- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ale proč ne.
Někdo si zase staví v prázdných lahvích lodičky ze sirek a ty mapy vypadají celkem pěkně.
Docela mi chybí v nějakém boxíku vysvětlení jak vlastně to "Všechny cesty vedou do Říma" tehdy fungovalo, respektive na jakém jednoduchém principu cestovatel tehdy vždycky došel nejkratší cestou do Říma a vždycky věděl že jde směrem do Říma.
Autor zřejmě počítal s tím, že mají čtenáři základní přehled
Třeba povědomí o tom, že Řím byl hlavním městem Římského impéria a že se v rámci budování tohoto impéria cesty budovaly pro zrychlení zásobování (vojskem i v oblasti nedostatkovým materiálem) těchto oblastí a i zrychlení odvodu získaných surovin. Tudíž Řím byl středem, kam cesty směřovaly. I když to samozřejmě neplatilo na 100 %.
Jednoduše řečeno - Řím měl zájem, aby byl propojen se všemi oblastmi impéria, ale neměl zájem, aby tyto oblasti byly propojeny mezi sebou.
Asi jsem jinde, ale nějak mi tam nepasuje Česko a Slovensko... Nebo už to mám přestat brát?
Vsechny cesty vedou vsude - treba pres ten Rim
Je to jen malůvka, ty tloušťky čar si autor cucal z prstu....
Nechápu nejak pointu. Všechny cesty totiž vedou třeba i do Horních Kotěhůlek nad Podlipenskou Prdelovicí a vyjde mi tentýž strom. takže co tím chtěl vlastně básník říci?
Ne, ne, není to tak. Je dodržené pořadí od nejmenších cest po největší / nejširší / nejvíce významné. Do Horních Kotěhůlek žádná velmi významná cesta (na kterou by se nabalovaly málo významné cesty) nevede, takže takovýto obraz byste nedostal.
to muselo dát práce... a přitom taková blbost...
Já se obávám, že někdo v tom je nějaká logická chybka. Pokud se nepletu, to úsloví zní "VŠECHNY cesty vedou do Říma". Mapa ovšem zobrazuje "všechny cesty, KTERÉ vedou do Říma", což je z pohledu výrokové logiky něco trochu jiného. Autoři tedy neměli hledat ani nejkratší ani nejrychlejší cesty, ale měli hledat (z těch zmíněných bodů) takové cesty, které pokryjí všechny dostupné cesty (zde ve významu silnice až pěšiny) od nějaké zvolené kategorie výše. S čímž by asi měli trochu problém zejména pokud pro výše uvedené úsloví uvážíme, že aby platilo, neměly by být povoleny obraty do protisměru a tedy se tím trochu komplikují slepé ulice. Osobně bych jim pro vyhledávání doporučil jinou thesi: a sice že "každé místo na cestách (silnicích) zvolené úrovně je dosažitelné (trasovatelné) Z ŘÍMA". Tím by se jednak vyhnuli tomu generování bodů a jednak by - při snaze o udržení nejkratší či nejrychlejší trasy - vznikla obdobná mapa, která by také navíc to původní rčení dokazovala, pokud by uměla 100% pokrýt vstupní množinu hran grafu. Samotné trasování by pak bylo proveditelné 'obyčejným' prohledáním stromu do hloubky (to jen zjednodušeně pro představu - ty kritéria pro nejkratší/nejrychlejší by to trochu zesložitily).
Ale jako umělecký počin a zajímavé ztvárnění to bezesporu svoji hodnotu má.
Když uslyšíš vtip o rybáři a zlaté rybce, budeš se nám také snažit vysvětlit, že ryby nemluví?
Tak sice ne všechny, ale hodně cest vede do Říma .
Tam na té mapě s hlavními městy Evropy jsem nemohl nalézt Prahu. Pak jsem si vzpomněl, že Vídeň a Bratislava jsou blízko u sebe a bylo to jasné, ale bez této skutečnosti? Nevím, nevím.
viete, že iba maďarsko má tak vybudovanú cestnú sieť? všetky cesty vedú primárne do Buda-Pešti, spojenie medzi dvomi "vetvami" je hrozné. zistil som to pred desaťročiami, keď som plánoval cestu k juho-západnému koncu balatonu. najjednoduchšie na orientáciu bolo ísť (dostredne) od viedne k budapešti a potom (odstredivo) k balatonu!
To už se slovensky píše i Buda-Pešť? To jsou tedy změny... To bude asi podle vzoru Česko-Slovensko