Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plusy a minusy poctivého RB. Testujeme NEJ česká horská kola, 1. díl

Česká značka RB si v domácím království horských kol vydobyla renomé díky bytelným, relativně lehkým kolům s kvalitními komponenty, z nichž dýchá poctivé řemeslo. I proto je v našem krátkém seriálu, kdy testujeme to nejlepší z českých luhů, stroj RB první na řadě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J72a90k59u17b 95M62e39r48l59e 9424601366553

co pan redaktor napsal je dost subjektivni, predpokladam ze se v cyklistickem svete neocita dost dlouho. RB je a bylo jednou z prednich firem, ktera umi delat dobra kola... Navic vykon kola dela jen 15% uspechu jezdce :D neni to v kole ale v nohach a dovednostech. Jsem zvedavej na dalsi recenze.:-)

0/0
27.10.2015 19:00

I61g68o50r 91P77ř73a46d46k12a 1354271189310

Nejdříve jsem pocit, že mi nafotili mé devět let staré RB CRX, předchůdce dnešního CRR, ale potom jsem si všimnul, že mu chybí ty krásné zadní vzpěry, kterými dříve kola pana Bartoše vynikaly. Opravdu bytelný rám, slouží skvěle dodnes. Pamatuji si, jak jsme si s kamarády půjčovali kola stejných parametrů navzájem a ty jejich odlehčené rámy jiných značek se kroutily jako papíroví čerti. A když jsem přidal kola Remerx Viking, kolo ještě zrychlilo a zpevnilo. Jen hodně trpěly záda. Teď jsem si poskládal celopéro 4Ever SXC a samozřejmě taky si ho nemůžu vynachválit. Škoda, že autoři článku nezařadili tuhle značku do testu. Myslím si, že 4Ever má taky své místo na českém trhu.

0/0
20.10.2015 8:43

R42o91m56a79n 71H13a61n71u68s 8425937969714

"Na rovných dlouhých úsecích pojede „árbíčko“ jako z praku"

No nevím jestli se 38 zuby vpředu byť u 29" je to zrovna na roviny nějaký prak.

Mám 3x10 48 zubů na 26" a myslím, že bych mu s tím ujel (z kopce ani nemluvím)

+1/−1
17.10.2015 20:31

S56e63m85i 98E70n69n45a70f93a16a 9280357118720

Tak třeba Festka je podle mě technologicky na stejný úrovni ne-li lepší než ty největší značky. Je pravda, že to je drahý a na míru, ale je to český..

0/0
17.10.2015 14:41

S27e95m35i 87E33n88n87a40f96a56a 9130627888330

Tak pardon toto je jen o MTB :)

0/0
17.10.2015 14:45

M92a88r98t17i96n 80P12a89v81l26í35k 7567474859

Nevím z čeho autor článku čerpal amísty si protiřečí. Jezdím RB už třetím rokem i když IQvéčkoa jsem nadmíru spokojený s poměrem kvality a ceny. Vyzkoušel jsemsi CRR od kolegů a nemůžu na něj říct nic negativního, je topouze na individualismu daného jezdce, jaký rám zvolí a čím siho nechá osadit. Opírat se o úzké řídítka nebo o něco jinéhoje zcela mimo hodnocení. Celé eRBo jsem si nechal složit podletoho, co jsem na něm chtěl s ohledem co s ním budu jezdit. Rám jena jedničku, co chci, tak to kluci z RB osadí a nemluvím o tom vjakých prostorech rámy vyrábějí. Je to poctivá česká výroba,která zaslouží velkou pochvalu. Neopíral bych se o značky Giant,Cannondale či Spešl atd., jsou to qiqanti, ve výrobě biků, aleautor článku, by měl možná někdy navštívit nějaké testovacíakce, třeba Test Fest, projet se na těchto renomovaných značkách,vyposlechnout názory ostatních jezdců a mluvil by asi jinak.Jediná výtka, ať jen nechválím, je přístup pana Bartosze. Kdyžuž chci uvalit 50tácků za kolo, tak by mohl být vícvstřícnější. :-P R^

+1/0
17.10.2015 9:56

J97a49n 60F45a11n87t54a 6721176161723

Jezdim na RB CRX a naprosta spokojenost.

0/0
16.10.2015 20:32

J81i67r33i 87G52a66z16d55a 8474103274284

RB mam rad, neudavaji trendy, ty navic leckdy pochybne, ale dle meho nazoru delaji poctivou kolarinu. Vlastne nevim , co jineho bych jako amatersky jezdec mel pozadovat vic..Navic, coz je u me hodne podstatne, se kola vyrabeji u nas.Clovek, pokud ma potrebu , muze vse namixovat jak potrebuje  ja ted dokonce nechaval lakovat kolo dle meho navrhu pro manzelku. Za smesny priplatek. Nicmene ta 29 je tvrda na "zadekˇ. proti jsem si poridil fulla a jsem naprosto spokojen. O cene neni treba diskutovat. Jeden z nejlepsich pomeru kvality a ceny.

+3/0
16.10.2015 20:07

L28u13b91o24š 16L52o70u97ž42e49n54s35k58ý 4630121533314

Já vidím ve výčtu jen 2 ryze české značky. RB a Duratec. Autor je jen obchodní značka. Ta si rámy jen designuje a vybírá osazení. Vše je jinak z asie. A Superior už je dnes pokud se nepletu Holandský. Přesněji, patří skupině holandských investorů, která má v portfoliu více zmaček. Před pár lety koketovali s titanovými rámy od hlavního konstruktéra dnes již zaniklé firmy Morati. Ale to již vzala voda. Ale aspoň mají sídlo v Kopřivnici.

Jinak po otestování různých kol v terénu, tak pro poměr cena/kvalita je RB špička.

A navíc koupí RB, Duratecu nebo něčeho jiného co se dělá v čechách, tak přispívám i vyšší zaměstnanosti doma.

+2/−1
16.10.2015 17:33

P15e44t36r 10B90o17x30a31n 1581383820894

Ano, budu o tom premyslet v okamziku, kdy mi nabidne spovnatelne ceny s konkurenci. Pokud mi vychazi Canyon v cenove hladine cca 25 000 s lepsim vybavenim o 3 000 levneji, vyrobene v zemi s daleko drazsi lidskou praci, potom nemam duvod dat prednost ceskemu kolu.

0/0
17.10.2015 11:53

T41o39m 33K96l31í42č26n97í95k 5390664635445

Tak otázka je, jestli je Canyon opravdu vyrobený (svařený, slepený) v Německu, nebo to nechávají dělat v Ázii jako řada dalších. Je fakt, že ceny mají dobré, ale je to zásilkový obchod a řešení reklamací je trošku zdlouhavější. Canyon má určitě "modernější" rámy, navíc nabízá karbon. U RB jsme si zvykli říkat, že jsou "minimalisté", což je imho eufemismus pro "furt stejní". No, na příští rok se snad něco chystá (nové IQ?), tak uvidíme. Mám aktuálně sice nový HT 29", ale něco bych možná postavil.

0/0
17.10.2015 17:35

A74l49e28x78a62n93d12r 14Ž12á26r94s82k91ý 5276214838933

5 let na RB CRR na 26 a plně souhlasím. Tvrdé v terénu, ale jezdivé. Nyní mám 27,5 full od jiné značky a v terénu je to nesrovnatelné.

0/0
16.10.2015 15:02

M37a16r11e47k 49K98a86r21a45f81f69a 9116594962206

Elektrokolo Rv

0/0
16.10.2015 11:02

A63l59e42š 69V44o74d92i85č78k32a 4802633518228

A do seznamu testovaných značek není zařazen Pells?

+4/0
16.10.2015 10:00

M81a23r66e35k 64K80a85r94a59f93f29a 9376454962676

Pells není výrobce vyrábějící komplet kolo vč. rámu v ČR, ale montážní dílna kompletující kola z dílu vč. rámu z dovozu.

+1/−1
16.10.2015 10:59

T86o75m 55K81l83í91č25n25í55k 5260914625225

Což ovšem není ani Author.

+4/0
16.10.2015 11:09

M24a68r27e28k 32K68a33r10a55f43f34a 9416384772646

Máš recht. P. Pravda holt pěkně píše jen o těch co mu něco vnutí do testů pro článek. Ty drobnosti v záporech kola se dají překousnout nakonec v závěru stejně vyleze, že velké americké S je the Best.

+2/0
16.10.2015 11:18

V82l75a25d47i57m88í20r 45H14a18v69r38á88n97e51k 7796476880337

Všechno je dnes montážní linka součástek z Asie...Pells doost dobrej. R^

+1/−1
16.10.2015 11:17

M81a44r34t12i18n 23V37o44k86o29u21n 9568513633476

vsechno ne, RB je komplet delane v Cr vcetne ramu. Mimochodem, RB jako jedni z mala vyrobcu pouzivaji vyrazne pevnejsi dural rady 7000, ktery se pouziva v leteckem prumyslu a ze ktereho je vyroben novy iphone 6S

+1/0
16.10.2015 14:52

P60a72v50e75l 24R64o35t57n80á23g23l 1985939214579

Nakonec buďme rádi,že se tu jednou píše o něčem jiném, než je Spešl...

0/0
16.10.2015 15:31

T91o53m 92K48l53í81č47n51í22k 5380444615755

Tak ono je RB v podstatě stavebnice, při objednání si lze na kole vyměnit v podstatě vše a úrovně Basic/Team/Race jsou spíše doporučenými kombinacemi. Geometrie rámu je věc hodně individuální, šířka řidítek i počet převodů je věcí osobního vkusu každého soudruha (mám na 29" 680 mm rodla a nemyslím si, že by musela být za každou cenu širší). Počet převodů je tak trochu móda a tak trochu věcí hodně individuální. 3x10 může mít opodstatnění u turisticky laděných jezdců, kteří se přesunují po silnicích a ocení rychlejší převody. RB to umožňuje navolit podle individuálních preferencí, takže tady určitě problém není.

REBA je na kole v této cenové kategorii velmi dobrá volba, srovnejte si "velké" značky ve stejné ceně...

+2/0
16.10.2015 9:46

O58n83d96ř22e85j 34M59a90r16e96k 9222180277199

No hlavně je 3x10 levnější na údržbu - jedenáctková kazeta SRAM systém 1x11 ze pomalu za deset tisíc, nemluvě o tom, že potřebuje zvláštní nábu. Co by tam u kola za 30 tisíc chtěl dát? A zastaralost systému 3x10? To převody 2x11 (to mu nějak uniklo - zná jen 2x10) nebo 1x11 mají jiné řazení pastorků?

+3/0
16.10.2015 12:19
Foto

J76a30n 94F98i38k50á74č71e29k 6120570255925

Testy kol jsou tak akorát reklama prodejců. Ony všechny ty kola jsou v podstatě stejný, když to uvažujete ve zvolené cenové hladině.

+2/−1
16.10.2015 9:25

T77o34m 98K63l85í29č72n80í32k 5380264855175

Jsou a nejsou. Ve zvolené cenové hladině jsou velké rozdíly ve výbavě, u Cannondale, Specialized nebo Scotta najdete o třídu i dvě horší komponenty. Rozdíly jsou i v geometrii, ale to je individuální.

+2/0
16.10.2015 9:47

J85a96k10u47b 95N35e45b64u37r74k91a 6435447330359

Když si je kupujete jako komplet z obchodu, tak ano. Ale to dělají jenom lidi, co se v tom neorientují. RB má výhody zakázkový výroby - rám na míru, možnost zvolit si komponenty, custom lak, atd. Každý RB kolo může bejt jedinečný.

+6/−1
16.10.2015 12:37

T82o22m 76K19l38í19č66n22í80k 5970584325965

To jo, hlavně když vám nevadí dlouhé dodací lhůty.

0/0
17.10.2015 17:36

V45i94t 96P65o81c51h42m88a73n 7283646615887

Kratka riditka bych poresil poradne sirokym predstavcem. Zdravim autora.

+5/0
16.10.2015 8:57

L56a23d96i33s70l52a83v 49B55u49r26d49a 2757784758395

Já bych to neřešil představcem, ale jinými řidítky - autor evidentně neví, že RB si zákazník v podstatě skládá na míru, na výběr je hned z několika řidítek, rovných i vlaštovek různých šířek. Čili kritizovat úzká řidítka je naprosto mimo.Rv

+1/0
5.11.2015 14:40

J87a65r96o75s22l66a91v 78K93a76d62l80e91c 5921489582541

Jako retro dobrý, ale stále nějak budoucnost vidím jinde.

+4/−1
16.10.2015 8:43

O75n29d19ř98e83j 73M86a79r22e94k 9482560497429

Zadní stavba má u hliníkového rámu pružit? To viděl autor článku kde? Bez urážky - velmi slabé a neodborné.

+5/0
16.10.2015 7:09

O74n63d22ř43e40j 98B64u22r44e55š 5140544763749

Tak samozřejmě v uvozovkách. Pokud by zadní stavba byla zprohýbaná (jako to dělá třeba Duratec) určitě by to mu to nepřišlo tak tvrdý.

+2/0
16.10.2015 7:31

O31n68d62ř56e76j 89M31a12r56e29k 9882800337889

Zprohýbaná zadní stavba u duralu je jen kosmetická záležitost, ten rozdíl nikdo nepozná. A u devětadvacítky je to zcela nepodstatná věc, důležitější je celková tuhost. Autor článku prostě nepochopil, že tohle kolo je určené na něco jiného a ne na sjíždění schodů.

+4/−1
16.10.2015 7:55

K41a53r95e40l 46K36u29č15e38r79a 7155271543210

Taky mě to hned zarazilo a považuju to za žvásty.

U hardtailu mají pružit šikovně nafouknutý gumy.

0/0
16.10.2015 8:36

M16a74r52e79k 29K20ř14í90ž 1362854106716

Gumy ne - radeji paraelogram

0/0
16.10.2015 22:05

O51n52d60ř65e23j 51B28u41r33e12š 5110174233399

Na lídry světového trhu jako jsou Giant, Specialized, Trek či Scott se tlačí menší, ale agresivní hráči, třeba Canyon, Cube, Ghost, Lapierre a velkým „bratrům“ zatápějí nejen v technologiích, geometriích a v technice, ale zejména v přijatelných cenách.

Všichni ale budou s karbonovým rámem a cena takového kola ve stejné výbavě bude asi někde jinde. O 10-15 tisíc vyšší hádám. Nebo ne?

+1/−1
16.10.2015 7:04

J47a12n 62B33l75a71h72a 3762904492542

ne

0/0
16.10.2015 9:52

J45a11n 13Č77e36r62n69ý 9534460640760

ne

0/0
16.10.2015 15:49

O61n76d24ř90e75j 36B79u81r71e50š 5710154803669

OK, tak jsem na to kouknul a karbon světových značek začíná cca na 50000,- V tom případě mi RBéčko příjde celkem konkurenceschopné. Samozřejmě zrovna nediktují světové trendy;-) a ten jejich minimalistický styl nemusí sedět každému ale za 30 tyček dobrá koupě bych řekl.

0/0
16.10.2015 16:52

M87i72l61a33n 98H78o75š69e26k 3673159275375

V karbonu na stejné výbavě top značky spíš o 30.

0/0
16.10.2015 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.