Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ani letadlo, ani loď. Němci staví moderní ekranoplán

Německý tým konstruktérů nedávno představil projekt dopravního prostředku budoucnosti, který by měl skloubit výhody letadla a lodi. Stroj nazvaný FlyShip má křídla, ale nevznese se výš než několik metrů nad vodní hladinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i46l98a62n 18W12e75l64s59e59r 5362388828101

Ekranoplán je výmysl z dob SSSR. V Německu žije několik set tisíc Rusů. Takže nový ekranoplán je možná zase ruský nesmysl ovšem vznikající v Německu.

0/−3
1.2.2016 21:40

J81a89n 33P72r88i18c21h92y44s67t47a81l 8261358173

Ilustracni obrazek predpoklada pouziti stroje jen za bezvetri?

Vlny byvaji bezne 20 m vysoke kdyz poradne zafouka.

0/0
1.2.2016 21:27

M55a85r11i96á44n 77B52e21d80n22á41r19i23k 9881261110258

Jo aha, proto potřebují tolik inženýrů ;-D

0/0
1.2.2016 20:52

O60n64d17ř88e40j 18B94o30k 4337561118418

Spotřeba 250l/h provozu, let bude trvat 20h při rychlosti 250km/h a dolet je 4500km?

Ne že bych byl nějakej hnidopich, ale nějak jim to lehce nesedí.

Rusové postavili ekranoplány s krátkodobou letovou hladinou 2000m a rychlostí 500km/h. Optimální letová hladina byla 4-14m což bude mít ten německý stejné. Nosnost 11t a 100 pasažérů? to je 110kg na pasažéra a jeho zavazadlo (průměr je 17kg) a při dlouhé cestě potřebujete navíc i solidní catering což je spousta další váhy navíc.

Takže buď někdo podal zkreslené informace nebo o tom projektu moc nepřemýšleli. To že někdo přepsal blbosti je pravděpodobnější.

0/0
1.2.2016 18:35

F25r35a84n49t56i13š72e34k 41F47a31l38e78š52n59í56k 8974969141273

V trupu má být umístěna kabina pro cestující nebo náklad o velikosti 140 metrů čtverečních.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/nemecko-a-letadlo-zvane-ekranoplan-d5x-/kolem-sveta.aspx?c=A160201_122919_kolem-sveta_tom

To bude přepravovat koberce? A kolik metrů čtverečních má průměrný pasažér?

0/0
1.2.2016 16:23

O65n32d30ř61e28j 27B25o77k 4167761218318

Taky jsem si říkal že použití metrů krychlových by bylo praktičtější :-P

0/0
1.2.2016 18:18

J51a78n 65V86á56c69l65a84v52í76k 3822236421779

Takže A318 ma osminásobnou spotřebu na hodinu, ale za tu hodinu urazí čtyřnásobnou vzdálenost a přitom nese dvojnásobek nákladu? Ekranoplány kombinují vlastnosti letadel a lodí, kdy výsledek je stroj, který má nevýhody obou.

Nicméně kdo ví? nějaké niche by si to najít mohlo. Vnucuje se přeprava turistů někde v Karibiku nebo Egejském moři - dostane se to nad vodou k menším ostrovům, kde by bylo nemožné / nevýhodné stavět letiště, ale proti trajektu je výrazně rychlejší a zároveň je to asi zážitek letět takhle nad vodou. Samozřejmě za předpokladu, že bude provoz levnější než hydroplán.

+13/0
1.2.2016 15:28

V20o86j57t47ě31c36h 51T82r74u91h15l32á31ř 2395879946

Takže jedině létat přes den za jasného počasí.

Při představách velkých vln nebo při té rychlosti, kdy se najedou před váma objeví ledovec a manévrovat s tím?

Má to své výhody určitě, ale spíše vidím ty nevýhody.

0/0
1.2.2016 15:16

J28a64n 36K98o86č98v86a72r98a 4382415287731

Kdyby mělo větší nosnost, přijde mi zajímavé na delší frekventované trasy lodních trajektů. Nyní tam plují katamarány s vodním proudovým motorem, ale toto by bylo ještě o dost rychlejší.

+1/0
1.2.2016 15:13
Foto

A88l48i17c28e 49K17l37a29p67a54č83o79v68á 7130721805338

Nevidím moc výhod. Nebude to pohodlné jako loď a nebude to rychlé jako letadlo. A bude muset člověk někam do přístavu. Nenapadá mě, kam s tím letět. Zaoceánské "lety" by byly velká pakárna, už tak je člověk v letadle 6-9 hodin.

Myslím na Concorde a utírám slzu v oku.

+2/−2
1.2.2016 14:46

M47a35r96t57i58n 28K86o42z90á20k 4104840479927

To vás toho tedy napadá dost málo. Jenom tak z placu co napadá mě: skoro celé Středozemní moře, velká americká jezera, spojení mezi státy Perského zálivu, Černé moře, Kaspicé moře, Bajkalské jezero... Využití rozhodně je.

+1/0
2.2.2016 20:22
Foto

K93a32r18e85l 53P96l13a80c32h59ý 6746596194519

Funguje to, kdyz jsou treba dvoumetrove vlny? Osobne bych videl prima vyuziti na jezerech (zkraceni cesty po sousi).

+1/0
1.2.2016 14:42

D29a28v94i23d 90U75n89g15e31r 4261409291303

Nebo Stredozemni more, Ale jak rikate, dvou-tri metrove vlny?? Chytne kridlo a co ted? Urco by museli pres Ocean jenom za idealnich podminek. :-/

0/0
1.2.2016 14:54
Foto

K84a57r95e37l 44P29l61a89c56h59ý 6266296834299

Proto mi to prijde jako bezva vyuziti na jezerech/prehradach, kde by to kamiony objizdely.

0/0
1.2.2016 16:47

K65a13t47e81ř97i19n44a 23V72ý25b86o92r71n12á 6870119909

Na přepravu migrantů ideální.

+3/−3
1.2.2016 14:04
Foto

A55l33i76c27e 32K35l31a40p40a56č60o72v67á 7770931175558

Znám levnější způsob přepravy na tento účel - navíc to má kapacitu jen 100 osob!!!!

0/0
1.2.2016 14:47

R34o12b82e44r41t 20M84á71s84l80o 1501511567587

Teď v zimě jich přichází 2000 denně to máte 20 letů. V létě to bylo 10k denně a odhad na příští léto je 30k denně. To máte 300 letů. I kdyby to obrátili 2x denně tak těch strojů potřebujete 150.

Osobně se domnívám, že mnohem lepším řešením je nastavit podmínky v Evropě tak, aby muslimové sami rádi a dobrovolně odešli dokud to jde. A Řekové jim na pobřeží mohou prodávat nafukovací čluny. Aspoň se jim trochu zvedne ekonomika.

0/0
1.2.2016 15:06

V11l54a68s70t94i16m11i42l 77S25v51o66b61o82d49a 7143468915844

Páni, ženská, co píše o letadlech, zajímavé :-).

Mimochodem z jejího popisku:

"Absenci technického vzdělání se snaží nahrazovat..."

On se někdy nějaký novinář ve škole vzdělal? Ukažte mi takového, alespoň v ČR. Myslím si, že není nahrazovat co :-).

+1/−2
1.2.2016 13:59

J25a77r85o27m56i23r 22F91a55r47e53k 4802873827

Ona slecna Sirova toho o letectvi napsala pro Technet hodne a bylo to dobre.....

+5/0
1.2.2016 14:14

R97o59m28a98n 17Z97v11ě53ř90i33n67a 9921745587115

nevím jestli moderní obluda má ekologičtější provoz než ta např. ruská, jediné co si z článku na technetu pamatuju že tahle technologie děsivě žere benzín..

http://technet.idnes.cz/ekranoplany-specialni-letadla-de3-/tec_technika.aspx?c=A150817_075131_tec-kratke-zpravy_vse

+1/0
1.2.2016 13:48

M32a79r44e57k 65Š41i80m25o36n 2214567818248

Spotřeba je sice jen 250 litrů na hodinu, ale za tu hodinu ujede třetinu vzdálenosti.

+7/0
1.2.2016 13:37

D55a94l33i43b62o83r 63R33o31z15s38y93p83a71l 7860613596629

Rozhoduje ovšem i cena paliva. Jak píší v článku nafta je levnější, než letecký benzín.

0/0
1.2.2016 13:42

P48a63v89e32l 66V19a33ň32h51a26r43a 9908867602250

A jeste bych doplnil, ze uveze polovinu nakladu. ;-)

+3/0
1.2.2016 13:46

M85i96r95o10s33l40a89v 93J76o10c73h 3152631803688

Takže si to shrňme: Letadlo stojí cca polovinu. Za hodinu spotřebuje 250 litrů při 1/3 vzdálenosti a uveze polovinu nákladu. Tedy pro srovnání s airbusem to ušetří cca 1/4 nákladů s omezenou možností dopravy(pouze nad vodou) za 3 násobný čas. A to se vyplatí. :-P

+2/0
1.2.2016 14:07

P93a62v75e57l 17V28a33l32e37n24t20a 7391421467893

Tak využití by bylo hlavně pro přímořskou dopravu kde se dnes používají lodě protože letadlo není praktické jelikož potřebuje letiště. Prostě mnohem rychlejší katamaran. Ale cena je zatím dost vysoká, je otázka jestli by se to ekonomicky vyplatilo, respektive jak drahé by byli lístky (zase by jste byl 5x rychlejší než na tom katamaranu což je solidní).

+1/0
1.2.2016 14:26

M39a27r77e77k 97Š73i89m61o36n 2324587698238

Kategorie: Tipy na výlety Německo. WTF?

0/0
1.2.2016 13:36
Foto

O32n91d13ř68e51j 81J31a80v24ů38r53e96k 6628734676

žádná narážka na rychlejší odsun uprchlíků přes moře? ;-D

+1/−2
1.2.2016 13:36

Z85b22y10n57ě56k 86K69o56ř37í85n82e94k 9134103499352

Gratuluji ste první.

+11/0
1.2.2016 13:36
Foto

O58n58d20ř10e44j 20J51a86v59ů25r18e24k 6888334796

Musím přeci udržet diskuzní průměr :)

0/−1
1.2.2016 13:47

M44i98c32h75a23l 31B10a22š35t61a 6454750825684

Jen aby to nebyl přísun ...

0/0
1.2.2016 13:53

V86l28a79s74t13i94m48i51l 73S33v74o70b23o97d41a 7773558665134

Socialistické vlády je budou importovat ekranoplány, to zní zajímavě ;-D.

0/0
1.2.2016 14:00
Foto

O15n47d95ř80e34j 35V13a57r45o83š48č97á44k 3674287723

Ale jo, o par mist vyse, ale misto odsunu prisun... Ty uprchliky je proste potreba naroubovat na vsechno..

0/0
1.2.2016 21:50

D95a38l49i84b38o40r 92R35o98z10s51y18p12a79l 7560163786719

Ještě zvýšit rychlost alespoň na dvojnásobek a bude to pro letadla tvrdá konkurence. Zajímalo by mě co se stane pokud selžou motory, jestli to přitane na moři a zůstane plavat? Pak by to byl výrazně bezpečnější dopravní prostředek než letadlo.

+1/0
1.2.2016 13:35

M76i31r89o46s54l48a10v 46J12o67c34h 3342401123938

Možná a co když budou velké vlny, co pak ? Myslím, že rusové se mimo jiné s tímhle problémem taky potýkali. Moře muselo být klidné, nic moc vítr a nedejpože turbulence.;-)

+1/0
1.2.2016 14:11

V34í44t 49Ž15í81l73a 4730541698818

...a nedejbože kontejnerová loď :-):-)

Zajímalo by mě jaké to má manévrovací schopnosti vyhýbat se lodím??

0/0
1.2.2016 14:20

A34l83e93š 55Z65e36l42i29n72k90a 1964812586

krátkodobě může mít vyšší letovou hladinu

0/0
1.2.2016 20:14

J82a10r84o91s38l35a10v 73H68o48r24á76k 8442174105959

Pokud si pamatuju, tak ten ruský uměl léta i kilometr vysoko, takže tam asi problém s vlnami řešit nemuseli.

0/0
2.2.2016 13:13

J96o12z75e30f64a 30N64o15v90a46k40o91v15a 7676215950514

takovy hloupy detsky dotazek - a co kdyz budou velike vlny?

0/0
1.2.2016 13:28

A84n65t14o96n81í45n 29Š69v17i64h44n79o77s 8308297411322

Tak to bude fungovat jako ponorka:-), skrz vlny.

0/0
1.2.2016 13:35

M74a87r30e61k 93Š62i45m78o10n 2904937178688

Tak to bude trochu houpat, no.

0/0
1.2.2016 13:38

A11l37e27š 35H59o50l94e98č24e65k 1569598562640

Turbovrtulový dieselový motor? To funguje jak?

+5/0
1.2.2016 13:17

K30a35r23e26l 20J60a81n91d32a 5742896901136

Pístový motor s vrtulí

+1/−3
1.2.2016 13:28

Z68b27y81n53ě34k 61K48o63ř16í61n51e70k 9774453339602

https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbovrtulov%C3%BD_motor

+1/0
1.2.2016 13:35

A31l73e11š 46H96o24l53e86č74e83k 1569858182140

Tak pístový, nebo turbovrtulový? Diesel s turbem a vrtulí není turbovrtulový. Nenapadlo mě, že to musí být tak polopaticky.

+3/0
1.2.2016 13:38

J51a44n 67Č47e36k80a42l 7219325964184

V zásadě jakýkoliv motor může otáčet vrtulí, ne?

0/−1
1.2.2016 13:29

Z11b23y72n70ě54k 41K24o57ř41í10n11e87k 9544163539732

To ano, ale turbovrtulový motor, je "klasický" proudový motor který "navíc" otáčí vrtulí. :-/

+4/0
1.2.2016 13:36

J94a78n 49Č15e62k54a12l 7209175124404

A do takového lze cpát naftu?? 8-o

0/0
1.2.2016 13:53

A19l52e28x 20G51r14e38g94o11r 9804252292519

lze

+1/0
1.2.2016 14:14

J42a38n 76M13a50c55h23a40c81e17k 1466421819912

Teoreticky ano, i takove Su 25 (hrabe) mohou nouzove a za cenu o neco nizsiho vykonu litat na obycejnou naftu...

+3/0
1.2.2016 14:17

J54a55r21o62m63i52r 11F14a15r23e89k 4592833267

Co jsem rychle nasel, tak GE se snazi certifikovat nektere sve turbovrtulove motory na naftu (palivo S10).

Jak se pise nize, Su-25 mohlo litat prakticky na cokoliv (byt se nejedna o turboprop), nicmene mam pocit, ze z hlediska udrzby motoru to taky musela byt chutovka......

0/0
1.2.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.