Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlak je cesta do duše národa, tvrdí železniční „maniak“ Mark Smith

Mark Smith je Angličan, jeho krajané létají do Česka zhusta levnými aerolinkami na divoké rozlučkové mejdany se svobodou (tzv. stag parties), zatímco on hlásá: „Z Londýna do Prahy jezdím výhradně vlakem. A zdaleka nejen tam.“ Odpůrce moderního letectví poskytl rozhovor pro magazín Víkend DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i32l53a47n 24P63i92k67o49l74a 2139227580972

V ramci zajezdu jsme projeli nektere trasy ve Svvycarsku, vc. te s Bernina expresem.Vrele doporucuji, litali jsme od okna k oknu a fotili a bataceli, uzasne zabery a uzasne zazitjy, treba i Arosa expres.

+1/0
19.2.2016 5:49

M51i60c53h93a37l 91M90i13l67l20e42r 9656252849142

R^ delali jsme Bernina Express (obe etapy Lugano - Tirano autobusem plus Tirano - St. Moritz vlakem), Glacier Express (St. Moritz - Zermatt) a Willhelm Tell Expres (obe etapy Lucern - Fluelen parnikem po jezere Lucern plus Fluelen - Lugano vlakem) v 2013. Doporucuji.

0/0
20.2.2016 3:30

M44a56r52i42á42n 37B13e51d76n68á45r15i45k 9901431660488

To první video by bylo hezčí, kdyby jste tu almaru vystříhali úplně pryč a nebo příště opatřete takovou co má míry 90/60/90 a ne 120/120/1508-o

0/0
29.1.2016 18:37

V60ě65r33a 85F85o98l65t97ý33n45o63v43á 1148576477179

Když vzpomínám na jízdy vlakem rozbolí mě oči od popílku a jisker.

V osmnácti jsem začala jezdit autem (prý i na záchod).

Teď, ve dvaasedmdesáti přicházím opět na chuť cestování vlakem.

+8/0
29.1.2016 17:25

J63a14n 27M60u79s26i69l 9476194766352

Jizda vlakem v barme je fakt zazitek R^ - mysleno v dobrem

+3/−1
29.1.2016 17:21

O91n85d54ř22e34j 52P93a15l59a61t27a 1583578856440

Není pravda, že z letadla nikdy nic neuvidíte

0/−2
29.1.2016 16:16

M19a90r49t18i71n 20Š96i97m81e85k 4250164688445

Proč maniak?

Osobně cestování po Evropě letadlem je až rozmazlenost, když je mezi státy funčkní železniční spojení

+5/0
29.1.2016 16:15

K94a84r76e19l 72M72o21k77r33y39k 3896208523

jenže boužel ta letenka je v mnoha případech levnější než ten vlak....když připočteme rychlost,tak je většinou rozhodnuto ..

+4/−1
29.1.2016 21:38

T87o55m45á55š 69M73o45r16a78v97č11í14k 3257946873725

Bohužel/bohudík je to tak. My chudší musíme letecky.

+1/0
30.1.2016 13:01

P35e18t46r 34L69e64h75n49e48r83t 2237325408676

Cestování vlakem má svoje kouzlo. Dají se tam zažít šílené věci jak v dobrém tak špatném slova smyslu;-) Nedám na vlak dopustit.

+9/0
29.1.2016 13:12

M19i27c61h66a18l 51M45i40l55l41e33r 9376262859752

miloval jsem cestovani vlakem od mladi. Zvlast na delsi cesty.

+2/0
29.1.2016 13:45

M14i57c77h32a15l 97M31i53l84l81e33r 9786952169852

napr. ( s pauzami) Londyn- Pariz - Rim- Sorrento

Londyn - Pariz - Berlin - Praha

Praha - Karlsruhe - Pariz

Pariz - Basilej- Praha

drive:

Praha- Belehrad pres Budapest

Praha- Viden - Zidani Most - Belehrad

Belehrad - Ljublana - Benatky

Benatky - Ljublana - Viden - Praha

+2/0
29.1.2016 13:51

M60i22c75h21a88l 82M52i57l85l46e36r 9936622149112

v Australii podel vychodniho pobrezi Cairns - Brisbane - Sydney - Melbourne

0/0
29.1.2016 13:52

K42a48r88e73l 44M35o44k98r34y68k 3866738753

noo při mé loňské dovolená v AUS jsem koketoval s myšlenkou vlakem k Uluru (Alice Springs) při zkouknutí cen jízdenek jsem se zpotil a koupil letenku ..

+1/0
29.1.2016 21:43

M83i84c72h49a34l 68M80i20l60l15e96r 9916602989902

to se nedivim! Dnesni ceny letenek po Australii jsou diky konkurenci a vubec rozvoji leteckeho cestovani podstatne lidovejsi (zvlast kdyz se vyuzije akci), nez byvaly a dalkove vlaky tady patri spis do te vyssi kategorie. Na dlouhe vzdalenosti se tu jezdi spis pro pozitek z cesty nebo kdyz nekdo z nejakych duvodu nemuze letet nebo to brat autem.

Absolvoval jsem treba cestu mezi Sydney a Melbourne (900km) vlakem nekolikrat v 70. letech, od obycejne 2. tridy pres noc, de-luxe luzkovym vlakem (Southern Aurora) i jednickou dennim vlakem (2003), ale bezne na tehle trase letam alespon 6x rocne, nebo jedeme autem.

Cestu vlakovymi spojenimi Cairns- Melbourne jsem delal uz pred mnoha lety, kdy letenky byly neskonale drazsi.

0/0
30.1.2016 4:00

M85i77c13h68a48l 83M49i84l88l32e71r 9596252229502

Praha- Viden - Benatky - Zagreb - Sarajevo - Belehrad - Atheny

0/−1
29.1.2016 14:36
Foto

T51o11m19á76š 73D11v72o85ř69á92k 7325896807421

Pokecal jste si?

+2/0
29.1.2016 19:11

M91i80c82h35a53l 22M56i65l28l34e90r 9446102829272

jenom nejakym zavistivcum by to mohlo vadit;-)

0/0
30.1.2016 4:02
Foto

O61n18d65ř97e20j 63V95a82r83o35š89č22á90k 3434757253

Ja osobne za jedno z nejlepsich povazuju tzv. DB-Paradox, kdy napriklad na trati Lipsko-Cachy ICE prijedete diky petiminutovemu zpozdeni v prubehu cesty do cile o celou hodinu drive a to za celych 23€ :-)) a stava se to v podstate pravidelne. Staci si koupit nejlevnejsi nabidku Lipsko - Cachy za 23€. Z Lipska vyrazite na cas, ale ve Fulde uz mate pet minut skluz. To znamena, ze ve Frankfurtu nestihnete prestu na ICE Frankfurt-Mainz-Koblenz-Köln na ktery mate listek, a tak musite (o ty hruzo) vyuzit prime ICE Frankfurt-Köln, ktere misto dvou hodin jede jen jednu. Diky tomu stihnete vcasnejsi pripoj v Koline (protoze na RB/RE neni vazanost) jste v Cachach o hodinu drive, nez kdybyste pripoj ve Frankfurtu stihli...

+2/0
31.1.2016 0:02

P93a68v51e96l 50M88a34t71o98u93š85e81k 5830847398104

Ten, kdo preferuje vlak, je údajně "železniční maniak". Jistě by se pro něho mezi lidem našla i jiná pojmenování, pravděpodobně i posměšná. Škoda, že se také notorickým motoristům neříká "automobiloví maniaci".

+2/0
29.1.2016 12:03

M89i68c17h83a66l 91Š70r78o94u96b98e98k 8624106643310

však říká...

+1/0
29.1.2016 15:53

M52i18l96o74s58l84a75v72a 83P93ü97s25c77h23e97l97o95v88á 2325323362908

Jezdím vlakem každý den do práce a za mlada do školy a když to srovnám, tak ta úroveň se ohodně zlepšila...(jen toalety nedokážu srovnat.. na těch ve vlaku nechodím i kdybych se měla počůrat!!! :-)) Nemíváme ani moc zpoždění, když teda není nějaká velká nehoda nebo spadlé trakční vedení...:-(, ale i to není často. Zaujalo mě, že jim na stole drželi ty lampičky, skleničky. apod...nevím jak toho docílili, já když si na stolek dám třeba telefon, tak ho druhou rukou musím přidžovat jinak by letěl na zem...a zde to stojí jak přilepené...;-)

+3/0
29.1.2016 12:00

M58a11t96ě71j 11V53o89n34d18ř98i39č63k39a 4744870638516

Skleničky drží na stolcích i v dnešních zcela konvenčních jídelních vozech, padají jen zcela výjimečně :-)

+2/0
29.1.2016 19:08

J15a91n 43J98e71l93í54n11e81k 1978102137726

Jízda vlakem po Čechách? Duše národa tedy znamená zastavení někde na mezi a čekání hodinu či více, protože někde naše slavné České dráhy nedokázaly "šíbovat" tak, aby trať byla průjezdná?

0/−19
29.1.2016 10:17

J76a41n 93K60o58b94ě77r85s82k32ý 1820596841973

Mě fascinuje kolik lidí si ještě neráčilo všimnout, že České dráhy už s kolejemi a železniční infrastrukturou nemají dávno nic společného kromě toho, že po nich jezdí. Koleje spravuje organizace Správa železniční dopravní cesty http://www.szdc.cz/index.html Ale hlavně že někteří umí nadávat na ČD kteří s tím nemají nic společného ;-D

+7/0
29.1.2016 11:11

J85a23n 83J32e19l42í47n27e39k 1918902857176

Ale pane Koběrský, nám obyčejným cestujícím je jedno, komu patří koleje či polorozbořená nádražíčka podél trati. My jen potřebujeme dojet podle jízdních řádů tam, kam chceme a přesně, abychom stihli jediný autobus k nám domů na vesničku. Nic víc, když už zaplatíme pro nás důchodce nemalé peníze za jízdu prastarými vagóny...

+1/−2
29.1.2016 11:15

J52a69n 29K54o88b31ě44r31s96k68ý 1770266921843

OK, tak ale nadávejte těm pravým nikoliv těm kdo za to nemůžou. To je stejné jako kdyby jste nadával konkurenci ČD RegioJetu nebo LeoExpressu kteří taky mívají zpoždění a nehody. Když je nehoda na silnici taky neprojede autobus.

+3/−1
29.1.2016 11:33

J64a31n 69J60e49l86í94n68e87k 1968742907696

Moc se vám omlouvám, pane Koběrský. Když já ale už jsem tak starý, že jsem ještě nikdy nejel žádným Leo(šem) či Regio(nálem), ony tyhle společnosti ještě do Nymburka nedorazily. Zato projít nymburským nádražím (já kupodivu vím, že

nepatří ČD - nebo patří?), kde z obrovské budovy patří cestujícím jen jedna jediná místnost asi 10 krát 5 metrů, kde je zavřená čekárna i bývalá "kulturní místnost ČSD", patří k hororovým zážitkům.

Nehody na silnici vídám, ale jaksi nechápu ono přirovnání k neprojetí autobusu.

A pane Koberský, já NENADÁVÁM, pouze smutně konstatuji...

+5/0
29.1.2016 11:48

J34a59n 11K11o69b72ě86r34s26k62ý 1770936381503

Nádraží jsou ještě pořád ČD ale už dlouho nebudou. Ano, některá jsou hrozná v tom vám dám za pravdu. Jinak jsem to nemyslel zlé, jen hodně lidí neví, že ČD už s kolejemi nic společného nemají. Hezký den.

0/0
29.1.2016 11:54

P75e87t53r 16N16e26c56h82a94n69i41c51k98ý 7223836818320

Jízdní dráha = silnice, koleje.

Vozidlo = autobus, vlak.

problém na silnici není vinou provozovatele autobusu.

problém na kolejích není vinou provozovatele vlaku.

Méně polopaticky už to nejde ;-D

+2/0
29.1.2016 13:51
Foto

B78r96o60n19i71s95l66a18v 52G15a60b47r67y91š 2652209451

Já bych chtěl taky autem dojet někam včas. Zatím se mi to nepodařilo, ať už jsem řídil já nebo kolega. A komu mám nadávat? Akorát sobě, protože pokaždé skočím na ten trik, že auto je rychlejší.

+1/−1
30.1.2016 10:59

J29i79ř44í 90Z67á73h22o51r64a 5413695272729

Co znamená hodina čekání, když nikam nepospícháš? Člověče zastav se!

+1/0
29.1.2016 11:54

J74a50n 44J40e97l95í76n40e14k 1918852977626

Máte pravdu, pane Záhoro, člověče,

leč my staří jedeme vlakem k doktorovi, za přáteli. A v Nymburce na nádraží je k usednutí tak šest sedm míst! A čekárna je zavřená. Zajeďte se podívat, doporučuji.

+2/0
29.1.2016 15:46

M20i95c44h37a77l 74M41i62l91l13e47r 9406202339482

webove stranky "Muze ze sedadla 61" jak je Mark prezdivan, sleduji uz radu let.

Jeho informace jsou ohromne a rady velmi cenne.

Mohu vrele doporucit.R^

V 2014 letel se mnou do Evropy mladsi syn, pro nejz to byla prvni cesta do Evropy. Zacali jsme v Londyne a po nekolika zastavkach v zapadoevropskych mestech, ktere syn chtel videt, jsme skoncili v Praze, odkud jsme pozdeji (kazdy jednotlive) zas leteli domu do Australie.

Cesta Londyn- Praha se zastavkami byla vesmes vlakem a krome spojeni v Eurostaru Londyn - Pariz (pod La Manche) vse bylo 1. trida, vcetne luzkoveho vozu Pariz - Berlin, kabina de-luxe s vlastni sprchou a WC. Eurostar znam dobre, je dostatecne pohodlny i v economy a namisto jidla servirovaneho u sedadla jako v business jsem zvykly nakoupit jidlo v jednom z vyborne zasobenych obchodu a bister v St. Pankras International pred odjezdem.

Cestovni plan jsem predal International Rail, jedne zdejsi agenture specializujici se na vlakova spojeni po svete. Celkova cena jizdenek z jejich sluzeb by tenkrat vysla na neco kousek pod 900AUD na osobu, tehdy asi 17 000Kc.

Pak jsem se obratil na stranky Marka Smitha a do pismene se drzel jeho detailnich rad kdy, kde a jak objednat a zakoupit jizdenky on-line. Za presne tytez spoje jsme zaplatili kazdy jen 400 AUD, tedy mene nez polovinu, kterou by si uctovala agentura. Mimochodem tato agentura je jedna z tady nejlepsich a pritom levnejsich.

Delali nasi cestu v 2013 a vim, ze tehdy jsme s manzelkou usetrili par set $$$, kdyz jsme porovnali jejich sluzby s jinou agenturou.

Takze pro me Mard Smith alias "The man in seat 61"R^R^R^

+6/0
29.1.2016 8:02

M67i17c63h96a89l 79M40i19l13l36e92r 9696432159252

oprava: Mark Smith

0/0
29.1.2016 8:04

J87a57n 92Č14e63k26a16l 7369635934854

Ještě více jste mohl ušetřit při odpuštění si té první třídy. Navýšení komfortu vůči té druhé je minimální, zatímco cenový rozdíl je razantní...:-)

0/0
29.1.2016 9:11

M19i81c47h96a10l 86M72i38l72l96e37r 9876172829792

dekuji za radu, ale zrejme sis nevsiml, ze neporovnavam rozdil v pohodli mezi 1. tridou a economy / "dvojkou" na evropskych spojenich (krome Eurostaru), ale odpovidajici CENY za uplne stejne jizdenky mezi on-line koupi podle rad Marka Smitha a agenturou.

V predchozich pripadech jsme s manzelkou cestovali vlaky po Evrope jako navstevnici ze zamori s Eurailpasem. Ten muze byt vystaven pouze na 1. tridu (verze economy je pouze pro cestujci do 26 let) a tak jsme jsme si zvykli nejen na pohodli 1. tridy, ale i jeji prakticke vyhody. Treba pri cestovani po Italii mezi nekterymi drzymi Italy, nebo v Cesku mezi nekterymi vychytralymi Cechy. Nehlede ani na casty naval ve vagonech "dvojky" na urcitych vlakovych spojenich v udobi zvyseneho turistickeho ruchu. Uprimne receno, delat sardinky se nam zrovna nechtelo.

Kdybychom skutecne potrebovali setrit na vlakovem cestovnim rozpoctu, pak bychom to udelali. Nas rozpocet byl vporadku, tudiz jezdime jak nam to neljepe vyhovovuje.

+2/0
29.1.2016 12:13

P85e41t10r 83N15e96c57h76a24n88i46c15k68ý 7313606798100

Taky objednávat si jízdenky přes agenturu je vyhazování peněz oknem, na to nepotřebuju stránky Angličana. Dneska člověk potřebuje agenturu na všechno, místo aby zapnul mozek a slevy si prostudoval a prozkoumal vývoj akčních jízdenek různých společností.

+1/−1
29.1.2016 13:49

M13i14c70h57a71l 16M36i16l96l14e42r 9286592689852

myslim ze sis to pomotal nebo tomu nerozumis.

Tady v Australii se jizdenky na zamorske spoje obvykle objednavaji pres jednu ze specializovanych mezinarodnich agentur. Australane casto cestuji v zamori s vyuzitim slev Eurailpassu (nebo jeho alternativ na jinych kontinentech) a koupit ho pres agenturu ma sve vyhody.

Kdo chce, muze si zde prikoupit mistenky pro vlaky kde jsou povinne (Eurostar, TGV, ICE, Thalys, Thalgo, Frecciarossa atd). Muze je sice koupit pozdeji v Evrope a levneji, ale pro drzitele Eurailpassu je v techto vlacich vyhrazen jen omezeny pocet mistenek. Proto se nakup nejcasteji dela pres agenturu jako "one stop shop", z praktickych duvodu, aby clovek usetril cas a nemusel vsechno zarizovat po kouscich. Kdyz zijes v Evrope, na Eurailpass a pod. nemas narok.

Tva poznamka "na to nepotřebuju stránky Angličana." je nanejvys neinformovana a miri mimo. Nerku-li rovnou hloupa.

Domnivam se, ze bud neumis dostatecne anglicky a je to na tebe prilis rozsahle a komplexni, nez aby sis to mohl precist. Nebo jsi ty stranky proste ani nevidel, nevis jake informace obsahuji a nevis ani, jak bys je pouzil. Cili se snobsky ofrnujes na neco, co neznas.

Lide z jinych kontinentu nemaji obvykle detailni znalosti evropskych spolecnosti ani vlaku a nechteji stravit tydny jejich vyhledavanim a porovnavanim. Zvlast kdyz Mark to ma tak prehledne usporadane, ze je mozne sledovat informace krok za krokem a usetrit spousty casu i nakladu, takze se jde rovnou najisto.

Tady treba pro ty, kdo chteji cestovat z Prahy do evropskych destinaci vcetne fotografii vlaku, typu a usporadani sedadel, luzek, lehatek, ceny, podminky prepravy atd atd

http://www.seat61.com/international-trains/trains-from-Prague.htm

Dokonce treba detailne jak ma clovek postupovat pri objednavkach pres CD e-shop, ktery DOSUD NENI PROPOJEN se zamorskumi agenturami !!!

http://www.seat61.com/websites/cd-eshop.htm

0/0
29.1.2016 14:34

P31e82t39r 74N35e78c88h87a60n15i32c17k62ý 7803136168210

Já nevím, když jsem si z ČR kupoval lístek ve Španělsku, prostě jsem ho koupil online a jízdenku i s místenkou měl v mailu. Stejně tak když chci koupit jen místenku, tak si ji prostě koupím online nebo na místě. Vidím v agentuře jen připlácení za pohodlí, ne přidatnou hodnotu (asi jako letět z Prahy do Malagy s cestovkou). Seat61 jsou pěkné stránky, ale jsou spíš pro neznalou veřejnost, kdo se víc orientuje v železnici (dělení jízdenek, hledání akčních slev, rozdělení na pohraniční body, kombinování), tak si najde i lepší nabídky.

+1/0
29.1.2016 14:48

M26i37c84h13a22l 32M24i34l73l77e17r 9926252579632

kdo cestuje z jineho kontinentu, casto potrebuje pevnejsi casovy rozvrh, nez "koupim na miste co bude", protoze navstevuje radu mist a obvykle dela vic cest, nez jednu zpatecku na dovolenou.

Kdo potrebuje na cesty po Evrope Eurailpass nebo jednu z jeho verzi, MUSI jednat s jednou z agentur. Ty mu musi pas vydat pouze na predlozeni cestovnoho pasu a vyplneni dalsich osobnich detailu. Euraipass ma rady vyhod a slev, ale take podminky, ktere musi byt splneny a musi se kupovat pres agenturu.

+1/0
29.1.2016 15:05

R29a60d83e85k 91J85a53n30a24t25a 9195516484982

Máte sice pravdu, ale Eurail in InterRail stojí dost peněz (prostě proto, že připlatek na TGV k Interrailu není o mnoho nižší než celá akční jízdenka na totéž TGV).

A tak hodně často vyjdou jednotlivé akční úsekové jízdenky levněji. A ty si prostě koupíte online, i když jste Australan.

+1/0
29.1.2016 17:45

M72i34c93h97a30l 11M32i83l82l18e60r 9256492619112

ano a prave proto si jeden musi rozhodnout, kterymi spoji pojede a spocitat predem, zda se mu na ne vyplati Eurailpass nebo kupovat jednotlive jizdenky v e-shopech. Vseobecne receno, dnesni Eurailpass uz neni zdaleka tak vyhodny, jak byval, kdyz muj tata mezi 1975 a 1999 krizoval Evropu s 1-mesicnim Eurailpassem(Global) temer kazde dva -tri roky.

Tenkrat ale neexistovaly zadne e-shopy, vsechno se kupovalo v cestovkach. Objednaly se letenky do zamori, Eurailpass a jelo se. Na miste si jeden prikoupil mistenku, pokud bylo treba.

Informace na strankach Marka Smitha umoznuji udelat rychle porovnani mezi Eurailpassem a jednotlivymi jizdenkami. Pri predchozi ceste do Evropy se nam Eurailpass na 4 staty vyplatil (mj. dalsi slevy ve Svycarsku).

Pri minule jsme porovnavali Eurailpass + priplatky na TGV a luzkovy vuz versus jednotlive jizdenky od tri e-shopu doporucenych Markem. Porovnali jsme pro jistotu s jinymi e-shopy, vcetne CD a presvedcili se, ze jeho doporuceni skutecne vysla nejlepe. Tak jsme dosli k rozdilu bud platit skoro $900 na osobu s Eurailpassem + priplatky a na druhe strane $400 za jednotlive jizdenky z jim doporucenych e-shopu.

+1/0
30.1.2016 4:33

R80a94d44e56k 67J86a11n96a27t23a 9355726164702

Seat61 ale není agentura - on radí přesně to, co vy. Najít a koupit si to sám. Ovšem přidává tipy, jak to dělat nejlépe. Ne každý zná specifika různých zahraničních e-shopů. Ne každý ví, kdy začínají předprodeje či jací dopravcl vůbec jde jezdí. Například francouzské lowcost spoje Ouigo vůbec nejsou v IDOSU !

+2/0
29.1.2016 17:38

M86i13c79h74a35l 11M52i23l94l94e56r 9406452779742

R^ presne tak.R^

To je ono. Rekl jsem uz na zacatku, ze to Nechanicky asi nechape, ze ty stranky nezna a nevi jak se pouzivaji.

Mark Smith neni zadna agentura, nic se mu neplati. Jeho stranky jsou plne praktickych informaci o cestovani ve vlacich, jejich typu, typu vagonu, spojenich, prestupech, sikovne informace o nadrazich (co ja vim odtud z Australie co me ceka treba ve Spanelsku nebo co vi nejaky American co je v Praze ci Budapesti).

Uvadi ceny - dolni hranice a doporuceni kdy a kde koupit jizdenky nejekonomicteji, ktere e-shopy jsou nejvyhodnejsi pro ktere useky. Vysledek je uzit si nezavisle cestovani ve zvolenem stupni pohodli a cene, bez zbytecnych nervaku, ktere by mohly zkazit pozitek z cestovani.

Kdybych musel prolezat stranky vsech e-shopu jenom pro nase cesty po Evrope, nedelal bych nic jineho, nez sedel tydny u pocitace, hledal, porovnaval a marnil spoustu casu, ktery mohu jinak vyuzit pro studie destinaci nebo si jit zaplavat, do divadla, stravit vecer v restauraci s manzelkou a prateli atd.

Anglictina je prakticky moji druhou materstinou, par dalsich jazyku take znam, hledat na strankach neni jazykovy problem. Jde ale o cas a kdyz mam pristup ke spolehlive zkratce, byl bych blby, kdybych ji nevyuzil.

+1/0
30.1.2016 3:51

J34o76s45e90f 29Č42i30h73á93k 7801219700376

Pokud se chci někde o víkendu jen ožrat, tak opravdu nechci trávit dlouhé hodiny ve vlaku.

0/0
29.1.2016 5:29

M76i83c94h37a26l 23M94i15l79l50e24r 9606572679982

nekdy je cesta tam a zpet soucasti zmineneho vikendu;-)

+4/0
29.1.2016 8:04

J49a10n 36Č51e32k31a91l 7469885804854

Ožrat se právě můžete i cestou vlakem, a je to zábavnější, než letadlem. :-)

Zpátky už bych chápal, že by letěli s bolavými hlavami letadlem... ;-D

+1/0
29.1.2016 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.