Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co byste zažít nechtěli. Z Boeingu 747 vypadl po startu motor

Chvíle hrůzy zažilo minulý týden 426 cestujících íránské letecké společnosti Mahan Air v Teheránu. Jen dvě minuty po startu Boeingu 747 totiž vypadla velká část třetího motoru. Letadlo nouzově přistálo na letišti Mehrabad, snímky vypadlého motoru nyní kolují na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T98o11m54á90š 17C54h45r89u79d54i62m64s90k46ý 5374446677586

měl ještě tři motory, to by dali....

0/0
27.10.2015 14:12

I75v30o 19J83a88n88á76č49e39k 8333403881102

Teda ten článek, to je zase perla, v poslední době hned druhý od stejné pisatelky. Doporučoval bych se zamyslet nad změnou zaměstnání a nebo aspoň psát o něčem, čemu pisatelka rozumí. Děkuji.

+1/0
26.10.2015 9:43

F90r20a67n64t66i45š79e82k 59N34o89v11á37k 1246837879117

Jasně, z Boeingu 747 vypadl motor, ha ha, to určitě napsala nějak slečna z OnaDnes.

+1/0
26.10.2015 7:51

F62r83a84n55t57i20š86e25k 22N65o24v66á24k 6221585896541

Letět může naprosto normálně na dva (a také má za letu běžně puštěné jen dva) a i s jedním rozhodně nespadne. Akorát musí lehce urychleně hledat místo k přistání, ale stále může letět stovky km v klidu.

0/−2
25.10.2015 18:15

O71n54d33ř81e70j 97Č86a75p26k95a 6291811603744

Jumbo za letu motory nevypíná, to dělali leda tak vojáci na B-52 nebo na Orionu. Každopádně ztráta jednoho motoru není žádný velký problém, bez pasažérů takhle smí 747 absolvovat celý let.

+3/0
25.10.2015 22:06

F92r60a37n69t56i14š53e42k 98N79o48v53á79k 6651255446221

Naprosto běžně vídám, jak letí letadlo a počet kondenzačních čar neodpovídá počtu motorů. Například z jednoho křídla dvě, z druhého jedna, nebo u dvoumotoráku jen jedna z jednoho křídla. Takže je dotyčný motor buď úplně vypnutý, nebo běží v režimu minimálního tahu.

0/−3
26.10.2015 2:41

V40á20c81l51a38v 64P29o91u84s96t79k40a 3240671422

To nejsou kondenzační čáry, to je chemtrails. ;-D;-D

+5/0
26.10.2015 8:42

I60v90o 31J15a86n51á12č85e11k 8383553521422

Tak to buď naprosto běžně koukáte na letadla, které mají poruchu na motoru a nebo je za tím něco jiného, ale určitě ne to, že by je jen tak vypínali pro vaší radost.

0/0
26.10.2015 9:42

F26r28a30n59t81i82š87e71k 78N32o63v94á18k 6771705166721

Pro mojí mradost asi ne, ale vídám to velmi často. Pro vaší informaci, z chalupy kousek od Roudnice n.L. kde vede koridor, takže tam letadel vidím fakt nemálo, běžně 2-3 najednou ve vzduchu. Jestli má odhadem třetina poruchu na motoru, tak bych se docela bál  A vtípky o chemtrails jsem do toho nechtěl zatahovat. Ne že by to mocipáni klidně nedělali, ale určitě by si dali záležet, aby to nebylo tak moc vidět.

0/0
26.10.2015 12:13

I12v83o 22J16a91n87á44č20e56k 8703383341802

No tak v tom případě bych asi doporučil vyměnit optiku a nebo navštívit očního lékaře či optiku. Denně má výpadek motoru tak jedno dvě letadla na celém světě. Motory se za letu rozhodně nevypínají, mají totiž značný odpor vzduchu a nejde je tzv. praporovat jako u vrtulových letadel.

+1/0
26.10.2015 13:08

M22a82r22t86i74n 66C76e30r58v40e78n70y 2813678666198

A hlavne by kvuli nahozeni museli klesnou z pridelene FL...

0/0
26.10.2015 14:12

I78v72o 40J78a37n36á70č39e36k 8333393841482

Nooo, na tom taky něco je, navíc oni by ani ten FL neudrželi při odstavení jednoho motoru. Prostě je to nesmysl.

0/0
26.10.2015 14:20

O34n22d58ř46e96j 19Č80a82p31k12a 6141391523534

Může být jedna strana víc ve stínu, takže skoro není vidět, když budou podmínky na hraně, stačí aby jeden z motorů měl na výstupu trošku vyšší teplotu a kreslit nebude, vlhkost vzduchu se taky může na těch cca 50 metrech změnit...

0/0
26.10.2015 15:04

V53ě43r44a 19B29e77n10o77v96á 9969540533

To se stává, myslím, že čtyři motory jsou zárukou, Zde se kritizují Iránci, ale USA má rovněž potíže - kolik letadel mělo v poslední době poruchu?

0/−4
25.10.2015 17:51

L85u21k82á59š 50T36o90m80a33n 1281292332

takze diky sankcim to muze nekomu v evrope spadnout na hlavu a tech 400 lidi sesbirat do pytliku?

0/0
25.10.2015 16:58

M84a58r84t36i57n 69K36a49r84á82s27e94k 1908244199174

Né, díky sankcím se může stát, že budou letadla těchto společností označena za nespolehlivá a žádné letiště které se řídí těmito mezinárodními pravidly, je pak nepřijme, respektive zruší s nimi smlouvu.

0/0
25.10.2015 19:57

M48i56l25a60n 90W53e33l68s98e70r 5612768478701

cituji „A 747 může letět bez potíží, pokud jeden z jeho motorů selže,“

já myslel , že je to Boeing, takže spíš B 747......

+2/0
25.10.2015 16:45
Foto

V29o35j23t20ě34c70h 91P72a30v36l70í15k 5684121934868

Jen nepřeložený neurčitý člen ...

+2/0
25.10.2015 19:05

M68a36r27t83i42n 76Š13n67o41b41r 8350252376869

Pro mě už by byl adrenail vstoupit do letadla zdejších aerolinek, která jsou často odkoupena od západních dopravců a už mají desítky let nalétáno,.. A ještě k tomu se mi zdá, že ani posádka nebude tak vyučená jako třeba v Evropě..

0/0
25.10.2015 16:42

M18a59r11t23i62n 90K81o79z89á48k 4244740359877

Pořád jsou mnohem horší země na světě. Tak strašné to zase není.

+1/0
25.10.2015 16:43

M89a85r84t30i74n 21Š11n34o58b63r 8380522326549

To jo no, třeba Air Koryo ;-D

0/0
25.10.2015 17:37

F77r91a44n76t45i43š28e20k 14N54o49v12á15k 6871465786681

A co se toho týká, tak ta letadla jsou konstruována prakticky jako věčná. Naprosto normálně jsou v provozu i stroje o věku 60l a létají a nepadají. (tedy ne častěji než nové)

+1/0
25.10.2015 18:21

J66a50r24d77a 55S56l15a50n26h84o82f 2105474839203

Rusko?

0/0
25.10.2015 21:42

J68o36s11e96f 13R47i39c91h68t78e80r 9396805717153

sednout v Iránu do letadla to už chce být hodně velkej dobrodruh nebo magor :-)

+2/−4
25.10.2015 16:33

M23a87r79t93i71n 11K17o76z32á45k 4394350299587

Klid. Tak hrozné to zase není.

0/0
25.10.2015 16:40

P44e20t66r 70S38u43c77h85ý 1498749314366

Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti. Letadlo se zázračně vrátilo na teheránské letiště.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/z-boeingu-747-vypadl-motor-iran-d2b-/kolem-sveta.aspx?c=A151021_113900_kolem-sveta_tom

Proč zázračně? Vždyť to letadlo bez jednoho motoru může normálně letět dál, tak jakýpak zázrak?

+21/0
25.10.2015 14:14

L57i54b97u73š27e 34T78o20m70a94n30o52v22á 2188618598788

Dobrý den, slovo zázračně napsal autor fotky na Twitteru, pouze je to přeloženo. My v článku uvádáme, že letadlo může letět dál, dokonce i když se to stane při startu - slovy pilota, pokud - jako v tomto případě - nedojde k poškození trupu letadla.

0/0
25.10.2015 18:17

T60o72m21á20š 43N34o68v24á68k 2518386373364

Tohle je asi nejlepsi spolecnost v zemi. Zrovna konci velke svatky, takze 747 na vnitrolince je celkem efektni.

Kazdopadne jejich letusky jsou dost exkluzivni kocicky :)

+7/0
25.10.2015 14:05

R48a15d72e44k 53V61a77ň57h28a15r56a 2196861480890

Íránská verze Donnie Darko ;-D

+3/0
25.10.2015 13:56

V23l57a30d80i27m16í87r 11F19i26a24l30a 3386592583829

Jestli jsou iranska letadla v tomto stavu, znovu bych otevrel diskusi nad jejich jadernym programem.... ;-)

+11/0
25.10.2015 13:14

T49o81m43á56š 24K79u76c64h10a80ř 3317421678641

Jsou v tomto stavu, protože na dovoz letadel a dílů do Íránu  jsou dlouhodobě uvaleny sankce.

+3/−2
25.10.2015 13:27

P10e55t84r 78M10a20r30e56č19e29k 1593131629278

Měli dost času na vývoj svých vlastních ! :-) Proč už dávno nelétají s nějakými " Al Šabáby " nebo " Indž šalláhy ". Proč kupují letadla od nevěřících psů ?

+9/−6
25.10.2015 13:39

R38o41m48a96n 69K32o16r36e52c 9916742432808

Myslím, že neměli. Když se podíváte, jak dlouho trval vývoj v zemích, které v tom mají tradici, je to od doby, kdy se tam u ních díky ropě zmohli, docela krátká doba. Navíc to musí navazovat na zbytek průmyslu a já pochybuji, že mají například tak dobré strojírenství, elektrotechnický průmysl atd.

A teď to podstatné - nikdo nebude masivně investovat do vývoje něčeho, co už někdo umí daleko lépe a trvalo by desítky let se mu jen přiblížit, pokud s tím nechcete obchodovat ve velkém, ale potřebujete jen "pár" kousků pro svoji potřebu. V opačném gardu tak například blízkovýchodní země dokáží pěkně přitlačit ke dnu všechny snahy USA o těžbu ropy u nich doma (jak jsme před časem viděli), protože oni to dokáží levněji a když chtějí, jen cenou řídí, jak to bude za oceánem.

Spíše bych se na vašem místě ptal, proč Írán nezačal nakupovat u Rusů, kteří dopravní letadla umí také. Asi ne natolik efektivní, jako výrobci ze Západu, ale rozhodně lepší, než polorozsypaný Boeing po letech bez náhradních dílů.

+2/−1
25.10.2015 14:03

P65e80t45r 84M55a42r54e25č67e44k 1593581489618

Evidentně jste nepochopil že to byl rýpanec do nadřazenosti islámu. No .. alespoň jste se pocvičil v popisu ekonomicko technologických vazeb v leteckém průmyslu ;-) a které platí nejen v něm. Ruská letadla jsou nepochybně dobrá ,zvlášť to vojenská. Ale o dopravní nějak není zájem. Čím to asi bude ..

+2/0
25.10.2015 14:24

R92a72d23e95k 21J26a58n35a67t41a 9335726454572

Takto velká dopravní letadla vyrábějí jen dvě firmy ne světě. Myslíte, si, že by se uživila třetí, a to v Íránu?

0/0
25.10.2015 14:09

P73e12t92r 14M66a38r64e75č72e44k 1143691179118

Kdyý Alláh dá tak prý i motyka spustí. :-) V arabském světě by určitě odbyt měli.

+4/−1
25.10.2015 14:17

M69a95r88t48i31n 69K23o63z39á94k 4624260319397

Neměli. Proč by měli mít?

+1/0
25.10.2015 16:42

P22e14t61r 82S96u96c51h64ý 1518549904196

Hlavně že ČR má vlastních dopravních letadel hodně co?  ;-D

0/0
25.10.2015 14:11

P95a27v98e78l 91C51h19l56u65b71n52a 7837506748447

Aicraft Industries (Let Kunovice)?

Na tak malou zemi to stačí, řekl bych ;-)

+4/0
25.10.2015 14:22

P20e72t96r 50M49a16r35e62č68e82k 1313711209598

Být tak velcí jako Irán a mít ropu, divil bych se kdybychom neměli ! :-) V tom je rozdíl mezi Evropany a velbloudáři.

+2/−1
25.10.2015 14:28

M14a53r43t56i21n 73K95o63z59á12k 4214170739737

Váš optimizmus je dost přehnaný.

0/0
25.10.2015 16:42

P50e60t76r 41M31a61r41e90č53e13k 1513121709638

A co má být ? :-) Jejich problém. Mohli , jak uvedeno níže , nakupovat třeba Iljušiny.

+1/0
25.10.2015 14:31

J40a94n 70V78á97c96l60a27v18í37k 3392116481559

Z Ruska? Číny? Dováží rakety, tak proč ne letadla?

0/0
25.10.2015 15:37

A22l93e39š 42M42o61r22b17i16c89e50r 2589282235101

Motor je buržoazní přežitek.

+11/0
25.10.2015 12:57

H39o15n19z12a 41P33a64n41s42k18ý 3763232320520

Takže perpetum mobile?

0/0
25.10.2015 13:29

P48a12v30e23l 84C78h59l73u18b69n19a 7517326888797

Když vyhážou všechnu zátěž, třeba z toho bude letadlo lehčí než vzduch - nebo alespoň větroň. ;-D

+1/0
25.10.2015 14:23

M37a49r78t47i27n 77K31o29z97á16k 4324570619967

Náhodou, Boeing 747 je výborný kluzák.

0/0
25.10.2015 16:43

M33a64r47e89k 64F66l87e29k44a42č 1437492650951

Vypad nebo upadl? Vidim v tom rozdil

+1/0
25.10.2015 12:46

R49o92m89a10n 74K60o14r68e97c 9756142732268

Děkuji, už jsem si myslel, že jsem jediný hnidopich, kterému to nesedí. Použít "upadl", nebo "odpadl" je v daném případě i podle mne, mnohem vhodnější.

Alee, tak je to nakonec s celým článkem, mezi "motor", "část motoru", nebo dokonce "velká část motoru" je také rozdíl, ale když on ten titulek prostě musí znít jako velká senzace a pak je třeba v textu zdůrazňovat: "Dobře, tak ne celý, jen kus, ale zato VELKÝ kus!"

Jeden z tweetů v článku dále tvrdí a redaktorka to otrocky přeložila do češtiny: "Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti." Ani to není pravda, odpadla část motoru, motor sám zůstal na svém původním místě. Proudové motory dopravních letadel jsou připevněny tak, aby se v případě extrémního náporu mohly bezpečně oddělit a odpadnout, je tak chráněna strukturální integrita křídla. Bez motoru motoru lze letět a přistát. Bez křídla nikoli.

+6/0
25.10.2015 13:52

T81o31n16d62a 30H96e76j83l14í70k 1608673319917

Přál bych Íránu zbavit se islámské totality, protože jinak je to země s nejvíce vzdělanými a pohodovými lidmi v celém regionu (po Izraeli, samozřejmě) a nebýt islámské nadvlády, tak většina lidí nebere islám vůbec vážně. 

Pak by nebyly třeba ani nekonečné sankce a takováto situace by se nejspíš nikdy nestala.

+20/0
25.10.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.