Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlu selhal podvozek, pilot přistál na moři. Podívejte se

Štěstí v neštěstí. Tak by se dalo nazvat dramatické přistání pilota dvoumotorové Cessny před několika dny na Havaji. Poté, co letounu selhal podvozek, podařilo se pilotovi bez zranění přistát v mořské laguně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J76a96n 46K29a37r72e96l 14N81o90v26a82k 5256224868966

normální hydroplán.. a co jako?

0/0
8.2.2016 20:22

V48á23c30l64a75v 56P47c94h42á22l68e97k 8586752481212

Pilot je machr. Nouzové přistání na jedničku :-)

0/0
8.2.2016 19:18

Z73d64e33n30ě24k 36S80o53b32o61t94k17a 2254375579773

pilot přistal všichni to přežili. pilot je frajer že to zvladl.

0/0
8.2.2016 13:54

E79m73i61l 43H16a58m55p55e41j70s 6710896764

Přistál do vody, protože to jinam nešlo. V Honolulu je to trochu složitější s loukama, víte? A svoje mezinárodní letiště a dráhu k tomu vhodnou na korálovém ostrůvku rozhodně nebudou poskytovat k nouzovému přistání malému letadlu (které to zvládne jinam) a riskovat poškození, které by jej mohlo vyřadit z provozu a ohrozit cestovní ruch a zásobování.

0/0
8.2.2016 12:41

O91n23d91ř67e17j 76Č11a22p41k25a 6921151373934

Zrovna na Oahu jsou 3 letiště... hned vedle má bývalou leteckou základnu, která se teď používá pro Pobřežní stráž a pro nepravidelný civilní provoz (a v hlavním směru má 2 paralelní dráhy, takže když na té kratší rozseká cessnu, Herculesů Pobřežní stráže se to nedotkne). A ještě na severu jeden aeroklub.

0/0
8.2.2016 16:50

E13m25i43l 46H14a52m70p10e96j67s 6460226304

Já vím, že je tam více možných drah k přistání. Ale jde o vícefaktorový problém. Letadlo mělo zjevnou závadu, podvozek zasunutý s indikací problému, nejspíš nezajištěný. To znamená, pokud by přistával třeba na l22, kam zřejmě chtěl letět, může se při klouzání seknout o podvozek, který se vysune dopadem a stočit se kdoví kam. Ta letiště jsou malá a je tam u drah spousta budov, letadel, aut, apod. To pak raději do vody. Další věc, pokud by začal hořet, ten pickup s jedním hasičem a hasícím přístrojem, na tak malém letišti, mu asi moc nepomůže. Další věci neznáme, problém s hydraulikou, co vše nefungovalo ještě, jaký byl vítr,...

0/0
8.2.2016 19:43

P26e70t67r 79V48á81c59l70a27v52e32k 6235648209727

kazde velke letiste je vybaveno na pristani bez podvozku, casto byva nouzovy travnaty pruh a kazdopadne mohou hasici postríkat rwyspecialni penou proti pozaru, pristani zvladl pekne ale zvolil nejhorsi moznou variantu. Podle zaberu byl podvozek zcela zasunut a dokonce zname i pristani na dve kola pridove a jedno hlavni a vzdy se dalo letadlo opravit...Pristani na vodu s letadlem k tomu neurcenym je vzdy daleko vetsi riziko nez na pevnou plochu. Vetsinou se voli jako posledni moznost pokud jina vhodna plocha neni k dispozici.

0/0
8.2.2016 22:52

E96m59i30l 73H43a61m50p13e75j68s 6730426274

Myslím, že za ty dvě hodiny kroužení si dobře promejšleli co dělat.

0/0
11.2.2016 9:56

J87a69n 31K66o19l 8193638109219

Uz ve Flight Simulatoru jsem se naucil, ze radsi nouzove pristat na poli, nez na vode. Hodne stesti potapecum s opravou :-)

+1/−1
8.2.2016 12:02

J97i32ř46í 57K54ü30h64r 2720286600306

Jasně.

On 2 hodiny pálil palivo ve vzduchu a nikoho za tu dobu nenapadlo, že by se to dalo vyřešit lépe, než jak to vyřešili.

Zato český Honza by to vyřešil jinak a daleko lépe.

+1/−2
8.2.2016 15:53

J56a45n 86K94o49l 8613988519369

Jojo, jak jsem psal, ja bych radsi pristal na zemi.

0/0
9.2.2016 4:34

P16e39t44r 15Č90e95r84n35ý 2448539434532

Vypadá to, že ho přistávání na vodě prostě bavilo. Podle aero-news.net prohlásil, že už dříve nouzově přistával na vodě i na zemi a na vodě mu to prý šlo lépe :-)

"The pilot had reportedly been involved in previous situations that led to emergency landings both on land and in the water. He told authorities that those experiences led him to choose the water landing in this scenario."

0/0
8.2.2016 12:01
Foto

T62o87m95a30s 62J45e39t13m55a31r 6470193695976

Cessna Skymaster je už taky skoro veterán. Škoda.

0/0
8.2.2016 9:48

J36a49k73u31b 32R23ý24d48l 1215552945400

Teď už je to Seamaster :-D

+2/0
8.2.2016 12:35

V27á19c24l73a75v 43P35c84h13á11l42e41k 8616652781872

;-D;-D;-D

0/0
8.2.2016 19:18
Foto

M90a75r36t88i83n 52K86o24p36á18s13e68k 9323400739814

Zrušte ta automaticky načítající se další videa!!!! RvRvRvRv

+23/0
8.2.2016 9:33

R81a51d88i44m 71S37o21c33h44a 4934649102634

Pod toto se podepisuji a přidávám se s žádostí... ta funkčnost je opravdu debilní a nedá se bohužel ani nijak přerušit (teda kromě zavření nebo znovunačtení stránky).

Minimálně by bylo fajn, kdyby se umožnilo zrušení alespoň tlačítkem, např. "přerušit automatické načítání".

+2/0
8.2.2016 22:55

P70a29v88e80l 61N82o41v66á13k 1641894301405

Pustím si video a začnu se dívat na komentáře dole ... no a najednou se celá stránka změní ... beta testování nové funkce proběhlo nebo právě probíhá?

Poučení: Pokud něco neumím, nedělám to. Kdyby jste funkci zkopírovali z youtube, udělali byste nejlíp.

+1/0
12.2.2016 10:25

O31n87d28ř98e76j 98K41o20l10á86ř 1823965463121

Nechápu, proč to prostě neposadil na břicho na letiště. Běžně se to dělá a riziko poškození letadla i zranění je menší.

+3/0
8.2.2016 9:28

J40i64ř60í 72K29ü51h30r 2700176490976

Pravděpodobně to mělo nějaké důvody. Za ty 2 hodiny, co létal dokola, mohli něco vymyslet.

0/0
8.2.2016 15:56

E12l51v91í29r98a 20N31o41v16á 6471894912

koukám tady je to samej pilot :-)))

+4/−2
7.2.2016 22:48

O15n45d11ř86e70j 86K78o80l74á98ř 1433305103331

Nevím, zda je to tu samý pilot, ale je to pravda. Zkuste si zajít za nějakým pilotem a zeptejte se ho osobně. Jsem si jist, že vám odpoví totéž, co píšou diskutující pod vámi.

+3/0
8.2.2016 9:29

L35u69k66á11š 46H97á37b69a 6590435186586

Odpovídám stejně jako ostatní. Zem a když není zem možná, až krajní možností je vždycky voda.

+1/0
8.2.2016 11:18

P94e63t97r 36V79á98c57l23a81v36e37k 6245358159627

jak bylo už řečeno, sednout do vody byla nejhorší možná varianta, podvozek měl zasunutý tak měl sednout na břicho na nějaké travnaté letiště, nouzový pruh velkého letiště a v nejhorším na beton. Zničil by možná přední vrtuli a trošku poškrábal letoun, takhle je letadlo na odpis.;-(

+3/0
7.2.2016 22:45

J36a24k71u21b 54R98ý75d11l 1405812215300

Máte tu nějaké srážky, pane Koudelka...Vylovení, vysušení, odbahnění... 300Kč.. To bude za tu Cessnu... :-D

0/0
8.2.2016 12:36

P35e22t68r 47K72u27b21a53t 3702311784440

To udelal to nejhorsi co udelat mohl. Na betone ci trave by jen znicil vrtuli a poskrabal spodek. Jako to bylo u dvoumotoroveho Tecnamu 2006 v Brne. Chapal bych to kdyby mel technicke problemy a vedel ze na bezpecnou plochu nedoletne. Pokud ale pilot nutne nemusi, coz uporuchy podvozku nemusí, tak do vody rozhodne ne.

+10/0
7.2.2016 14:13

E45d93a 29D34r76á55b83e74k 7189822123637

tak my to vidíme tím čecháčkovským pohledem že první je zachránit letadlo jinak jsem dolítal, ale on jich třeba má víc, nebo nemá problém si koupit jiné, nebo v jeho věku mu byl třeba už přednější bezpečně přistát s minimlním rizikem než "nepoškrabat víc než spodek".

+1/−3
7.2.2016 22:44

P95e16t92r 86V82á19c97l59a78v68e75k 6115618119257

nemáte pravdu, daleko bezpečnější by bylo sednout na pevnou plochu na břicho, ideálně trávu, na velkých letištích mají hasiči k dispozici speciální pěnu, kterou nastříkají na runway aby se při dosednutí zabránilo požáru.

Přistání do vody nese docela velké riziko, stačí aby se část zbrzdila dřív třeba vlivem vlny a letadlo se otočí kolem křídla což znamená okamžitou destrukci a potopení..

+3/0
7.2.2016 22:52

O54n86d42ř45e25j 69K11o89l74á63ř 1393165203571

Jak píše pan Václavek.

+2/0
8.2.2016 9:30

L44u73k50á46š 60H63á70b62a 6240475766446

pristani do vody je vic rizikovy nez pristani na beton bez podvozku. Plus extremne narocne, protoze je potreba letoun vyprostit, zamezit uniku prov. tekutin a paliva. A cely je to na odpis. Dokonce se uci, ze je lepsi sednou na rovnou plochu, proti svahu, po svahu a az posledni je vodni hladina. Podle vln sel zrejme i proti vetru, takze bych v tom cul neco jinyho nez jen podvozek, ale napriklad nizkej tah, kterym by ohrozil lidi na zemi pri toceni na drahu. A jestli to nebylo nic jinyho, tak alespon pojistnej podvod :D

0/0
8.2.2016 11:15

K95a35r46e43l 50L64a11n54g32r 2732917370248

To tomu pomohl... Na trávě by byla šance na opravu, takto je to šrot.

http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=184172

+6/−1
7.2.2016 12:52

P30a60v90e32l 84C92h43l43u29b71n57a 7277666878597

Možná měl strach přistát na zemi bez podvozku a raději volil ze svého pohledu větší šanci na přežití.

+3/−1
7.2.2016 13:36

P78e93t33r 71V81i10n32t34r55l77í38k 3926724681

Zřejmě nevypadalo, že by dotyčný pilot měl možnost v blízkém okruhu vůbec přistát někde na rovné zemi, bez překážek... hlavně, že jste napsal něco inteligentního...

+2/−3
7.2.2016 22:24
Foto

M91i43r28o28s72l68a35v 55G41a62l56k53o 2585133918128

Času na přistání jinde asi bylo dost: Dvě hodiny poté kroužil nad letištěm, aby spálil všechno palivo, napsala agentura AP.

+2/0
8.2.2016 0:34

P23e77t16r 82V87e43s23e22l43ý 8905585782896

Škoda, že se vás nezeotal. Byl by mrtvý ale měl letadlo vcelku.

+2/−2
8.2.2016 10:55

L10u59k46á64š 15H36á98b87a 6350335686416

to neni pravda, bez podvozku se pristava bezpecne a s malymi letouny i celkem bezne. U velkeho je to vetsi procedura, ale take se nejedna o zadny extremni manevr. Nedavno pristaval na ruzyni a320 (tusim) na bricho.

0/0
8.2.2016 11:17
Foto

J15i34ř97í 25Č49e46c75h 3798951743459

lupo, lupo... Pokud se nezátáhl podvozek, jak píšete v článku, proč tedy pilot normálně nepřistál? Ve video to naopak vypadá, že podvozek je zataženy...

+5/−1
7.2.2016 12:39
Foto

P89a58v90e84l 59P40o83k59o55r90n64ý 2826824650532

Možná podvozek uvízl na "půl cesty"

0/0
7.2.2016 14:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.