou karbonová kola tuhá v záběru a přitom pohodlná.

Na tu krosku karbon, nebo špičkové ocelové trubky (vlastnosti s karbonem srovnatelné při mírně vyšší váze). Hliník bude vždycky koza...

+5/0
21.10.2016 15:09

J94a27k12u63b 91N49e48b47u68r52k88a 6955347960989

Se vším souhlas. Hliniku se vyhnout, pokud jde o pohodlí.

0/0
2.11.2016 17:39

J75a91k15u82b 87N32e65b96u43r72k71a 6885607570619

Z vlastní zkusenosti: dobrá volba na CX kolo, které není primárně na závody, je rám lepší ocel a vidlice karbon.

0/0
2.11.2016 17:36

P62e32t37r 40T60a69f43t 9863797704209

Vazeny pane Koci, pokud budete mit zajem, pujcim vam sve karbonove pohodlne kolo (nebo mych kamaradu, projel jsem jich vic nez dost) a soucasne i kolo ocelove. Mozna se nekdo prida i s hlinikem (duralem) nebo titanem.

Bych to zkratil, mluvim ze sve praxe a opravdu jsem jeste nikdy nesedel na pohodlnejsi silnicce nez karbonove. Tim nerikam, ze neexistuji extra tuhe zavodni specialy, ale i tady uz se zohlednuje pohodlnost.

Nejjednodussi je si projet karbonovou silnicku a nasledne sednout na hlinikovou, pak neni o cem mluvit. Ze je karbon pohodlnejsi, lip tlumici vibrace, vam potvrdi kazdy silnickar.

Jedna vec je zakladni teorie a druha, jak se karbonove ramy vyrabeji - je to celkem veda, rucni prace a proto taky dobry ram stoji hodne penez. Je pak soucasne rychly i pohodlny, zkratka v kazde casti kola je karbon jinak poskladany, se zamerenim na jine vlastnosti. A proc nejsou vsechna kola karbonova? Protoze je o dost drazsi a rozdily nejsou az tak vyrazne.

A pokud chcete i "tvrda data", neni nic jednodussiho nez si najit nejaky srovnavaci test at uz z nemeckych nebo anglickych zdroju na netu, jsou jich mraky a jsou v nich vedle srovnavani jidznich vlastnosti i presna laboratorni mereni.

Prakticky test napr. https://www.youtube.com/watch?v=h3RG5dztrXM

0/0
21.10.2016 14:53

V53i95t 19P96o43c41h12m43a10n 7193556285377

Amen R^

0/0
21.10.2016 20:11

V79á71c61l14a29v 29J76o58n85á21š 8892353722963

Ceny moc úžasný nejsou....

+1/0
20.10.2016 16:13

D65a48n16i58e27l 13K26o21r21o10u34s 9751384569580

Bojkot silniček Specialized?

+2/−1
20.10.2016 15:47

M23o60j53m76í18r 13S80k96á80l81a 2590512426

A co je na kolech ze supermarketu úžasného?;-D

+1/0
20.10.2016 16:04

D93a20n96i16e17l 68K15o76r61o12u95s 9101344629600

?

0/−1
20.10.2016 16:30

T49o14m94á52š 48Š11t37e96c 4388810945877

Teda, nemôžem si pomôcť, ale pripadá mi to málo pestré. Teda, keď na to pozerám poriadne, tak mi tam asi chýba hlavne nejaký ľahký závodný HT. Miesto toho sú tam 4 cesťáky (no hej, jeden je E, ďalší retro, ďalší Ti-karbón a ďalší čisto titán), dva gravel, ...

Urgestalt znie rozhodne ako dobrý tip na karbónový šperk.

+1/0
20.10.2016 14:45

M62o67j18m77í45r 53S74k78á27l89a 2360682306

"Frame my wheels";-)

0/0
20.10.2016 15:26

O87s53k45a97r 50K79o17v77a27ř46í40k 8777633986937

Od Treku nic? :-/

0/0
20.10.2016 13:50

M91o82j10m76í35r 72S26k24á93l92a 2280642806

;-D;-D

0/−3
20.10.2016 15:18

J87i80r32i 24B67e82c27v23a82r 7602409416

Jezdil jsem závodně před 35 lety (kdy byl vrcholem Favorit F1) -a i dnes se rád podívám na krásné kolo! A je mi jedno, zda se jedná o skutečně 15 těch NEJ -mně se výběr líbí ..ale nejvíc mne zaujal Electra Cruiser Lux 1 R^

+4/0
20.10.2016 11:44

V25l79a83d49i71m46í67r 88H75a84v34r16á36n91e94k 7246366310137

Pejsek a kočička uvařili dort, a nyní si zašli vybrat kolo...:-)

+2/0
20.10.2016 11:05

J56a61k52u96b 39N64e17b62u95r25k75a 6785987480469

Když už je v titulku to Česko, čekal bych víc českých kol: alespoň SingleBe a Favorit a případně další český rámaře. Jinak podle mě nemá smysl dělit kola podle toho, zda se dají sehnat u nás. A nakonec, každý cyklista má jiné měřítko toho, co je "nejúžasnější" kolo ;-)

+9/0
20.10.2016 11:00

P92e57t46r 40P54r31a80v95d91a 4223959973

Dva naše zástupce v patnáctce zahrnující výrobce z celého světa považuji za odpovídající. Ale možná je to dobrý tip pro příště - NEJ kola českých výrobců

+7/0
20.10.2016 11:22

J17i41r90i 31B98e56c39v36a83r 7622369856

Nebo spíše výběr rozdělit na "dostupná" a zbytek. Protože neznám žádného amatéra, který by si koupil kolo za čtvrt milionu! PS: pokud beru v úvahu skutečně pravidelně jezdící amatéry, ne zazobanec, který chce oslnit !

+7/−1
20.10.2016 11:52

M19a17r39e14k 91K59a18r55a17f87f54a 9126654882906

Kolo za čtvrtmilonu asi né ale jsou stovky jiných, kteří dají ochotně za kolo 90-110 tis. a o podnikatele rozhodně nejde.

+3/0
20.10.2016 12:10

P58e35t79r 55P15r27a67v19d55a 4643339533

Reaguji na dva predchozi prispevky: je prave problem jak to rozdelit na kola dostupna a nedostupna. P. Karaffa ma pravdu, uplne "obycejni" lide nezridka jezdi na kolech za 100 000. Kdybych to nevidel a neznal, tak tomu neverim

+2/0
20.10.2016 12:30

J78i52ř18í 19M18a93c19e53k 3445235514911

Typicky český přístup: „kolo“ = horské kolo. V cizině existují i jiná kola (např. kola vhodná na expedice a dlouhé cesty). Ta jsou úžasná i v tom, že mají nosič, blatníky, světla. Ale u nás se na taková kola všichni dívají spatra.

+17/0
20.10.2016 10:45

A98l61e86n51a 10V52e45s29e42l66á 3483771585818

Já myslím, že ani ne. Kola vhodná na expedice existují i u nás, ale je to přece jen taková kategorie "spolehlivého tahouna". I když je k danému účelu vhodný až ideální, na výstavu plnokrevníků ho nepošlete.

+3/−1
20.10.2016 11:11

M79a79r91e48k 29K58a37r36a64f75f64a 9786444922706

Tak zrovna ten Author Ronin je pro expedice s blatníky a hodně značek je nabízí Pravda je, že kola dnes nejsou univerzální jako dřív.

+3/0
20.10.2016 12:14

M79a46r23t21i38n 63D16u65f79e67k 3542217878334

Expedice s berany?

0/−1
20.10.2016 19:52

J46a84n 69S41t59o22d38o72l52a 7741320423710

Jasně. Co jiného by tam mělo být?

+2/0
20.10.2016 23:57

M35a32r75t45i73n 10D36u71f86e11k 3632477538264

Běžná sportovní řidítka

0/−1
20.10.2016 23:58

J73a36n 67S61t13o25d47o40l39a 7781180133430

Na těch nezměníte polohu. Expediční kolo má sloužit mnohadenní jízdě s nákladem. Berany se dají chytit tolika způsoby, a proto se právě na expediční kola běžně dávají.

+4/0
21.10.2016 0:02

M58a50r73t69i45n 16D30u44f39e57k 3902197468864

Aha. Děkuji za vysvětlení. Je však zajímavé, proč třeba vsf Fahrrad Manufaktur je na expediční kolo nedá?

0/0
21.10.2016 0:07

J95i74ř97í 68Č76e21r67m22á98k 4268161709390

Máte pravdu, ale přeci jen z drtivé většiny MTB expediční kolo uděláte (blatníky, nosič, slicky plaste, tenci ráfky cca 25ky) - zrovna letos v létě si kamarád takto upravil MTB na expediční cestu po Rakousku a musím říct, že to vůbec nebylo špatné. Naopak (z expedicniho kola udělat MTB) to ale nejde.

0/0
20.10.2016 19:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.