Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu selhal podvozek, pilot přistál na moři. Podívejte se

Štěstí v neštěstí. Tak by se dalo nazvat dramatické přistání pilota dvoumotorové Cessny před několika dny na Havaji. Poté, co letounu selhal podvozek, podařilo se pilotovi bez zranění přistát v mořské laguně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a51n 84K23a35r45e30l 12N69o69v40a32k 5866374338486

normální hydroplán.. a co jako?

0/0
8.2.2016 20:22

V58á14c11l90a68v 31P41c63h38á27l44e11k 8886612671272

Pilot je machr. Nouzové přistání na jedničku :-)

0/0
8.2.2016 19:18

Z96d85e68n50ě44k 62S88o71b20o29t36k77a 2644165869573

pilot přistal všichni to přežili. pilot je frajer že to zvladl.

0/0
8.2.2016 13:54

E49m21i54l 58H75a65m13p93e20j30s 6840186104

Přistál do vody, protože to jinam nešlo. V Honolulu je to trochu složitější s loukama, víte? A svoje mezinárodní letiště a dráhu k tomu vhodnou na korálovém ostrůvku rozhodně nebudou poskytovat k nouzovému přistání malému letadlu (které to zvládne jinam) a riskovat poškození, které by jej mohlo vyřadit z provozu a ohrozit cestovní ruch a zásobování.

0/0
8.2.2016 12:41

O28n23d18ř11e23j 34Č10a68p82k13a 6951241383794

Zrovna na Oahu jsou 3 letiště... hned vedle má bývalou leteckou základnu, která se teď používá pro Pobřežní stráž a pro nepravidelný civilní provoz (a v hlavním směru má 2 paralelní dráhy, takže když na té kratší rozseká cessnu, Herculesů Pobřežní stráže se to nedotkne). A ještě na severu jeden aeroklub.

0/0
8.2.2016 16:50

E94m62i97l 32H40a85m61p77e16j19s 6510406824

Já vím, že je tam více možných drah k přistání. Ale jde o vícefaktorový problém. Letadlo mělo zjevnou závadu, podvozek zasunutý s indikací problému, nejspíš nezajištěný. To znamená, pokud by přistával třeba na l22, kam zřejmě chtěl letět, může se při klouzání seknout o podvozek, který se vysune dopadem a stočit se kdoví kam. Ta letiště jsou malá a je tam u drah spousta budov, letadel, aut, apod. To pak raději do vody. Další věc, pokud by začal hořet, ten pickup s jedním hasičem a hasícím přístrojem, na tak malém letišti, mu asi moc nepomůže. Další věci neznáme, problém s hydraulikou, co vše nefungovalo ještě, jaký byl vítr,...

0/0
8.2.2016 19:43

P74e39t23r 76V80á71c91l16a28v76e51k 6805868889667

kazde velke letiste je vybaveno na pristani bez podvozku, casto byva nouzovy travnaty pruh a kazdopadne mohou hasici postríkat rwyspecialni penou proti pozaru, pristani zvladl pekne ale zvolil nejhorsi moznou variantu. Podle zaberu byl podvozek zcela zasunut a dokonce zname i pristani na dve kola pridove a jedno hlavni a vzdy se dalo letadlo opravit...Pristani na vodu s letadlem k tomu neurcenym je vzdy daleko vetsi riziko nez na pevnou plochu. Vetsinou se voli jako posledni moznost pokud jina vhodna plocha neni k dispozici.

0/0
8.2.2016 22:52

E17m58i43l 47H84a64m97p57e32j62s 6770246664

Myslím, že za ty dvě hodiny kroužení si dobře promejšleli co dělat.

0/0
11.2.2016 9:56

J45a11n 90K70o93l 8273938539889

Uz ve Flight Simulatoru jsem se naucil, ze radsi nouzove pristat na poli, nez na vode. Hodne stesti potapecum s opravou :-)

+1/−1
8.2.2016 12:02

J28i43ř66í 87K42ü76h85r 2550506520956

Jasně.

On 2 hodiny pálil palivo ve vzduchu a nikoho za tu dobu nenapadlo, že by se to dalo vyřešit lépe, než jak to vyřešili.

Zato český Honza by to vyřešil jinak a daleko lépe.

+1/−2
8.2.2016 15:53

J93a69n 57K75o13l 8543278759819

Jojo, jak jsem psal, ja bych radsi pristal na zemi.

0/0
9.2.2016 4:34

P90e24t13r 57Č34e69r26n84ý 2798869694942

Vypadá to, že ho přistávání na vodě prostě bavilo. Podle aero-news.net prohlásil, že už dříve nouzově přistával na vodě i na zemi a na vodě mu to prý šlo lépe :-)

"The pilot had reportedly been involved in previous situations that led to emergency landings both on land and in the water. He told authorities that those experiences led him to choose the water landing in this scenario."

0/0
8.2.2016 12:01
Foto

T23o27m39a10s 80J95e31t30m71a75r 6210343275716

Cessna Skymaster je už taky skoro veterán. Škoda.

0/0
8.2.2016 9:48

J74a52k25u67b 48R98ý27d70l 1975132395180

Teď už je to Seamaster :-D

+2/0
8.2.2016 12:35

V71á59c10l75a62v 82P11c80h52á27l75e32k 8576952541202

;-D;-D;-D

0/0
8.2.2016 19:18
Foto

M25a12r78t39i62n 94K72o68p22á48s69e77k 9513290369694

Zrušte ta automaticky načítající se další videa!!!! RvRvRvRv

+23/0
8.2.2016 9:33

R71a42d58i70m 70S10o58c50h25a 4894329352484

Pod toto se podepisuji a přidávám se s žádostí... ta funkčnost je opravdu debilní a nedá se bohužel ani nijak přerušit (teda kromě zavření nebo znovunačtení stránky).

Minimálně by bylo fajn, kdyby se umožnilo zrušení alespoň tlačítkem, např. "přerušit automatické načítání".

+2/0
8.2.2016 22:55

P44a89v12e71l 60N81o11v59á77k 1101764851405

Pustím si video a začnu se dívat na komentáře dole ... no a najednou se celá stránka změní ... beta testování nové funkce proběhlo nebo právě probíhá?

Poučení: Pokud něco neumím, nedělám to. Kdyby jste funkci zkopírovali z youtube, udělali byste nejlíp.

+1/0
12.2.2016 10:25

O62n24d23ř32e39j 32K90o15l59á24ř 1463835483251

Nechápu, proč to prostě neposadil na břicho na letiště. Běžně se to dělá a riziko poškození letadla i zranění je menší.

+3/0
8.2.2016 9:28

J53i38ř23í 71K71ü47h29r 2770576660156

Pravděpodobně to mělo nějaké důvody. Za ty 2 hodiny, co létal dokola, mohli něco vymyslet.

0/0
8.2.2016 15:56

E89l46v34í19r92a 42N81o83v39á 6471434372

koukám tady je to samej pilot :-)))

+4/−2
7.2.2016 22:48

O92n60d98ř43e43j 83K74o65l86á22ř 1663565313631

Nevím, zda je to tu samý pilot, ale je to pravda. Zkuste si zajít za nějakým pilotem a zeptejte se ho osobně. Jsem si jist, že vám odpoví totéž, co píšou diskutující pod vámi.

+3/0
8.2.2016 9:29

L37u14k48á20š 83H66á55b26a 6490845656946

Odpovídám stejně jako ostatní. Zem a když není zem možná, až krajní možností je vždycky voda.

+1/0
8.2.2016 11:18

P66e81t64r 10V19á76c19l10a30v21e72k 6135858929817

jak bylo už řečeno, sednout do vody byla nejhorší možná varianta, podvozek měl zasunutý tak měl sednout na břicho na nějaké travnaté letiště, nouzový pruh velkého letiště a v nejhorším na beton. Zničil by možná přední vrtuli a trošku poškrábal letoun, takhle je letadlo na odpis.;-(

+3/0
7.2.2016 22:45

J88a46k31u43b 26R41ý44d34l 1905832535970

Máte tu nějaké srážky, pane Koudelka...Vylovení, vysušení, odbahnění... 300Kč.. To bude za tu Cessnu... :-D

0/0
8.2.2016 12:36

P70e15t87r 17K37u77b87a64t 3892241424280

To udelal to nejhorsi co udelat mohl. Na betone ci trave by jen znicil vrtuli a poskrabal spodek. Jako to bylo u dvoumotoroveho Tecnamu 2006 v Brne. Chapal bych to kdyby mel technicke problemy a vedel ze na bezpecnou plochu nedoletne. Pokud ale pilot nutne nemusi, coz uporuchy podvozku nemusí, tak do vody rozhodne ne.

+10/0
7.2.2016 14:13

E54d10a 59D35r48á75b88e10k 7419742893407

tak my to vidíme tím čecháčkovským pohledem že první je zachránit letadlo jinak jsem dolítal, ale on jich třeba má víc, nebo nemá problém si koupit jiné, nebo v jeho věku mu byl třeba už přednější bezpečně přistát s minimlním rizikem než "nepoškrabat víc než spodek".

+1/−3
7.2.2016 22:44

P65e94t87r 44V10á93c70l92a37v76e49k 6175888409887

nemáte pravdu, daleko bezpečnější by bylo sednout na pevnou plochu na břicho, ideálně trávu, na velkých letištích mají hasiči k dispozici speciální pěnu, kterou nastříkají na runway aby se při dosednutí zabránilo požáru.

Přistání do vody nese docela velké riziko, stačí aby se část zbrzdila dřív třeba vlivem vlny a letadlo se otočí kolem křídla což znamená okamžitou destrukci a potopení..

+3/0
7.2.2016 22:52

O25n22d31ř22e74j 14K12o87l25á81ř 1183855243941

Jak píše pan Václavek.

+2/0
8.2.2016 9:30

L53u66k95á25š 57H50á42b88a 6520635956526

pristani do vody je vic rizikovy nez pristani na beton bez podvozku. Plus extremne narocne, protoze je potreba letoun vyprostit, zamezit uniku prov. tekutin a paliva. A cely je to na odpis. Dokonce se uci, ze je lepsi sednou na rovnou plochu, proti svahu, po svahu a az posledni je vodni hladina. Podle vln sel zrejme i proti vetru, takze bych v tom cul neco jinyho nez jen podvozek, ale napriklad nizkej tah, kterym by ohrozil lidi na zemi pri toceni na drahu. A jestli to nebylo nic jinyho, tak alespon pojistnej podvod :D

0/0
8.2.2016 11:15

K49a89r76e60l 51L46a17n86g73r 2862197620258

To tomu pomohl... Na trávě by byla šance na opravu, takto je to šrot.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=184172

+6/−1
7.2.2016 12:52

P35a63v16e71l 62C91h18l55u96b82n20a 7537916418887

Možná měl strach přistát na zemi bez podvozku a raději volil ze svého pohledu větší šanci na přežití.

+3/−1
7.2.2016 13:36

P55e35t68r 67V25i31n64t21r21l64í40k 3716774371

Zřejmě nevypadalo, že by dotyčný pilot měl možnost v blízkém okruhu vůbec přistát někde na rovné zemi, bez překážek... hlavně, že jste napsal něco inteligentního...

+2/−3
7.2.2016 22:24
Foto

M31i65r57o42s98l31a86v 35G27a89l70k87o 2955513178658

Času na přistání jinde asi bylo dost: Dvě hodiny poté kroužil nad letištěm, aby spálil všechno palivo, napsala agentura AP.

+2/0
8.2.2016 0:34

P16e58t14r 28V40e47s27e50l46ý 8935705512946

Škoda, že se vás nezeotal. Byl by mrtvý ale měl letadlo vcelku.

+2/−2
8.2.2016 10:55

L32u30k39á28š 75H27á62b20a 6910205116296

to neni pravda, bez podvozku se pristava bezpecne a s malymi letouny i celkem bezne. U velkeho je to vetsi procedura, ale take se nejedna o zadny extremni manevr. Nedavno pristaval na ruzyni a320 (tusim) na bricho.

0/0
8.2.2016 11:17
Foto

J18i78ř95í 37Č34e23c14h 3548571803669

lupo, lupo... Pokud se nezátáhl podvozek, jak píšete v článku, proč tedy pilot normálně nepřistál? Ve video to naopak vypadá, že podvozek je zataženy...

+5/−1
7.2.2016 12:39
Foto

P58a95v82e47l 16P95o15k59o45r40n19ý 2666504570772

Možná podvozek uvízl na "půl cesty"

0/0
7.2.2016 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.