- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Průrva na snímku je vytesaná chodba při těžbě kamene pro mlýnské kameny, kterými je Jonsdorf proslaven.
Stále se tady opakuje slovo Oybin ač i toto místo má tradiční české pojmenování Ojvín.
Ono to je v článku zmíněno. Jenže se ten český název tak nevžil (není tak často používán), ostatně i Solnohrad (ačkoliv taky léta známý) je spíš Salzburg. A kdo dnes ví, že Bělák a Villach je stejné město
Když prší, dá se schovat do Motýlího domu v Jonsdorfu: http://papous1.blogspot.cz/2016/08/kdyz-v-zitavskych-horach-prsi-motyli.html
Škoda. Měl jsem to tam rád. A teď o tom někdo napíše na iDnes - polovina kouzla ztracena...
stejně je tam všude slyšet čeština, tak je to jedno...
Umějí se lidi ještě dopravovat jinak než auty? Když nejede autobus do Krompachu, není problém to vzít z německé strany třeba zrovna z Oybina, kam lze dojet na levnou (i skupinovou) jízdenku LibNet+ a člověk se dostane přímo do nejatraktivnější oblasti. Tahle neustálá propagace motorismu je už dost únavná.
U Oybinu je i skvělá ferratta...
Pane Janosko, jen poznamka. Domy v Krompachu, o kterych pisete v uvodu, nejsou hrazdene, ale roubene...
Jsou to podstávkové domy a jsou samozřejmě roubené
Moc hezká místa. Pár fotek najdete i tady:
Bez zajimavosti není ani to ze uzkorozchodna trat Oybin-Jonsdorf vedla před valkou az do Frydlantu. Na polske strane (drive nemecke) znicil trat hnedouhelny dul (opravdu apokalypticke misto) na české strane (drive zupa Sudety) byl provoz zastaven po roce 1975. Zbytky trate lze ještě nalezt v useku Hermanice - Detrichov - Frydlant. Cely zbytek lze projit. Mosty a prazce tam ještě jsou, koleje je mozne videt ve Frydlantu jako tycky u plotu. To by dnes byla turisticka atrakce. Parou z Frydlantu az na Oybin.