Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ani letadlo, ani loď. Němci staví moderní ekranoplán

Německý tým konstruktérů nedávno představil projekt dopravního prostředku budoucnosti, který by měl skloubit výhody letadla a lodi. Stroj nazvaný FlyShip má křídla, ale nevznese se výš než několik metrů nad vodní hladinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i80l72a28n 88W76e56l75s92e73r 5952528458801

Ekranoplán je výmysl z dob SSSR. V Německu žije několik set tisíc Rusů. Takže nový ekranoplán je možná zase ruský nesmysl ovšem vznikající v Německu.

0/−3
1.2.2016 21:40

J22a44n 21P78r77i84c74h41y47s49t42a23l 8261118443

Ilustracni obrazek predpoklada pouziti stroje jen za bezvetri?

Vlny byvaji bezne 20 m vysoke kdyz poradne zafouka.

0/0
1.2.2016 21:27

M75a78r61i68á59n 72B83e90d14n64á96r44i73k 9221891200628

Jo aha, proto potřebují tolik inženýrů ;-D

0/0
1.2.2016 20:52

O64n86d82ř39e33j 85B32o42k 4507271498348

Spotřeba 250l/h provozu, let bude trvat 20h při rychlosti 250km/h a dolet je 4500km?

Ne že bych byl nějakej hnidopich, ale nějak jim to lehce nesedí.

Rusové postavili ekranoplány s krátkodobou letovou hladinou 2000m a rychlostí 500km/h. Optimální letová hladina byla 4-14m což bude mít ten německý stejné. Nosnost 11t a 100 pasažérů? to je 110kg na pasažéra a jeho zavazadlo (průměr je 17kg) a při dlouhé cestě potřebujete navíc i solidní catering což je spousta další váhy navíc.

Takže buď někdo podal zkreslené informace nebo o tom projektu moc nepřemýšleli. To že někdo přepsal blbosti je pravděpodobnější.

0/0
1.2.2016 18:35

F78r56a62n39t74i57š97e27k 89F75a31l49e60š29n73í23k 8874399661343

V trupu má být umístěna kabina pro cestující nebo náklad o velikosti 140 metrů čtverečních.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/nemecko-a-letadlo-zvane-ekranoplan-d5x-/kolem-sveta.aspx?c=A160201_122919_kolem-sveta_tom

To bude přepravovat koberce? A kolik metrů čtverečních má průměrný pasažér?

0/0
1.2.2016 16:23

O59n31d60ř61e24j 60B46o55k 4747461268328

Taky jsem si říkal že použití metrů krychlových by bylo praktičtější :-P

0/0
1.2.2016 18:18

J66a51n 79V85á49c80l44a47v41í22k 3452736201619

Takže A318 ma osminásobnou spotřebu na hodinu, ale za tu hodinu urazí čtyřnásobnou vzdálenost a přitom nese dvojnásobek nákladu? Ekranoplány kombinují vlastnosti letadel a lodí, kdy výsledek je stroj, který má nevýhody obou.

Nicméně kdo ví? nějaké niche by si to najít mohlo. Vnucuje se přeprava turistů někde v Karibiku nebo Egejském moři - dostane se to nad vodou k menším ostrovům, kde by bylo nemožné / nevýhodné stavět letiště, ale proti trajektu je výrazně rychlejší a zároveň je to asi zážitek letět takhle nad vodou. Samozřejmě za předpokladu, že bude provoz levnější než hydroplán.

+13/0
1.2.2016 15:28

V89o72j66t57ě28c61h 86T81r98u29h34l12á77ř 2595959606

Takže jedině létat přes den za jasného počasí.

Při představách velkých vln nebo při té rychlosti, kdy se najedou před váma objeví ledovec a manévrovat s tím?

Má to své výhody určitě, ale spíše vidím ty nevýhody.

0/0
1.2.2016 15:16

J70a25n 38K14o27č92v77a93r37a 4472585327851

Kdyby mělo větší nosnost, přijde mi zajímavé na delší frekventované trasy lodních trajektů. Nyní tam plují katamarány s vodním proudovým motorem, ale toto by bylo ještě o dost rychlejší.

+1/0
1.2.2016 15:13
Foto

A27l19i24c86e 13K98l56a82p18a88č96o69v79á 7680791665258

Nevidím moc výhod. Nebude to pohodlné jako loď a nebude to rychlé jako letadlo. A bude muset člověk někam do přístavu. Nenapadá mě, kam s tím letět. Zaoceánské "lety" by byly velká pakárna, už tak je člověk v letadle 6-9 hodin.

Myslím na Concorde a utírám slzu v oku.

+2/−2
1.2.2016 14:46

M77a66r87t44i60n 73K58o81z56á72k 4784870639907

To vás toho tedy napadá dost málo. Jenom tak z placu co napadá mě: skoro celé Středozemní moře, velká americká jezera, spojení mezi státy Perského zálivu, Černé moře, Kaspicé moře, Bajkalské jezero... Využití rozhodně je.

+1/0
2.2.2016 20:22
Foto

K24a37r59e22l 11P24l86a89c55h96ý 6146876164499

Funguje to, kdyz jsou treba dvoumetrove vlny? Osobne bych videl prima vyuziti na jezerech (zkraceni cesty po sousi).

+1/0
1.2.2016 14:42

D16a56v23i18d 23U70n32g79e65r 4971819581503

Nebo Stredozemni more, Ale jak rikate, dvou-tri metrove vlny?? Chytne kridlo a co ted? Urco by museli pres Ocean jenom za idealnich podminek. :-/

0/0
1.2.2016 14:54
Foto

K38a31r51e83l 13P29l34a16c55h51ý 6196666644109

Proto mi to prijde jako bezva vyuziti na jezerech/prehradach, kde by to kamiony objizdely.

0/0
1.2.2016 16:47

K89a75t42e47ř55i84n51a 41V50ý25b65o79r49n30á 6900569939

Na přepravu migrantů ideální.

+3/−3
1.2.2016 14:04
Foto

A24l28i65c46e 60K33l54a30p84a86č24o10v11á 7700971565158

Znám levnější způsob přepravy na tento účel - navíc to má kapacitu jen 100 osob!!!!

0/0
1.2.2016 14:47

R31o89b88e65r44t 12M65á86s89l11o 1671471487847

Teď v zimě jich přichází 2000 denně to máte 20 letů. V létě to bylo 10k denně a odhad na příští léto je 30k denně. To máte 300 letů. I kdyby to obrátili 2x denně tak těch strojů potřebujete 150.

Osobně se domnívám, že mnohem lepším řešením je nastavit podmínky v Evropě tak, aby muslimové sami rádi a dobrovolně odešli dokud to jde. A Řekové jim na pobřeží mohou prodávat nafukovací čluny. Aspoň se jim trochu zvedne ekonomika.

0/0
1.2.2016 15:06

V84l63a94s25t52i46m43i53l 25S18v92o34b10o63d26a 7493248935814

Páni, ženská, co píše o letadlech, zajímavé :-).

Mimochodem z jejího popisku:

"Absenci technického vzdělání se snaží nahrazovat..."

On se někdy nějaký novinář ve škole vzdělal? Ukažte mi takového, alespoň v ČR. Myslím si, že není nahrazovat co :-).

+1/−2
1.2.2016 13:59

J92a24r68o66m15i58r 83F62a79r73e43k 4522623467

Ona slecna Sirova toho o letectvi napsala pro Technet hodne a bylo to dobre.....

+5/0
1.2.2016 14:14

R47o39m24a46n 75Z82v13ě68ř87i45n73a 9561505767645

nevím jestli moderní obluda má ekologičtější provoz než ta např. ruská, jediné co si z článku na technetu pamatuju že tahle technologie děsivě žere benzín..

http://technet.idnes.cz/ekranoplany-specialni-letadla-de3-/tec_technika.aspx?c=A150817_075131_tec-kratke-zpravy_vse

+1/0
1.2.2016 13:48

M32a72r60e53k 52Š66i91m70o93n 2384207928628

Spotřeba je sice jen 250 litrů na hodinu, ale za tu hodinu ujede třetinu vzdálenosti.

+7/0
1.2.2016 13:37

D79a72l51i74b49o71r 62R25o86z35s76y28p97a88l 7550803306409

Rozhoduje ovšem i cena paliva. Jak píší v článku nafta je levnější, než letecký benzín.

0/0
1.2.2016 13:42

P12a42v85e24l 50V69a90ň18h92a80r46a 9538527472720

A jeste bych doplnil, ze uveze polovinu nakladu. ;-)

+3/0
1.2.2016 13:46

M19i15r17o72s31l80a10v 15J12o17c84h 3352761343678

Takže si to shrňme: Letadlo stojí cca polovinu. Za hodinu spotřebuje 250 litrů při 1/3 vzdálenosti a uveze polovinu nákladu. Tedy pro srovnání s airbusem to ušetří cca 1/4 nákladů s omezenou možností dopravy(pouze nad vodou) za 3 násobný čas. A to se vyplatí. :-P

+2/0
1.2.2016 14:07

P12a24v22e17l 78V90a30l93e57n10t14a 7581631697443

Tak využití by bylo hlavně pro přímořskou dopravu kde se dnes používají lodě protože letadlo není praktické jelikož potřebuje letiště. Prostě mnohem rychlejší katamaran. Ale cena je zatím dost vysoká, je otázka jestli by se to ekonomicky vyplatilo, respektive jak drahé by byli lístky (zase by jste byl 5x rychlejší než na tom katamaranu což je solidní).

+1/0
1.2.2016 14:26

M50a80r33e80k 35Š78i50m73o57n 2184307418808

Kategorie: Tipy na výlety Německo. WTF?

0/0
1.2.2016 13:36
Foto

O22n43d84ř65e41j 68J23a43v39ů39r39e93k 6288844226

žádná narážka na rychlejší odsun uprchlíků přes moře? ;-D

+1/−2
1.2.2016 13:36

Z24b31y75n51ě51k 41K71o44ř53í52n52e42k 9334733489592

Gratuluji ste první.

+11/0
1.2.2016 13:36
Foto

O69n70d87ř23e44j 66J29a92v31ů10r31e16k 6518934516

Musím přeci udržet diskuzní průměr :)

0/−1
1.2.2016 13:47

M41i60c64h60a42l 86B53a88š38t80a 6704490215884

Jen aby to nebyl přísun ...

0/0
1.2.2016 13:53

V25l79a20s64t89i79m33i56l 96S98v79o63b56o58d29a 7403508385114

Socialistické vlády je budou importovat ekranoplány, to zní zajímavě ;-D.

0/0
1.2.2016 14:00
Foto

O57n11d11ř71e19j 87V26a81r26o97š83č63á95k 3794807423

Ale jo, o par mist vyse, ale misto odsunu prisun... Ty uprchliky je proste potreba naroubovat na vsechno..

0/0
1.2.2016 21:50

D84a50l94i85b13o71r 17R13o67z61s62y33p96a40l 7190493296219

Ještě zvýšit rychlost alespoň na dvojnásobek a bude to pro letadla tvrdá konkurence. Zajímalo by mě co se stane pokud selžou motory, jestli to přitane na moři a zůstane plavat? Pak by to byl výrazně bezpečnější dopravní prostředek než letadlo.

+1/0
1.2.2016 13:35

M19i40r24o78s48l55a12v 62J51o40c97h 3242251673758

Možná a co když budou velké vlny, co pak ? Myslím, že rusové se mimo jiné s tímhle problémem taky potýkali. Moře muselo být klidné, nic moc vítr a nedejpože turbulence.;-)

+1/0
1.2.2016 14:11

V76í85t 55Ž10í43l24a 4530391928678

...a nedejbože kontejnerová loď :-):-)

Zajímalo by mě jaké to má manévrovací schopnosti vyhýbat se lodím??

0/0
1.2.2016 14:20

A51l36e63š 57Z29e66l74i24n75k67a 1714122696

krátkodobě může mít vyšší letovou hladinu

0/0
1.2.2016 20:14

J70a55r40o11s18l64a72v 68H46o46r65á30k 8632324925289

Pokud si pamatuju, tak ten ruský uměl léta i kilometr vysoko, takže tam asi problém s vlnami řešit nemuseli.

0/0
2.2.2016 13:13

J77o94z85e84f85a 80N14o75v97a92k20o40v49a 7116905180154

takovy hloupy detsky dotazek - a co kdyz budou velike vlny?

0/0
1.2.2016 13:28

A83n85t39o86n83í52n 30Š37v93i81h88n26o91s 8978137511302

Tak to bude fungovat jako ponorka:-), skrz vlny.

0/0
1.2.2016 13:35

M57a89r76e26k 84Š84i74m35o35n 2194717618378

Tak to bude trochu houpat, no.

0/0
1.2.2016 13:38

A96l45e74š 22H58o47l17e88č89e20k 1439638572850

Turbovrtulový dieselový motor? To funguje jak?

+5/0
1.2.2016 13:17

K32a85r81e10l 22J37a96n79d43a 5272386671106

Pístový motor s vrtulí

+1/−3
1.2.2016 13:28

Z54b22y58n26ě20k 65K41o54ř91í80n27e85k 9544133239672

https://cs.wikipedia.org/wiki/Turbovrtulov%C3%BD_motor

+1/0
1.2.2016 13:35

A10l65e81š 30H37o87l12e48č37e70k 1499988982640

Tak pístový, nebo turbovrtulový? Diesel s turbem a vrtulí není turbovrtulový. Nenapadlo mě, že to musí být tak polopaticky.

+3/0
1.2.2016 13:38

J41a94n 29Č79e16k44a77l 7609265524904

V zásadě jakýkoliv motor může otáčet vrtulí, ne?

0/−1
1.2.2016 13:29

Z53b77y93n11ě82k 36K82o93ř66í74n26e71k 9844783279332

To ano, ale turbovrtulový motor, je "klasický" proudový motor který "navíc" otáčí vrtulí. :-/

+4/0
1.2.2016 13:36

J55a76n 81Č93e91k54a92l 7259855894344

A do takového lze cpát naftu?? 8-o

0/0
1.2.2016 13:53

A33l16e33x 32G14r65e77g45o44r 9344542362869

lze

+1/0
1.2.2016 14:14

J23a26n 15M96a65c77h57a93c36e27k 1536151499702

Teoreticky ano, i takove Su 25 (hrabe) mohou nouzove a za cenu o neco nizsiho vykonu litat na obycejnou naftu...

+3/0
1.2.2016 14:17

J95a61r32o11m84i96r 45F57a69r60e50k 4932663297

Co jsem rychle nasel, tak GE se snazi certifikovat nektere sve turbovrtulove motory na naftu (palivo S10).

Jak se pise nize, Su-25 mohlo litat prakticky na cokoliv (byt se nejedna o turboprop), nicmene mam pocit, ze z hlediska udrzby motoru to taky musela byt chutovka......

0/0
1.2.2016 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.