Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejkrvavější silnice světa. Indie hlásí 140 tisíc mrtvých za rok

V Indii každý den zahyne na silnicích kolem 380 lidí, což je stejné, jako kdyby se zřítil obří Boeing 747. Jenže zatímco pád podobného letadla by přitáhl pozornost světových médií minimálně na týden, krvežíznivé indické silnice nechávají svět celkem v klidu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O26l54d87ř87i89c10h 83J62a73n75e85č81e48k 8809226383421

přepočteno na počet obyvatel je to jako kdyby na českých silnicích umíralo cca. 1200 lidí ročně - což byl před nějakými cca. 20 lety standard. takže proč ten povyk?

0/0
18.4.2016 15:23

D74a22v46i48d 21K87o79s91t59e74l26n42í75k 9635916161

Když jsem byl v Indii, tak mě vezel jeden Ind v noci po dálnici. Byla zácpa, tak přejel středový pruh a jel v protisměru v odstavném pruhu. Občas jsme potkali motorku, kolo nebo chodce, kteří v odstavném pruhu pohybovali proti nám. Myslel jsem, že tohle nepřežiju. Asi po 2 km se Ind vrátil do svého směru, jakoby se nechumelilo.

Když jsem seděl v horách za řidičem busu a viděl, jak se řítí do zatáček, modlil jsem se, i když jsem ateista.

Když se Indii podíváte na řidiče busů, rikš a náklaďáku, většinou jsou už podle výrazu v obličeji trochu jednodušší lidé, kterým prostě nedochází, co se můžou svou nezodpovědností způsobit.

0/0
1.4.2016 23:50

Z65d84e14n26e93k 60M65u47l51l98e10r 5181382836882

Já jsem v Indii strávil celkem asi 3 měsíce a musím potvrdit že je to fakt zážitek.Jízda v protisměru a hlavně ta jízda po tmě. Jednou jsme se vraceli do města v noci asi 150 km a řidič jel celou dobu po tmě. Dnes se to mu směju ale tenkrát jsem se viděl tak 10krát mrtvej. Ale jinak miluju Indii :)VV

0/0
1.4.2016 20:33

P53e63t28e74r 78N80e54š15v65a17r95a 8408356672307

Jak zmínili jiní diskutující, je to statisticky na počet obyvatel o chlup více, než u nás. JENOMŽE většina Indů žije na vesnicích, kde je mnohem vyšší pravděpodobnost, že rolník umře na šlápnutní na kobru na políčku, než že ho zajede volský potah na prašné návsi. Prostě při způsobu, jak Indové jezdí je počet mrtvých neuvěřitelně nízký a to je dáno pouze katastrofálním stavem silnic, na kterých nelze jet rychle. Viděl jsem tam šílené věci. V noci autobus, ve kterém sedíte, předjíždí, proti nemu jede náklaďák, oba na plný plyn, dálková světla a troubí. Kdo má slabé nervy tak uhne. Silnice lemují vraky aut, kdy měli dobré nervy oba řidiči a vzali to čelně pod plným plynem.

Prostě, populační přírůstek Indie lze velmi jednoduše vyřešit tím, že se jim tam postaví slušné silnice, po kterých lze jezdit rychle. Pak půjdou počty mrtvých do milionů. Neb ať jezdí jak jezdí, na prašné či štěrkové silnici s dírami jako pastmi na mamuta prostě tak rychle aby se řidič a osádka zabili nelze jet ani při nejhorší vůli.

0/0
1.4.2016 9:38

J96a21r92o75s81l94a18v 22P47á24n56e97k 3958218870714

Tento clanek je uplne mimo

0/0
30.3.2016 18:55

I63v74a85n 71K77a56z88i23m35o20u79r 6472187976296

Zajeďte se podívat do Zlatníků u Prahy, tam je taky dobrej "kruháč"

0/0
30.3.2016 17:12

L40i78b31o12r 88K24a62c11h92t45í51k 6796596329824

V Indii mají jasnou přednost jen krávy (ne za volantem):-)

+1/0
30.3.2016 15:25

F58r92a77n45t41i64š48e95k 52K50o31c79o50u71r24e69k 6130493937259

A pořád je to málo, aby zastavili populační růst :-/

+7/0
30.3.2016 10:07

D28r74a19h97o56m11í73r 91S36t35r75o38u89h51a61l 4855698722654

Při přepočtu na milion obyvatel je úmrtnost na indických silnicích 111 lidí ročně. V ČR je to 71. To je 56% rozdíl oproti nám. Pokud vezmeme v úvahu stav silnic a intenzitu dopravy v důsledku hustoty zalidnění (v Indii je třikrát vyšší než v ČR), tak to není až taková hrůza.

Samozřejmě, absolutní čísla vypadají děsivě. Stejně děsivě podle mne budou vypadat relativní čísla například v Monaku nebo San Marinu.

+7/−3
30.3.2016 9:57

J64o90s82e77f 61V66o43m21á39č78k74a 5483404653164

Jenže přepočet na obyvatele nedává žádný smysl – jak se v článku píše, je v Indii pouze 170 milionů aut a motorek na 1,3 mld. obyvatel, u nás jich je 5 milionů na 10 milionů. V přepočtu aut na obyvatele je tedy v Indii zhruba 5x méně vozů než u nás, úmrtnost na milion aut je u nás cca 126, v Indii 823.

+6/−2
30.3.2016 10:22

M63a82r83e78k 88H40r90u56b68y 6277732921888

Presto je ten rozdil podstatne mensi, nez by odpovidalo kazdorocnimu chlubeni PCR (a mnozstvi prislusniku na pocet obyvatel;-))

0/0
30.3.2016 16:12

F97i19l37i98p 40N83a38v34r44á96t57i41l 2227880433234

No jo, ale tam se jednou vybourá přeplněnej autobus a hned je u toho 40 mrtvých jen to hvízdne. V Indii jsem nikdy nebyl, ale podle některých záběrů si nedělám iluze, že počet pasažérů v jednom autě je 5x vyšší než u nás.

Pokud se do statistiky počítají i sražení chodci, tak tam v těch přelidněných ulicích stačí k tragédii málo.

0/0
30.3.2016 16:26

J60a86r45o72s83l87a78v 12P89á83n34e73k 3438248600864

nesmite verit každému clanku - každý treti clanek nepise pravdu

0/0
30.3.2016 18:53

J73i53ř23í 30S50c74h18w55a36c80h 8288854358476

ale tento článek klidně může být (s větší pravděpodobností) ten "první" nebo "druhý" ;-)

+1/0
30.3.2016 20:38

P75e51t56r 43K17o39n37í30č15e19k 8404342195555

Jestli tento stav nevzrušuje Indy, nevím, proč by se s tím měli vzrušovat lidé v zahraničí. Tolik k tomu srovnání havárie 747 a indických silnic, které "nechávají lidi chladnými". Ano, já jsem zcela chladný. Kdybych se měl zamýšlet nad mrtvými na indických silnicích, zbláznil bych se. A jestli někdo věří na moc božstva, dobře mu tak. Zasloužil by napsat na rakev "kde je tvůj bůh teď".

+20/0
30.3.2016 9:46

P59e64t89r 30J45a69n67s67a 8748234714855

Z hlediska počtu obyvatel je to srovnatelné s Českem. Tak o jakou senzaci se tady snažíte???

+4/−1
30.3.2016 9:29

M78a89r45t12i68n 91K76y52p17r 2812265104174

A z hlediska počtu aut je to zhruba 8x víc. Takže až tak nezajímavé to není.

+2/0
30.3.2016 11:32

M30a58r53t48i13n 88K26r65e61b95s 4719899970490

Už jsem alergický na to novinářské klišé, že nějaká země něco "hlásí".... :-/

+3/0
30.3.2016 8:23

J64a78n 17P75o42k71o31r60n47ý 1833129490473

Pojďme se složit a pošleme tam Ťuka udělat pořádek. ;-D

+4/0
30.3.2016 5:49
Foto

T57o65m47á76š 47D89v23o25ř21á24k 3295713336556

Ten je i zadarmo drahej...

+2/0
30.3.2016 7:43

J29a27k93u73b 22M70a51t21o72u10š 3165832382843

Jenže to oni nevědí ;-)

0/0
30.3.2016 18:23

J68a20n 68S45v62o51b67o98d23a 6281332100846

Kdyby tak šlo poslat 140 tisíc nových...

+16/0
30.3.2016 3:10

T34o53m64á87š 14T18a25t11í43č53e20k 5890782940458

Hm, budu jedovatý, ale připomenu, že Indie, na rozdíl od Číny, neměla v boji proti populační explozi doposud naprosto žádný úspěch.

+5/−1
30.3.2016 1:48

T92e47r70e63z61a 37N55o10v54á82k18o81v86á 8298137748497

Nyní mají v průměru porodnost 2.3 do tří let by to mělo být 2.1 kdy začne celková populace klesat. Problém jsou spíš africké státy.

+5/0
30.3.2016 6:36

T21o85m27á67š 17T21a11t74í22č83e35k 5660582550838

Zajímavé. Tak to jsem měl už pár let staré informace.

0/0
30.3.2016 17:22

M55a32r16e74k 57Š69i47m57o77n 2534207158958

Mám pocit, že se snad ani nikdy bojovat nesnažila.

0/0
30.3.2016 13:53

K36a38r80e39l 78N70o77v91o77t77n84y 2361685879490

Hm, v absolutnich cislech se samozrejme jedna o obrovska cisla, ale mnohem vic by me zajimalo srovnani s jinymy zememi v prepoctu na pocet obyvatel, na pocet automobilu, a na pocet km...

Nepochybuju o tom, ze to i tak budou dost velka cisla, protoze Indove jsou opravdu velice specificky narod, ale aspon bude mozne to rozumne porovnat s jinymi zememi...

0/0
30.3.2016 0:26

T52e30r43e95z37a 33N36o64v23á38k26o78v73á 8388487248967

Tady jsou tabulky: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

+2/0
30.3.2016 6:28

M15a14r48e82k 12Z94a86h86r76a91d76i53l 6304479875801

Takže žádní rekordmani to nejsou...

+4/0
30.3.2016 7:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.