Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spaní nad hlavami spolucestujících. Tak mají v letadle cestovat vyvolení

Jak do letadla „poskládat“ co nejvíce cestujících a přitom jim dopřát co největší míru pohodlí? Tuto otázku řeší aerolinky především u nejlépe platících a nejvěrnějších zákazníků v první a byznys třídě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42u51m32i11r 62N70o55v88a78k 8751743786608

takový sen o VIP palandách, ale stejně to nikdy nebude, ale 300 za přeložení článku v poho...

0/0
11.4.2016 9:48

K12a39r96e53l 16P31a83n39c51e41r 7811970538864

Odsedim si 14h plus 6.5h,doma si dam plzen a jsem v pohode. Komu se to nezda tak at zkusi treba lodni dopravu. Jinak v A380 nad hlavami spolucestujicich opravdu spi vyvoleni, v prvnim patre.

+1/0
9.4.2016 12:51

P96a33v41e28l 60V37e88t63e13š76n98í84k 7125638235797

To odsedíte v práci, nebo v letadle? 14 hodinový let už je docela hrůza. Mě tedy stačí i Soul-Praha, který trvá tuším 11 hodin.

Ideální se mi zdá 6. Třeba Praha-Dubai-Bangkok - to je ideální kombinace se dvěmi šestihodinovými lety. Tedy aspoň pro mě...

0/0
9.4.2016 18:38

M89i43c66h33a49l 46M19i36l63l72e66r 9836892199502

kdyz letas z Evropy na Novy Zeland nebo do Australie, 14 hodinove lety jsou normalka, podobne mezi Australii / Novym Zelandem a USA, Kanadou.

Je mozne si to rozlozit na Praha- Dubaj - Kuala Lumpur (nebo Singapore) - australska destinace v 6 - 6 - 8 (7.5) hodinovych intervalech, ale tam leta u Emirates obvykle B777, ktera je v economy vic sardinkova pri stejnem poctu 10 sedadel napric, nez je A380 na primem 14 hodinovem letu mezi Dubaji a australskou destinaci.

Nekdo ale tomu dava prednost, ze si muze uprostred cesty jit protahnout nohy v asijske destinaci.

Muj syn takhle letel pred 18 mesici a rekl, ze 14hodinovy let v A380 je pohodlnejsi, nez ty dva kratsi v B777.

Ackoliv muzeme pri ceste z Prahy do Australie prestoupit na spoj do Australie bez vetsiho cekani, radsi si udelame pauzu v Dubaji, kde mozno. Bud na 1 den primo ve meste, nebo na prenocovani v tranzitnim hotelu v mezinarodnim terminalu. Dubai International Airport Hotel. Letadlo prileti z Prahy kolem pulnoci mistniho casu a mezi 9.30 a 10.30 rano jsou spojeni na Australii podle destinaci bud s Qantasm nebo Emirates.

Reastaurace, bistra, bary, Kdo chce, ma moznost si zaplavat v hotelovem bazenu, sauna, virivka, masaze. Po odchodu z hotelove recepce jen sjet vytahem dolu jedno patro a tam je cela chodba B gates, duty free obchody atd, nebo pokracovat dal chodbou mensi prochazkou k A terminalu.

0/0
10.4.2016 3:19

O12l18d82ř57i65c46h 57D24r50t70i47l 4350305545302

Co takhle uspat, dát do škatule. Ty narovnat do regálů a podle registračních čísel roboticky vyndavat na jednotlivých letištích. :-/ Levné, kapacitně výhodné, pohodlné. Ani nevíte kolik hodin to trvalo. Jen, až se někde "zasukujuje" počítač, tak se ocitnete v Antarktidě v kraťasech, kufr a Káhiře. Není nad vychytávky ;-D

+1/0
8.4.2016 18:54

K29a29r25e71l 51V47o41h30n47o59u24t 4148639870707

Létat lůžkáčem by se mi líbilo.

Když jsem vydržel velkokapacitní lehátkový vůz v Rusku, přežiju i tohle.

+1/0
8.4.2016 15:16

M15a73r92i36á96n 76B28e15d57n42á41r29i25k 9621111210878

Nadpis je docela zavádějící.

+1/0
7.4.2016 21:18

T81o42m53á47š 68K27u67c12h70a86ř 3447961518411

Co lítat, jednou takhle budeme bydlet. :-P

+9/−1
7.4.2016 11:27

A92l36e78š 64L73i41s93o56v53s10k23ý 9679388192282

A když se něco stane, zhebne pán stejně jako kmán :-):-):-)

+1/−8
7.4.2016 9:55

M25i67c46h48a35l 31M31i43l32l45e55r 9356332369882

co je to za hyenu, ktera by se smala pri predstave obeti leteckeho nestesti?;-€Rv

+2/0
7.4.2016 11:04

T83o17m15á11š 48K92u45c96h36a78ř 3927351888521

Buďte rád, jak to je. Dokuď si prostý lid myslí, že aspoň po smrti si budeme všichni rovni, neprobíhají revoluce až tak často. ;-)

+7/0
7.4.2016 11:34

Z83d54e29n96ě58k 26H19r71u91b56ý 5295288151696

Stejně je to zvláštní, jak je naše "vyspělá" západní civilizace fixovaná na peníze a v žebříčku hodnot převažuje touha maximálně ušetřit. Devět lidí z deseti si raději vybere extrémní nepohodlí, hlavně že je to levné. Stejně jako u potravin a čehokoliv dalšího. Je to spíše filozofická otázka, proč to tak je. Proč nemáme větší úctu sami k sobě. Když bude stát letenka ve dvou třídách 10 a 20 tisíc, většina vezme tu za 10. Když tu samou službu za měsíc zlevníme a letenky budou stát 5 a 10, tak většina vezme za 5, i když by před měsícem klidně dali 10 a považovali to za výhodné.

+9/−4
7.4.2016 8:24

M49a80r69t85i58n 88N91o75v11á88k 4773181733334

Vysvětlení nejlépe zaznělo v jednom z dílů Rychle a zběsile. Jeden z party milionářů se ptá, nemá někdo čtvrťák (do automatu na pití)? Druhý mu jej dá a říká, Ty jsi se nezměnil, ani když už jsi milionářem? A on odpoví, ne, a proto jím zůstanu :-) a je to poucka, která by se měla tesat do kamene!

+11/0
7.4.2016 8:59

Z36d27e47n61ě85k 58W74e58r86n88h83a22r40t 6117565822618

No, na druhou stranu se masy lidí raději hodiny a draze posouvají v autech, i když by bylo mnohem lacinější a zhusta i rychlejší jet třeba metrem. Nevím, moc logiky v tom není.

+9/−1
7.4.2016 11:42

P37a29v48l92a 39K56v73a44p93i32l88o91v11á 7949188914167

To je asi pravda co píšete, ale na aerolinky se to moc aplikovat nedá. Letenku přes Atlantik koupíte v klidu do 20 tis. tak za první třídu nebo business dáte i 100 tis. Už jen místo v první řadě v economy stojí dvojnásobek toho co místu uprostřed. Ty rozdíly jsou opravdu propastné.

Na druhou stranu u vlaků jsou příplatky za 1. třídu nebo business rozumné, platíte o 50% nebo o 100% víc a taky se to dost prodává. Na některých spojích si v první třídě bez místenky nesednete.

+2/0
7.4.2016 12:08

M63i80c97h14a90l 90M15i21l97l68e14r 9786452109422

"Už jen místo v první řadě v economy stojí dvojnásobek toho co místu uprostřed."

Mohla bys prosim uvest priklad kde a s kym?

Pokud je 1. rada economy v exitove rade na mezinarodnich letech, pak nektere hlavni aerolinky uctuji priplatek pro cestujici, kteri si chteji exitovou radu zajistit predem. Ve stredovem bloku sedadel jsou v 1. rade 1 -2 kolebky pro mrnata.

V okrajovych blocich sedadel musi cestujici predevsim splnovat podminky pro cestovani v exitove rade (fyzicky schopni asistovat s oteviranim dveri v pripade emergence).

Napr. Qantas uctuje AU$90 navic na stredne dlouhe lety a AU$180 na dlouhe za predem vyzadane sedadlo v exitove rade. To ani zdaleka neni dvojnasobek ceny letenky. Kde zbyvajici sedadla v exitove rade urcuji az pri podavani zavazadel pred letem, neuctuji nic. Tak leteli nasi kluci do Japonska v exitove rade.

U Emirates manzelce za exitovou radu - stredni blok neuctovali, ale v poslednich 24 hodinach ji presunuli jinam, protoze meli cestujici matku s mrnetem, ktere potrebovalo kolebku.

+1/0
8.4.2016 14:15

J93a55k45u13b 64Š41a96f70a73n26d90a 7355847651851

A nemůže to být tím, že to chvíli to přežiju a za ušetřené peníze mám třeba týden pěkného pobytu někde na pláži? Každý má přece jiné preference za co utratit svoje peníze.

+8/0
7.4.2016 13:11

K75a30r33o46l75í84n57a 46N38o42v81o41t86n68á 3655586329561

Ale obecně vzato (vynecháme-li lidi s výjimečně vysokými příjmy) lidé utratí všechny svoje peníze, otázka je jen jak. A otázka je také "co si odepřete, aby ta cesta byla na lepší sedačce?".

0/0
9.4.2016 23:41

M97a55r58t14i36n 73N66o20v34á86k 4983641293544

Při startu si cestující v protisměru pěkně zaposiluje břicho, ono se to nezdá, ale kdo vyzkoušel start bez opreni zad do sedačky, ví o čem mluvím.

Další věc je, jestli se lidem leticim v protisměru nebude dělat více nevolno.

A krásné je i to umístění jednoho ze spacich a tím i nejdražších sedadel přímo proti záchodu. To bude radost poslouchat neustále bouchani dveří, okukovani nervózními cekajicimi na toaletu s pravidelným prisunem odóru;-D

+2/0
7.4.2016 8:14

I22v74a38n57a 21N62e65j19e97d98l73í31k58o64v82á 6148604423133

No, tak ta sedadla v protisměru mě taky zaujala...

Jestlipak budou za stejnou cenu ;-)

+1/0
7.4.2016 8:58

L38u67b40o44š 70H93o59l79í64k 5607700462730

Nebylo by jednodušší konečně uvést do provozu nástupce Concordu, aby se zkrátila doba cesty, než vymýšlet podobné ptákoviny? ;-)

+14/−1
7.4.2016 7:24

J23a37r29o22s39l17a46v 68P89á87n56e59k 3398148240114

To by me zajímalo kdo z vas by tim nástupcem concord letal ;-D

0/0
7.4.2016 16:20

M37a29r36t65i61n 90K86a81r39á67s63e61k 9828113588378

Tak ono je nekdy pohodlnejsi letet 6 hodin v luxusni sedacce s luzkovou upravou, nez za stejnou cenu v klasicke stisnene sedacce 3 hodin. Navic nadzukovy tryskac bude mit vzdy pomerne omezeny dolet....

0/0
8.4.2016 16:22

M61a10r18t31i45n 69H73u52d94e43c47e78k 3823839409883

Míchat economy, premium economy a business dohromady nejde. + bezpečnost (přistání vzlet) na lezato neprojde.

0/0
7.4.2016 6:01

P44a77v37e40l 43Č79á22s31l50a46v82s71k53ý 4844855884398

Ten mix tříd mi také přijde poněkud nešťasný, protože se nejedná jen o samotná sedadla, ale o celou úroveň servisu pro tu kterou třídu.

Jako největší překážka realizace návrhu mi přijde bezpečnost.

Ne však kvůli vzletu a přistání "vleže", s tím je v návrhu počítáno a lůžko se pro tyto fáze letu konvertuje na sedadlo.

Diskutabilní mi v tom návrhu přijde nemalá část kapacity orientovaná proti směru letu. Neznám přesně regule, ale tady, si myslím, bude největší úskalí.

0/0
7.4.2016 7:54

L29u97k39a94s 92C64o66d54r 6828692270531

Proc by to mel byt problem? United Airlines maji podobne resenou business class uz ted (pulka sedacek po smeru letu, pulka sedacek proti smeru letu)

+1/0
7.4.2016 8:33

J17a97k55u36b 73Š26a14f72a27n92d80a 7875867801971

Zase sedačka čelem vzad je mnohem bezpečnější v případě havárie. Takže při normálním letu je vám to jedno, při havárii je lepší ta obrácená. Takže která vyhrává?

+1/−1
7.4.2016 13:13

A86n11n98a 20T57r57o48c63h85t10o93v51a 1227705841601

Dle Vašeho příspěvku J.Š ,,jaká sedačka je při havárii letadla lepší" tak mi vychází že žádná, nebo nejlepší je vůbec nehavarovat! Tak sedačka při havárii letadla, alespoň u mne, není lepší ani jedna!

0/0
9.4.2016 6:23

D19a93n77i42e48l36a 45G78o67t80z 9261229

Dam cokoliv za moznost lehnout si poradne.. treba 11 hodin letu uz je peklo.. nohy dreveny a spat se beda jak porad pada hlava. Jednou jsem si lehla na zem a taky nic moc, zas jde hluk od podlahy. Jsem 100% pro, naskladat jak sardinky ale nalezato prosim.

+2/0
7.4.2016 0:47

M35a26r51t18i21n 66H79u52d82e59c69e94k 3673449689353

Tak lítejte business nebo 1tridou. Já mam 193 a v business se taky vyspim. Verim ze 1trida ma ještě víc prostoru.

0/0
7.4.2016 5:59

J79a74r90o11s41l41a70v 92P18á47n59e59k 3658308520764

Jo 1. trida za 100 a vice tisíc 8-o

+1/0
7.4.2016 16:23

I41v36o 37Ž68i58ž84k40a 8553907411761

Plně souhlasím, i cena bude v případě sardinkového uspořádání stejná. Když mám štěstí na poloprázdné letadlo, tak si lehnu přes více sedadel. Ale jak to nevyjde, tak Austrálie je na trest.

0/0
7.4.2016 22:04

M59a34r81t73i13n 67V19a97n92ě88k 6241793922549

Proč ne?

0/0
7.4.2016 0:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.