Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Otestovali jsme sprinterský superstroj Petera Sagana. Je to raketa

Vyzkoušeli jsme jedno z nejrychlejších kol v pelotonu Tour de France. V uplynulých dnech na něm vyhráli etapy slovenský cyklista Peter Sagan i německý sprinter Marcel Kittel. Nejenom, že se tento stroj liší už od pohledu, ale skutečně jede velmi rychle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D95a37d28a29k 28P29e72t13r 7291630614128

R^

0/0
12.7.2016 14:30

M19i31c82h60a32e55l 66K77o26n59e94č18n14ý 6482123819309

Pěkný kolo a jaký to má baterie?;-D

0/−2
9.7.2016 20:50

M77a78r34t87i73n 22P33r21o97s14t35ý 9780923710909

To kolo je mozna aerodynamicke, ale dokud na nej jeposadite plataceto cloveka, porad to kolo bude brzdit vic odpor vzduchu cloveka, nez nejake brzdy nebo trubicky. Kdo nema v nohach silu, ten na tom stejne pojede stejne, jako na jakemkoliv jinem kole.

+1/0
9.7.2016 11:53

F67r65a37n59t79i62š13e39k 92D53r19b90o88h25l47a97v 6511934776

Hovadiny a hovadiny - předražená značka která nenabízí více, než konkurence. Sagan by tu etapu vyhrál i na jiném kole. Motor jsou nohy ;-)

+3/−1
9.7.2016 9:00

J89a49n 77F97i33k77á34č53e61k 1945862

Pan Pravda si privatizuje část iDnes, aby si ukojil své osobní choutky, přitom je směšné, jak na tom vypadá a že neumí jezdit, a taky neumí ten stroj otestovat. A ještě neumí ani fotit. Takže po všech stránkách amatérský článek k ničemu.

Kdyby bylo smyslem článku to kolo otestovat, tak by to kolo půjčil nějakému opravdovému jezdci. Není na iDnes nějaké možnost zablokovat si články konkrétního autora? :-)

+1/0
9.7.2016 5:51

P58a92v66e58l 34R84o98t51n36á33g68l 1425989574739

Hmm, začala Tour a tak přichází klasický čas, kdy se i na idnesu pan Pravda probere a otestuje, jako každý rok, nějaký ten S-Works, aby pak na zbytek roku místní rádoby cyklistická rubrika umřela...

+1/0
9.7.2016 0:10

J35i69ř13í 36Š93v88e53h93l92a 1434874122156

Ono už podle toho, jak to kolo popojíždí, když ho drží, je vidět, že starý favorit to nebude:)

0/0
8.7.2016 23:05

I27v67a26n 80M98a85r60e66k 6134268942

Že by konečně "perpetuum mobile" ? Dobrý cyklista "udělá" ostatní i na obyčejné "Ukrajině" .8-oR^

+1/−2
8.7.2016 16:03

J71a27k34u45b 41N41e74b52u37r29k51a 6405647170119

http://www.bikeradar.com/road/gear/category/bikes/road/product/review-specialized-s-works-venge-vias-49566/

0/0
8.7.2016 15:29

J92a24k15u64b 52N16e27b82u70r37k47a 6175747950419

Mysím, že i do hor je to super kolo. Zaprvé ty karbonové výplety s vyšším ráfkem budou i tak lehčí než naprostá většina výpletů, co lidi vozí. (To co recenzenta tíží v kopci nebude kolo :) ) Zadruhé (a to myslím v článku není vůbec zmíněno) to kolo je výborné ve sjezdech!

+3/0
8.7.2016 14:01

J77a63n 52Š78p89a62t56n78ý 2513652236465

vyssi rafky by mely mit vetsi setrvacnost oproti klasice - nejsou pak nevýhodou v zatáčkách?

0/0
8.7.2016 14:49

J71a50k19u66b 32N65e93b31u17r60k84a 6425347430789

Možná při brždění. Ale ta váha materiálu navíc bude minimální (max. 50g na kolo bych si tipnul u karbonu). Ta aero výhoda ve sjezdu bude ale podle mě zásadní.

+2/0
8.7.2016 15:24

J26o70s44e98f 95T87i84k50v61a76r17t 2380584370

Tak si myslím, že ten pán s tím pivním mozolem na videu, kvality tohoto stroje asi moc nevyužije :-P

+9/0
8.7.2016 13:09

F11r68a91n12t95i60š59e14k 42V26o98p23r20š98á53l29e72k 3619286270564

To "šlapání - Shimano Dura-Ace" je co?!? To je to, kam sedávají šlapky, tj. prodejné ženy? :-)

+2/0
8.7.2016 12:48

D81a62n79i72e83l 93P42a80p17á94n64e35k 2387151640340

S amatérismem redaktora souhlasím, nechápu však, kde bere pan Daniel Panek sebejistotu, že pozná když nějaký amatér jede ve vysoké tepové frekvenci.

Je snad pan Panek sportovním lékařem?

0/0
8.7.2016 11:37

D82a29n11i62e26l 56P34a10n51e68k 6222871422590

Cyklistiku nejaky ten " patek " uz delam a mate pravdu, ve fyziologii se dost orientuji. Jedno jestli profik nebo amater. Vsimnete si kolik slov rekne nez se musi hlasite znovu nadechnout. Navic zacina vetu vetsim vydechem. To vse jsou ukazatele na vysoke zatizeni.

0/0
8.7.2016 11:44

D59a55n95i56e37l 83P96a68n25e52k 6632491172860

Teda konci vydechem. Zacatek vety ma vzduch zaseknuty v plicich aby se snazil mluvit co nejvic prirozene, bez zadychani a komenzuje to prave vydechem na konci s naslednych hlasitym nadechem. Tep ma v tuhle chvili nekde na rozmezi jeho aerobni kapacity.

0/0
8.7.2016 11:57

P93a58t84r25i33k 27S19v45o71b92o56d39a 3929661836515

Kluci, testujte pořádně. A do roka a do dne se tu sejdem, co říkáte?

+1/0
8.7.2016 11:23

M44o81j34m20í47r 36S50k40á46l48a 2810282796

Není moc hnusnějších kol než VengeRv

A ty keramická ložiska - pokud tomu někdo věří, že jsou rychlejší při použití v CYKLISTICE, tak doporučuju si o nich něco přečíst...:-P

0/−6
8.7.2016 10:58

O92n74d32ř96e48j 83B28u50k12a52r70t66y13k 3269132896522

a jaky to ma motorek? kolik watu?

0/−3
8.7.2016 10:52

O41n62d86ř90e41j 26B22u65k56a56r20t13y96k 3539342446222

aha, koukam, ze uz jsem asi desaty ;-D

0/0
8.7.2016 10:53

V73i53k71t21o51r 64J41o80h77á77n17e17k 4574834188770

Ano, tolik trapáků se tady dnes sešlo...

0/0
9.9.2016 11:31

L59u57k49á12š 67Š36t28ě74t86i45n86a 7736268679408

...raději si to opravdu odpusťte. To je opravdu strašná recenze. Pak lidi vypráví bludy kudy chodí. Díky

+6/0
8.7.2016 10:23

S95i22l40v14i60a 34M21i60n84á18r82i34k67o38v56á 2773963615633

PETRA Sagana. Nie Petera

+2/0
8.7.2016 10:07

P94a85t96r25i46k 85S18v84o47b34o95d11a 3839641466135

Nieje to Pietera? Ako hovorila Bohdalka, já som si myslela, že vy Slováci máte všetko maekké.....:) Teda kromě rámu tohohle kola....

0/0
8.7.2016 11:25

H56u32b71e57r91t 50Ž73í25t43k39o 4799498763345

Příšerná fotogalerie.

Dvakrát vlezl do záběru i prst, ostřilo se na trávu, ne na kolo.

+3/−1
8.7.2016 9:57

R56a27d74e68k 60H36e91j58z15l54a17r 5725608905460

A kde to ma motorek? :)

+3/−4
8.7.2016 9:21

Z30d94e61n80ě71k 79S94e47i98d72l 9797621309464

Já bych to už přestal řešit, ať se to klidně přizná, dyť na tom nic není. U nás po městě jezdí jakýsi důchodce na ukrajině, na které má přimontovaný spalovací motor z řetězové pily, přilepit to na tuhle raketu, to by byl fofr. Před každým sprintem by kluci párkrát škubli za startovací šňůru, "vvvrrrruuummm, vrrrumm..." a hurá do cíle!!!

+1/0
8.7.2016 10:51

O42n41d41ř11e75j 33B58u75k62a17r29t82y12k 3139682786422

koukam, ze jste byl prvni ;-)

0/0
8.7.2016 10:52

P56e49t14r 28H24o75r91s11k60ý 9825463228486

...65 mm vysoká karbonová kola... ty bych čekal o něco větší.. :)

+5/0
8.7.2016 9:08

J24a93k60u27b 13K77a83m24e83n37i38c10k21ý 4589762127106

je tam taky nejaky ten motorek zabudovany?

+3/−3
8.7.2016 9:01

J61a89n 58H67a61v48r54d53a 3416794572646

Ještě dotaz. Jde skutečně o sprinterské kolo? Není podstatou tohoto kola, že se závodník neutahá v průběhu etapy?

0/0
8.7.2016 8:59

D63a84n44i81e11l 88P26a15n28e87k 6842511132550

Jde skutecne o sprinterske kolo. Zavodnik se neutaha kdyz se veze schovany v pelotonu. Coz pri rovinatych etapach Cav, Sagan, Greipel a spol delaji. Jakmile naberou rychlost nad 40Km/h kolo vyuziva svych prednosti aerodynamiky a jezdec pri sve maximalnim wattovem vykonu ziskava takto benefit ve vyssi rychlosti nez kdyby jel na kole jine konstrukce.

0/0
8.7.2016 9:28

J38a55n 50H22a75v40r20d12a 3246844722936

No ale takové kolo by se přece vyplatilo každému jezdci, aby se neutahal a potom by šetřil síly do kopcovitých etap.

0/0
8.7.2016 12:15

J69a62n 80H69a48v23r97d78a 3126354482836

Petr Pravda říká správně, že nám co sebou na kolo přibírají 15 kg tukových zásob, skutečně nesejde na nějakém tom kilogramu hmotnosti bicyklu navíc.

Lehké kolo se nejvíce projeví při upínání do nosiče na střechu auta.

+3/0
8.7.2016 8:51

F16r39a87n27t58i58š44e30k 22V20o36p78r23š30á77l42e78k 3909906740284

A taky se lépe nosí v terénu.

0/0
8.7.2016 12:46

T30o29m76á90š 29L19e81k25n63e70r 2315254611

Nebuďte tak kritičtí k recenzentovi. Ten, kdo se o kola zajímá, rozhodně nečte IDNES primárně pro získání přesných informací o kole a laikům takové info zase plně stačí...

+23/−2
8.7.2016 8:38

D93a26n81i74e80l 12P73a46n25e55k 6412131362690

Budu tvrdy, kdyz mluvi o technice a konstrukci kola mel by znat vyrazy pro kola urcena stejne tak vlastnosti materialu a spravne nazvoslovi. Pak takovy lajk prijde do kramu a rika stejny nesmysly jako tento turista. Kdyz o necem takto verejne do medii pisu, tak bych tohle vsechno mel znat a ovladat. Vidim jak stejne by byli schovivavy lidi pri obdobne recenzi na nove auto z nejvyssich rad.

Tohle je zkratka spatne a verim, ze pro idnes by se nasel clovek ktery by takovehle recenze na kola delal daleko lepe a hlavne dobre.

+5/−2
8.7.2016 8:45

R32a17d14i82m 15K28a17l25a19s 2780446422931

To, že laik přijde do krámu a říká nesmysly snad není nic proti ničemu, ne?

Člověk nemůže rozumět všemu. Už se mi také stalo, že jsem šel kupovat "cosi" o čem jsem neměl ponětí a myslel jsem si, že mi prodavač především poradí (a já jen dodám rozměry atd.)... Ale namísto toho se chytil prvního chybného termínu, který jsem použil, a jednal se mnou, jak s idiotem nebo s blondýnou s růžovou kabelkou (nic proti blondýnám).

Ovšem řešení mého problému stejně nepřinesl...

Výsledek byl takový, že jsem tomu musel věnovat den, problematiku si nastudovat, pročíst literaturu a pak jít nějakému dalšímu "machrovi" vysvětlit, že to, co mi hodlá prodat, nepotřebuji a v mé situaci mi nepomůže, přestože mě i tak mohutně přesvědčoval o opaku.

Člověk si nakonec musí pomoct sám... A to je dost škoda...

+5/0
8.7.2016 9:42

D72a97n96i58e41l 61P41a54n95e40k 6142531752280

Vsak v poradku, ze clovek nemuze rozumet vsemu. Ale kdyz pisu na takto cteny webovy portal "do novin" tak bych mel znat spravne nazvoslovi a nedelat ze sebe hlupaka. Takovy lajk potom papouskuje tyhle nesmysly a ma v hlave akorat gulas kdyz mu odbornik rekne skutecnost. Zakaznik se potom bude opirat o to, ze to psali na idnesu na internetu a ze to tak musi byt.

Vase zkusenost je bohuzel spis smutna, ale v nasich podminkach bohuzel casta. To stejne predvadeji prodejci aut nebo elektroniky. Zkratka casto vyuzijou neznalosti. Nesouhlasim s timhle a melo by se to zmenit. Spatny prodejce dela spatne jmeno znacce i obchodu.

+3/0
8.7.2016 10:08

V86i27t 92P17o67c22h14m98a20n 7443626165157

A co konkretne se vam tedy nezda? Ja si nemyslim, ze by to kolo bylo popsane nejak spatne.

0/0
8.7.2016 11:20

M81o59j83m86í11r 81S15k25á14l62a 2240852166

;-D

0/0
8.7.2016 12:38

R94o64b78e41r85t 95S87e35d10l56á96r 4747452

...správne sa píše Petra Sagana ....

+1/0
8.7.2016 8:24

J32a58k19u91b 90K75o81s 3766532520244

A kolik to má kW? ;-)

+2/−3
8.7.2016 8:19

R35o88m48a22n 13Š10v20i96d52r88o79ň 6285125318198

Masivní rám, aby se mu tam vešel motorek ;-D

+1/−4
8.7.2016 7:26

D62a58n17i17e23l 60P38a91n89e23k 6482321842700

Bože... turista na kole dělá recenzi na závodní kolo. Navíc to kolo není to na kterém jezdí Sagan. Máte tam verzi Pro nebo Expert od Specialized. Nikoliv S-Works a navíc bez speciálních úprav které tam Peter má. Připravenost na recenzi 0. Výpovědní schopnosti a popis kola 0. Říct, že jede na karbonových kolech... jakých kolech? Zipp, Roval nebo snad jiných? Jaký typ? Proč je to rychlejší? Nic z toho tam není odvozeno. Další podstatou rychlosti je výška ráfku. Ví vůbec ten turista, proč a kdy a kde se užívají takto vysoké ráfky? Proč si Sagan bere toto kolo pouze do rovinatých ale nikoliv horských etap?

Tohle kolo má hlavně ušetřit watty. Při 40Km/h nebo víc není potřeba na takovém kole jet takové watty jako na jiném typu silničního kola a o to především jde. Ušetřit wattový výkon. Kde ušetří tam nabere na rychlosti.

Navíc kolo není pevné. Ale TUHÉ. U rámových sad se mluví o tuhosti ne o pevnosti materiálu.

Opravdu milá iDnes kromě technetu tam máte " samé odborníky "

+20/−8
8.7.2016 7:21

D42a91n69i74e39l 29P81a95n76e37k 6572671272550

Reaguji na video nikoliv na popis, kde je to už alespoň trochu rozvedeno, ale pořád dost tragicky.

0/−1
8.7.2016 7:26

K42a10r49e56l 42S82u68m67b26a25l 4601342219497

Taky jsem byl překvapený, kdože je ten "odborník", který to hodnotil. Aby takovéhle kolo někdo mohl hodnotit, tak tomu musí sakra rozumět a hodně toho při závodech najezdit. Jina je to pouhá reklama a opsáno z jiných zdrojů. Nělteré odborné termíny tomu napovídají

+2/−1
8.7.2016 8:25

J26a36n 42P66o28l37a76n59s60k46ý 4162547803151

Já s Vámi v 99 procentech souhlasím.. To 1% ale je v jedné věci. Holt někteří lidé najíždí spousta kilometrů - mají na to čas, nebo úplně nejlepší - jsou to tak talentovaní lidé, že jsou profesionálové. No a pak jsme tady my - hobby blázni, kteří chodí do práce, a za jejich vydělané penízky si tu a tam něco koupí. A věřte mě, tak jako Sagan ocení to, že to kolo jede o nějaké procento rychleji, pokud Hobby jezdec ucítí zrychlení a místo 30 km/h - pojede 33 km/h - tak je to přece kurňa rozdíl. I když člověk nesoupeří se světovou špičkou, tak překonává sám sebe. Na Stravě máte segmenty a pro mně není sladšího pocitu, než si tam navyšovat osobní rekordy - a že se tomu děje prakticky každou vyjížďku. Každý rok najíždím více a více - letos útočím na 10000 - snad to se mnou manželka s malou vydrží. A tak jako rád jezdím, tak mě fascinuje i mé kolo - které mě stálo spoustu peněz - ale chodím do práce, a pracuji tam dobře, rodině odvádím peněz více než dost - proto není od věci se takto hezky odměnit.. Opravdu to není o tom překonávat ostatní, je to o tom překonávat sám sebe a to jak po fyzické stránce, tak i té technologické - některá hobby jsou jen o čistě technologické stránce - toto kombinuje obojí. Proto by se každý měl nad sebou zamyslet.. Kolik kilometrů na tom kole najede, a s úctou k sobě samotnému se alespoň jednou za 5-10 let odměnit něčím pěkným (a nemusí to být ani raketa tohoto typu - každý dle svých finančních možností, na čem se Vám hezky pojede a budete z toho mít ten nejkrásnější pocit. Rozhodně ale pohrdám těmi, kteří na kole ujedou třeba i 3000 kilásků za rok a jedou na starém rezavém stroji - takový člověk dle mého nemá úctu k sobě samému. Cyklistika je nádherný koníček, a odměňovat by se člověk měl jak po fyzické tak i té technické stránce věci.

+1/−6
8.7.2016 9:09

D90a89n60i80e60l 87P44a56n40e79k 6632681552800

Pane Polansky v poradku chapu a mam to stejne, ale o tom jsem preci nemluvil.

Mluvim o tom, ze recenzor kola neumi nazvoslovi ktere se v cyklistice uziva a mluvi nejasne. Ani lajk z toho nemuze pochopit v cem je vyhoda tohoto kola z jeho vysvetlovani. Opet pripominam reaguji na video. Clanek je uz obsahlejsi a z neho se to uz pochopit celkem da, ale porad jsou tam chyby.

Jinak to ze si vezmete takovehle kolo neznamena, ze pojedete rychleji. Tohle kolo vam da benefit az u rychlosti nad 40Km/h. Recenzor turista jezdi na nejakem levnejsim kole a kdyz si da pod zadek takovouhle raketu tak je jasne ze ten rozdil pociti. Ale takovy clovek kdyz si sedne na tohle kolo taky vyrazne vic bude slapat. Psychlogicky efekt. Ostatne to je taky slyset na jeho dechu, ze jel vysoko v tepech a pro video mozna i lehce prestrelil.

3Km/h Vam urcite takove kolo neprida. Nenechte se zmast nebo oblbnout.

0/0
8.7.2016 10:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.