Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrvavější silnice světa. Indie hlásí 140 tisíc mrtvých za rok

V Indii každý den zahyne na silnicích kolem 380 lidí, což je stejné, jako kdyby se zřítil obří Boeing 747. Jenže zatímco pád podobného letadla by přitáhl pozornost světových médií minimálně na týden, krvežíznivé indické silnice nechávají svět celkem v klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O34l95d79ř97i25c93h 75J45a44n40e27č16e41k 8629286923751

přepočteno na počet obyvatel je to jako kdyby na českých silnicích umíralo cca. 1200 lidí ročně - což byl před nějakými cca. 20 lety standard. takže proč ten povyk?

0/0
18.4.2016 15:23

D22a85v50i35d 36K40o83s64t37e83l19n25í12k 9185466271

Když jsem byl v Indii, tak mě vezel jeden Ind v noci po dálnici. Byla zácpa, tak přejel středový pruh a jel v protisměru v odstavném pruhu. Občas jsme potkali motorku, kolo nebo chodce, kteří v odstavném pruhu pohybovali proti nám. Myslel jsem, že tohle nepřežiju. Asi po 2 km se Ind vrátil do svého směru, jakoby se nechumelilo.

Když jsem seděl v horách za řidičem busu a viděl, jak se řítí do zatáček, modlil jsem se, i když jsem ateista.

Když se Indii podíváte na řidiče busů, rikš a náklaďáku, většinou jsou už podle výrazu v obličeji trochu jednodušší lidé, kterým prostě nedochází, co se můžou svou nezodpovědností způsobit.

0/0
1.4.2016 23:50

Z84d42e72n61e39k 43M95u91l87l66e89r 5651402216532

Já jsem v Indii strávil celkem asi 3 měsíce a musím potvrdit že je to fakt zážitek.Jízda v protisměru a hlavně ta jízda po tmě. Jednou jsme se vraceli do města v noci asi 150 km a řidič jel celou dobu po tmě. Dnes se to mu směju ale tenkrát jsem se viděl tak 10krát mrtvej. Ale jinak miluju Indii :)VV

0/0
1.4.2016 20:33

P95e47t16e47r 22N87e55š97v64a95r42a 8868196662297

Jak zmínili jiní diskutující, je to statisticky na počet obyvatel o chlup více, než u nás. JENOMŽE většina Indů žije na vesnicích, kde je mnohem vyšší pravděpodobnost, že rolník umře na šlápnutní na kobru na políčku, než že ho zajede volský potah na prašné návsi. Prostě při způsobu, jak Indové jezdí je počet mrtvých neuvěřitelně nízký a to je dáno pouze katastrofálním stavem silnic, na kterých nelze jet rychle. Viděl jsem tam šílené věci. V noci autobus, ve kterém sedíte, předjíždí, proti nemu jede náklaďák, oba na plný plyn, dálková světla a troubí. Kdo má slabé nervy tak uhne. Silnice lemují vraky aut, kdy měli dobré nervy oba řidiči a vzali to čelně pod plným plynem.

Prostě, populační přírůstek Indie lze velmi jednoduše vyřešit tím, že se jim tam postaví slušné silnice, po kterých lze jezdit rychle. Pak půjdou počty mrtvých do milionů. Neb ať jezdí jak jezdí, na prašné či štěrkové silnici s dírami jako pastmi na mamuta prostě tak rychle aby se řidič a osádka zabili nelze jet ani při nejhorší vůli.

0/0
1.4.2016 9:38

J42a31r79o88s55l30a55v 41P46á78n88e57k 3468688500274

Tento clanek je uplne mimo

0/0
30.3.2016 18:55

I33v26a40n 22K76a95z70i34m38o39u44r 6172657956566

Zajeďte se podívat do Zlatníků u Prahy, tam je taky dobrej "kruháč"

0/0
30.3.2016 17:12

L85i35b67o34r 68K84a51c64h32t50í16k 6696686329404

V Indii mají jasnou přednost jen krávy (ne za volantem):-)

+1/0
30.3.2016 15:25

F18r39a23n77t19i69š78e53k 52K46o59c55o59u26r85e47k 6740493317139

A pořád je to málo, aby zastavili populační růst :-/

+7/0
30.3.2016 10:07

D32r77a43h80o41m81í60r 17S71t70r35o12u12h97a30l 4145928862864

Při přepočtu na milion obyvatel je úmrtnost na indických silnicích 111 lidí ročně. V ČR je to 71. To je 56% rozdíl oproti nám. Pokud vezmeme v úvahu stav silnic a intenzitu dopravy v důsledku hustoty zalidnění (v Indii je třikrát vyšší než v ČR), tak to není až taková hrůza.

Samozřejmě, absolutní čísla vypadají děsivě. Stejně děsivě podle mne budou vypadat relativní čísla například v Monaku nebo San Marinu.

+7/−3
30.3.2016 9:57

J85o17s80e25f 87V19o39m90á48č46k12a 5403294463294

Jenže přepočet na obyvatele nedává žádný smysl – jak se v článku píše, je v Indii pouze 170 milionů aut a motorek na 1,3 mld. obyvatel, u nás jich je 5 milionů na 10 milionů. V přepočtu aut na obyvatele je tedy v Indii zhruba 5x méně vozů než u nás, úmrtnost na milion aut je u nás cca 126, v Indii 823.

+6/−2
30.3.2016 10:22

M17a40r94e42k 45H37r19u70b81y 6807202561538

Presto je ten rozdil podstatne mensi, nez by odpovidalo kazdorocnimu chlubeni PCR (a mnozstvi prislusniku na pocet obyvatel;-))

0/0
30.3.2016 16:12

F61i95l80i53p 87N62a44v94r50á62t54i71l 2127890223704

No jo, ale tam se jednou vybourá přeplněnej autobus a hned je u toho 40 mrtvých jen to hvízdne. V Indii jsem nikdy nebyl, ale podle některých záběrů si nedělám iluze, že počet pasažérů v jednom autě je 5x vyšší než u nás.

Pokud se do statistiky počítají i sražení chodci, tak tam v těch přelidněných ulicích stačí k tragédii málo.

0/0
30.3.2016 16:26

J69a40r16o65s82l90a89v 19P60á51n58e76k 3458988440774

nesmite verit každému clanku - každý treti clanek nepise pravdu

0/0
30.3.2016 18:53

J61i85ř39í 52S64c57h51w65a12c33h 8658764508706

ale tento článek klidně může být (s větší pravděpodobností) ten "první" nebo "druhý" ;-)

+1/0
30.3.2016 20:38

P43e46t96r 10K21o49n13í90č70e70k 8164712925455

Jestli tento stav nevzrušuje Indy, nevím, proč by se s tím měli vzrušovat lidé v zahraničí. Tolik k tomu srovnání havárie 747 a indických silnic, které "nechávají lidi chladnými". Ano, já jsem zcela chladný. Kdybych se měl zamýšlet nad mrtvými na indických silnicích, zbláznil bych se. A jestli někdo věří na moc božstva, dobře mu tak. Zasloužil by napsat na rakev "kde je tvůj bůh teď".

+20/0
30.3.2016 9:46

P14e66t59r 51J27a75n19s25a 8598684154225

Z hlediska počtu obyvatel je to srovnatelné s Českem. Tak o jakou senzaci se tady snažíte???

+4/−1
30.3.2016 9:29

M87a50r63t58i34n 22K67y89p17r 2212795444864

A z hlediska počtu aut je to zhruba 8x víc. Takže až tak nezajímavé to není.

+2/0
30.3.2016 11:32

M94a74r70t25i68n 45K92r63e16b61s 4449729240590

Už jsem alergický na to novinářské klišé, že nějaká země něco "hlásí".... :-/

+3/0
30.3.2016 8:23

J73a61n 27P86o37k93o98r60n62ý 1373219450933

Pojďme se složit a pošleme tam Ťuka udělat pořádek. ;-D

+4/0
30.3.2016 5:49

T13o12m37á91š 86D24v64o31ř11á47k 3105903336226

Ten je i zadarmo drahej...

+2/0
30.3.2016 7:43

J57a81k88u28b 85M20a61t93o38u89š 3345522502863

Jenže to oni nevědí ;-)

0/0
30.3.2016 18:23

J43a22n 43S13v32o51b88o60d77a 6681572570586

Kdyby tak šlo poslat 140 tisíc nových...

+16/0
30.3.2016 3:10

T37o71m23á26š 94T13a81t51í77č72e18k 5350352410198

Hm, budu jedovatý, ale připomenu, že Indie, na rozdíl od Číny, neměla v boji proti populační explozi doposud naprosto žádný úspěch.

+5/−1
30.3.2016 1:48

T73e47r66e43z73a 77N87o88v13á95k67o80v32á 8958147298707

Nyní mají v průměru porodnost 2.3 do tří let by to mělo být 2.1 kdy začne celková populace klesat. Problém jsou spíš africké státy.

+5/0
30.3.2016 6:36

T37o60m34á31š 24T72a39t48í68č45e65k 5480352770958

Zajímavé. Tak to jsem měl už pár let staré informace.

0/0
30.3.2016 17:22

M19a79r86e39k 12Š23i83m80o49n 2824197308378

Mám pocit, že se snad ani nikdy bojovat nesnažila.

0/0
30.3.2016 13:53

K31a58r54e73l 53N46o96v74o17t86n58y 2741375949150

Hm, v absolutnich cislech se samozrejme jedna o obrovska cisla, ale mnohem vic by me zajimalo srovnani s jinymy zememi v prepoctu na pocet obyvatel, na pocet automobilu, a na pocet km...

Nepochybuju o tom, ze to i tak budou dost velka cisla, protoze Indove jsou opravdu velice specificky narod, ale aspon bude mozne to rozumne porovnat s jinymi zememi...

0/0
30.3.2016 0:26

T41e31r49e77z27a 70N71o51v19á73k26o57v52á 8798837478147

Tady jsou tabulky: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

+2/0
30.3.2016 6:28

M52a11r26e19k 90Z90a93h87r80a31d12i91l 6374649735281

Takže žádní rekordmani to nejsou...

+4/0
30.3.2016 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.