Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Co byste zažít nechtěli. Z Boeingu 747 vypadl po startu motor

Chvíle hrůzy zažilo minulý týden 426 cestujících íránské letecké společnosti Mahan Air v Teheránu. Jen dvě minuty po startu Boeingu 747 totiž vypadla velká část třetího motoru. Letadlo nouzově přistálo na letišti Mehrabad, snímky vypadlého motoru nyní kolují na sociálních sítích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T32o47m44á73š 71C62h89r50u21d61i32m98s81k52ý 5664646497236

měl ještě tři motory, to by dali....

0/0
27.10.2015 14:12

I53v92o 63J98a64n86á48č25e38k 8273203861462

Teda ten článek, to je zase perla, v poslední době hned druhý od stejné pisatelky. Doporučoval bych se zamyslet nad změnou zaměstnání a nebo aspoň psát o něčem, čemu pisatelka rozumí. Děkuji.

+1/0
26.10.2015 9:43

F70r57a41n30t94i31š32e84k 14N22o33v50á29k 1926987799157

Jasně, z Boeingu 747 vypadl motor, ha ha, to určitě napsala nějak slečna z OnaDnes.

+1/0
26.10.2015 7:51

F11r74a84n38t34i20š45e69k 27N89o67v87á51k 6751235666541

Letět může naprosto normálně na dva (a také má za letu běžně puštěné jen dva) a i s jedním rozhodně nespadne. Akorát musí lehce urychleně hledat místo k přistání, ale stále může letět stovky km v klidu.

0/−2
25.10.2015 18:15

O74n71d28ř28e28j 24Č50a80p61k72a 6611521403754

Jumbo za letu motory nevypíná, to dělali leda tak vojáci na B-52 nebo na Orionu. Každopádně ztráta jednoho motoru není žádný velký problém, bez pasažérů takhle smí 747 absolvovat celý let.

+3/0
25.10.2015 22:06

F18r27a72n64t29i77š30e12k 20N62o95v70á37k 6961235216431

Naprosto běžně vídám, jak letí letadlo a počet kondenzačních čar neodpovídá počtu motorů. Například z jednoho křídla dvě, z druhého jedna, nebo u dvoumotoráku jen jedna z jednoho křídla. Takže je dotyčný motor buď úplně vypnutý, nebo běží v režimu minimálního tahu.

0/−3
26.10.2015 2:41

V43á46c69l16a75v 13P94o48u36s11t17k40a 3840141622

To nejsou kondenzační čáry, to je chemtrails. ;-D;-D

+5/0
26.10.2015 8:42

I57v95o 30J25a19n20á87č77e13k 8543693171642

Tak to buď naprosto běžně koukáte na letadla, které mají poruchu na motoru a nebo je za tím něco jiného, ale určitě ne to, že by je jen tak vypínali pro vaší radost.

0/0
26.10.2015 9:42

F31r52a23n82t48i61š27e18k 92N15o12v50á68k 6691805506281

Pro mojí mradost asi ne, ale vídám to velmi často. Pro vaší informaci, z chalupy kousek od Roudnice n.L. kde vede koridor, takže tam letadel vidím fakt nemálo, běžně 2-3 najednou ve vzduchu. Jestli má odhadem třetina poruchu na motoru, tak bych se docela bál  A vtípky o chemtrails jsem do toho nechtěl zatahovat. Ne že by to mocipáni klidně nedělali, ale určitě by si dali záležet, aby to nebylo tak moc vidět.

0/0
26.10.2015 12:13

I93v79o 76J90a18n78á11č91e94k 8343323581912

No tak v tom případě bych asi doporučil vyměnit optiku a nebo navštívit očního lékaře či optiku. Denně má výpadek motoru tak jedno dvě letadla na celém světě. Motory se za letu rozhodně nevypínají, mají totiž značný odpor vzduchu a nejde je tzv. praporovat jako u vrtulových letadel.

+1/0
26.10.2015 13:08

M12a31r42t86i82n 15C57e92r56v46e52n44y 2493128246238

A hlavne by kvuli nahozeni museli klesnou z pridelene FL...

0/0
26.10.2015 14:12

I67v50o 27J95a62n35á74č37e87k 8393443441812

Nooo, na tom taky něco je, navíc oni by ani ten FL neudrželi při odstavení jednoho motoru. Prostě je to nesmysl.

0/0
26.10.2015 14:20

O55n65d92ř84e44j 23Č98a29p35k82a 6961451703104

Může být jedna strana víc ve stínu, takže skoro není vidět, když budou podmínky na hraně, stačí aby jeden z motorů měl na výstupu trošku vyšší teplotu a kreslit nebude, vlhkost vzduchu se taky může na těch cca 50 metrech změnit...

0/0
26.10.2015 15:04

V32ě39r48a 73B39e97n77o81v66á 9819400943

To se stává, myslím, že čtyři motory jsou zárukou, Zde se kritizují Iránci, ale USA má rovněž potíže - kolik letadel mělo v poslední době poruchu?

0/−4
25.10.2015 17:51

L48u94k67á58š 94T74o23m58a74n 1901862502

takze diky sankcim to muze nekomu v evrope spadnout na hlavu a tech 400 lidi sesbirat do pytliku?

0/0
25.10.2015 16:58

M63a67r11t23i47n 24K44a97r27á64s73e15k 1578904709154

Né, díky sankcím se může stát, že budou letadla těchto společností označena za nespolehlivá a žádné letiště které se řídí těmito mezinárodními pravidly, je pak nepřijme, respektive zruší s nimi smlouvu.

0/0
25.10.2015 19:57

M82i76l83a36n 13W13e27l60s34e67r 5332128708561

cituji „A 747 může letět bez potíží, pokud jeden z jeho motorů selže,“

já myslel , že je to Boeing, takže spíš B 747......

+2/0
25.10.2015 16:45
Foto

V51o56j47t61ě32c74h 40P75a67v28l66í95k 5964311404928

Jen nepřeložený neurčitý člen ...

+2/0
25.10.2015 19:05

M53a47r82t51i52n 91Š24n13o24b59r 8630832626239

Pro mě už by byl adrenail vstoupit do letadla zdejších aerolinek, která jsou často odkoupena od západních dopravců a už mají desítky let nalétáno,.. A ještě k tomu se mi zdá, že ani posádka nebude tak vyučená jako třeba v Evropě..

0/0
25.10.2015 16:42

M56a20r95t56i17n 32K57o19z39á48k 4394510119257

Pořád jsou mnohem horší země na světě. Tak strašné to zase není.

+1/0
25.10.2015 16:43

M17a46r16t30i38n 92Š74n78o64b86r 8150972646339

To jo no, třeba Air Koryo ;-D

0/0
25.10.2015 17:37

F58r17a24n75t91i15š15e20k 84N10o74v32á70k 6941375536131

A co se toho týká, tak ta letadla jsou konstruována prakticky jako věčná. Naprosto normálně jsou v provozu i stroje o věku 60l a létají a nepadají. (tedy ne častěji než nové)

+1/0
25.10.2015 18:21

J22a49r22d86a 17S23l56a63n33h29o81f 2405414689123

Rusko?

0/0
25.10.2015 21:42

J33o92s84e80f 40R24i75c18h19t11e36r 9306295637703

sednout v Iránu do letadla to už chce být hodně velkej dobrodruh nebo magor :-)

+2/−4
25.10.2015 16:33

M13a83r36t43i11n 84K25o21z70á98k 4114280389817

Klid. Tak hrozné to zase není.

0/0
25.10.2015 16:40

P84e37t54r 68S15u30c47h12ý 1528719714976

Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti. Letadlo se zázračně vrátilo na teheránské letiště.

Zdroj:http://cestovani.idnes.cz/z-boeingu-747-vypadl-motor-iran-d2b-/kolem-sveta.aspx?c=A151021_113900_kolem-sveta_tom

Proč zázračně? Vždyť to letadlo bez jednoho motoru může normálně letět dál, tak jakýpak zázrak?

+21/0
25.10.2015 14:14

L73i14b77u15š86e 36T43o69m58a77n56o14v35á 2108478768738

Dobrý den, slovo zázračně napsal autor fotky na Twitteru, pouze je to přeloženo. My v článku uvádáme, že letadlo může letět dál, dokonce i když se to stane při startu - slovy pilota, pokud - jako v tomto případě - nedojde k poškození trupu letadla.

0/0
25.10.2015 18:17

T20o41m23á56š 79N37o26v97á75k 2608576493654

Tohle je asi nejlepsi spolecnost v zemi. Zrovna konci velke svatky, takze 747 na vnitrolince je celkem efektni.

Kazdopadne jejich letusky jsou dost exkluzivni kocicky :)

+7/0
25.10.2015 14:05

R81a82d70e39k 86V51a17ň91h93a24r91a 2936211360590

Íránská verze Donnie Darko ;-D

+3/0
25.10.2015 13:56

V96l63a79d30i10m34í78r 61F40i83a26l33a 3506882873599

Jestli jsou iranska letadla v tomto stavu, znovu bych otevrel diskusi nad jejich jadernym programem.... ;-)

+11/0
25.10.2015 13:14

T82o22m19á22š 74K31u63c69h59a35ř 3667271478981

Jsou v tomto stavu, protože na dovoz letadel a dílů do Íránu  jsou dlouhodobě uvaleny sankce.

+3/−2
25.10.2015 13:27

P63e84t25r 88M48a77r95e77č29e64k 1563141199988

Měli dost času na vývoj svých vlastních ! :-) Proč už dávno nelétají s nějakými " Al Šabáby " nebo " Indž šalláhy ". Proč kupují letadla od nevěřících psů ?

+9/−6
25.10.2015 13:39

R13o34m82a51n 14K35o42r21e98c 9276462322428

Myslím, že neměli. Když se podíváte, jak dlouho trval vývoj v zemích, které v tom mají tradici, je to od doby, kdy se tam u ních díky ropě zmohli, docela krátká doba. Navíc to musí navazovat na zbytek průmyslu a já pochybuji, že mají například tak dobré strojírenství, elektrotechnický průmysl atd.

A teď to podstatné - nikdo nebude masivně investovat do vývoje něčeho, co už někdo umí daleko lépe a trvalo by desítky let se mu jen přiblížit, pokud s tím nechcete obchodovat ve velkém, ale potřebujete jen "pár" kousků pro svoji potřebu. V opačném gardu tak například blízkovýchodní země dokáží pěkně přitlačit ke dnu všechny snahy USA o těžbu ropy u nich doma (jak jsme před časem viděli), protože oni to dokáží levněji a když chtějí, jen cenou řídí, jak to bude za oceánem.

Spíše bych se na vašem místě ptal, proč Írán nezačal nakupovat u Rusů, kteří dopravní letadla umí také. Asi ne natolik efektivní, jako výrobci ze Západu, ale rozhodně lepší, než polorozsypaný Boeing po letech bez náhradních dílů.

+2/−1
25.10.2015 14:03

P25e59t50r 97M22a43r92e84č62e47k 1343981499808

Evidentně jste nepochopil že to byl rýpanec do nadřazenosti islámu. No .. alespoň jste se pocvičil v popisu ekonomicko technologických vazeb v leteckém průmyslu ;-) a které platí nejen v něm. Ruská letadla jsou nepochybně dobrá ,zvlášť to vojenská. Ale o dopravní nějak není zájem. Čím to asi bude ..

+2/0
25.10.2015 14:24

R85a43d89e56k 27J26a53n70a56t11a 9825756424722

Takto velká dopravní letadla vyrábějí jen dvě firmy ne světě. Myslíte, si, že by se uživila třetí, a to v Íránu?

0/0
25.10.2015 14:09

P31e73t26r 71M11a55r62e61č68e24k 1573911759168

Kdyý Alláh dá tak prý i motyka spustí. :-) V arabském světě by určitě odbyt měli.

+4/−1
25.10.2015 14:17

M27a70r44t26i14n 84K60o34z64á36k 4884140269707

Neměli. Proč by měli mít?

+1/0
25.10.2015 16:42

P88e92t96r 38S66u59c21h41ý 1738179364486

Hlavně že ČR má vlastních dopravních letadel hodně co?  ;-D

0/0
25.10.2015 14:11

P35a32v80e30l 42C68h33l77u64b38n39a 7477586378877

Aicraft Industries (Let Kunovice)?

Na tak malou zemi to stačí, řekl bych ;-)

+4/0
25.10.2015 14:22

P69e48t60r 45M21a50r46e89č79e30k 1593631199558

Být tak velcí jako Irán a mít ropu, divil bych se kdybychom neměli ! :-) V tom je rozdíl mezi Evropany a velbloudáři.

+2/−1
25.10.2015 14:28

M15a38r70t18i77n 46K34o11z82á16k 4564440919927

Váš optimizmus je dost přehnaný.

0/0
25.10.2015 16:42

P34e63t67r 89M17a31r33e70č34e56k 1903361849858

A co má být ? :-) Jejich problém. Mohli , jak uvedeno níže , nakupovat třeba Iljušiny.

+1/0
25.10.2015 14:31

J89a50n 21V19á69c68l18a33v10í75k 3502596511459

Z Ruska? Číny? Dováží rakety, tak proč ne letadla?

0/0
25.10.2015 15:37

A47l76e38š 63M15o54r96b54i66c91e72r 2119332805661

Motor je buržoazní přežitek.

+11/0
25.10.2015 12:57

H46o61n85z19a 49P25a91n64s45k35ý 3313342250400

Takže perpetum mobile?

0/0
25.10.2015 13:29

P66a23v66e71l 81C35h86l78u61b71n78a 7407926948547

Když vyhážou všechnu zátěž, třeba z toho bude letadlo lehčí než vzduch - nebo alespoň větroň. ;-D

+1/0
25.10.2015 14:23

M26a96r66t83i51n 42K39o87z72á41k 4944310839737

Náhodou, Boeing 747 je výborný kluzák.

0/0
25.10.2015 16:43

M28a78r33e72k 39F35l34e58k44a61č 1987402580821

Vypad nebo upadl? Vidim v tom rozdil

+1/0
25.10.2015 12:46

R33o47m69a84n 98K68o90r19e34c 9676412872348

Děkuji, už jsem si myslel, že jsem jediný hnidopich, kterému to nesedí. Použít "upadl", nebo "odpadl" je v daném případě i podle mne, mnohem vhodnější.

Alee, tak je to nakonec s celým článkem, mezi "motor", "část motoru", nebo dokonce "velká část motoru" je také rozdíl, ale když on ten titulek prostě musí znít jako velká senzace a pak je třeba v textu zdůrazňovat: "Dobře, tak ne celý, jen kus, ale zato VELKÝ kus!"

Jeden z tweetů v článku dále tvrdí a redaktorka to otrocky přeložila do češtiny: "Motor Boeingu 747 se oddělil a spadl do městské oblasti." Ani to není pravda, odpadla část motoru, motor sám zůstal na svém původním místě. Proudové motory dopravních letadel jsou připevněny tak, aby se v případě extrémního náporu mohly bezpečně oddělit a odpadnout, je tak chráněna strukturální integrita křídla. Bez motoru motoru lze letět a přistát. Bez křídla nikoli.

+6/0
25.10.2015 13:52

T83o77n97d50a 40H64e93j87l53í10k 1178303659287

Přál bych Íránu zbavit se islámské totality, protože jinak je to země s nejvíce vzdělanými a pohodovými lidmi v celém regionu (po Izraeli, samozřejmě) a nebýt islámské nadvlády, tak většina lidí nebere islám vůbec vážně. 

Pak by nebyly třeba ani nekonečné sankce a takováto situace by se nejspíš nikdy nestala.

+20/0
25.10.2015 12:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.