Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak se cestuje v sedmi nejluxusnějších vlacích planety

V době, kdy světu vládne letecká doprava, je představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem. Ne však v těchto soupravách. Luxusní kupé nebo otevřené salonky s perfektní obsluhou vás svým interiérem přenesou do minulosti a vy si můžete v klidu a pohodlí vychutnat nezapomenutelné výhledy od indického subkontinentu přes africké prérie až po zasněžené vrcholky kanadských hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14i63r24i 30R78u67s42n61o66k 4105672397153

Jel bych. Ale teda je to i na me pomerne drahe a to si nevydelavam nijak spatne. Zkusil jsem si Krasnaya Strela z Petrohradu do Moskvy a bylo to prijemne.

0/0
8.7.2016 21:23

J66a91n 64Č62e80k92a12l 7719785294414

Jen detail - australský The Ghan je normální vlak, není svým určením v kategorii luxusních/vyhlídkových.

0/0
7.7.2016 15:59

J35a92n 91B73e85r63g 4117532784413

Paříž - Benátky cca. 2.100,- Eur, každej zážitek něco stojí ;-)

0/0
7.7.2016 0:15

M24i60c83h12a68l 64M23i58l70l69e76r 9576242219672

dneska je to jenom takova specialni cesta pro luxusni zazitek, na oslavy a pod. jak se pise v clanku a na to je nasazena cena.

V dobach, kdy se temito vlaky jezdivalo za ucelem prepravy z A do B, protoze letecka doprava nebyla rozvinuta, bylo cestovani i v Orient-Expressu financne unosnejsi. Samozrejme, ze ne kazdy jezdil v 1. tride, byly take vagony dvojky.

Muj deda a jeho svagr jezdili s vlaky francouzske spolecnosti CIWL po cele Evrope, vcetne tras Simplon- Orient Expressu (jedna vetev se v Jugoslavii oddelila a koncila v Athenach, druha pokracovala do Istanbulu). Strejda-deduv svagr byl kucharem jidelnich vozu a deda puvodne pruvodcim a pozdeji na rade tras vedoucim vlaku.

0/0
7.7.2016 5:51

J72a83n 58B93e56r82g 4347442814943

Cena je relativní ;-) když budete chtít na Matterhorn tak za cestu s průvodcem dáte taky 1.600,- Euro. Každý zážitek něco stojí. S ohledem na to co vše ta jizdenka obsahuje to není zase až takovej nářez. :-)

0/0
7.7.2016 8:53

M85i74c68h74a12l 98M23i59l72l51e40r 9806592219382

protoze jsme na ceskem serveru, porovnaval jsem cenu v relaci k ceskym vydelkum a cenam, nikoliv z globalniho hlediska.

Kdyz uz jsme u cen, pro dost zahranicnich turistu zaplatit pres US$700 za den za cestu, (jidlo, piti, exkurze a ubytovani v kajute s verandou pro 2 osoby) na jedne z mnoha ricnich zajezdovych lodi brazdicich vody Ryna, Mohanu a Dunaje je prijatelna castka. Proto je tech lodi na evropskych rekach takove mnozstvi.

Rekni ale prumerne ceske dvojici, ze je 14 denni cesta prijde na 17750 Kc/ den = celkem skoro ctvrt milionu Kc a take se ti na to zrovna nepohrnou v zastupech.

0/0
7.7.2016 14:17

M88a23t17ě58j 64V76o77n79d15ř22i79č52k58a 4314570888266

Nechápu hned první větu, jeli jsem vlakem na dovolenou mnohokrát a většinou to byla moc příjemná cesta :) . Chápu, že letadlo asi hraje prim, ale i vlak má své místo.

+3/−2
6.7.2016 17:19

K11a16r82e88l 54M82o67k70r62y96k 3506688363

Loni jsem jel tím vlakem na japonském ostrově Kjúšú - dva dni,zajímavá zkušenost servis ve vlaku byl opravdu vynikající (akorát pro mě který nemusí japonskou kuchyni byl problém si někdy vybrat ..).

Ty dva dni byli ale akorát nasát tu atmosféru,víc dnů by mě už asi nudilo ..

0/0
6.7.2016 13:53

J91á33n 46K65o67t69ú27č 2856274278176

Ťažko porovnávať jablká s hruškami, ale je zaujímavé, že ten luxusný japonský vlak stál iba 700 mil. Kč. To sa mi vôbec nezdá tak veľa. Je to špecializovaná výroba na zákazku, určite tam je mnoho ručne vyrábaných veci, s japonskou (a možnou aj európskou) cenou práce. Oproti tomu Pendolino tiež stojí približne 700 mil. (jedna súprava) a pritom je to sériovo a (vo väčšej miere) roboticky vyrábaný vlak, a žiadna prevratná technologická novinka. To len tak na okraj, aby sme si uvedomili, aké sú tie ceny relatívne.

0/0
6.7.2016 13:07

M94a62r61t32i56n 63K38r25o62u23p78a 2531383499440

Jenže Pendolino byla statní zakázka:-P.

+6/0
6.7.2016 15:08

J40a49n 86Č11e79k36a21l 7779305554164

Také mne ta ceny zaujala, ale pro upřesnění (čímž nechci obhajovat státní zakázky) - 3 mld jenů jsou spíš 750 mil. Kč, ne 700, dále nešlo o nějakou novostavbu na míru, ale použití podvozků a x dalších věcí z už sériově vyráběných vozů. Což cenu samozřejmě výrazně srazí dolů...

0/0
8.7.2016 9:15

R92o63m86a71n 40J83e87s75c93h90k30e 9458235987685

Chybí mne vysvětlení, co znamená 7hvězdičkový vlak ? To mne ve škole neučili. Pro mne je nejvíce 5hvězdičkový hotel.

0/0
6.7.2016 12:59

J35á16n 23K23o79t17ú26č 2336394768976

No ak niekto nechodil na hotelovú akadémiu, tak sa neučil v škole ani o 5-hviedzičkových hoteloch :)

+2/0
6.7.2016 13:17

M25a47r79t83i83n 41K76o50z70á74k 4374890829937

Proč by měla být představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem? Pro mě je nepříjemná spíš představa, že budu desetkrát převažovat kufr, stresovat se na letišti, vystávat ve frontách na odbavení, přemýšlet, jestli za bezpečnostní kontrolou zdechnu žizní hned nebo až za chvíli, mačkat se na nijak zvlášť pohodlné sedačce v letadle a ještě na to letiště a zněj budu muset dojet do centra. Bleh.

+12/−3
6.7.2016 10:30

M64i62c54h52a19l 13M72i12l20l11e14r 9646162749972

zadny problem s vlakovou dopravou. R^

Do Evropy letime a po Evrope nejcasteji jezdime vlaky, radsi nez bychom zase leteli - krome pripadu, kde skutecne potrebujeme spechat a neni sikovne vlakove spojeni. (napr. z Barcelony do Prahy, z Vidne do Dubrovnika).

Nejhorsi predstava cestovani po Evrope pro nas je autobus a auto.

+4/−2
6.7.2016 13:23

K75a39r57e93l 42M67o50k94r20y17k 3876688723

Tak ve vlaku je větší pohodlí než v letadle o tom žádná,ale přeci jen letadlo je x-krát rychlejší a to rozhoduje navrch v mnoha případech i levnější!

Vlakem jsem byl nejdál v Maďarsku a ve Slovinsku to je pro mě asi strop jet vlakem třeba do Řecka či Španělsko to už nee to zlaté letadlo ..

+2/−1
6.7.2016 14:00

M37i93r96o26s40l29a25v 53S70i80n29d73e34l23a37r 2785787284352

Orient Express x Smícháč :-)

+5/0
6.7.2016 3:26

K51a93m44i79l94a 49S35v24á67č44k44o31v44á 6107735266134

No bude se tam krásně vyjímat:-)

+3/0
6.7.2016 11:31

M87i34r86o59s53l15a58v 37S30i18n53d23e26l40a88r 2625667304422

To bude, uz jsem ho tam i videl, ale co hur - je to konecna, takze tam musi pasazeri vystoupit...

0/0
6.7.2016 21:58

V59l27a31s89t92i11m85i35l 45S97v38o34b49o20d74a 7903928485514

Babiš správně odhadl, že díky své politice si o tom průměrný Čech může tak maximálně přečíst v jeho novinách, zatímco taková uklízečka v Německu může zhruba po půl roce práce směle jet např. tím Orient Expressem.

Pak mě zaujalo pár zajímavostí:

1) V tom Orient Expressu jsem tam nějak postrádal zmínku o strojvůdci. Čili ředitel vlaku musí být přítomen, ale vlak řídí zřejmě Android (doufám, že v poslední verzi).

2) Cvakání "destičkami" přes sklo s kupou odlesků mě vždycky fascinovalo :-). Někdo to prostě rád hnusné a ignoruje existenci polarizačních filtrů, resp. přístrojů, se kterými je lze vůbec použít (říkalo se jim fotoaparát, taková fajn věc dávné minulosti :-D).

0/−7
6.7.2016 2:09

K97a88t84e51ř73i41n80a 11V50ý14b55o67r76n78á 6400669859

Vlaková četa, tedy i strojvedoucí, se skrývá pod všeobjímajícím názvem "pomocný personál".

+2/0
6.7.2016 6:36

V66l44a92s57t66i78m23i38l 90S83v14o12b50o49d94a 7243258325534

Aha, děkuji. Trošku nefér pro nejdůležitější postavu pro realizaci jízdy vlaku, ale budiž.

Tak doufám, že ředitel vlaku je alespoň schopen zaskočit, kdyby se strojvedoucímu udělalo např. nevolno.

0/0
6.7.2016 12:23

J73á74n 56K58o22t10ú45č 2316884398616

Strojvodca nepatrí do personálu VSOE. Vysvetlenie nižšie.

+1/0
6.7.2016 13:15

J54á18n 53K88o34t58ú54č 2926404198716

Neviem akú máte predstavu o Nemecku, ale "uklízečka v Německu" tým rozhodne jazdiť nebude.

Strojvodca nie je (z tohto pohľadu) súčasťou personálu, pretože Orient Express nemá "svoje" lokomotívy, ale na každom úseku si prenajíma obyčajnú lokomotívu miestnych dráh, aj so strojvodcom. Behom jednej cesty mnohokrát vymení lokomotívu. Je to preto, lebo asi neexistuje lokomotíva, ktorá by mala schválenie na celú Európu (v každom štáte sú iné predpisy) a navyše nie je dobré, aby lokomotíva jazdila príliš ďaleko od domovského depa (problém v prípade poruchy). V Prahe bude teda na čele Orient Expressu veľmi pravdepodobne lokomotíva ČD aj s miestnym strojvodcom.

+5/0
6.7.2016 13:13

M22i81c56h75a97l 98M64i60l53l60e55r 9856912209192

ano souhlas, to mj. potvrdil dokumentar s Davidem Suchetem, ktery byl pred par lety natocen o ceste v Orient- Expressu.

S uvahou o financnich moznostech nemecke uklizecky take. Ono totiz nejde jen o cenu jizdenky, ale take jak se vejde do celkoveho rozpoctu dotycne osoby, kolik utrati za bydleni, stravu, cleny rodiny, pojisteni, osaceni, dopravu.... proste na zivotni naklady a kolik ji zbyva na setreni na dovolenou.

+1/0
6.7.2016 13:29
Foto

M84a80r56t31i57n 33A98p39o38š94t57o61l 3240455682310

Strojvůdce, stejně jako lokomotiva je pronajímán/a na daném území ;)

Zkuste poslat podnět, aby se napsal o každém strojvůdci článek, nejlépe o každém zvlášť.

Pokud je mi známo, tak naštěstí vlak musí řídit strojvůdce, nikoli robot, (Vámi zvolený android) mohly by nastat problémy, kdy umělá inteligence daný případ neumí vyřešit, případně by to ignorovala. Doufám tedy, že ještě dlouho tady strojvůdci budou, protože těm věřím více než strojům.

Každá lokomotiva na území Čr je vlastně takový unikát, protože žádná není "stejná" :) Podle toho co všem jsem viděl, je každá vybavená něčím, každá má jiný tah, jiné uspořádání, případně vlastní různá vylepšení apod.

Některá vozidla ale mají AVV a ARR, která strojvůdcům pomáhají, alespoň si to tedy myslím.

Na příspěvek 2. budu reagovat následujícím způsobem, každému se líbí něco. Sto lidí, sto chutí, když se to někomu líbí, tak ať si fotí. Myslím si že fotky a záběry jsou povedené, tak proč ne!

0/0
6.7.2016 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.