Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Jak se cestuje v sedmi nejluxusnějších vlacích planety

V době, kdy světu vládne letecká doprava, je představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem. Ne však v těchto soupravách. Luxusní kupé nebo otevřené salonky s perfektní obsluhou vás svým interiérem přenesou do minulosti a vy si můžete v klidu a pohodlí vychutnat nezapomenutelné výhledy od indického subkontinentu přes africké prérie až po zasněžené vrcholky kanadských hor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J56i90r88i 77R35u16s84n52o39k 4475222837313

Jel bych. Ale teda je to i na me pomerne drahe a to si nevydelavam nijak spatne. Zkusil jsem si Krasnaya Strela z Petrohradu do Moskvy a bylo to prijemne.

0/0
8.7.2016 21:23

J48a92n 37Č50e36k81a38l 7289345414614

Jen detail - australský The Ghan je normální vlak, není svým určením v kategorii luxusních/vyhlídkových.

0/0
7.7.2016 15:59

J97a92n 59B81e51r86g 4347312834363

Paříž - Benátky cca. 2.100,- Eur, každej zážitek něco stojí ;-)

0/0
7.7.2016 0:15

M83i60c70h33a81l 11M70i64l55l91e53r 9846752779122

dneska je to jenom takova specialni cesta pro luxusni zazitek, na oslavy a pod. jak se pise v clanku a na to je nasazena cena.

V dobach, kdy se temito vlaky jezdivalo za ucelem prepravy z A do B, protoze letecka doprava nebyla rozvinuta, bylo cestovani i v Orient-Expressu financne unosnejsi. Samozrejme, ze ne kazdy jezdil v 1. tride, byly take vagony dvojky.

Muj deda a jeho svagr jezdili s vlaky francouzske spolecnosti CIWL po cele Evrope, vcetne tras Simplon- Orient Expressu (jedna vetev se v Jugoslavii oddelila a koncila v Athenach, druha pokracovala do Istanbulu). Strejda-deduv svagr byl kucharem jidelnich vozu a deda puvodne pruvodcim a pozdeji na rade tras vedoucim vlaku.

0/0
7.7.2016 5:51

J49a83n 14B49e88r11g 4317582364783

Cena je relativní ;-) když budete chtít na Matterhorn tak za cestu s průvodcem dáte taky 1.600,- Euro. Každý zážitek něco stojí. S ohledem na to co vše ta jizdenka obsahuje to není zase až takovej nářez. :-)

0/0
7.7.2016 8:53

M41i56c13h11a52l 22M90i98l93l64e41r 9666272539802

protoze jsme na ceskem serveru, porovnaval jsem cenu v relaci k ceskym vydelkum a cenam, nikoliv z globalniho hlediska.

Kdyz uz jsme u cen, pro dost zahranicnich turistu zaplatit pres US$700 za den za cestu, (jidlo, piti, exkurze a ubytovani v kajute s verandou pro 2 osoby) na jedne z mnoha ricnich zajezdovych lodi brazdicich vody Ryna, Mohanu a Dunaje je prijatelna castka. Proto je tech lodi na evropskych rekach takove mnozstvi.

Rekni ale prumerne ceske dvojici, ze je 14 denni cesta prijde na 17750 Kc/ den = celkem skoro ctvrt milionu Kc a take se ti na to zrovna nepohrnou v zastupech.

0/0
7.7.2016 14:17

M67a62t77ě48j 18V22o27n81d78ř11i13č30k80a 4944350618126

Nechápu hned první větu, jeli jsem vlakem na dovolenou mnohokrát a většinou to byla moc příjemná cesta :) . Chápu, že letadlo asi hraje prim, ale i vlak má své místo.

+3/−2
6.7.2016 17:19

K43a53r49e53l 67M63o13k79r62y85k 3806228703

Loni jsem jel tím vlakem na japonském ostrově Kjúšú - dva dni,zajímavá zkušenost servis ve vlaku byl opravdu vynikající (akorát pro mě který nemusí japonskou kuchyni byl problém si někdy vybrat ..).

Ty dva dni byli ale akorát nasát tu atmosféru,víc dnů by mě už asi nudilo ..

0/0
6.7.2016 13:53

J82á66n 59K68o31t47ú52č 2196284658246

Ťažko porovnávať jablká s hruškami, ale je zaujímavé, že ten luxusný japonský vlak stál iba 700 mil. Kč. To sa mi vôbec nezdá tak veľa. Je to špecializovaná výroba na zákazku, určite tam je mnoho ručne vyrábaných veci, s japonskou (a možnou aj európskou) cenou práce. Oproti tomu Pendolino tiež stojí približne 700 mil. (jedna súprava) a pritom je to sériovo a (vo väčšej miere) roboticky vyrábaný vlak, a žiadna prevratná technologická novinka. To len tak na okraj, aby sme si uvedomili, aké sú tie ceny relatívne.

0/0
6.7.2016 13:07

M74a33r98t48i91n 19K14r68o13u38p33a 2721133369100

Jenže Pendolino byla statní zakázka:-P.

+6/0
6.7.2016 15:08

J98a74n 68Č55e36k46a68l 7179285454694

Také mne ta ceny zaujala, ale pro upřesnění (čímž nechci obhajovat státní zakázky) - 3 mld jenů jsou spíš 750 mil. Kč, ne 700, dále nešlo o nějakou novostavbu na míru, ale použití podvozků a x dalších věcí z už sériově vyráběných vozů. Což cenu samozřejmě výrazně srazí dolů...

0/0
8.7.2016 9:15

R22o72m86a18n 91J25e86s35c77h43k63e 9638865527805

Chybí mne vysvětlení, co znamená 7hvězdičkový vlak ? To mne ve škole neučili. Pro mne je nejvíce 5hvězdičkový hotel.

0/0
6.7.2016 12:59

J22á19n 41K58o93t56ú41č 2306484778506

No ak niekto nechodil na hotelovú akadémiu, tak sa neučil v škole ani o 5-hviedzičkových hoteloch :)

+2/0
6.7.2016 13:17

M71a39r76t16i26n 80K13o32z95á40k 4814930469187

Proč by měla být představa cesty vlakem na dovolenou spíše hororem? Pro mě je nepříjemná spíš představa, že budu desetkrát převažovat kufr, stresovat se na letišti, vystávat ve frontách na odbavení, přemýšlet, jestli za bezpečnostní kontrolou zdechnu žizní hned nebo až za chvíli, mačkat se na nijak zvlášť pohodlné sedačce v letadle a ještě na to letiště a zněj budu muset dojet do centra. Bleh.

+12/−3
6.7.2016 10:30

M84i77c57h66a44l 20M80i12l55l34e58r 9756682519232

zadny problem s vlakovou dopravou. R^

Do Evropy letime a po Evrope nejcasteji jezdime vlaky, radsi nez bychom zase leteli - krome pripadu, kde skutecne potrebujeme spechat a neni sikovne vlakove spojeni. (napr. z Barcelony do Prahy, z Vidne do Dubrovnika).

Nejhorsi predstava cestovani po Evrope pro nas je autobus a auto.

+4/−2
6.7.2016 13:23

K80a52r47e40l 51M52o57k57r71y27k 3826608643

Tak ve vlaku je větší pohodlí než v letadle o tom žádná,ale přeci jen letadlo je x-krát rychlejší a to rozhoduje navrch v mnoha případech i levnější!

Vlakem jsem byl nejdál v Maďarsku a ve Slovinsku to je pro mě asi strop jet vlakem třeba do Řecka či Španělsko to už nee to zlaté letadlo ..

+2/−1
6.7.2016 14:00

M56i49r39o25s94l50a18v 78S82i63n14d67e69l69a83r 2525577494212

Orient Express x Smícháč :-)

+5/0
6.7.2016 3:26

K61a18m24i87l43a 63S94v64á37č29k85o48v60á 6597255556154

No bude se tam krásně vyjímat:-)

+3/0
6.7.2016 11:31

M93i42r79o27s43l43a96v 87S42i71n80d82e73l15a24r 2765707984552

To bude, uz jsem ho tam i videl, ale co hur - je to konecna, takze tam musi pasazeri vystoupit...

0/0
6.7.2016 21:58

V41l61a95s61t98i85m79i58l 96S24v52o17b53o24d77a 7583248685934

Babiš správně odhadl, že díky své politice si o tom průměrný Čech může tak maximálně přečíst v jeho novinách, zatímco taková uklízečka v Německu může zhruba po půl roce práce směle jet např. tím Orient Expressem.

Pak mě zaujalo pár zajímavostí:

1) V tom Orient Expressu jsem tam nějak postrádal zmínku o strojvůdci. Čili ředitel vlaku musí být přítomen, ale vlak řídí zřejmě Android (doufám, že v poslední verzi).

2) Cvakání "destičkami" přes sklo s kupou odlesků mě vždycky fascinovalo :-). Někdo to prostě rád hnusné a ignoruje existenci polarizačních filtrů, resp. přístrojů, se kterými je lze vůbec použít (říkalo se jim fotoaparát, taková fajn věc dávné minulosti :-D).

0/−7
6.7.2016 2:09

K27a74t27e98ř10i90n23a 81V63ý24b70o71r89n60á 6680239529

Vlaková četa, tedy i strojvedoucí, se skrývá pod všeobjímajícím názvem "pomocný personál".

+2/0
6.7.2016 6:36

V97l80a80s41t62i83m10i72l 89S64v37o67b94o56d98a 7173768805804

Aha, děkuji. Trošku nefér pro nejdůležitější postavu pro realizaci jízdy vlaku, ale budiž.

Tak doufám, že ředitel vlaku je alespoň schopen zaskočit, kdyby se strojvedoucímu udělalo např. nevolno.

0/0
6.7.2016 12:23

J24á61n 94K69o85t13ú26č 2446354528626

Strojvodca nepatrí do personálu VSOE. Vysvetlenie nižšie.

+1/0
6.7.2016 13:15

J56á84n 10K34o60t42ú87č 2616634898266

Neviem akú máte predstavu o Nemecku, ale "uklízečka v Německu" tým rozhodne jazdiť nebude.

Strojvodca nie je (z tohto pohľadu) súčasťou personálu, pretože Orient Express nemá "svoje" lokomotívy, ale na každom úseku si prenajíma obyčajnú lokomotívu miestnych dráh, aj so strojvodcom. Behom jednej cesty mnohokrát vymení lokomotívu. Je to preto, lebo asi neexistuje lokomotíva, ktorá by mala schválenie na celú Európu (v každom štáte sú iné predpisy) a navyše nie je dobré, aby lokomotíva jazdila príliš ďaleko od domovského depa (problém v prípade poruchy). V Prahe bude teda na čele Orient Expressu veľmi pravdepodobne lokomotíva ČD aj s miestnym strojvodcom.

+5/0
6.7.2016 13:13

M35i20c36h85a23l 67M67i70l63l22e78r 9866972909122

ano souhlas, to mj. potvrdil dokumentar s Davidem Suchetem, ktery byl pred par lety natocen o ceste v Orient- Expressu.

S uvahou o financnich moznostech nemecke uklizecky take. Ono totiz nejde jen o cenu jizdenky, ale take jak se vejde do celkoveho rozpoctu dotycne osoby, kolik utrati za bydleni, stravu, cleny rodiny, pojisteni, osaceni, dopravu.... proste na zivotni naklady a kolik ji zbyva na setreni na dovolenou.

+1/0
6.7.2016 13:29
Foto

M21a93r37t46i49n 73A29p36o17š52t67o69l 3940665282240

Strojvůdce, stejně jako lokomotiva je pronajímán/a na daném území ;)

Zkuste poslat podnět, aby se napsal o každém strojvůdci článek, nejlépe o každém zvlášť.

Pokud je mi známo, tak naštěstí vlak musí řídit strojvůdce, nikoli robot, (Vámi zvolený android) mohly by nastat problémy, kdy umělá inteligence daný případ neumí vyřešit, případně by to ignorovala. Doufám tedy, že ještě dlouho tady strojvůdci budou, protože těm věřím více než strojům.

Každá lokomotiva na území Čr je vlastně takový unikát, protože žádná není "stejná" :) Podle toho co všem jsem viděl, je každá vybavená něčím, každá má jiný tah, jiné uspořádání, případně vlastní různá vylepšení apod.

Některá vozidla ale mají AVV a ARR, která strojvůdcům pomáhají, alespoň si to tedy myslím.

Na příspěvek 2. budu reagovat následujícím způsobem, každému se líbí něco. Sto lidí, sto chutí, když se to někomu líbí, tak ať si fotí. Myslím si že fotky a záběry jsou povedené, tak proč ne!

0/0
6.7.2016 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.