Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme sprinterský superstroj Petera Sagana. Je to raketa

Vyzkoušeli jsme jedno z nejrychlejších kol v pelotonu Tour de France. V uplynulých dnech na něm vyhráli etapy slovenský cyklista Peter Sagan i německý sprinter Marcel Kittel. Nejenom, že se tento stroj liší už od pohledu, ale skutečně jede velmi rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D56a21d13a39k 67P63e43t92r 7901330684848

R^

12.7.2016 14:30

M64i38c12h56a45e11l 61K43o63n22e49č64n53ý 6182753939109

Pěkný kolo a jaký to má baterie?;-D

9.7.2016 20:50

M36a97r90t44i18n 27P84r54o57s14t90ý 9500693290259

To kolo je mozna aerodynamicke, ale dokud na nej jeposadite plataceto cloveka, porad to kolo bude brzdit vic odpor vzduchu cloveka, nez nejake brzdy nebo trubicky. Kdo nema v nohach silu, ten na tom stejne pojede stejne, jako na jakemkoliv jinem kole.

9.7.2016 11:53

F87r15a78n70t78i66š25e40k 32D50r10b94o76h49l27a27v 6971894836

Hovadiny a hovadiny - předražená značka která nenabízí více, než konkurence. Sagan by tu etapu vyhrál i na jiném kole. Motor jsou nohy ;-)

9.7.2016 9:00

J24a38n 68F57i65k46á67č48e28k 1265162

Pan Pravda si privatizuje část iDnes, aby si ukojil své osobní choutky, přitom je směšné, jak na tom vypadá a že neumí jezdit, a taky neumí ten stroj otestovat. A ještě neumí ani fotit. Takže po všech stránkách amatérský článek k ničemu.

Kdyby bylo smyslem článku to kolo otestovat, tak by to kolo půjčil nějakému opravdovému jezdci. Není na iDnes nějaké možnost zablokovat si články konkrétního autora? :-)

9.7.2016 5:51

P85a58v30e98l 94R33o92t86n88á30g64l 1295349284769

Hmm, začala Tour a tak přichází klasický čas, kdy se i na idnesu pan Pravda probere a otestuje, jako každý rok, nějaký ten S-Works, aby pak na zbytek roku místní rádoby cyklistická rubrika umřela...

9.7.2016 0:10

J93i44ř54í 62Š36v51e32h52l30a 1344134892506

Ono už podle toho, jak to kolo popojíždí, když ho drží, je vidět, že starý favorit to nebude:)

8.7.2016 23:05

I12v30a10n 77M72a83r32e82k 6874908892

Že by konečně "perpetuum mobile" ? Dobrý cyklista "udělá" ostatní i na obyčejné "Ukrajině" .8-oR^

8.7.2016 16:03

J95a28k13u65b 90N36e49b47u92r46k22a 6485707330819

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-specialized-s-works-venge-vias-49566/

8.7.2016 15:29

J61a33k31u77b 75N51e12b67u83r97k79a 6625987330499

Mysím, že i do hor je to super kolo. Zaprvé ty karbonové výplety s vyšším ráfkem budou i tak lehčí než naprostá většina výpletů, co lidi vozí. (To co recenzenta tíží v kopci nebude kolo :) ) Zadruhé (a to myslím v článku není vůbec zmíněno) to kolo je výborné ve sjezdech!

8.7.2016 14:01

J14a20n 22Š70p73a44t60n35ý 2343272686225

vyssi rafky by mely mit vetsi setrvacnost oproti klasice - nejsou pak nevýhodou v zatáčkách?

8.7.2016 14:49

J63a10k63u37b 63N65e33b22u97r11k36a 6675677280519

Možná při brždění. Ale ta váha materiálu navíc bude minimální (max. 50g na kolo bych si tipnul u karbonu). Ta aero výhoda ve sjezdu bude ale podle mě zásadní.

8.7.2016 15:24

J60o62s33e52f 50T67i39k46v88a98r66t 2230694890

Tak si myslím, že ten pán s tím pivním mozolem na videu, kvality tohoto stroje asi moc nevyužije :-P

8.7.2016 13:09

F58r85a26n49t27i84š98e70k 44V78o97p71r69š83á79l96e23k 3699476760924

To "šlapání - Shimano Dura-Ace" je co?!? To je to, kam sedávají šlapky, tj. prodejné ženy? :-)

8.7.2016 12:48

D17a81n65i15e88l 20P58a95p96á26n76e34k 2557841400450

S amatérismem redaktora souhlasím, nechápu však, kde bere pan Daniel Panek sebejistotu, že pozná když nějaký amatér jede ve vysoké tepové frekvenci.

Je snad pan Panek sportovním lékařem?

8.7.2016 11:37

D19a81n11i11e43l 77P34a80n16e87k 6412741282250

Cyklistiku nejaky ten " patek " uz delam a mate pravdu, ve fyziologii se dost orientuji. Jedno jestli profik nebo amater. Vsimnete si kolik slov rekne nez se musi hlasite znovu nadechnout. Navic zacina vetu vetsim vydechem. To vse jsou ukazatele na vysoke zatizeni.

8.7.2016 11:44

D85a25n55i30e21l 19P33a41n44e29k 6922811332290

Teda konci vydechem. Zacatek vety ma vzduch zaseknuty v plicich aby se snazil mluvit co nejvic prirozene, bez zadychani a komenzuje to prave vydechem na konci s naslednych hlasitym nadechem. Tep ma v tuhle chvili nekde na rozmezi jeho aerobni kapacity.

8.7.2016 11:57

P12a73t52r16i55k 51S38v38o12b66o20d16a 3809311376645

Kluci, testujte pořádně. A do roka a do dne se tu sejdem, co říkáte?

8.7.2016 11:23

M38o52j17m65í50r 57S19k68á69l83a 2240972716

Není moc hnusnějších kol než VengeRv

A ty keramická ložiska - pokud tomu někdo věří, že jsou rychlejší při použití v CYKLISTICE, tak doporučuju si o nich něco přečíst...:-P

8.7.2016 10:58

O76n68d97ř57e40j 97B81u68k38a11r75t18y40k 3729272916192

a jaky to ma motorek? kolik watu?

8.7.2016 10:52

O51n23d35ř63e97j 65B27u93k76a93r18t12y58k 3459822676532

aha, koukam, ze uz jsem asi desaty ;-D

8.7.2016 10:53

V86i68k48t39o21r 32J78o33h40á70n48e36k 4494804118370

Ano, tolik trapáků se tady dnes sešlo...

9.9.2016 11:31

L95u66k32á87š 30Š63t43ě44t59i73n80a 7866918449918

...raději si to opravdu odpusťte. To je opravdu strašná recenze. Pak lidi vypráví bludy kudy chodí. Díky

8.7.2016 10:23

S73i58l93v88i58a 47M31i81n74á94r51i74k86o92v63á 2153553815613

PETRA Sagana. Nie Petera

8.7.2016 10:07

P76a44t55r70i86k 64S79v27o75b76o87d28a 3599591826565

Nieje to Pietera? Ako hovorila Bohdalka, já som si myslela, že vy Slováci máte všetko maekké.....:) Teda kromě rámu tohohle kola....

8.7.2016 11:25

H91u56b17e51r42t 17Ž17í83t66k47o 4889488913845

Příšerná fotogalerie.

Dvakrát vlezl do záběru i prst, ostřilo se na trávu, ne na kolo.

8.7.2016 9:57

R86a86d32e85k 87H20e21j80z59l43a87r 5605668115560

A kde to ma motorek? :)

8.7.2016 9:21

Z29d74e86n67ě43k 14S32e98i89d14l 9697911229634

Já bych to už přestal řešit, ať se to klidně přizná, dyť na tom nic není. U nás po městě jezdí jakýsi důchodce na ukrajině, na které má přimontovaný spalovací motor z řetězové pily, přilepit to na tuhle raketu, to by byl fofr. Před každým sprintem by kluci párkrát škubli za startovací šňůru, "vvvrrrruuummm, vrrrumm..." a hurá do cíle!!!

8.7.2016 10:51

O79n79d23ř79e85j 38B94u43k72a72r59t69y13k 3469942706812

koukam, ze jste byl prvni ;-)

8.7.2016 10:52

P73e29t32r 98H45o42r28s27k96ý 9285523288626

...65 mm vysoká karbonová kola... ty bych čekal o něco větší.. :)

8.7.2016 9:08

J88a30k17u21b 67K30a33m80e85n86i75c42k46ý 4909332707416

je tam taky nejaky ten motorek zabudovany?

8.7.2016 9:01

J71a38n 85H67a73v31r40d89a 3596564242446

Ještě dotaz. Jde skutečně o sprinterské kolo? Není podstatou tohoto kola, že se závodník neutahá v průběhu etapy?

8.7.2016 8:59

D53a19n77i45e53l 29P41a16n24e26k 6872581242520

Jde skutecne o sprinterske kolo. Zavodnik se neutaha kdyz se veze schovany v pelotonu. Coz pri rovinatych etapach Cav, Sagan, Greipel a spol delaji. Jakmile naberou rychlost nad 40Km/h kolo vyuziva svych prednosti aerodynamiky a jezdec pri sve maximalnim wattovem vykonu ziskava takto benefit ve vyssi rychlosti nez kdyby jel na kole jine konstrukce.

8.7.2016 9:28

J94a51n 22H57a65v84r79d16a 3946814852906

No ale takové kolo by se přece vyplatilo každému jezdci, aby se neutahal a potom by šetřil síly do kopcovitých etap.

8.7.2016 12:15

J59a43n 49H47a45v89r43d30a 3396724412886

Petr Pravda říká správně, že nám co sebou na kolo přibírají 15 kg tukových zásob, skutečně nesejde na nějakém tom kilogramu hmotnosti bicyklu navíc.

Lehké kolo se nejvíce projeví při upínání do nosiče na střechu auta.

8.7.2016 8:51

F36r23a86n26t22i40š31e71k 50V84o71p25r46š64á15l11e85k 3869336960394

A taky se lépe nosí v terénu.

8.7.2016 12:46

T58o47m54á25š 63L81e48k21n78e62r 2615304821

Nebuďte tak kritičtí k recenzentovi. Ten, kdo se o kola zajímá, rozhodně nečte IDNES primárně pro získání přesných informací o kole a laikům takové info zase plně stačí...

8.7.2016 8:38

D84a34n95i53e91l 17P64a73n60e37k 6712971612730

Budu tvrdy, kdyz mluvi o technice a konstrukci kola mel by znat vyrazy pro kola urcena stejne tak vlastnosti materialu a spravne nazvoslovi. Pak takovy lajk prijde do kramu a rika stejny nesmysly jako tento turista. Kdyz o necem takto verejne do medii pisu, tak bych tohle vsechno mel znat a ovladat. Vidim jak stejne by byli schovivavy lidi pri obdobne recenzi na nove auto z nejvyssich rad.

Tohle je zkratka spatne a verim, ze pro idnes by se nasel clovek ktery by takovehle recenze na kola delal daleko lepe a hlavne dobre.

8.7.2016 8:45

R74a95d65i33m 70K54a11l13a25s 2570676732841

To, že laik přijde do krámu a říká nesmysly snad není nic proti ničemu, ne?

Člověk nemůže rozumět všemu. Už se mi také stalo, že jsem šel kupovat "cosi" o čem jsem neměl ponětí a myslel jsem si, že mi prodavač především poradí (a já jen dodám rozměry atd.)... Ale namísto toho se chytil prvního chybného termínu, který jsem použil, a jednal se mnou, jak s idiotem nebo s blondýnou s růžovou kabelkou (nic proti blondýnám).

Ovšem řešení mého problému stejně nepřinesl...

Výsledek byl takový, že jsem tomu musel věnovat den, problematiku si nastudovat, pročíst literaturu a pak jít nějakému dalšímu "machrovi" vysvětlit, že to, co mi hodlá prodat, nepotřebuji a v mé situaci mi nepomůže, přestože mě i tak mohutně přesvědčoval o opaku.

Člověk si nakonec musí pomoct sám... A to je dost škoda...

8.7.2016 9:42

D16a17n68i45e60l 46P82a12n83e28k 6112621362530

Vsak v poradku, ze clovek nemuze rozumet vsemu. Ale kdyz pisu na takto cteny webovy portal "do novin" tak bych mel znat spravne nazvoslovi a nedelat ze sebe hlupaka. Takovy lajk potom papouskuje tyhle nesmysly a ma v hlave akorat gulas kdyz mu odbornik rekne skutecnost. Zakaznik se potom bude opirat o to, ze to psali na idnesu na internetu a ze to tak musi byt.

Vase zkusenost je bohuzel spis smutna, ale v nasich podminkach bohuzel casta. To stejne predvadeji prodejci aut nebo elektroniky. Zkratka casto vyuzijou neznalosti. Nesouhlasim s timhle a melo by se to zmenit. Spatny prodejce dela spatne jmeno znacce i obchodu.

8.7.2016 10:08

V46i51t 81P79o64c36h19m50a58n 7143876645647

A co konkretne se vam tedy nezda? Ja si nemyslim, ze by to kolo bylo popsane nejak spatne.

8.7.2016 11:20

M59o23j78m94í49r 75S58k96á98l74a 2310642386

;-D

8.7.2016 12:38

R25o22b37e23r62t 48S52e53d47l75á71r 4207252

...správne sa píše Petra Sagana ....

8.7.2016 8:24

J91a14k50u79b 58K94o12s 3416942470294

A kolik to má kW? ;-)

8.7.2016 8:19

R68o86m82a41n 13Š69v91i83d80r88o14ň 6545215428918

Masivní rám, aby se mu tam vešel motorek ;-D

8.7.2016 7:26

D59a51n11i20e70l 35P56a73n14e48k 6802171692790

Bože... turista na kole dělá recenzi na závodní kolo. Navíc to kolo není to na kterém jezdí Sagan. Máte tam verzi Pro nebo Expert od Specialized. Nikoliv S-Works a navíc bez speciálních úprav které tam Peter má. Připravenost na recenzi 0. Výpovědní schopnosti a popis kola 0. Říct, že jede na karbonových kolech... jakých kolech? Zipp, Roval nebo snad jiných? Jaký typ? Proč je to rychlejší? Nic z toho tam není odvozeno. Další podstatou rychlosti je výška ráfku. Ví vůbec ten turista, proč a kdy a kde se užívají takto vysoké ráfky? Proč si Sagan bere toto kolo pouze do rovinatých ale nikoliv horských etap?

Tohle kolo má hlavně ušetřit watty. Při 40Km/h nebo víc není potřeba na takovém kole jet takové watty jako na jiném typu silničního kola a o to především jde. Ušetřit wattový výkon. Kde ušetří tam nabere na rychlosti.

Navíc kolo není pevné. Ale TUHÉ. U rámových sad se mluví o tuhosti ne o pevnosti materiálu.

Opravdu milá iDnes kromě technetu tam máte " samé odborníky "

8.7.2016 7:21

D83a79n30i20e95l 27P25a28n83e65k 6642441672490

Reaguji na video nikoliv na popis, kde je to už alespoň trochu rozvedeno, ale pořád dost tragicky.

8.7.2016 7:26

K33a17r33e60l 75S13u82m68b49a44l 4941272579267

Taky jsem byl překvapený, kdože je ten "odborník", který to hodnotil. Aby takovéhle kolo někdo mohl hodnotit, tak tomu musí sakra rozumět a hodně toho při závodech najezdit. Jina je to pouhá reklama a opsáno z jiných zdrojů. Nělteré odborné termíny tomu napovídají

8.7.2016 8:25

J57a83n 39P65o53l13a72n29s34k69ý 4402227803621

Já s Vámi v 99 procentech souhlasím.. To 1% ale je v jedné věci. Holt někteří lidé najíždí spousta kilometrů - mají na to čas, nebo úplně nejlepší - jsou to tak talentovaní lidé, že jsou profesionálové. No a pak jsme tady my - hobby blázni, kteří chodí do práce, a za jejich vydělané penízky si tu a tam něco koupí. A věřte mě, tak jako Sagan ocení to, že to kolo jede o nějaké procento rychleji, pokud Hobby jezdec ucítí zrychlení a místo 30 km/h - pojede 33 km/h - tak je to přece kurňa rozdíl. I když člověk nesoupeří se světovou špičkou, tak překonává sám sebe. Na Stravě máte segmenty a pro mně není sladšího pocitu, než si tam navyšovat osobní rekordy - a že se tomu děje prakticky každou vyjížďku. Každý rok najíždím více a více - letos útočím na 10000 - snad to se mnou manželka s malou vydrží. A tak jako rád jezdím, tak mě fascinuje i mé kolo - které mě stálo spoustu peněz - ale chodím do práce, a pracuji tam dobře, rodině odvádím peněz více než dost - proto není od věci se takto hezky odměnit.. Opravdu to není o tom překonávat ostatní, je to o tom překonávat sám sebe a to jak po fyzické stránce, tak i té technologické - některá hobby jsou jen o čistě technologické stránce - toto kombinuje obojí. Proto by se každý měl nad sebou zamyslet.. Kolik kilometrů na tom kole najede, a s úctou k sobě samotnému se alespoň jednou za 5-10 let odměnit něčím pěkným (a nemusí to být ani raketa tohoto typu - každý dle svých finančních možností, na čem se Vám hezky pojede a budete z toho mít ten nejkrásnější pocit. Rozhodně ale pohrdám těmi, kteří na kole ujedou třeba i 3000 kilásků za rok a jedou na starém rezavém stroji - takový člověk dle mého nemá úctu k sobě samému. Cyklistika je nádherný koníček, a odměňovat by se člověk měl jak po fyzické tak i té technické stránce věci.

8.7.2016 9:09

D33a85n90i86e68l 91P39a45n97e57k 6982451282180

Pane Polansky v poradku chapu a mam to stejne, ale o tom jsem preci nemluvil.

Mluvim o tom, ze recenzor kola neumi nazvoslovi ktere se v cyklistice uziva a mluvi nejasne. Ani lajk z toho nemuze pochopit v cem je vyhoda tohoto kola z jeho vysvetlovani. Opet pripominam reaguji na video. Clanek je uz obsahlejsi a z neho se to uz pochopit celkem da, ale porad jsou tam chyby.

Jinak to ze si vezmete takovehle kolo neznamena, ze pojedete rychleji. Tohle kolo vam da benefit az u rychlosti nad 40Km/h. Recenzor turista jezdi na nejakem levnejsim kole a kdyz si da pod zadek takovouhle raketu tak je jasne ze ten rozdil pociti. Ale takovy clovek kdyz si sedne na tohle kolo taky vyrazne vic bude slapat. Psychlogicky efekt. Ostatne to je taky slyset na jeho dechu, ze jel vysoko v tepech a pro video mozna i lehce prestrelil.

3Km/h Vam urcite takove kolo neprida. Nenechte se zmast nebo oblbnout.

8.7.2016 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.