Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak je cesta do duše národa, tvrdí železniční „maniak“ Mark Smith

Mark Smith je Angličan, jeho krajané létají do Česka zhusta levnými aerolinkami na divoké rozlučkové mejdany se svobodou (tzv. stag parties), zatímco on hlásá: „Z Londýna do Prahy jezdím výhradně vlakem. A zdaleka nejen tam.“ Odpůrce moderního letectví poskytl rozhovor pro magazín Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i22l64a80n 76P88i45k39o43l37a 2589837870752

V ramci zajezdu jsme projeli nektere trasy ve Svvycarsku, vc. te s Bernina expresem.Vrele doporucuji, litali jsme od okna k oknu a fotili a bataceli, uzasne zabery a uzasne zazitjy, treba i Arosa expres.

+1/0
19.2.2016 5:49

M96i42c89h50a62l 53M75i54l41l98e21r 9746572749852

R^ delali jsme Bernina Express (obe etapy Lugano - Tirano autobusem plus Tirano - St. Moritz vlakem), Glacier Express (St. Moritz - Zermatt) a Willhelm Tell Expres (obe etapy Lucern - Fluelen parnikem po jezere Lucern plus Fluelen - Lugano vlakem) v 2013. Doporucuji.

0/0
20.2.2016 3:30

M71a47r51i72á97n 64B12e87d60n69á96r44i35k 9801751220548

To první video by bylo hezčí, kdyby jste tu almaru vystříhali úplně pryč a nebo příště opatřete takovou co má míry 90/60/90 a ne 120/120/1508-o

0/0
29.1.2016 18:37

V89ě26r51a 96F51o87l92t71ý11n76o48v76á 1988726297979

Když vzpomínám na jízdy vlakem rozbolí mě oči od popílku a jisker.

V osmnácti jsem začala jezdit autem (prý i na záchod).

Teď, ve dvaasedmdesáti přicházím opět na chuť cestování vlakem.

+8/0
29.1.2016 17:25

J39a27n 15M19u61s39i79l 9226364766312

Jizda vlakem v barme je fakt zazitek R^ - mysleno v dobrem

+3/−1
29.1.2016 17:21

O69n63d46ř38e75j 94P10a61l44a44t77a 1583698746320

Není pravda, že z letadla nikdy nic neuvidíte

0/−2
29.1.2016 16:16

M54a35r56t92i12n 53Š72i63m10e17k 4410844178895

Proč maniak?

Osobně cestování po Evropě letadlem je až rozmazlenost, když je mezi státy funčkní železniční spojení

+5/0
29.1.2016 16:15

K67a71r74e65l 93M78o16k84r39y69k 3966348963

jenže boužel ta letenka je v mnoha případech levnější než ten vlak....když připočteme rychlost,tak je většinou rozhodnuto ..

+4/−1
29.1.2016 21:38

T28o11m93á49š 56M48o86r16a35v86č78í82k 3297266903815

Bohužel/bohudík je to tak. My chudší musíme letecky.

+1/0
30.1.2016 13:01

P38e68t62r 25L54e54h76n15e83r13t 2797535478506

Cestování vlakem má svoje kouzlo. Dají se tam zažít šílené věci jak v dobrém tak špatném slova smyslu;-) Nedám na vlak dopustit.

+9/0
29.1.2016 13:12

M27i33c15h29a74l 45M97i22l90l37e67r 9136602469862

miloval jsem cestovani vlakem od mladi. Zvlast na delsi cesty.

+2/0
29.1.2016 13:45

M86i21c59h89a92l 57M41i38l70l80e73r 9566272449722

napr. ( s pauzami) Londyn- Pariz - Rim- Sorrento

Londyn - Pariz - Berlin - Praha

Praha - Karlsruhe - Pariz

Pariz - Basilej- Praha

drive:

Praha- Belehrad pres Budapest

Praha- Viden - Zidani Most - Belehrad

Belehrad - Ljublana - Benatky

Benatky - Ljublana - Viden - Praha

+2/0
29.1.2016 13:51

M45i16c62h86a45l 61M59i24l95l25e46r 9396552719872

v Australii podel vychodniho pobrezi Cairns - Brisbane - Sydney - Melbourne

0/0
29.1.2016 13:52

K85a51r26e68l 95M26o67k92r57y57k 3686908763

noo při mé loňské dovolená v AUS jsem koketoval s myšlenkou vlakem k Uluru (Alice Springs) při zkouknutí cen jízdenek jsem se zpotil a koupil letenku ..

+1/0
29.1.2016 21:43

M57i92c70h51a93l 56M64i31l95l96e58r 9516342619452

to se nedivim! Dnesni ceny letenek po Australii jsou diky konkurenci a vubec rozvoji leteckeho cestovani podstatne lidovejsi (zvlast kdyz se vyuzije akci), nez byvaly a dalkove vlaky tady patri spis do te vyssi kategorie. Na dlouhe vzdalenosti se tu jezdi spis pro pozitek z cesty nebo kdyz nekdo z nejakych duvodu nemuze letet nebo to brat autem.

Absolvoval jsem treba cestu mezi Sydney a Melbourne (900km) vlakem nekolikrat v 70. letech, od obycejne 2. tridy pres noc, de-luxe luzkovym vlakem (Southern Aurora) i jednickou dennim vlakem (2003), ale bezne na tehle trase letam alespon 6x rocne, nebo jedeme autem.

Cestu vlakovymi spojenimi Cairns- Melbourne jsem delal uz pred mnoha lety, kdy letenky byly neskonale drazsi.

0/0
30.1.2016 4:00

M92i76c20h11a81l 98M92i86l15l11e74r 9756292489692

Praha- Viden - Benatky - Zagreb - Sarajevo - Belehrad - Atheny

0/−1
29.1.2016 14:36

T39o87m91á67š 46D48v31o74ř87á60k 7245326637541

Pokecal jste si?

+2/0
29.1.2016 19:11

M28i19c53h90a16l 57M63i79l57l89e93r 9586102829462

jenom nejakym zavistivcum by to mohlo vadit;-)

0/0
30.1.2016 4:02
Foto

O92n81d87ř12e57j 37V29a62r42o92š97č54á55k 3454237303

Ja osobne za jedno z nejlepsich povazuju tzv. DB-Paradox, kdy napriklad na trati Lipsko-Cachy ICE prijedete diky petiminutovemu zpozdeni v prubehu cesty do cile o celou hodinu drive a to za celych 23€ :-)) a stava se to v podstate pravidelne. Staci si koupit nejlevnejsi nabidku Lipsko - Cachy za 23€. Z Lipska vyrazite na cas, ale ve Fulde uz mate pet minut skluz. To znamena, ze ve Frankfurtu nestihnete prestu na ICE Frankfurt-Mainz-Koblenz-Köln na ktery mate listek, a tak musite (o ty hruzo) vyuzit prime ICE Frankfurt-Köln, ktere misto dvou hodin jede jen jednu. Diky tomu stihnete vcasnejsi pripoj v Koline (protoze na RB/RE neni vazanost) jste v Cachach o hodinu drive, nez kdybyste pripoj ve Frankfurtu stihli...

+2/0
31.1.2016 0:02

P83a70v33e59l 81M64a31t37o41u21š74e18k 5430777518884

Ten, kdo preferuje vlak, je údajně "železniční maniak". Jistě by se pro něho mezi lidem našla i jiná pojmenování, pravděpodobně i posměšná. Škoda, že se také notorickým motoristům neříká "automobiloví maniaci".

+2/0
29.1.2016 12:03

M31i90c50h67a42l 43Š60r96o90u89b90e58k 8224586193330

však říká...

+1/0
29.1.2016 15:53

M22i75l73o73s38l59a85v21a 26P66ü74s26c25h53e54l97o25v55á 2645333532718

Jezdím vlakem každý den do práce a za mlada do školy a když to srovnám, tak ta úroveň se ohodně zlepšila...(jen toalety nedokážu srovnat.. na těch ve vlaku nechodím i kdybych se měla počůrat!!! :-)) Nemíváme ani moc zpoždění, když teda není nějaká velká nehoda nebo spadlé trakční vedení...:-(, ale i to není často. Zaujalo mě, že jim na stole drželi ty lampičky, skleničky. apod...nevím jak toho docílili, já když si na stolek dám třeba telefon, tak ho druhou rukou musím přidžovat jinak by letěl na zem...a zde to stojí jak přilepené...;-)

+3/0
29.1.2016 12:00

M62a51t37ě71j 62V90o73n40d78ř28i62č64k83a 4314110778246

Skleničky drží na stolcích i v dnešních zcela konvenčních jídelních vozech, padají jen zcela výjimečně :-)

+2/0
29.1.2016 19:08

J91a40n 63J56e26l76í85n80e74k 1458452597966

Jízda vlakem po Čechách? Duše národa tedy znamená zastavení někde na mezi a čekání hodinu či více, protože někde naše slavné České dráhy nedokázaly "šíbovat" tak, aby trať byla průjezdná?

0/−19
29.1.2016 10:17

J13a54n 10K67o13b21ě32r11s87k33ý 1300516351943

Mě fascinuje kolik lidí si ještě neráčilo všimnout, že České dráhy už s kolejemi a železniční infrastrukturou nemají dávno nic společného kromě toho, že po nich jezdí. Koleje spravuje organizace Správa železniční dopravní cesty http://www.szdc.cz/index.html Ale hlavně že někteří umí nadávat na ČD kteří s tím nemají nic společného ;-D

+7/0
29.1.2016 11:11

J96a62n 88J70e75l24í77n49e40k 1228182167356

Ale pane Koběrský, nám obyčejným cestujícím je jedno, komu patří koleje či polorozbořená nádražíčka podél trati. My jen potřebujeme dojet podle jízdních řádů tam, kam chceme a přesně, abychom stihli jediný autobus k nám domů na vesničku. Nic víc, když už zaplatíme pro nás důchodce nemalé peníze za jízdu prastarými vagóny...

+1/−2
29.1.2016 11:15

J59a84n 81K25o38b94ě28r31s59k20ý 1820626961653

OK, tak ale nadávejte těm pravým nikoliv těm kdo za to nemůžou. To je stejné jako kdyby jste nadával konkurenci ČD RegioJetu nebo LeoExpressu kteří taky mívají zpoždění a nehody. Když je nehoda na silnici taky neprojede autobus.

+3/−1
29.1.2016 11:33

J91a90n 52J40e35l73í51n90e82k 1228562747836

Moc se vám omlouvám, pane Koběrský. Když já ale už jsem tak starý, že jsem ještě nikdy nejel žádným Leo(šem) či Regio(nálem), ony tyhle společnosti ještě do Nymburka nedorazily. Zato projít nymburským nádražím (já kupodivu vím, že

nepatří ČD - nebo patří?), kde z obrovské budovy patří cestujícím jen jedna jediná místnost asi 10 krát 5 metrů, kde je zavřená čekárna i bývalá "kulturní místnost ČSD", patří k hororovým zážitkům.

Nehody na silnici vídám, ale jaksi nechápu ono přirovnání k neprojetí autobusu.

A pane Koberský, já NENADÁVÁM, pouze smutně konstatuji...

+5/0
29.1.2016 11:48

J82a34n 14K68o55b94ě15r96s50k13ý 1510146231393

Nádraží jsou ještě pořád ČD ale už dlouho nebudou. Ano, některá jsou hrozná v tom vám dám za pravdu. Jinak jsem to nemyslel zlé, jen hodně lidí neví, že ČD už s kolejemi nic společného nemají. Hezký den.

0/0
29.1.2016 11:54

P75e75t13r 77N86e23c26h21a57n49i69c77k79ý 7603186938970

Jízdní dráha = silnice, koleje.

Vozidlo = autobus, vlak.

problém na silnici není vinou provozovatele autobusu.

problém na kolejích není vinou provozovatele vlaku.

Méně polopaticky už to nejde ;-D

+2/0
29.1.2016 13:51
Foto

B13r80o29n44i47s34l16a24v 17G12a60b93r49y49š 2872319601

Já bych chtěl taky autem dojet někam včas. Zatím se mi to nepodařilo, ať už jsem řídil já nebo kolega. A komu mám nadávat? Akorát sobě, protože pokaždé skočím na ten trik, že auto je rychlejší.

+1/−1
30.1.2016 10:59

J21i24ř17í 18Z77á87h69o65r22a 5553295842279

Co znamená hodina čekání, když nikam nepospícháš? Člověče zastav se!

+1/0
29.1.2016 11:54

J35a45n 42J18e53l11í41n19e41k 1378772717726

Máte pravdu, pane Záhoro, člověče,

leč my staří jedeme vlakem k doktorovi, za přáteli. A v Nymburce na nádraží je k usednutí tak šest sedm míst! A čekárna je zavřená. Zajeďte se podívat, doporučuji.

+2/0
29.1.2016 15:46

M16i24c60h62a98l 30M88i57l10l96e79r 9906932129412

webove stranky "Muze ze sedadla 61" jak je Mark prezdivan, sleduji uz radu let.

Jeho informace jsou ohromne a rady velmi cenne.

Mohu vrele doporucit.R^

V 2014 letel se mnou do Evropy mladsi syn, pro nejz to byla prvni cesta do Evropy. Zacali jsme v Londyne a po nekolika zastavkach v zapadoevropskych mestech, ktere syn chtel videt, jsme skoncili v Praze, odkud jsme pozdeji (kazdy jednotlive) zas leteli domu do Australie.

Cesta Londyn- Praha se zastavkami byla vesmes vlakem a krome spojeni v Eurostaru Londyn - Pariz (pod La Manche) vse bylo 1. trida, vcetne luzkoveho vozu Pariz - Berlin, kabina de-luxe s vlastni sprchou a WC. Eurostar znam dobre, je dostatecne pohodlny i v economy a namisto jidla servirovaneho u sedadla jako v business jsem zvykly nakoupit jidlo v jednom z vyborne zasobenych obchodu a bister v St. Pankras International pred odjezdem.

Cestovni plan jsem predal International Rail, jedne zdejsi agenture specializujici se na vlakova spojeni po svete. Celkova cena jizdenek z jejich sluzeb by tenkrat vysla na neco kousek pod 900AUD na osobu, tehdy asi 17 000Kc.

Pak jsem se obratil na stranky Marka Smitha a do pismene se drzel jeho detailnich rad kdy, kde a jak objednat a zakoupit jizdenky on-line. Za presne tytez spoje jsme zaplatili kazdy jen 400 AUD, tedy mene nez polovinu, kterou by si uctovala agentura. Mimochodem tato agentura je jedna z tady nejlepsich a pritom levnejsich.

Delali nasi cestu v 2013 a vim, ze tehdy jsme s manzelkou usetrili par set $$$, kdyz jsme porovnali jejich sluzby s jinou agenturou.

Takze pro me Mard Smith alias "The man in seat 61"R^R^R^

+6/0
29.1.2016 8:02

M74i81c21h59a93l 31M83i35l58l16e40r 9446292289112

oprava: Mark Smith

0/0
29.1.2016 8:04

J81a78n 39Č16e25k63a51l 7619925294644

Ještě více jste mohl ušetřit při odpuštění si té první třídy. Navýšení komfortu vůči té druhé je minimální, zatímco cenový rozdíl je razantní...:-)

0/0
29.1.2016 9:11

M38i76c45h45a38l 61M16i39l77l66e55r 9666212779832

dekuji za radu, ale zrejme sis nevsiml, ze neporovnavam rozdil v pohodli mezi 1. tridou a economy / "dvojkou" na evropskych spojenich (krome Eurostaru), ale odpovidajici CENY za uplne stejne jizdenky mezi on-line koupi podle rad Marka Smitha a agenturou.

V predchozich pripadech jsme s manzelkou cestovali vlaky po Evrope jako navstevnici ze zamori s Eurailpasem. Ten muze byt vystaven pouze na 1. tridu (verze economy je pouze pro cestujci do 26 let) a tak jsme jsme si zvykli nejen na pohodli 1. tridy, ale i jeji prakticke vyhody. Treba pri cestovani po Italii mezi nekterymi drzymi Italy, nebo v Cesku mezi nekterymi vychytralymi Cechy. Nehlede ani na casty naval ve vagonech "dvojky" na urcitych vlakovych spojenich v udobi zvyseneho turistickeho ruchu. Uprimne receno, delat sardinky se nam zrovna nechtelo.

Kdybychom skutecne potrebovali setrit na vlakovem cestovnim rozpoctu, pak bychom to udelali. Nas rozpocet byl vporadku, tudiz jezdime jak nam to neljepe vyhovovuje.

+2/0
29.1.2016 12:13

P39e34t14r 92N88e54c38h81a94n96i21c63k95ý 7263206398580

Taky objednávat si jízdenky přes agenturu je vyhazování peněz oknem, na to nepotřebuju stránky Angličana. Dneska člověk potřebuje agenturu na všechno, místo aby zapnul mozek a slevy si prostudoval a prozkoumal vývoj akčních jízdenek různých společností.

+1/−1
29.1.2016 13:49

M66i73c66h55a58l 22M70i11l81l22e88r 9326252339722

myslim ze sis to pomotal nebo tomu nerozumis.

Tady v Australii se jizdenky na zamorske spoje obvykle objednavaji pres jednu ze specializovanych mezinarodnich agentur. Australane casto cestuji v zamori s vyuzitim slev Eurailpassu (nebo jeho alternativ na jinych kontinentech) a koupit ho pres agenturu ma sve vyhody.

Kdo chce, muze si zde prikoupit mistenky pro vlaky kde jsou povinne (Eurostar, TGV, ICE, Thalys, Thalgo, Frecciarossa atd). Muze je sice koupit pozdeji v Evrope a levneji, ale pro drzitele Eurailpassu je v techto vlacich vyhrazen jen omezeny pocet mistenek. Proto se nakup nejcasteji dela pres agenturu jako "one stop shop", z praktickych duvodu, aby clovek usetril cas a nemusel vsechno zarizovat po kouscich. Kdyz zijes v Evrope, na Eurailpass a pod. nemas narok.

Tva poznamka "na to nepotřebuju stránky Angličana." je nanejvys neinformovana a miri mimo. Nerku-li rovnou hloupa.

Domnivam se, ze bud neumis dostatecne anglicky a je to na tebe prilis rozsahle a komplexni, nez aby sis to mohl precist. Nebo jsi ty stranky proste ani nevidel, nevis jake informace obsahuji a nevis ani, jak bys je pouzil. Cili se snobsky ofrnujes na neco, co neznas.

Lide z jinych kontinentu nemaji obvykle detailni znalosti evropskych spolecnosti ani vlaku a nechteji stravit tydny jejich vyhledavanim a porovnavanim. Zvlast kdyz Mark to ma tak prehledne usporadane, ze je mozne sledovat informace krok za krokem a usetrit spousty casu i nakladu, takze se jde rovnou najisto.

Tady treba pro ty, kdo chteji cestovat z Prahy do evropskych destinaci vcetne fotografii vlaku, typu a usporadani sedadel, luzek, lehatek, ceny, podminky prepravy atd atd

http://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Prague.htm

Dokonce treba detailne jak ma clovek postupovat pri objednavkach pres CD e-shop, ktery DOSUD NENI PROPOJEN se zamorskumi agenturami !!!

http://www.seat61.com/websites/cd-eshop.htm

0/0
29.1.2016 14:34

P93e46t78r 21N37e87c36h74a82n48i63c49k41ý 7493526428610

Já nevím, když jsem si z ČR kupoval lístek ve Španělsku, prostě jsem ho koupil online a jízdenku i s místenkou měl v mailu. Stejně tak když chci koupit jen místenku, tak si ji prostě koupím online nebo na místě. Vidím v agentuře jen připlácení za pohodlí, ne přidatnou hodnotu (asi jako letět z Prahy do Malagy s cestovkou). Seat61 jsou pěkné stránky, ale jsou spíš pro neznalou veřejnost, kdo se víc orientuje v železnici (dělení jízdenek, hledání akčních slev, rozdělení na pohraniční body, kombinování), tak si najde i lepší nabídky.

+1/0
29.1.2016 14:48

M55i25c17h54a13l 26M83i75l91l31e87r 9716252919712

kdo cestuje z jineho kontinentu, casto potrebuje pevnejsi casovy rozvrh, nez "koupim na miste co bude", protoze navstevuje radu mist a obvykle dela vic cest, nez jednu zpatecku na dovolenou.

Kdo potrebuje na cesty po Evrope Eurailpass nebo jednu z jeho verzi, MUSI jednat s jednou z agentur. Ty mu musi pas vydat pouze na predlozeni cestovnoho pasu a vyplneni dalsich osobnich detailu. Euraipass ma rady vyhod a slev, ale take podminky, ktere musi byt splneny a musi se kupovat pres agenturu.

+1/0
29.1.2016 15:05

R80a87d90e11k 78J40a28n31a77t46a 9915716194572

Máte sice pravdu, ale Eurail in InterRail stojí dost peněz (prostě proto, že připlatek na TGV k Interrailu není o mnoho nižší než celá akční jízdenka na totéž TGV).

A tak hodně často vyjdou jednotlivé akční úsekové jízdenky levněji. A ty si prostě koupíte online, i když jste Australan.

+1/0
29.1.2016 17:45

M31i69c41h69a55l 70M69i17l64l48e42r 9626372609952

ano a prave proto si jeden musi rozhodnout, kterymi spoji pojede a spocitat predem, zda se mu na ne vyplati Eurailpass nebo kupovat jednotlive jizdenky v e-shopech. Vseobecne receno, dnesni Eurailpass uz neni zdaleka tak vyhodny, jak byval, kdyz muj tata mezi 1975 a 1999 krizoval Evropu s 1-mesicnim Eurailpassem(Global) temer kazde dva -tri roky.

Tenkrat ale neexistovaly zadne e-shopy, vsechno se kupovalo v cestovkach. Objednaly se letenky do zamori, Eurailpass a jelo se. Na miste si jeden prikoupil mistenku, pokud bylo treba.

Informace na strankach Marka Smitha umoznuji udelat rychle porovnani mezi Eurailpassem a jednotlivymi jizdenkami. Pri predchozi ceste do Evropy se nam Eurailpass na 4 staty vyplatil (mj. dalsi slevy ve Svycarsku).

Pri minule jsme porovnavali Eurailpass + priplatky na TGV a luzkovy vuz versus jednotlive jizdenky od tri e-shopu doporucenych Markem. Porovnali jsme pro jistotu s jinymi e-shopy, vcetne CD a presvedcili se, ze jeho doporuceni skutecne vysla nejlepe. Tak jsme dosli k rozdilu bud platit skoro $900 na osobu s Eurailpassem + priplatky a na druhe strane $400 za jednotlive jizdenky z jim doporucenych e-shopu.

+1/0
30.1.2016 4:33

R15a85d21e33k 70J76a60n61a60t40a 9815246954852

Seat61 ale není agentura - on radí přesně to, co vy. Najít a koupit si to sám. Ovšem přidává tipy, jak to dělat nejlépe. Ne každý zná specifika různých zahraničních e-shopů. Ne každý ví, kdy začínají předprodeje či jací dopravcl vůbec jde jezdí. Například francouzské lowcost spoje Ouigo vůbec nejsou v IDOSU !

+2/0
29.1.2016 17:38

M75i65c34h21a65l 43M98i28l39l54e46r 9116212799352

R^ presne tak.R^

To je ono. Rekl jsem uz na zacatku, ze to Nechanicky asi nechape, ze ty stranky nezna a nevi jak se pouzivaji.

Mark Smith neni zadna agentura, nic se mu neplati. Jeho stranky jsou plne praktickych informaci o cestovani ve vlacich, jejich typu, typu vagonu, spojenich, prestupech, sikovne informace o nadrazich (co ja vim odtud z Australie co me ceka treba ve Spanelsku nebo co vi nejaky American co je v Praze ci Budapesti).

Uvadi ceny - dolni hranice a doporuceni kdy a kde koupit jizdenky nejekonomicteji, ktere e-shopy jsou nejvyhodnejsi pro ktere useky. Vysledek je uzit si nezavisle cestovani ve zvolenem stupni pohodli a cene, bez zbytecnych nervaku, ktere by mohly zkazit pozitek z cestovani.

Kdybych musel prolezat stranky vsech e-shopu jenom pro nase cesty po Evrope, nedelal bych nic jineho, nez sedel tydny u pocitace, hledal, porovnaval a marnil spoustu casu, ktery mohu jinak vyuzit pro studie destinaci nebo si jit zaplavat, do divadla, stravit vecer v restauraci s manzelkou a prateli atd.

Anglictina je prakticky moji druhou materstinou, par dalsich jazyku take znam, hledat na strankach neni jazykovy problem. Jde ale o cas a kdyz mam pristup ke spolehlive zkratce, byl bych blby, kdybych ji nevyuzil.

+1/0
30.1.2016 3:51

J62o45s77e90f 69Č81i41h15á60k 7851869540186

Pokud se chci někde o víkendu jen ožrat, tak opravdu nechci trávit dlouhé hodiny ve vlaku.

0/0
29.1.2016 5:29

M79i18c24h87a54l 20M77i72l75l37e25r 9946622159672

nekdy je cesta tam a zpet soucasti zmineneho vikendu;-)

+4/0
29.1.2016 8:04

J80a77n 34Č75e48k80a35l 7779465464154

Ožrat se právě můžete i cestou vlakem, a je to zábavnější, než letadlem. :-)

Zpátky už bych chápal, že by letěli s bolavými hlavami letadlem... ;-D

+1/0
29.1.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.